جلسه اول: روان‌شناسی کندل‌ها

 
اشتراک‌گذاری

×

گزارش خرابی

یکی از اصول مهم در بازارهای سرمایه به ویژه بورس مبحث روانشناسی کندل­ ها و نوع رفتار معامله ­گران در بازارهای مالی است.

به همین جهت روانشناسی کندل ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به سرمایه ­گذاران کمک می­کند تا بتوانند با بررسی رفتار خریداران و فروشندگان در بازار در خصوص سرمایه­ گذاری و خرید و فروش سهام تصمیم ­گیری مناسبی را داشته باشند.

روانشناسی کندل استیک

فهم هرکدام از کندل­ ها در بازارهای مالی به نوعی کمک ­کننده سرمایه ­گذار در تصمیم­ گیری اون خواهد بود.

به طورکلی کندل ­ها دارای دو بخش بدنه و سایه بوده که بسته به اندازه هرکدام از آن­ها رفتار معامله ­گران متفاوت خواهد بود. اصولا کندل­ هایی که دارای بدنه­ های بلند با سایه ­های کوتاه هستند دارای قدرت بیشتری در بازار خواهند بود. هرچه اندازه سایه ­ها بلندتر باشد نشان از قدرت برابر میان خریداران و فروشندگان در بازار است.

کندل­ ها به دو نوع صعودی (سفید یا سبز) و نزولی (سیاه یا قرمز) نمایش داده می­شوند که عموما با توجه به روند حرکتی یک سهم در بازار مشخص خواهند شد.

در کندل­ های صعودی قیمت آغازین از قیمت پایانی معاملات کمتر بوده و در کندل­ های نزولی قیمت­ های آغازین بیشتر از قیمت­ های پایانی خواهد بود.

کندل ­ها ابزاری قدرتمند برای تجزیه و تحلیل تکنیکال و درواقع زبان بازارهای مالی هستند. نمودا­رهای شمعی روانشناسی، سرمایه گذاران را منعکس می کنند. کندل ­ها برای ارزیابی احساسات بازار و نشان دادن مناطق مهم مورد حمایت خریداران و فروشندگان استفاده می شوند، اگر مهارت خواندن نمودارها را پیدا کنید، متوجه خواهید شد بازار به شما چه می­گوید و در زمان مناسب می­توانید تصمیم درستی بگیرید.

روانشناسی بازار  با نمودار شمعی

یکی از ابزارهای مناسب در جهت تحلیل روانشناسی بازار در تکنیک پرایس اکشن استفاده از کندل استیک­ ها است.

نمودارهای شمعی دید خوبی به سرمایه گذار در جهت شناخت بازار ارائه میکند چرا که رفتار معاملاتی سرمایه گذاران را در قالب نمودارهای شمعی نشان می­دهد که با استفاده از آن می­توان فهمید رفتار سرمایه­ گذاران در تحلیل سهام شرکت­ ها یا تحلیل بازار با استفاده از شاخص کل به چه صورت خواهد بود.

 

دانلود با کیفیت بالا دانلود
دانلود با حجم کم دانلود