باسلام
لطفا در خصوص این سوال پروژه منشی و مسئول دفاتر آقای حیدری توضیح بدید که یعنی چه؟
متاسفانه هرچقدر کلام استاد دوره صریح و واضح بود سوالا خیلی گنگ و نامفهومه،
ای سوال: یک شروع و یک پایان و تشکر متفاوت از مثالها دوره بنویسید.
احتمالن در تایپ اشکالی پیش آمده منظور شروع و پایان یک نامه رسمی
یک متن متفاوت از دوره بنویسید
جهت آزمودن حضور ذهن،مطالعات جنبی و نوآوری در نوشتن متون جدید
سلام وقت بخیر در لطفا در خصوص این سوال، بروکراسی در یک سازمان میشه توضیح کامل بدهید و همچنین در مورد عواقب نداشتن آن؟
سلام
بورکراسی توسط یک اقتصاد دان فرانسوی به مجموعه لغات اضافه شد.
به معنی تحتالفظی (میز و قدرت) که بیشتر در دوره های پادشاهی مرسوم بوده و مقرراتی برای انجام کارهای اداری و قوانین آن بکار میرفته است.
اما در طول زمان و با سوءاستتفاده های کارمندان، مدیران و حکام این واژه معنی منفی به خود گرفته است که کموبیش به عنوان کاغذ بازی غیر ضروری و وقت تلف کردن در ادارات که منجر به عصبانیت ارابرجوعها و راحتی بیشتر کارمندان را شامل شده است.
لذا بورکراسی در سازمانها و ادارات جهت رعایت سلسهمراتب انجام امور لازم به نظر میرسد و همچنین برای پیگیری امور و مدیریت، اما نکته مهم این است با حضور هر ابراز جدید، تکنولوژی و یا حتی اتفاقهای سیاسی،اقتصادی و بیماری مانند کوئید19 بسیاری از مفاهیم دچار باز تعریف میشوند که بورکراسی نیز از این موضوع بیبهره نمانده است.
به قول ماکس وبر:
بروکراسی یعنی:
۱. تقسیم انعطافناپذیر کار۲. به انجام رسیدن کار در یک فضای ثابت و معین ۳. وجود زنجیره از پیش تعیینشده دستورات۴. وجود مقررات برای محدود کردن قدرت و تصمیمگیری۵. وجود سلسلهمراتب سازمانی
تمام این قوانین در بازبینیها و زندگی ساندویجی عصر حاضر دچار تحول عظیم شده است که باید به آن توجه کرد.
مهراب حیدری
سلام
بورکراسی توسط یک اقتصاد دان فرانسوی به مجموعه لغات اضافه شد.
به معنی تحتالفظی (میز و قدرت) که بیشتر در دوره های پادشاهی مرسوم بوده و مقرراتی برای انجام کارهای اداری و قوانین آن بکار میرفته است.
اما در طول زمان و با سوءاستتفاده های کارمندان، مدیران و حکام این واژه معنی منفی به خود گرفته است که کموبیش به عنوان کاغذ بازی غیر ضروری و وقت تلف کردن در ادارات که منجر به عصبانیت ارابرجوعها و راحتی بیشتر کارمندان را شامل شده است.
لذا بورکراسی در سازمانها و ادارات جهت رعایت سلسهمراتب انجام امور لازم به نظر میرسد و همچنین برای پیگیری امور و مدیریت، اما نکته مهم این است با حضور هر ابراز جدید، تکنولوژی و یا حتی اتفاقهای سیاسی،اقتصادی و بیماری مانند کوئید19 بسیاری از مفاهیم دچار باز تعریف میشوند که بورکراسی نیز از این موضوع بیبهره نمانده است.
به قول ماکس وبر:
بروکراسی یعنی:
۱. تقسیم انعطافناپذیر کار۲. به انجام رسیدن کار در یک فضای ثابت و معین ۳. وجود زنجیره از پیش تعیینشده دستورات۴. وجود مقررات برای محدود کردن قدرت و تصمیمگیری۵. وجود سلسلهمراتب سازمانی
تمام این قوانین در بازبینیها و زندگی ساندویجی عصر حاضر دچار تحول عظیم شده است که باید به آن توجه کرد.
مهراب حیدری