اصلاح پرسونا

با سلام خدمت استاد عزیز

یک راه حل که برای واقعی‌تر کردن پرسونای طراحی شده به ذهن می‌رسد، مصاحبه حضوری با مشتریان است(خصوصا در ابتدای عمر یک کسب و کار). حال سوال این است که چطور از این مواجهه رو در رو با مشتریان برای اصلاح پرسونا استفاده کنیم و چه تعداد مصاحبه برای این که مطمئن شویم شناخت کافی از مشتری پیدا کرده ایم کافی است؟ آیا یک پرسونا باید نماینده ای از چندین مشتری باشد؟

1 پاسخ
0 امتیاز
mhtb32
10:39 1398/04/29
طراحی پرسونا

سلام...روزتون بخیر

آیا در طراحی پرسونا گذاشتن خط کش اندازه گیری هر شخص الزامی است؟

1 پاسخ
0 امتیاز
فاطمه اصغری آقمشهدی
15:43 1398/05/22
چه نوع پرسونایی انتخاب کنیم؟

با سلام و احترام

در رابطه با طراحی پرسونا میشه چدین نوع پرسونا طراحی کرد چون جامعه مخاطب و مشتریان تیپهای شخصیتی متفاوتی دارند، حالا سوال اینه کدام نوع از تیپهای شخصیتی رو انتخاب کنیم. آیا لازم هست تحقیقات ابتدایی بازار برای شناخت انواع مشتریان و سبایق آنها صورت گیرد تا بتوان پرسونایی را مینای بازاریابی قرارداد که بیشترین فراوانی را از بین مشتریان داشته باشه؟  

1 پاسخ
0 امتیاز
مهدی صدقیانی باغچه
09:53 1397/09/17
دغدغه ها در طراحی پرسونا

با سلام خدمت شما

می خواستم بدونم در طراحی پرسونا ، جه دغدغه هایی رو باید مد نظر قرار دادر؟

آیا فقط آنهایی رو که با کسب و کار ما مرتبط هستند یا موارد دیگه رو هم باید لحاظ کرد ؟

 

2 پاسخ
0 امتیاز
رضا مراد گنجه
13:07 1397/09/13
طراحی پرسونا

با سلام

وقتی در مورد طراحی پرسونا صحبت می کنید، در واقع در حال طراحی یک ایدال تایپ هستید؟ 

به این معنا که یک کسب و کار قرار نیست محتوایی را تولید کند که صرفا یک مخاطب یا یک پرسونا داشته باشد.

با طراحی یک پرسونا قرار است به ویژگی های مشترک گروهی از مشتریان برسیم؟ مثلا یک niche market رو شناسایی کردیم و برای این بازار گوشه-ویژه ای یک پرسونا طراحی می کنیم؟

 

 

با تشکر

1 پاسخ
0 امتیاز
علیرضا غفاری
09:47 1397/09/05