زمان‌های نامناسب برای ترید

 
زمان‌های نامناسب برای ترید

چه زمان‌هایی ترید نکنیم؟ : اعمال استراتژی‌های آغازین
هیچ سیستمی ۱۰۰% خودکار یا اتوماتیک نداریم که نتایج فوق العاده بدهد. همیشه لحظه هایی هستند که شما خودتان باید تصمیم بگیرید مثلاً تصمیم بگیرید که کی ترید نکنید.
 استراتژی مبتدی به شما کمک خواهد کرد که ترید کردن را یاد بگیرید اما نباید آن را راهی برای سریع پولدار شدن در نظر بگیرید. یا مثلاً فکر کنید با این استراتژی همیشه می توانید سود کنید و هیچ وقت نیاز به تصمیم های دیگر ندارید.
 ترید کردن همواره یک ریسک را به همراه دارد باید بدانید که یا تریدی را می گیرید و یا آنرا لوز میدهید تا زمانی که نرخ ریسک خود را دو درصد بر هر ترید بگذارید، شما قادر به محافظت از حسابتان در برابر ریسک خواهید بود.
هر استراتژی که قوانین مشخص در آن تعیین شده باشد پرسودتر از استراتژی های دیگر خواهد بود. به هر حال تفاوت را تریدر و نحوه  اعمال آن استراتژی بر بازار مشخص خواهد کرد. برای این منظور باید همیشه مقداری احتیاط کرد.
اکثر کسانی که تریدرهای موفقی شده اند به شما خواهند گفت که بهترین تصمیم های شان برای چه زمان ترید کردن نبوده است؛ بلکه چه زمان ترید نکردن بوده است. برخی از این مواقع را به شما خواهیم گفت تا بدانید بهترین زمان برای ترید نکردن چه زمانی است
 این موقعیت شامل زمان هایی است که:
 قیمت از حدود S3 و  R3میگذرد.
از جفت ارزهای مختلف استفاده می کنید.
همبستگی ارزها.
حد ورود به بازار نزدیک حد پیوت است.
ترید ها را به آخر هفته منتقل کردن.
ترید کردن در زمان انتشار گزارشات.

 

چه اتفاقی می افتد زمانی که قیمت بالاتر از حدR3  یا S3 میرود؟
 حدود R3 وS3  حدود نهایی پیوت بالا و پایین هستند. بعضی اوقات قیمت بالا یا پایین و این حدود خواهد رفت. وقتی که ارز بالا یا پایین این حدود معامله می شود؛ از رنج عادی روزانه خارج است. این بدان معنی است که فشارهای شدیدی برای خرید یا فروش وجود دارند، که باعث خروج حد قیمت از رنج میانگین روزانه میشود.
 در صورت وقوع این اتفاق چون قیمت ثابت می‌ماند، تریدرها از بازار خارج خواهند شد. بهترین کار در این شرایط آن است که از بازار خارج بمانید و منتظر شوید، تا روز بعد ترید را دوباره از سر بگیرید.

آیا میتوان با این استراتژی در هر جفت ارز ای ترید کرد؟ 
پاسخ بله می باشد معمولاً نرخ به همان صورت، بدون توجه به نوع جفت ارز، حرکت خود را ادامه می دهد. اما به هر حال باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. زیرا بعضی جفت ارزها سود دهی شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.
 برای مثال اسپرد در جفت ارز پوند بریتانیا-ین ژاپن بسیار بیشتر از جفت یورو-دلار است. این بدان معناست که شما در انتخاب حد پیوت، باید مقدار بیشتری اسپرد را برای پوند بریتانیا-ین ژاپن در نظر بگیرید. پس استراتژی ممکن است کم سود تر باشد.
دقیقاً به همین دلیل لزوماً جفت ارزهایی که مقدار اسپر بالایی دارند برای یادگیری ترید کردن با این استراتژی مناسب نیستند. و بهتر است از جفت ارزهای دیگری مانند یورو-دلار و جفت ارزهای اصلی استفاده کنید. چون هزینه اسپرد آنها کمتر است.
 همچنین ترید کردن جفت ارزهای با نرخ نقدینگی کم ایده خوبی نخواهد بود زیرا شما به نقدینگی لازم، برای اطمینان اینکه سفارش شما در تاریخ و زمان مناسب انجام خواهد شد نیاز دارید. این مورد  در زمان ترید در در بازه های زمانی کوتاه بسیار حیاتی تر خواهد بود.

جفت ارزها می تواند با یکدیگر حرکت کنند. 
شما باید بدانید که ترید کردن جفت ارزهای مختلف که با هم همبسته هستند به ریسک شما اضافه خواهند کرد. در اکثر حالات ارز ها را در جفت ها ترید می‌کنیم امّا جفتهارا نمی‌توان یک عضویت های تنها دانست. زیرا اگر ارزش یک ارز در جفتی بالارود، به احتمال بالا در جفت ارز های دیگر هم بالا خواهد رفت.
برای مثال، اگر ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو بالا رود، فقط دربرابر یورو بالا نخواهد رفت، بلکه دربرابر ارز های دیگر هم بالا خواهد رفت. مثلا اگر نرخ یورو-دلار آمریکا بالا رود؛ نرخ دلاراسترالیا-دلارآمریکا هم بالا میرود.
اگر بر هردو جفت در یک زمان ترید باز کنید، و ۲٪ سرمایه تان را بر هرکدام ریسک بگذارید، در مجموع مثل این است که ۴٪ سرمایه خود را در یک ترید ریسک کرده باشید. چون اگر نرخ یکی از آنها کاهش یابد نرخ دیگری هم حتما کاهش می یابد. و شما پتانسیل باخت جفتشان را باهم خواهید داشت. زیراکه همبسته هستند. توجه نکردن به همبستگی های بین جفت ها تاثیر بسزایی در از دست دادن سرمایه تان خواهد داشت چون ریسک تریدتان را بالا میبرید.

اگر حد ورود به بازارتان به خط دریافت سود خیلی نزدیک باشد.
بعضی اوقات هنگامی که به ترید وارد میشوید، میبینید که حد ورود به بازارتان به حد برداشت سود خیلی نزدیک است.  سوالی در اینجا مطرح میشود که آیا به ترید وارد شوید یا نه؟ تصمیم گیری قاطعانه سخت است جون بعضی اوقات نمیدانید خیلی نزدیک چقدر نزدیک است.
اما با یک قاعده کلی، اگر حد سود بیشتر از ۵ پیپ بود میتوانید ادامه دهید و وارد ترید شوید. اگر هم کمتر از ۵ پیپ بود، حد پیوت بعدی را به عنوان حط دریافت سود تان تنظیم کنید.

آیا باید قبل از تعطیلات آخر هفته ترید هایمان را تمام کنیم؟ 
بله اگر با استراتژی مبتدی جلو میروید، همیشه روز فرایدی یا جمعه(به وقت گرینویچ) همه ترید هایتان را ببندید. حتی اگرم بازار بسته باشد، باز هم مثلا سخنرانی ها، فجایع و اتفاقات سیاسی اتفاق می افتند که در نهایت قیمت هارا جابجا خواهند کرد.
اما بهرحال چون بازار ها بسته هستند، بین اتفاقات و رفتار های بازار فاصله می افتد؛ چون تریدر ها نمی توانند تا روز ماندی یا دوشنبه واکنش هایی در بازار را نشان دهند.
این فواصل ممکن است باعث رد شدن نرخ، خیلی فراتر از حد استاپ لاس شما شوند که درصورت ترید کردن بدون استفاده از استاپ لاس، ضرر و زیان های بزرگی به شما وارد می شوند.

ترید کرد در اخبار
در طول روز گزارش هایی حامل نشانگر های قدرت اقتصادی یک کشور منتشر میشوند.
زمانی که این گزارشها نشان دهند که اقتصادی خوب عمل کرده است، معمولا نرخ ارز آن کشور افزایش میابد.
به طور معمول گزارش های بسیار مختلفی ارائه میشوند و هرکدام شامل یک قسمت از اقتصاد یک کشور هستند.
در زمان انتشار عمومی هر یک، این انتشارها موجب نوسانات بازار میشود. اگر در این هنگام تریدتان وارد بازار شده است، پس احتمالا قبل از رسیدن به سود همه سرمایه تان در بازار هدر خواهند رفت.
پس در هنگام انتشار این گزارشات چه باید کنید؟ اگر هنوز وارد تریدی نشده اید، بهتر است از ورود به بازار تا انتشار کامل گزارشات خودداری کنید.
این یعنی مجبورید تا رسیدن فرصت تازه ای برای ترید صبر کنید اما انتخاب ایمن تری نسبت به رفتن به بازار در زمان انتشارات است.