نصب پایتون

 
00:00 / 00:00
2.0x
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
اشتراک‌گذاری

×

گزارش خرابی

برای استفاده از پایتون ابتدا باید کامپایلر و محیط برنامه‌نویسی مربوط به آن را نصب کرد. برای این کار ابتدا به سایت python.org رفته و بسته نرم‌افزاری آن را با توجه به سیستم عامل دانلود کنید. در هنگام دانلود و نصب پایتون باید به ورژن آن توجه داشته باشید. در حال حاضر پایتون ورژن 2 و 3 قابل استفاده است که باید بر اساس نیاز خود ورژن مورد نظر را دانلود کنید. اما پیشنهاد می‌شود که به منظور استفاده حداکثری از قابلیت‌های پایتون از ورژن 3 استفاده کنید که در حال حاضر آخرین ویرایش آن python3.6 است.

قدم دوم دانلود یک محیط برنامه‌نویسی استاندارد برای برنامه‌نویسی با پایتون یا IDE است. نرم افزارهای متفاوتی برای این کار وجود دارد که از محبوب‌ترین آنها می‌توان به Pycharm از محصولات شرکت Jetbrain و vscode است که در این دوره به علت راحت تر بودن در نصب از vscode استفاده می‌شود.

بعد از نصب برنامه پایتون در قسمت run ویندوز گزینه Cmd.exe را وارد کرده و وارد محیط command line ویندوز می‌شوید. در این محیط در صورت وارد کردن عبارت پایتون در روت نصب شده ورژن پایتون ر برای شما نمایش می دهد و این نمایانگر نصب درست محیط پایتون در سستم عامل است.

نام کتاب تدریس شده در این دوره Python for Everybody است که به صورت رایگان برای همه در اینترنت قابل دسترسی است.

دانلود با کیفیت بالا دانلود
دانلود با حجم کم دانلود