×
ribbon

آموزش اصول شبکه (Network+)

در دنیایی که شبکه‌های کامپیوتری و سیستم‌عامل‌ها کل دنیا را فراگرفته‌اند، یادگیری مفاهیم و تکنیک‌های مربوط به شبکه آینده شغلی را تضمین می‌کند. دوره آموزش نتورک پلاس آغاز راه آموزش شبکه است. دوره آموزش Network ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.2 (108 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  81 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  19 ساعت ویدئو - 61 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  11 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

تمامی تلاش ما بر اين بوده که اين دوره پيش‌نياز خاصی نياز نداشته باشد و تمامی مباحث از صفر آموزش داده شوند. آشنايی مقدماتي با مبانی کامپيوتر، استفاده ابتدايی از ويندوز و اينترنت و از همه مهمتر علاقه وافر به يادگيری و صرف وقت براي تمرين و تکرار مطالب و پياده‌سازی سناريوها، برای گذراندن موفق اين دوره کافی است.

 

سرفصل‌های دوره آموزش اصول شبکه (Network+)

فصل اول - معرفی مقدمات

در اين فصل با ساختار دوره، مباحث تدريس شده در آن و پروژه‌هاي تعريف شده براي فصل‌هاي مختلف آشنا خواهيم شد. براي گذراندن اين دوره مقدمات زيادي لازم نبوده و آشنايي با مباني کامپيوتر کفايت مي‌کند. براي کساني که با مبناهاي اعداد آشنايي ندارند، معرفي مختصري بر روي مبناهاي ۲و۱۶ و تبديل اعداد در اين مبناها وجود خواهد داشت. همچنين به دليل پوشش مباحث مختلفي تحت سيستم‌علمل لينوکس، اين سيستم‌عامل معرفي شده و نصب و آشنايي با محيط و دستورات آن انجام مي‌پذيرد.

  مرور مبناي ۲و۸
"11:14  
  معرفی لینوکس و نصب بر روی vmware
"16:57  
   آشنایی با ساختار سیستم فایل لینوکس
"18:41  
   شروع کار با دستورات فایل در لینوکس
"22:14  
  آشنایی با sudo, proc, apt در لینوکس
"22:05  
  کوئیز : معرفی مقدمات
 100%    
"05:00  
فصل دوم ـ ساخت شبکه و آشنایی با تجهيزات ابتدایی

در اين فصل ابتدا به بررسي نحوه‌ي شکل‌گيري يک شبکه پرداخته و پس از آن تجهيزات لازم براي ايجاد يک شبکه‌ي Ethernet را بررسي مي‌کنيم. با کابل‌هاي شبکه و رنگ‌بندي آن‌ها آشنا شده و مي‌بينيم که با يک کابل مي‌توانيم دو کامپيوتر را به يکديگر متصل کرده و يک شبکه ايجاد نماييم. سپس با سوئيچ و هاب آشنا شده و اتصال فيزيکي بيش از دو کامپيوتر براي ايجاد شبکه را فرا مي‌گيريم. با آدرس‌دهي MAC، نحوه‌ي نمايش آن در ويندوز و لينوکس و استفاده‌ي سوئيچ از آن براي هدايت بسته‌ها به کامپيوتر مقصد آشنا شده و سپس به بررسي آدرس‌هاي IPv4 پرداخته و تقسيم بندي آن‌ها و توليد Rangeهاي شبکه‌ي مختلف را فرا مي‌گيريم. در نهايت نيز با طرز کار روتر در اتصال Subnetهاي مختلف به يکديگر و نحوه‌ي استفاده از لينوکس به عنوان روتر آشنا خواهيم شد. در خلال اين مباحث همچنين با کاربرد Firewall و استفاده از آن در ويندوز آشنا خواهيم شد.

  آشنایی با ساختار شبکه
"14:28  
  آشنايي با کابل شبکه
"14:26  
  طرز کار سوئيچ و هاب
"14:13  
  معرفي آدرس‌هاي IPv4
"16:06  
  انتساب IP در ويندوز
"15:24  
  انتساب IP‌در لينوکس
"15:50  
  معرفي Firewall
"10:52  
  آشنايي با مسيريابي
"15:28  
  فعال کردن مسيريابي در لينوکس
"18:51  
  کوئیز : ساخت شبکه و آشنايي با تجهيزات ابتدايي
 100%    
"15:00  
فصل سوم - شبيه‌سازی و ايجاد شبکه مجازی

براي يادگيري هر مبحثي، تست عملي و درگير شدن مستقيم با آن لازم و ضروري است. در اين فصل نحوه‌ي ايجاد شبکه بدون نياز به سخت افزار و تنها با داشتن يک لپ‌تاپ يا PC را فرا خواهيم گرفت. ابتدا با نرم‌افزار VMWare Workstation و نحوه‌ي ايجاد کامپيوترهاي مجازي و نصب سيستم‌عامل در محيط آن آشنا شده و با ايجاد يک شبکه‌ي مجازي به بررسي پياده‌سازي اولين پروتکل تحت شبکه يعني انتقال فايل در ويندوز پرداخته و با به اشتراک گذاري فايل‌ها در ويندوز و تعيين سطح دسترسي براي کاربران مختلف، آشنا خواهيم شد. همچنين با شرکت سيسکو، تجهيزات شبکه‌ي ساخت اين شرکت و نحوه‌ي استفاده از تجهيزات حرفه‌‌اي آن به صورت مجازي و در نرم‌افزار Packet Tracer آشنا مي‌شويم که در اين دوره علاوه بر تست و پياده‌سازي شبکه درون سيستم‌عامل، به کار با تجهيزات شبکه نيز پرداخته باشيم و مسير شروع کار حرفه‌اي با سيسکو نيز علاوه بر ويندوز و لينوکس هموار شده باشد.

  معرفي vmware
"19:16  
  نصب سيستم‌عامل
"16:12  
  معرفي سيسکو
"13:13  
  ايجاد توپولوژي در packet tracer
"17:08  
  ايجاد سناريو مسيريابي
"19:49  
  به اشتراک گذاري فايل‌ها در ويندوز
"18:09  
  استفاده از رمز عبور در sharing
"21:12  
  کوئیز : شبيه‌سازي و ايجاد شبکه مجازي
 16.7%    
"10:00  
  پروژه‌ی اول: رفع اشکال ارتباط بین گره‌ها (الزامی)
 83.3%    
"600:00  
فصل چهارم - لايه‌بندی ارتباطات شبکه

براي شکل‌گيري يک ارتباط تحت شبکه بايد مراحل مختلفي طي شود. ابتدا نرم‌افزار مورد نظر بايد مشخص شده و سپس نحوه‌ي رسيدن به گره‌ي مقصد و آدرس‌دهي و شروع ارتباط انجام پذيرد. براي مشخص شدن پروتکل ارتباطي، (قراردادي که براي ارتباط و تبادل اطلاعات در يک نرم‌افزار تحت شبکه وجود دارد) نحوه‌ي انتقال داده و شيوه‌ي آدرس‌دهي، مراحل منظمي تنظيم شده است که کار هر مرحله از مراحل ديگر مجزا بوده و به صورت مستقل و بدون تاثير بر مابقي مراحل مي‌تواند تغيير کند. اين مراحل تحت عنوان هفت لايه‌ي OSI شناخته مي‌شوند که در اين فصل با کاربرد هر لايه و تغييري که بر روي داده‌ي ارسالي در هر لا‌يه انجام مي‌شود، آشنا خواهيم شد. سپس به بررسي نگاشت بين لايه‌هاي OSI و TCP/IP پرداخته و به کاربرد پروتکل‌ّهاي TCP, UDP در انتقال داده و تفاوتي که با يکديگر دارند خواهيم پرداخت. در نهايت به بررسي نحوه‌ي بدست آمدن نگاشت بين آدرس IP و MAC‌ با پروتکل arp مي‌پردازيم. براي درک دقيق مباحث و آشنايي کامل با طرز کار پروتکل‌ها، به کمک نرم‌افزار Wireshark بسته‌هاي انتقال يافته را Capture کرده و اطلاعاتي که در هر لايه‌ي OSI قرار داده مي‌شود را بررسي مي‌نماييم.

  معرفي لايه‌هاي OSI
"13:49  
  مقايسه‌ي OSI با TCP/IP
"16:10  
  نمايش مفاهيم OSI‌در Wireshark
"11:24  
  تفاوت پروتکل‌هاي TCP, UDP لايه انتقال
"19:49  
  معرفي پروتکل arp
"14:51  
  نمايش arp در Wireshark
"14:11  
  کاربرد arp در ارتباط با DG
"12:31  
  کوئیز : لايه‌بندي ارتباطات شبکه
 100%    
"09:00  
فصل پنجم - ارتباط از راه‌دور

در يک شبکه‌ي کامپيوتري زمان‌هاي زيادي پيش مي‌آيد که نياز است نتيجه‌ي اجراي يک دستور بر روي گره‌اي مشاهده شده يا تنظيمي حال به صورت اجراي يک دستور يا به صورت گرافيکي و با اجرا کردن يک نرم‌افزار انجام پذيرد. براي انجام اينکار بجاي اينکه مستقيم به سراغ سيستم مورد نظر رفته و وظيفه‌ي خود را انجام دهيد، (کاري که هميشه امکان انجام آن وجود ندارد، مثل زمان کار با تجهيزات شبکه يا سرورهايي که مانيتور ندارند!) مي‌توانيد از راه‌دور و با دانستن آدرس IP گره و username/password تعريف شده بر روي آن، وظيفه‌ي خود را به انجام برسانيد. در اين فصل با پروتکل‌هاي Telnet, SSH و نحوه‌ي اتصال به صورت متني و اجراي دستور در ويندوز و لينوکس آشنا مي‌شويم. سپس به بررسي پروتکل‌هاي RDP, VNC و در اختيار گرفتن Desktop سيستم ويندوزي از راه‌دور و کار با آن خواهيم پرداخت. در اين فصل نيز از Wireshark براي بررسي بسته‌هاي منتقل شده و همچنين مشاهده‌ي ضعف پروتکل Telnet و عدم رمزنگاري اطلاعات استفاده مي‌نماييم.

  کار با telnet در ويندوز
"19:53  
  راه‌اندازي ssh در لينوکس
"18:52  
  ارتباط راه‌دور گرافيکي با rdp
"17:52  
  فعاليت مشترک از طريق vnc
"10:57  
  کوئیز : ارتباط از راه‌دور
 16.7%    
"10:00  
  پروژه‌ی دوم: راه‌اندازی Telnet, SSH‌ بر روی سیسکو (الزامی)
 83.3%    
"300:00  
فصل ششم - سرويس‌های DNS, DHCP

به خاطر سپردن آدرس IP گره‌ها در شبکه‌ّهاي بزرگ کار دشواري بوده و امکان استفاده از اسم بجاي آدرس IP کار را ساده‌تر خواهد نمود. از طرف ديگر تنظيم کردن آدرس IP براي گره‌هاي مختلف موجود در شبکه مخصوصا در شرايطي که تعداد آن‌ها زياد بوده و به صورت موقتي در شبکه در رفت و آمد باشند (مثل دستگاه‌هاي موبايل يا لپ‌تاپ‌ها) کار ساده‌اي نخواهد بود. در اين فصل با طرز کار پروتکل DNS و نگاشت بين آدرس‌هاي IP و اسم‌هاي سلسله مراتبي و همچنين با انواع رکورد‌هاي DNS و اطلاعاتي که هر رکورد در بر مي‌گيرد، آشنا خواهيم شد. سپس به نحوه‌ي پيکربندي و راه‌اندازي سرويس DNS در ويندوز 2016 Server پرداخته و بجاي سرور اينترنتي، از سرور داخلي استفاده خواهيم نمود. پس از آن با طرز کار DHCP و نحوه‌ي تخصيص آدرس IP‌ توسط اين پروتکل به کلاينت‌ها آشنا شده و به نصب و پيکربندي سرويس آن در لينوکس و نحوه‌ي انتساب آدرس‌ّهاي بخش‌هاي مختلف IP, DNS Server, Default Gateway مي‌پردازيم. همچنين پرس‌وجوهاي ارسال شده از طريق DNS‌ و جواب سرور و بسته‌هاي ارسال شده براي پيدا کردن سرور DHCP‌ و نحوه‌ي دريافت آدرس IP را به کمک Wireshark مشاهده کرده و با جزئيات اين دو پروتکل آشنا مي‌شويم.

  معرفي سرويس نام DNS
"12:29  
  استفاده از DNS در کلاينت
"11:09  
  کار با دستور nslookup
"09:16  
  نصب سرويس DNS‌در ويندوز
"23:11  
  پيکربندي Forward Zone
"18:45  
  پيکربندي Reverse Zone
"11:15  
  آشنايي با DHCP
"17:06  
  پيکربندي DHCP در لينوکس
"22:44  
  رزرو آدرس IP در DHCP
"11:18  
  کوئیز : سرويس‌هاي DNS, DHCP
 9.1%    
"09:00  
  پروژه‌ی سوم: راه‌اندازی DNS بر روی لینوکس (الزامی)
 45.5%    
"300:00  
  پروژه‌ی چهارم: راه‌اندازی DHCP بر روی سیسکو (الزامی)
 45.5%    
"300:00  
فصل هفتم - تقسيم ترافيک شبکه در لايه‌ی دو و سه

در شبکه‌هاي نه چندان بزرگ نيز به دليل مسائل امنيتي، جلوگيري از ترافيک Broadcast بيش از حد و همچنين تقسيم وظايف مديريتي، نياز است که Subnetهاي مختلفي در شبکه وجود داشته و امکان فيلتر کردن ترافيک يک range خاص و اعمال محدوديت در دسترسي گره‌ها به يکديگر فراهم شود. در اين فصل با مفهوم VLAN‌و نحوه‌ي تعريف سوئيچ‌هاي مجازي براي جدا کردن گره‌ها از يکديگر، آشنا شده و با طرز کار روتر، جدول مسيريابي آن و طريقه برقراري ارتباط بين rangeهاي مختلف شبکه آشنا خواهيم شد.

  معرفي و کاربرد VLAN
"15:56  
  پياده‌سازي VLAN روي سوئيچ
"23:46  
  استفاده از L3-Switch براي ارتباط VLAN‌ها
"22:58  
  معرفي و کاربرد مسيريابي ايستا
"16:06  
  تست و پياده‌سازي مسيريابي ايستا
"13:05  
  مسيريابي پويا با OSPF
"22:23  
  کوئیز : تقسيم ترافيک شبکه در لايه‌ي دو و سه
 16.7%    
"09:00  
  پروژه‌ی پنجم: راه‌اندازی Router-on-a-Stick‌ در سیسکو (الزامی)
 83.3%    
"600:00  
فصل هشتم - سرويس‌های وب

اکثر افرادي که از اينترنت استفاده مي‌کنند حداقل نياز به دسترسي به يک وب‌سايت‌، دانلود فايل و همچنين ارسال ايميل خواهند داشت. در شرکت‌ها و سازمان‌هاي مختلف نيز زمان‌هاي زيادي اتفاق مي‌افتد که براي کاربردهاي داخلي به برپايي وب‌سايتي يا راه‌اندازي ايميل براي کارمندان نياز شود. در اين فصل ابتدا به بررسي پروتکل‌هاي HTTP, HTTPS که براي دسترسي به وب‌سايت‌ها از طريق مرورگرها کمک مي‌کنند آشنا شده و پروتکل انتقال فايل FTP را معرفي خواهيم نمود. پس از راه‌اندازي وب سايت در محيط ويندوز، به بررسي پروتکل‌هاي انتقال ايميل و راه‌اندازي يک سرور ايميل داخلي در لينوکس مي‌پردازيم.

  معرفي طرزکار و پروتکل‌هاي وب
"22:39  
  معرفی رمزنگاری
"19:41  
  نصب و پيکربندي IIS
"21:15  
  تنظيمات سايت روي IIS
"14:00  
  راه‌اندازي FTP بر روي IIS
"16:00  
  معرفي و کاربرد NAT
"21:48  
  معرفي ساختار iptables
"10:42  
  راه‌اندازي NAT با iptables
"16:16  
  معرفي پروتکل‌هاي ايميل
"11:59  
  تنظيمات سرويس ايميل روي لينوکس
"23:35  
  تست سرويس ايميل لينوکس
"13:45  
  کوئیز : سرويس‌هاي وب
 16.7%    
"10:00  
  پروژه‌ی ششم: راه‌اندازی FTP بر روی لینوکس (الزامی)
 83.3%    
"600:00  
فصل نهم - امنیت در شبکه

در شبکه‌هاي کامپيوتري جلوگيري از نفوذ به شبکه، کنترل دسترسي به سرورها، تبادل اطلاعات به صورت امن و عدم افشاي اطلاعات از اهميت بالايي برخوردار است. مباحث و تکنولوژي‌هاي زيادي براي اين منظور وجود دارد که در اين فصل معرفي کوتاهي بر روي آن‌ها انجام گرفته و سپس يک روش کنترل دسترسي به سرويس‌هاي مختلف که به کمک Firewall انجام مي‌شود و همچنين روشي براي دسترسي امن به گره‌ها و اطلاعات شبکه که به کمک VPN صورت مي‌پذيرد را فرا گرفته و تست خواهيم نمود.

  مقدمه‌ای بر امنيت در شبکه
"19:01  
  کار با Firewall ويندوز
"21:13  
  کار با Firewall در لينوکس
"24:15  
  پياده‌سازی VPN در ويندوز
"19:09  
  کوئیز : امنيت در شبکه
 16.7%    
"05:00  
  پروژه‌ی هفتم: راه‌اندازی PPTP‌ در لینوکس (الزامی)
 83.3%    
"600:00  
فصل دهم ـ مباحث گوناگون ديگر

در فصل پاياني اين دوره، با چند مبحث متنوع ديگر از دنياي شبکه آشنا مي‌شويم. ابتدا به معرفي آدرس‌هاي IPv6 پرداخته و با آدرس دهي کامپيوترها از طريق اين مدل آدرس‌ها آشنا خواهيم شد. سپس به دنياي شبکه‌هاي WAN که براي ارتباطات راه‌دور مورد استفاده قرار مي‌گيرند پرداخته و سپس با WLAN‌که براي ارتباطات بي‌سيم هستند آشنا مي‌شويم. در نهايت نيز با مبحث Monitoring سرورها و سرويس‌هاي شبکه به کمک SNMP آشنا شده و نحوه‌ي اطلاع از قطعي و خراجي تحت شبکه را فرا مي‌گيريم.

  معرفی آدرس‌های IPv6
"24:09  
  انتساب و مسيريابی با IPv6
"19:42  
  معرفی و راه‌اندازی شبکه‌های بی سيم
"29:11  
  آشنايی با تکنولوژی های راه‌دور
"05:36  
  پايش شبکه به کمک SNMP
"27:20  
  کوئیز : مباحث گوناگون
 16.7%    
"05:00  
  پروژه‌ی هشتم: بررسی یک فایل Wireshark و استخراج اطلاعات گره‌ها (الزامی)
 83.3%    
"300:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

در دنیایی که شبکه‌های کامپیوتری و سیستم‌عامل‌ها کل دنیا را فراگرفته‌اند، یادگیری مفاهیم و تکنیک‌های مربوط به شبکه آینده شغلی را تضمین می‌کند. دوره  آموزش نتورک پلاس  آغاز راه آموزش شبکه است. دوره آموزش Network +‎ با هدف آموزش این تکنیک‌ها گردآوری شده که در ادامه به معرفی این دوره آموزشی خواهیم پرداخت و در بخش اطلاعات بیشتر اطلاعات کامل‌تری از مفاهیم شبکه و امنیت شبکه ارائه خواهیم کرد.

معرفی دوره آموزش Network +‎

دوره آموزش Network +‎ یک دوره کاربردی در قالب فیلم آموزشی است که حاوی ١٩ ساعت محتوای آموزشی بوده و زمان موردنیاز برای گذراندن آن ٨١ ساعت خواهد بود. این دوره به همت استاد ابوالفضل کاظمی و به کمک مکتب خونه تهیه‌شده است و به زبان ساده مفاهیم مربوط به شبکه و امنیت شبکه را به کاربران آموزش می‌دهد. تمامی استانداردهای شبکه مایکروسافت، شبکه سیسکو و غیره در این آموزش رعایت شده است و مبنی بر بروزترین فناوری‌های روز دنیا این آموزش ارائه خواهد شد.

کاربرد دوره آموزش نتورک پلاس چیست؟

آموزش شبکه‌های کامپیوتری مفاهیم اساسی و پیشرفته شبکه‌ها و ارتباطات داده‌ها (DCN) را ارائه می‌دهد. یک شبکه کامپیوتری مجموعه‌ای از دستگاه‌های متصل از طریق لینک‌هاست. یک گره (نود) می‌تواند یک کامپیوتر، پرینتر یا هر وسیله دیگری باشد که بتواند داده‌ها را دریافت و ارسال کند. لینک‌های اتصال گره‌ها به‌عنوان کانال‌های ارتباطی شناخته می‌شوند.

در دوره آموزش Network +‎ ابتدا باید اصول ارتباط داده و شبکه‌های کامپیوتری را بیاموزید و همچنین در مورد مفاهیم مختلفی راجع به آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید. مهندسی شبکه یک کار پیچیده است که شامل نرم‌افزار، سیستم‌عامل، مهندسی سطح تراشه، سخت‌افزار و پالس‌های الکترونیکی می‌شود. برای سهولت در آموزش شبکه، کل مفهوم شبکه را به چندلایه تقسیم می‌کنند. هر لایه به یک کار اختصاص می‌یابد و از سایر لایه‌های مستقل کار می‌کند.

از جمله وظایف مدیران شبکه در سطوح مختلف که در دوره آموزش شبکه به آن می‌پردازیم، عبارت‌اند از:

  • اطلاع از طرز کار پروتکل‌های مختلف شبکه
  • نحوه پیاده‌سازی و تنظیم آن برای خدمت‌رسانی به گره‌های شبکه
  • یافتن ریشه مشکلات متداول موجود در شبکه‌ها و رفع آن‌ها
  • در نهایت برقراری امنیت شبکه‌های کامپیوتری

اهمیت دوره آموزش Network +‎

اگر به آموزش شبکه علاقه‌مندید بهتر است از دوره نتورک پلاس شروع کنید. چراکه دوره آموزش Network + مهارت شما را ابتدا در طراحی و اجرای شبکه‌های پایه افزایش می‌دهد و مسیر آموزش شبکه را برایتان راحت‌تر می‌کند. از آنجایی‌که نیاز به نیروی متخصص در زمینه شبکه در تمامی شرکت‌ها اعم از فعال در زمینه‌‌های مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات یا غیره، در داخل و خارج از کشور وجود دارد، دوره نتورک پلاس بسیار اهمیت یافته است.

همچنین فعالان حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات مثل برنامه‌نویسان وب، متخصصان داده و رایانش ابری و تمام کسانی که نیاز به انجام وظیفه‌ای روی چند گره مرتبط به هم دارند نیز می‌توانند با شرکت در دوره آنلاین network+، مشکلات متداول را سریع‌تر کشف کرده و وقت کمتری برای بررسی علت عدم برقراری ارتباط صرف کنند.

هدف از یادگیری دوره آموزش نتورک پلاس چیست؟

نتورک پلاس یک دوره آموزش کوتاه‌مدت است که در طول آن تمام مفاهیم و مبانی آموزش شبکه‌های کامپیوتری را فرامی‌گیرید. با کمک نتورک پلاس و آموزش مقدماتی شبکه می‌توانید به دنیای شبکه وارد شوید و تخصص خود را در این زمینه ارتقا دهید. هدف از شرکت در دوره آموزشی نتورک پلاس تربیت کردن متخصصان شبکه است که صفرتا صد نتورک پلاس را به‌خوبی یاد بگیرند.

دوره آموزش نتورک پلاس مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش Network + برای افراد زیر بسیار مناسب است:

  • دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مهندسی کامپیوتر
  • علاقه‌مندان به شبکه که دوست دارند در این حوزه فعالیت کنند.
  • متخصصان شبکه
  • تمام کسانی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارند.

بعد از فراگیری دوره آموزش نتورک پلاس چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

دانشجو بعد از گذراندن دوره آموزش Network +‎ با مفاهیم زیر آشنا خواهد شد:

  • درک کامل مفاهیم network+‎
  • ایجاد، نصب و راه‌اندازی شبکه
  • آشنایی با انواع شبکه‌ها و ایجاد شبکه مجازی
  • درک کامل لایه‌های شبکه و لایه‌بندی ارتباطات شبکه
  • برقراری ارتباط از راه دور و راه‌اندازی شبکه‌های بی‌سیم
  • نصب و استفاده از سرویس‌های dns و dhcp
  • برقراری امنیت در شبکه

پیش‌نیازها و منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش نتورک پلاس چیست؟

تمامی تلاش ما بر این بوده که این دوره پیش‌نیاز خاصی نداشته باشد و تمامی مباحث برای آموزش کامل شبکه پوشش داده شود. آشنایی مقدماتی با مبانی کامپیوتر، استفاده ابتدایی از ویندوز و اینترنت و از همه مهم‌تر علاقه وافر به یادگیری و صرف وقت برای تمرین و تکرار مطالب و پیاده‌سازی سناریوها، برای گذراندن موفق دوره آموزش network+ کافی است.

با مشاهده فیلم آموزش نتورک پلاس تمام مباحث را فرا خواهید گرفت؛ اما در صورت نیاز و برای درک بهتر مباحث می‌توانید از کتاب نتورک پلاس به‌عنوان منبع مکمل بهره ببرید.

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش نتورک پلاس مکتب‌خونه چیست؟

دوره آموزش نتورک پلاس مکتب‌خونه را می‌توان کامل‌ترین آموزش network+‎ به زبان فارسی دانست. این دوره به آموزش صفرتا صد network+ می‌پردازد؛ بنابراین برای گذراندن این دوره نیاز به هیچ پیش‌نیازی در حوزه شبکه ندارید. بیان شیوا و پوشش کامل مباحث در این دوره باعث می‌شود به‌راحتی بتوانید تمام مباحث لازم برای آموزش نتورک را درک کنید و مهارت‌های مهم را به‌خوبی یاد بگیرید.

سرفصل‌های نتورک پلاس چیست؟

دوره آموزش network+‎ مکتب‌خونه تمام تلاش خود را کرده است تا به آموزش کامل نتورک پلاس بپردازد. همان‌طور که می‌دانید این دوره یک دوره جهانی برای متخصص شدن در حوزه شبکه است. این دوره از مفاهیم اولیه شروع به آموزش کرده و رفته‌رفته مباحث تخصصی‌تر مانند راه‌اندازی شبکه، ایجاد شبکه‌های بی‌سیم، لایه‌بندی‌های شبکه، سرویس‌های مختلف، برقراری امنیت در شبکه و غیره را به شما آموزش می‌دهد. سرفصل‌های نتورک پلاس در ادامه معرفی خواهند شد:

فصل اول: معرفی مقدمات

در این فصل با ساختار دوره، مباحث تدریس شده در آن و پروژه‌های تعریف شده برای فصل‌های مختلف آشنا خواهیم شد. برای گذراندن این دوره مقدمات زیادی لازم نبوده و آشنایی با مبانی کامپیوتر کفایت می‌کند. برای کسانی که با مبناهای اعداد آشنایی ندارند، معرفی مختصری روی مبناهای ۲ و ۱۶ و تبدیل اعداد در این مبناها وجود خواهد داشت. همچنین به دلیل پوشش مباحث مختلفی تحت سیستم‌عامل لینوکس، این سیستم‌عامل معرفی شده و نصب و آشنایی با محیط و دستورات آن انجام می‌پذیرد.

فصل دوم: ساخت شبکه و آشنایی با تجهیزات ابتدایی

در این فصل از آموزش network plus ابتدا به بررسی نحوه شکل‌گیری یک شبکه پرداخته و پس‌ازآن تجهیزات لازم برای ایجاد یک شبکه‌ی Ethernet را بررسی می‌کنیم. با کابل‌های شبکه و رنگ‌بندی آن‌ها آشنا شده و می‌بینیم که با یک کابل می‌توانیم دو کامپیوتر را به یکدیگر متصل کرده و یک شبکه ایجاد نماییم.

سپس با سوئیچ و هاب آشنا شده و اتصال فیزیکی بیش از دو کامپیوتر برای ایجاد شبکه فرامی‌گیریم. با آدرس‌دهی MAC، نحوه‌ی نمایش آن در ویندوز و لینوکس و استفاده‌ی سوئیچ از آن برای هدایت بسته‌ها به کامپیوتر مقصد آشنا شده و سپس به بررسی آدرس‌های IPv4 پرداخته و تقسیم‌بندی آن‌ها و تولید Range های شبکه‌ی مختلف را فرامی‌گیریم. در نهایت نیز با طرز کار روتر در اتصال Subnet های مختلف به یکدیگر و نحوه‌ی استفاده از لینوکس به‌عنوان روتر آشنا خواهیم شد. در خلال این مباحث همچنین با کاربرد Firewall و استفاده از آن در ویندوز آشنا خواهیم.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher ابوالفضل کاظمی

ابوالفضل کاظمی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد نرم‌افزار از دانشگاه علم و صنعت است. از دوران دبیرستان علاقه به مباحث شبکه، برنامه‌نویسی و تدریس در این زمینه داشته و از همان دوران فعالیت خود را با یادگیری و آموزش زبان ویژوال بیسیک شروع کرد. از سال ۸۷ به تدریس حرفه‌ای پرداخته و از سال 90 مشغول فعالیت در زمینه‌ی برنامه‌نویسی و امنیت است. برای ارتباط و اطلاع از فعالیت حرفه‌ای ایشان می‌توانید به لینکدین ایشان در آدرس زیر مراجعه کنید: Abolfazl Kazemi's Linkedin Profile

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
رضا آخوندی 1402-12-21
دوره و تدریس استاد بسیار عالیه
مهدی جمشیدی فر 1402-12-19
سلام. من اطلاعاتم از شبکه در حد صفر بود و از این بابت خیلی ناراحت بودم. تا اینکه تصمیم گرفتم این مشکل رو حل کنم. به صورت اتفاقی اول دوره درک مقدماتی شبکه رو گذروندم و بعدش اومدم برای این دوره. این ترکیب برای کسی که مثل من حتی نمیدونه سویچ و هاست چیه فوق العاده است. تسلط استاد و تدریس فوق العاده ایشون بدون هیچ حرف یا نکته زیاد یا کم بسیار عالی است. این رو بعنوان کسی که خودش سالها تدریس دانشگاهی داشته میگم.
امیرحسین ملک پورقربانی 1402-11-28
با سلام و احترام، دوره خیلی مفید و کاملی هستش و واقعاً برای اینکه بتونید درک خوب و پایه قوی از مباحث شبکه داشته باشین من بهتون توصیه میکنم تا حتماً این دوره رو بگذرونین؛ پروژه ها و تمارین و مسائلی هم که توی این دوره مطرح شده واقعاً استاندارد هستش و شما رو چالش میکشه. استاد هم دانش فنی و تجربه بالایی دارن و مطالب رو به خوبی تشریح میکنن. تنها نکته ای که باید متذکر بشم این هستش که برخی قسمت ها و مسائلی که داخل دوره مطرح میشه الان دیگه deprecated شده ولی خب مشکلی نیست با کمی سرچ و تمرین میتونین مباحث بروز رو پیدا کنین و دوره رو پیش ببرین.
غلامحسین قاسمی 1402-09-03
سلام من کارشناسی ict از دانشگاه جامع علمی کاربردی مخابرات دارم و باید عرض کنم علیرغم دیدهای منفی در مورد دانشگاههای جامع علمی کاربردی سطح علمی اساتید و دانشگاه ما خیلی بالا بود اما اینو گفتم تا برسم به اینکه عرض کنم هر چه که اساتید مختلف دانشگاه ما طی دوران دانشگاه گفتند و نگفتند و جا انداختند استاد کاظمی همه را به شیوایی و به اندازه کاف و کاربردی در این مینی دوره که من فکر میکردم در حد مبتدی باشد به شکلی گفتندکه هنر جو بتواند استارت یک کسب و کار را در زمینه شبکه بزند و مباحث چنان راحت بیان شده بود که حتی پسرم که رشته تحصیلی متفاوتی داشت توانست براحتی مفاهیم سخت شبکه را درک کرده و تمرینات و پروژه ها راحل کند و علاقمند به ادامه تحصیل در این رشته شود.به همین دلیل از زحمات استاد عزیزم نهایت سپاسگزاری را دارم و برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم.
زهرا گل همیشه بهار 1402-07-17
دوره بسیار عالی و مفید بود تسلط استاد کاملا شما رو به دوره جذب میکنه . داشتن سناریوها و پاسخگو بودن استاد باعث تسلط روی مباحث میشود.
علی فردوسی 1402-07-16
دوره ای بسیار کامل و مفید آموزش روان پروژه های کاربردی
صادق مهدی زاده 1402-01-27
درباره خوب بودن دوره دوستان نظر دادند و من نمی خوام در این باره چیزی اضافه کنم. اگر میخواین این دوره رو شروع کنید این مطلب رو در نظر بگیرید که کامپیوترتون یک حداقلی از کانفیگ رو داشته باشه. من خودم با رم 4 و یک cpu نسبتا ضعیف هر جور بود تونستم پروژه ها رو انجام بدم ولی واقعا اذیت شدم و باعث شد خیلی طول بکشه. برای بعضی از پروژه ها شما باید سه تا سیستم عامل مجازی نصب کنید که واقعا کامپیوتر من توانشو نداشت و یک جورایی باهاش ساختم تا بالاخره تونستم انجام بدم. این مطلب رو در نظر بگیرید.
امیر پالیزدار 1402-01-26
سلام.دوره خیلی عالی و تدریس هم خیلی عالی بود ممنون از استاد و مکتب خونه
پیام محسنی آهوئی 1402-01-13
سلام و درود ، کورس خوبی هست استاد کاملا مسلط و با دانش فقط تنها ایرادش (به نظر من البته ) ترتیب سرفصل ها زیاد بالانس نیست ولی درکل عالیه
میعاد نوشادی 1402-01-12
سلام به همه من از دانشجو های این دوره هستم اولا خواستم تشکر کنم از مدرس محترم که واقعا از تدریس معلومه تسلط کاملی روی موضوع داره و من با دیدن هر ویدیو مشتاق به دیدن ویدیو بعدی میشم، ولی خواستم بگم دوستانی که میخوان تو این دوره شرکت کنن حتما حتما به دو موضوع توجه داشته باشن: 1_ قبل از شروع دوره حتما ی دوره لینوکس مقدماتی نگاه کنن برای آشنایی ابتدای از لینوکس که هرچند در این دوره الزامات لینوکس در شبکه بیان میشه ولی همون جور که گفتم بهتره!!! ۲_ حتما یک دوره network+ رایگان نگاه کنن!!! واقعا واجبه!!! ----------- بعد متوجه تسلط استاد در بیان شبکه میشید و واقعا شما رو در نتورک یک پله بزرگ جلو میندازه و اماده دوره های بعد میشید من این دوره رو در نگاه خودم دوره پیشرفته network+ میبینم و از تهیه این دوره کاملا! راضی هستم. پیروز و سربلند باشید
مهدی عابدی 1402-01-06
واقعا عالی توضیح میدن و دیدن این دوره رو به همه کسایی که میخوان network+ یادبگیرن توصیه میکنم من همیشه دوره های آموزشی رو از سایت یودمی میگرفتم و فکر نمیکردم دوره خوبی به زبان فارسی وجود داشته باشه ولی با دیدن این دوره نظرم عوض شد
علیرضا بختیاری زاده 1401-11-26
دوره ای بسیار جامع و کاربردی البته نه برای افراد مبتدی! مدرس محترم این دوره با تسلط و فن بیانی مثال زدنی مطالب بسیاری را بهتون آموزش می دهد که شاید خیلی از اونا رو در دوره های مایکروسافت هم به سختی پیدا کنید! اما برای عزیزانی که تا به حال اسم شبکه هم به گوششون نخورده، مطالب ممکنه کمی سنگین باشه! به نظرم نقطه ضعف بزرگ این دوره نبود یک فصل مقدماتی و معرفی کلی شبکه است .همون طوری که مباحث پیشنیاز دوره مانند لینوکس و مجازی سازی به نحو احسنت آموزش داده شده، انتظار میره که در یک فصل مقدماتی مثلاً تحت عنوان فصل صفر مطالبی شامل معرفی، ترمینولوژی و همچنین کاربرد شبکه های کامپیوتری در زندگی روزمره ارائه بشه تا فراگیر به آرامی وارد مطالب سنگین شبکه شده و از ادامه دوره دلسرد نشود. نکته دیگر اینکه هر چه قدر پروژه ها حرفه ای طرح شده بود و مطالب زیادی رو میشد ازش یاد گرفت، کوئیزها خوب نبود و بیشتر مطالب کنکوری و حفظی را محک میزد و به یادگیری بیشتر محتوا کمکی نمیکرد. در پایان از تیم حرفه های مکتب خونه و همچنین مدرس محترم این دوره کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم دوره های بیشتری رو از ایشون در مکتب خونه ببینیم. با احترام
سورنا رباط جزی 1401-11-05
به شخصه لذت بردم ار مطالب و نحوه تدرس تا به اینجای کار.
لاله صادقي 1401-10-10
مطالب بسیار متنوع و کاربردی بود. اسلایدها خیلی زیبا و گویا و تدریس هم عالی و از پایه هست. برای این دوره با رم 4 نمیشه سناریوهای دروس را پیش برد و اگر بخواهید عملی کار کنید رم 8 (برای اجرای حداقلی) به بالا نیاز هست.
ریحانه نعمت اللهی 1401-08-04
بنظرم خیلی عالی بود. مباحثی مثل این مبحث شبکه، بسیار گسترده هستند و شما اگر بخواین دنبال دوره ای باشین که همه چیز رو صفر تا صد و کامل توضیح بده، فکر نمیکنم بتونین به راحتی پیدا کنین. برای اینطور مباحث باید دنبال دوره ای بود که بتونه مفاهیم کلی رو به خوبی بهتون آموزش بده، در این صورت شما میتونین با فهم کلیات، به تنهایی وارد جزئیات بشین و منابع موجود رو مطالعه کنین و به جزئیات بیشتر پی ببرین. همچنین با دیدن این دوره و انجام پروژه های خوب و دقیقش میتونین متوجه بشین که آیا مبحث شبکه مبحث مورد علاقه شماست یا نه. در آخر تشکر میکنم از مکتب خونه و استاد کاظمی گرامی. موفق و سربلند باشید.
1
2
3
4

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

شبکه کامپیوتری چیست؟

شبکه کامپیوتری گروهی از دو یا چند کامپیوتر است که به یکدیگر متصل شده‌اند تا منابعی مانند چاپگرها، داده‌ها، برنامه‌ها و سایر دستگاه‌های محاسباتی را به اشتراک بگذارند. شبکه‌ها به کامپیوترها اجازه می‌دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و داده‌ها را به اشتراک بگذارند. شبکه‌ها می‌توانند به کوچکی دو کامپیوتر متصل‌به‌هم در یک‌خانه یا به بزرگی میلیون‌ها کامپیوتر در سراسر جهان باشند. در دوره آموزش Network +‎ با همه مفاهیم مربوط به شبکه‌های کامپیوتری آشنا خواهیم شد.

موارد استفاده شبکه کامپیوتری چیست؟

از مهم‌ترین موارد استفاده از شبکه کامپیوتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. به اشتراک‌گذاری فایل: یک شبکه کامپیوتری به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌هایی مانند اسناد، عکس‌ها، موسیقی و فیلم‌ها را ذخیره و به اشتراک بگذارند. این یک مورداستفاده محبوب در شبکه‌های خانگی و اداری است.

2. اشتراک چاپگر: شبکه‌ها اشتراک‌گذاری یک چاپگر یا سایر دستگاه‌های جانبی را در چندین کامپیوتر ممکن می‌سازند. این امر به‌ویژه در محیط اداری که ممکن است نیاز به دسترسی چند نفر به یک چاپگر داشته باشد، راحت خواهد بود.

3. امنیت شبکه: شبکه‌ها امکان ایجاد اتصالات امن بین چندین کامپیوتر را فراهم می‌کنند. این امر به‌ویژه در شبکه‌های تجاری مهم است، جایی که داده‌های حساس و اطلاعات محرمانه باید از دسترسی غیرمجاز محافظت شوند.

4. پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه: شبکه‌ها به کاربران امکان می‌دهند از داده‌های خود در چندین رایانه نسخه پشتیبان تهیه کنند. این به‌ویژه در محیط‌هایی که داده‌ها باید به طور ایمن ذخیره شوند و در صورت وقوع فاجعه در معرض خطر از بین رفتن یا آسیب دیدن هستند، مفید است.

5. دسترسی از راه دور: شبکه‌های کامپیوتری دسترسی کاربران به فایل‌ها و منابع موجود در کامپیوترهای های دیگر را ممکن می‌سازد. این به‌ویژه برای کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند مفید است و می‌توانند به شبکه شرکت متصل شوند و از هرکجا به فایل‌های کاری خود دسترسی داشته باشند.

امنیت شبکه چیست؟

امنیت شبکه عمل محافظت از شبکه‌ها و دستگاه‌ها در برابر دسترسی غیرمجاز، بدافزارها و سایر تهدیدها برای ایمن نگه‌داشتن شبکه‌ها و داده‌ها است. این شامل استفاده از فایروال، نرم‌افزار آنتی‌ویروس، رمزگذاری و روش‌های دیگر برای محافظت از داده‌ها و شبکه‌ها در برابر دسترسی مخرب خواهد بود.

می‌توان گفت که امنیت شبکه مجموعه‌ای از قوانین، فناوری‌ها و رویه‌هایی است که برای محافظت و ایمن کردن شبکه کامپیوتری از دسترسی، سوءاستفاده، اصلاح یا تخریب غیرمجاز استفاده می‌شود. همچنین این عمل پیشگیری و شناسایی استفاده غیرمجاز از شبکه و محافظت از داده‌ها با اطمینان از یکپارچگی، محرمانه بودن و در دسترس بودن آن است. در دوره آموزش Network +‎ با مفاهیم و تکنیک‌های مهم امنیت شبکه آشنا خواهیم شد.

انواع امنیت شبکه

انواع مختلف امنیت شبکه که بحث مهمی در دوره آموزش Network +‎ هستند، عبارت‌اند از:

1. امنیت فایروال

2. تشخیص نفوذ و پیشگیری

3. کنترل دسترسی

4. تقسیم‌بندی شبکه

5. امنیت برنامه

6. رمزگذاری داده‌ها

7. امنیت بی‌سیم

8. شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN)

9. امنیت نقطه پایانی

10. نظارت و تحلیل شبکه

11. و غیره

امنیت فایروال چیست؟

امنیت فایروال یک سیستم امنیتی شبکه به‌حساب می‌آید که برای کنترل ترافیک شبکه ورودی و خروجی بر اساس مجموعه‌ای از قوانین و معیارها طراحی شده است. فایروال‌ها معمولاً به‌گونه‌ای پیکربندی می‌شوند که دسترسی به کاربران غیرمجاز را ممنوع کرده و اجازه دسترسی به کاربران مجاز را می‌دهند. فایروال‌ها همچنین می‌توانند برای محافظت در برابر حملات نرم‌افزارهای مخرب مانند ویروس‌ها، کرم‌ها و تروجان‎ها مورداستفاده قرار گیرند.

تشخیص نفوذ و پیشگیری چیست؟

Intrusion Detection and Prevention (IDP) یک سیستم امنیتی است که شبکه را از نظر فعالیت‌های مخرب و تلاش برای نقض نظارت می‌کند. این تاکتیک از روش‌های مختلفی مانند تشخیص مبتنی بر امضا، تشخیص مبتنی بر ناهنجاری و تشخیص مبتنی بر اکتشاف برای شناسایی فعالیت‌های مخرب استفاده خواهد کرد. همچنین اقدامات پیشگیرانه مانند مسدود کردن ترافیک مخرب یا هشدار دادن به مدیر فعالیت مشکوک را انجام می‌دهد. سیستم‌های IDP اجزای مهم استراتژی امنیتی کلی یک سازمان هستند و یکی از مباحث مهم در دوره آموزش Network +‎ به‌حساب می‌آیند.

کنترل دسترسی در شبکه چیست؟

کنترل دسترسی نوعی اقدام امنیتی است که برای محدود کردن یا اعطای دسترسی به منابع یا مکان‌های فیزیکی یا دیجیتالی استفاده می‌شود. برای کنترل افرادی که به منابع مانند ساختمان‌ها، سیستم‌ها یا شبکه‌ها دسترسی دارند و برای تعریف سطح دسترسی به هر کاربر استفاده می‌شود. سیستم‌های کنترل دسترسی می‌توانند مانند یک قفل و کلید ساده باشند، یا می‌توانند پیچیده‌تر باشند، مانند سیستم‌های احراز هویت بیومتریک. همچنین می‌توان از کنترل دسترسی برای تنظیم دسترسی کاربران به شبکه‌ها و اینترنت استفاده کرد.

تقسیم‌بندی شبکه چیست؟

شبکه پارتیشن‌بندی شده یا تقسیم شبکه نوعی شبکه است که در آن دو یا چند شبکه به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک شبکه بزرگ‌تر را تشکیل دهند. این کار برای افزایش مقیاس‌پذیری و عملکرد و همچنین مدیریت بهتر منابع انجام می‌شود. پارتیشن‌بندی یک شبکه امکان تفکیک منابع، ترافیک و دسترسی کاربر را فراهم می‌کند. این می‌تواند به اطمینان از ایمن ماندن یک سیستم یا برنامه مهم در برابر تهدیدات خارجی کمک کند.

رمزگذاری چیست؟

رمزگذاری فرآیند رمزگذاری پیام‌ها یا داده‌ها به‌گونه‌ای است که فقط اشخاص مجاز بتوانند آن را بخوانند. رمزگذاری از یک الگوریتم ریاضی برای درهم‌کوبی داده‌ها استفاده می‌کند تا تنها توسط کسی که الگوریتم را می‌شناسد و کلید صحیح را در اختیار دارد، قابل‌خواندن باشد.

چرا امنیت شبکه مهم است؟

امنیت شبکه مهم است زیرا به محافظت از کسب‌وکار شما در برابر حملات مخرب و دسترسی غیرمجاز کمک می‌کند. همچنین به محافظت از داده‌های حساس در برابر سرقت یا به خطر افتادن کمک می‌کند. امنیت شبکه همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شبکه و سیستم‌های شما به طور بهینه و ایمن کار می‌کنند. علاوه بر این، می‌تواند به جلوگیری از نقض داده‌ها کمک کند که می‌تواند عواقب مالی و قانونی جدی داشته باشد.

آیا یادگیری مفاهیم امنیت شبکه ضروری است؟

بله یادگیری مفاهیم امنیت شبکه برای محافظت از شبکه و داده‌های سازمان خود در برابر فعالیت‌ها و تهدیدات مخرب ضروری است. امنیت شبکه یک زمینه پیچیده و همیشه در حال توسعه است، بنابراین مهم است که در مورد آخرین فناوری ها و بهترین شیوه‌ها به‌روز باشید. با یادگیری اصول اولیه امنیت شبکه، می‌توانید از امنیت سیستم‌های خود و محافظت از داده‌های شما اطمینان حاصل کنید. دوره آموزش Network +‎ منبع کاملی بر یادگیری مفاهیم شبکه و امنیت آن است.

چه کسی باید تکنیک‌های امنیت شبکه را یاد بگیرد؟

هرکسی که مسئولیت مدیریت و حفاظت از یک شبکه را بر عهده دارد باید تکنیک‌های امنیت شبکه را بداند. این شامل مدیران سیستم، مهندسان شبکه و متخصصان امنیتی می‌شود که مسئول ایمن‌سازی شبکه و داده‌های مرتبط با آن هستند. درک تکنیک‌های امنیت شبکه برای صاحبان مشاغل و مدیرانی که باید از امنیت شبکه‌هایشان و محافظت از داده‌هایشان اطمینان حاصل کنند نیز مهم است.

گواهی نتورک پلاس چیست؟

گواهی Network+‎ یک گواهینامه جهانی شناخته‌شده و بی‌طرف از فروشنده است که دانش و مهارت‌های لازم برای طراحی، پیکربندی، مدیریت و عیب‌یابی شبکه‌های سیمی و بی‌سیم را تائید می‌کند. این گواهینامه بر زیرساخت شبکه، سیستم‌های شبکه، امنیت شبکه، توپولوژی شبکه، عملیات شبکه و عیب‌یابی شبکه تمرکز دارد که دوره آموزش Network + با هدف آماده‌سازی دانشجو برای این دوره تهیه و تدوین شده است.

کاربردهای گواهینامه نتورک پلاس چیست؟

از مهم‌ترین کاربردهای گواهینامه نتورک پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانش و مهارت را به کارفرمایان نشان دهید.
  •  به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار کار.
  • کسب تجربه عملی با فناوری‌های شبکه.
  • افزایش پتانسیل درآمد
  • فرصت‌های شغلی را افزایش دهید.
  • بهبود اعتبار در زمینه IT.
  • با آخرین فناوری ها به‌روز باشید.
  • عیب‌یابی و نگهداری شبکه‌ها.
  • طراحی شبکه‌های امن.

چرا ما به گواهی Network+ نیاز داریم؟

گواهی Network+‎ مهم است زیرا دانش و مهارت‌های لازم برای طراحی، پیکربندی، مدیریت و عیب‌یابی شبکه‌های سیمی و بی‌سیم را نشان می‌دهد. با این گواهی، افراد این فرصت را دارند که در بازار کار مزیت رقابتی کسب کنند و پتانسیل درآمد خود را افزایش دهند. همچنین راهی را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد تا مطمئن شوند متخصصان شبکه آن‌ها در مورد آخرین فناوری‌های شبکه آگاه و به‌روز هستند.

فرصت‌های شغلی با نتورک پلاس

از مهم‌ترین فرصت‌های شغلی که با کسب گواهینامه نتورک پلاس به دست می‌آید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندس شبکه
  • مدیر سیستم
  • تکنسین شبکه
  • تحلیلگر امنیت شبکه
  • معمار شبکه
  • کارشناس پشتیبانی شبکه
  • تحلیلگر عملیات شبکه
  • کارشناس پشتیبانی فناوری اطلاعات
  • مشاور فناوری اطلاعات
  • مدیر شبکه

نحوه کسب گواهی شبکه +

برای کسب گواهینامه Network+‎، ابتدا باید در آزمون Network+‎ قبول شوید. این آزمون موضوعاتی مانند زیرساخت شبکه، سیستم‌های شبکه، امنیت شبکه، توپولوژی شبکه، عملیات شبکه و عیب‌یابی شبکه را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید با مطالعه اهداف امتحانی، انجام تست‌های تمرینی و شرکت در یک دوره آموزشی برای آزمون آماده شوید. پس از قبولی در آزمون، گواهی Network+‎ خود را دریافت خواهید کرد. دوره آموزش Network+‎ دوره‌ای منحصربه‌فرد برای دست‌یابی به این هدف است.

مفاهیم نتورک پلاس شامل چه موضوعاتی است؟

network plus موضوعات مختلفی را در رابطه با مدیریت و امنیت شبکه پوشش می‌دهد، از جمله:

  • مبانی و مبانی شبکه
  • رسانه‌های شبکه و توپولوژی‌ها
  • دستگاه‌های شبکه
  • مدیریت شبکه
  • امنیت شبکه
  • عیب‌یابی شبکه
  • قابلیت اتصال از راه دور
  • استانداردهای صنعت و تئوری شبکه
  • فن‌آوری‌های WAN
  • مجازی‌سازی و رایانش ابری

با شرکت در دوره آموزش Network+‎ اولین و مهم‌ترین قدم خود را در راستای دست‌یابی به این گواهینامه بردارید و بدون هیچ دغدغه‌ای وارد بازار کار آن شوید. این دوره نتورک پلاس network یکی از بهترین آموزش‌های موجود برای یادگیری مفاهیم شبکه در زبان فارسی است و جزء دوره‌های تخصصی این ترند به‌حساب می‌آید.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  81 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  19 ساعت ویدئو - 61 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  11 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام