×
ribbon

آموزش نرم‌افزار راهکاران - دریافت و پرداخت

با استفاده از نرم‌افزار حسابداری ، دریافت و پرداخت راهکاران شما قادر خواهید بود از وضعیت نقدینگی سازمان خود در لحظه مطلع باشید و اطلاعات کافی و به‌موقع جهت پیش‌بینی از وضعیت نقدینگی در آینده ... ادامه

ارائه دهنده:  همکاران سیستم  همکاران سیستم
مدرس دوره:
4.5 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو - 1 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  12 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط همکاران سیستم ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه همکاران سیستم course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

پیش نیاز شرکت در این دوره آشنایی با اصول و مفاهیم مالی است.

سرفصل‌های دوره آموزش نرم‌افزار راهکاران - دریافت و پرداخت

فصل اول - فرآیندهای اصلی حسابداری دریافت و پرداخت

در این فصل به تشریح رویه‌های اصلی و معمول دریافت و پرداخت پرداخته شده است. با توضیح مفاهیم اولیه دریافت و پرداخت و فرآیندهای اصلی آن دیدی کلی از حوزه دریافت و پرداخت کسب خواهد شد. با ارائه کامل رویه‌های جاری دریافت و پرداخت الزاماتی که جهت پیش‌برد عملیات معمول در حسابداری دریافت و پرداخت رعایت و انجام می‌شود شفاف می‌شود. هدف از این فصل آشنایی بیننده با عملیات اصلی «دریافت» و «پرداخت» اسناد و وجوه نقد و طرق و رویه‌های متنوع این عملیات خواهد بود؛ همچنین نحوه استفاده و دریافت کلیه‌ی گزارش‌های کاربردی که در این محدوده می‌تواند برای کاربران سودمند باشد، آموزش داده خواهد شد.

  مفاهیم پایه
"19:00  
  فرآیندهای دریافت
"17:34  
  رویه دریافت چک
"19:24  
  رویه های پرداخت
"32:33  
  فرآیندهای رفت و برگشت چک در سازمان
"09:04  
  کوییز 1
 100%    
"10:00  
فصل دوم - فرآیند صدور سند حسابداری

هدف نهایی هر یک عملیاتی که در حوزه دریافت و پرداخت ثبت می‌شوند، اعمال اثرات این عملیات در دفاتر مالی سازمان‌هاست. ثبت صحیح و به‌موقع هر یک از رویدادهای دریافت و پرداخت در دفاتر مالی یکی از وظایف مهم راهکار دریافت و پرداخت راهکاران محسوب می‌شود. وظیفه ثبت و ضبط رویدادهای دریافت و پرداختی در قالب اسناد شناخته‌شده دریافت و پرداخت بر عهده کاربران دریافت و پرداخت هر سازمانی است. در مقابل وظیفه تشخیص و تعیین اطلاعات حسابداری این رویدادها در سازمان به عهده حسابدار دریافت و پرداخت است.

  فرایند صدور سند حسابداری
"15:13  
فصل سوم - انتقال

پس از اینکه با انواع معمول رویه‌های دریافت و پرداخت و انواع منابع نقدینگی سازمان‌ها آشنا شدید، احتمالاً شرایطی را می‌توانید متصور شوید که در داخل سازمان جابجایی نقدینگی بین منابع داخلی سازمان‌ها مورد نیاز باشد. اینکه مثلاً بتوان از یک حساب بانکی مبلغی را به حساب بانکی دیگری در همان سازمان منتقل کرد. این‌گونه نقل‌ و انتقال‌ها در شرایط متفاوت می‌تواند دلایل متنوعی داشته باشد. گاهی به دلیل تأمین موجودی برای یک حساب بانکی و یا یک صندوق خاص نیاز به انتقال بین منابع داخلی سازمان ایجاد می‌شود و گاهی به دلایل مدیریتی و در جهت استفاده بهینه از منابع نقدی لازم است انتقال وجوه در داخل سازمان اتفاق بیافتد. نوع دیگری از انتقال داخلی در سازمان انتقال اسناد دریافتی‌ای است که در صندوق‌های فیزیکی نگهداری می‌شوند و منتظر شروع فرآیند وصول هستند. نقل‌ و انتقال اسناد (شامل چک و سفته) بین صندوق‌ها به دلایلی مثل تغییر محل فیزیکی اسناد، تغییر صندوق‌دار و موضوعاتی از این دست می‌تواند رخ دهد.

  انتقال
"15:33  
  کوییز 2
 100%    
"03:00  
فصل چهارم - عملیات تنخواه داری

در این فصل به تشریح رویه‌های تنخواه‌داری مطابق کارکردهای نرم‌افزار پرداخت شده است. همان‌گونه که در فصول پیشین تشریح شد، تنخواه‌ها به‌عنوان یکی از انواع منابعی که بخشی از نقدینگی سازمان در آن نگهداری می‌شود معرفی می‌شوند. هدف از نگهداری تنخواه در هر سازمانی نگهداری وجهی در دسترس تنخواه‌داران است تا به کمک آن بتوانند مخارج جاری و کوچک سازمان را انجام دهند. موجودی نقدی که در تنخواه‌ها نگهداری می‌شوند معادل سایر موجودی‌های نقدی است که در منابع دیگر سازمان نگهداری می‌شوند؛ بنابراین نگهداری و مدیریت موجودی‌های نزد تنخواه‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این فصل با روش معرفی تنخواه‌های متعدد در نرم‌افزار آشنا می‌شوید، سپس امکان ثبت صورت خلاصه تنخواه و کارکردهای صورت خلاصه تنخواه تا صدور سند حسابداری بر اساس این صورت خلاصه‌ها در راهکار دریافت و پرداخت راهکاران ارائه می‌شود. به همین موازات رویه‌های شارژ و تسویه تنخواه و روش‌های اعمال این عملیات در نرم‌افزار تشریح خواهد شد.

  عملیات تنخواه داری
"16:58  
  کوییز 3
 100%    
"03:00  
فصل پنجم - مدیریت و ردیابی وصول اسناد دریافتی

یکی از ورودی‌های قابل توجه در سازمان‌ها که منجر به ورود وجه نقد و افزایش در منابع نقدی می‌شود، اسناد دریافتی است. اسناد دریافتی اغلب در قالب چک‌های دریافت شده در سازمان‌ها نگهداری می‌شوند. چک‌های دریافتی بر اساس تاریخ‌های سررسیدی که برایشان تعیین شده است، قابل نقد شدن هستند. هرچه حجم این‌گونه اسناد در سازمان‌ها بالاتر رود، کنترل و مدیریت آن‌ها دشوارتر و از سویی دیگر حساس‌تر می‌شود؛ زیرا بالا بودن حجم اسناد دریافتی به معنی افزایش مبالغی است که در جریان وصول این اسناد به منابع داخل سازمان اضافه می‌شود؛ بنابراین اینکه اسناد دریافت شده با سررسیدهای منطقی و در زمان خودشان وصول شوند و بتوان شرایطی ایجاد کرد که دریافت اسناد غیر قابل‌ وصول از مشتریان بدحساب به حداقل ممکن برسد و از طرفی دیگر موضوعات پیگیری اسناد وصول نشده با سرعت و دقت بالاتری انجام شود، یکی از چالش‌های اساسی در مدیریت امور مالی سازمان‌ها محسوب می‌شود. در این فصل کلیه‌ی کارکردهایی که در خصوص به‌کارگیری انواع روش‌های پیگیری و وصول مطالبات در کسب‌وکار وجود دارد در قالب امکانات نرم‌افزاری تشریح شده است. فرآیندهای مأمور وصول از زمان واگذاری اسناد به مأمور وصول تا نقد شدن اسناد تشریح شده است. از سویی دیگر راهکار نرم‌افزار در خصوص اسنادی که حقوقی می‌شوند از زمان حقوقی شدن تا زمانی که آخرین اتفاق ممکن برای این دسته اسناد در واقعیت رخ می‌دهد ارائه داده شده است. همچنین روش‌های پیگیری چک‌هایی که نقد شدن آن خارج از رویه‌های معمول و با توافقات بین سازمان و مشتری است مثل جایگزین کردن اسناد غیر قابل‌ وصول با اسناد دریافت شده دیگر از مشتری بابت همین موضوع و یا روش‌های دریافت دیگر جهت جایگزین شدن با یک سند غیر قابل‌ وصول در این فصل تشریح می‌شود.

  مدیریت و ردیابی وصول اسناد دریافتی
"15:05  
  کوییز 4
 100%    
"04:00  
فصل ششم - صورت مغایرت بانکی

در این فصل به تشریح راهکار نرم‌افزاری تهیه صورت مغایرت بانکی در دریافت و پرداخت راهکاران پرداخته شده است. کلیه‌ی رویه‌هایی که در مراحل تهیه صورت مغایرت بانکی در عمل لازم است وجود داشته باشد تا بتوانیم یک صورت مغایرت کامل داشته باشیم در این فصل در قالب امکانات نرم‌افزاری تشریح شده است. روش‌های ایجاد صورتحساب بانک، فراخوانی گردش‌های دفاتر و عملیات مغایرت‌گیری بین گردش دفاتر و گردش بانک و در نهایت تعیین اقلام باز دفاتر و بانک، همگی در این فصل به‌طور کامل تشریح شده است.

  صورت مغایرت بانکی
"19:27  
فصل هفتم - حسابداری ضمانت نامه‌ها و تضامین

در سازمان‌ها به دلایل مختلف از جمله حسن انجام کار و اجرای تعهدات و ... از طرف‌های مقابل داخل و یا خارج از سازمان یا اسناد تضمینی در قالب چک و سفته و یا در قالب ضمانت‌نامه‌های به نفع دریافت می‌کنند. همچنین ممکن است سازمان در قبال اجرای تعهداتی به سایرین لازم باشد اسناد تضمینی و ضمانت‌نامه‌های به عهده ارائه کند. در این فصل با نحوه ثبت این اسناد و ضمانت‌نامه‌ها و عملیاتی که بر روی آن‌ها می‌تواند صورت پذیرد آشنا می‌شوید.

  حسابداری ضمانت نامه‌ها و تضامین
"16:33  
فصل هشتم - گزارش‌ها

در فصول گذشته انواع عملیات دریافت و پرداخت و ثبت و ضبط کلیه‌ی رویدادهای دریافت و پرداخت منطبق با فرآیندهای پذیرفته شده سازمان‌ها تشریح شد. هر یک از انواع عملیاتی که در این فصل‌ها تشریح شد، در تعداد بالا نیاز به مدیریت و ردیابی دقیق دارند. لازم است در هر دوره از نتیجه رویدادهای رخ داده در سازمان جمع‌بندی‌هایی در قالب‌های متعدد و متنوعی انجام گیرد تا بتواند بر اساس آن‌ها وضعیت نقدینگی سازمان را بهتر مدیریت و ردیابی کرد. بدون وجود گزارش‌های کاربردی و جمع‌بندی‌های متناسب با نیازهای متنوع اطلاعاتی، ثبت و ضبط صرف اطلاعات نمی‌تواند به بهترین تصویر در پیشبرد رویه‌های سازمان کمک‌رسان باشد. در این فصل انواع گزارش‌های کاربردی و تحلیلی نرم‌افزار و کارکردهایی که از طریق هر یک از این گزارش‌ها نشئت می‌گیرد تشریح شده است.

  گزارش‌های کاربردی
"20:00  
  گزارش‌های مدیریتی و کنترلی دریافت و پرداخت
"12:21  
فصل نهم - جریان وجوه نقد

همان‌طور که در فصل دوم تشریح شد، هسته اصلی دریافت و پرداخت منابع دریافت و پرداختی متنوعی است که قرار است ورود و خروج‌های نقدینگی در سازمان‌ها از طریق این منابع نقدی صورت گیرد. در فصل‌های گذشته در خصوص انواع ورود و خروج نقدینگی از منظر مفاهیم دریافت و پرداختی با جزئیات توضیح داده شد. در این فصل قرار است مجدداً ورود و خروج نقدینگی از سازمان را از منظر دلایل و عواملی که منجر به این ورود و خروج‌ها و یا به عبارتی دریافت و پرداخت‌ها شده است بررسی کنیم. هر دریافت و یا پرداختی که نهایتاً قرار است منجر به ورود یا خروج نقدینگی در سازمان‌ها شود بابت موضوع مشخصی انجام شده است. با تعیین دلایل هر نوع ورود و خروج نقدینگی هنگامی‌ که رویداد مربوط به آن رخ می‌دهد، می‌توان دسته‌بندی مناسبی از این دلایل به همراه مبالغ آن ارائه کرد. در این فصل با روش استفاده و کاربردهای گزارش جریان وجوه نقد آشنا خواهید شد. تنظیمات و الزاماتی که لازم است جهت ارائه صحیح این گزارش در نرم‌افزار اعمال شود تشریح می‌شود و در پایان کارکردهای گزارش جریان وجوه نقد بر اساس این تنظیمات و مفاهیم اولیه این گزارش ارائه خواهد شد.

  جریان وجوه نقد
"10:26  
فصل دهم - کاوشگر

یکی از نیازمندی‌های مهمی که مشتریان نرم‌افزار‌های اطلاعاتی به شکل مداوم از تأمین‌کنندگان خویش مطالبه می‌کنند، تهیه و ارائه گزارش‌های مختلفی است که بنا به شرایط کسب‌وکاری و مسائل روز با آن مواجه می‌شوند. از آنجا که فرآیند سفارش، ساخت و تحویل گزارش‌ها عمدتاً مستلزم صرف زمان بوده و مشتریان نیز دوست دارند در کمترین زمان ممکن اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورند، از این رو، در راستای حل این مسئله به‌مرور زمان حرکت به سمت تولید و ارائه ابزارهای گزارش‌سازی آغاز شد و با هدف استفاده توسط مشتریان، سعی در هرچه ساده‌تر و کارآمدتر شدن این‌گونه ابزارها شد.

  کاوشگر
"03:36  
سوالات پایان دوره

سوالات پایان دوره

  سوالات پایان دوره
 100%    
"40:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه همکاران سیستم
گواهی‌نامه همکاران سیستم

برای دریافت گواهی لازم است در آزمون شرکت همکاران سیستم شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب نمره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط شرکت همکاران سیستم (مشاهده نمونه گواهی همکاران سیستم) به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

با استفاده از نرم‌افزار حسابداری ، دریافت و پرداخت راهکاران شما قادر خواهید بود از وضعیت نقدینگی سازمان خود در لحظه مطلع باشید و اطلاعات کافی و به‌موقع جهت پیش‌بینی از وضعیت نقدینگی در آینده و تجزیه و تحلیل رویدادهای مالی را در دسترس داشته باشید. همچنین با استفاده از کنترل‌های دقیق روی نگهداری و گردش منابع نقدی سازمان خود، ریسک از دست رفتن این دارایی‌ها را به حداقل برسانید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher سارا کیانی

سارا کیانی، فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. او از سال 1394 به عنوان کارشناس استقرار حوزه مالی و از سال 1396 تاکنون به عنوان مدیریت محصول نرم‌افزار دریافت و پرداخت راهکاران، در همکاران سیستم ایفای نقش نموده است. وی سابقه تدریس در حوزه آموزش راهکارهای نرم افزاری حوزه "دریافت و پرداخت " را در کارنامه خود دارد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
وحید صادقی 1398-12-10
خیلی خوب بود
صابر خواجوی صالحانی 1399-01-14
سلام در اپلیکیشن امکان تبدیل ویدئو به تمام صفحه وجود ندارد

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  همکاران سیستم
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو - 1 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  12 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط همکاران سیستم ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه همکاران سیستم course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام