اصلاح پرسونا

با سلام خدمت استاد عزیز

یک راه حل که برای واقعی‌تر کردن پرسونای طراحی شده به ذهن می‌رسد، مصاحبه حضوری با مشتریان است(خصوصا در ابتدای عمر یک کسب و کار). حال سوال این است که چطور از این مواجهه رو در رو با مشتریان برای اصلاح پرسونا استفاده کنیم و چه تعداد مصاحبه برای این که مطمئن شویم شناخت کافی از مشتری پیدا کرده ایم کافی است؟ آیا یک پرسونا باید نماینده ای از چندین مشتری باشد؟

mhtb32
0
22:58 1398/04/26
مرتب سازی بر اساس: زمان ارسال امتیاز

سلام و روز به خیر.

مطلب که گفتی درسته کاملا ومصاحبه کردن با مشتری واقعی، مشتری بالقوه، مشتری ناراضی و ... همه و همه کمک می کنه به بهتر شناختن مشتری، کمتر خطا رفتن و ... اینکه چه سوالی باید پرسیده بشه، چطوری باید پرسیده بشه، چه تعداد مصاحبه باید انجام بشه و ... خودش موضوع مفصلی هستش که باید به صورت تخصصی بهش پرداخته بشه. طبیعتا من متخصص اون کار نیستم و ممکنه اشتباه راهنمایی بکنم. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم کتاب تست مامان رو سرچ کنی و اون رو بخونی. خود طراحی پرسونا و مصاحبه کردن باهاش رشته‌ای تخصصیه که باید خیلی بهش توجه بشه.

 

مرسی ازت

احسان طریقت
استاد دوره
1
10:39 1398/04/29