×
ribbon

بکارگیری رویکرد اجایل در منابع انسانی(Agile HR)

از سال 2012 منابع انسانی چابک (اجایل) به‌عنوان یک‌رشته محبوب با هدف توانمندسازی متخصصان HR برای مدیریت بهتر مشکلات، افزایش سازگاری و تقویت سازمان ظهور کرد. این رشته در فرایندهای مدیریت استعداد خود از روش‌های ... ادامه

ارائه دهنده:  آکادمی علی‌بابا  آکادمی علی‌بابا
مدرسان دوره
حمیدرضا لاچین
حمیدرضا لاچین
میعاد توکلی
میعاد توکلی
4.3 (6 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

سرفصل‌های دوره بکارگیری رویکرد اجایل در منابع انسانی(Agile HR)

بکارگیری رویکرد چابک در منابع انسانی (Agile HR)

مدرس بخش اول: میعاد توکلی، مدیر منابع انسانی علی‌بابا، 

مدرس بخش دوم: حمیدرضا لاچین از تیم منابع انسانی علی‌بابا

  منابع انسانی چابک چطور کار می‌کند؟
"105:44  
  منابع انسانی چابک در عمل
"91:28  

درباره دوره

از سال 2012 منابع انسانی چابک (اجایل) به‌عنوان یک‌رشته محبوب با هدف توانمندسازی متخصصان HR برای مدیریت بهتر مشکلات، افزایش سازگاری و تقویت سازمان ظهور کرد. این رشته در فرایندهای مدیریت استعداد خود از روش‌های چابک استفاده می‌کرد.
منابع انسانی چابک به روشی برای کار و سازماندهی عملکرد منابع انسانی اطلاق می‌شود که پاسخگویی و سازگاری فعالیت‌ها و ساختارها را آسان می‌کند. agile HR تمرکز خود را به‌جای کنترل و هم‌ترازی روی مشتریان و سرعت پاسخگویی قرار می‌دهد.
در حال حاضر در سراسر جهان، سازمان‌ها و تیم‌ها در حال تغییر طراحی نحوه عملکرد خود برای کسب مزیت رقابتی از طریق نوآوری دیجیتال یا بهبود تجربه مشتریان هستند. از سال‌های دور و زمان پیدایش مدیریت علمی، سازمان‌ها انسان و نیروی کار را صرفا به چشم مهره‌هایی نگاه می‌کردند که در صورت خرابی یا عملکرد نادرست باید تعویض می‌شدند.

اما امروزه با تغییر پارادایم‌ها، تغییراتی هم در رویکردهای منابع انسانی به وجود آمد. در واقع امروزه کارکنان یک سازمان تنها وسیله‌ای برای رساندن سازمان به اهدافش نیستند، بلکه تیمی هستند که فرهنگ و چشم‌انداز یکسانی دارند.

رویکردی که از گذشته برای حل مسائل در سازمان‌ها استفاده می‌شود، رویکرد آبشاری است. طبق این رویکرد هنگام برخورد با یک مسئله با یک‌روند ساده می‌توانیم مسائل را حل کنیم؛ تحلیل، طراحی، پیاده‌سازی، آزمایش و نگهداری.
این رویکرد شاید در نگاه اول منطقی به نظر برسد، اما برای یک محیط پایدار و قابل پیش‌بینی طراحی شده‌است و پاسخگوی دنیای آشفته امروز نیست.

از جمله ترندهایی که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، توسعه مفاهیم بین رشته‌ای است. چسبیدن دو کلمه نسبتا متفاوت به هم باعث ایجاد مفهوم جدیدی می‌شوند؛ مانند مهندسی فروش، Business Partner و چیزی که در این دوره به آن می‌پردازیم، Agile HR یا همان منابع انسانی اجایل است.

رویکرد چابک در منابع انسانی در مقابل رویکرد آبشاری و با توجه به ویژگی‌های محیط‌های امروزی، به وجود آمد. ساختار اجایل منابع انسانی به این موضوع می‌پردازد که منابع انسانی چگونه می‌تواند طرز فکر چابک و روش‌های مختلف کاری را در تیم‌ها و پروژه‌های خود اعمال کند.

این رویکرد پتانسیل آن را دارد که مدل عملیاتی نو را ابداع کرده و در مدرن کردن حرفه‌مان کمک کند. برای استفاده از رویکرد چابک در منابع انسانی ، لزوما نباید سازمان شما چابک باشد. شما می‌توانید با پیاده‌سازی چند مرحله اساسی در کارهای روزمره خود نتیجه این رویکرد شگفت‌انگیز را مشاهده کنید.

Alibaba Talk مجموعه‌ای از برنامه‌های آکادمی علی‌باباست که به چالش‌ها و تجربیات علی‌بابایی‌ها می‌پردازد. تیم منابع انسانی علی‌بابا در این سری از برنامه‌های خود در مورد ساختار Agile HR صحبت می‌کنند. چیستی ساختار Agile HR، چگونگی پیاده‌سازی آن و اینکه چه ارزش‌هایی می‌تواند برای سازمان ما خلق کند، در این ویدئوها بررسی می‌شود.

هدف از یادگیری دوره آموزش رایگان ساختار اجایل در منابع انسانی در علی‌بابا چیست؟

علی‌بابا مدتی است که سعی دارد مدل Agile HR یا منابع انسانی چابک را در سازمان خود پیاده کند. در این رویداد تیم منابع انسانی این شرکت تجربیات خود را برای شما بیان می‌کند. منابع انسانی چابک اهدافی را دنبال می‌کند که با مشاهده این ویدئو خواهید توانست خود را در جهت رسیدن به آن‌ها قرار دهید:

  •  ساختار چابک در منابع انسانی و سازماندهی کارها به این روش باعث پاسخگویی سریع، افزایش سازگاری فعالیت‌ها و تسهیل فرایندهای سازمانی می‌شود.
  •  انعطاف‌پذیری را در مطابقت دادن نیروی کار با تقاضا افزایش می‌دهد.
  • قدرت پاسخ‌گویی و تطبیق‌پذیری فرایند‌های منابع انسانی را بیشتر می‌کند.
  • با از بین بردن محدودیت‌های اجرای کنترل‌ها و استانداردها باعث تسهیل در اجرای برنامه‌ها و استراتژی‌هایی که همکاری و تصمیم‌گیری را تقویت می‌کنند، می‌شود.

دوره آموزش ساختار Agile HR در علی‌بابا مناسب چه کسانی است؟

  •  مدیران منابع انسانی که قصد دارند ساختار Agile HR را در سازمان‌های خود پیاده کنند.
  • نیروهای انسانی که می‌خواهند رویکرد چابک را دست‌کم در حوزه کاری خود پیاده کنند.
  • تمام افرادی که در دنیای امروز فعالیت می‌کنند!

بعد از فراگیری دوره آموزش ساختار Agile HR در علی‌بابا چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  •  آشنایی با رویکرد جدید چابک در منابع انسانی
  •  آشنایی با ارزش‌هایی که رویکرد چابک برای سازمان خلق می‌کند
  •  چگونگی پیاده‌سازی این رویکرد و عمل به آن
  •  آشنایی با چالش‌های احتمالی در پیاده‌سازی این رویکرد
  •  کسب تجربه از مدیر و تیم منابع انسانی شرکت علی‌بابا

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش رایگان ساختار Agile HR در علی‌بابا چیست؟

مطالعه روش‌های جدید برای مدیریت منابع انسانی یا هر حرفه و شغل دیگری، کار بسیاری راحتی است. نکته مهم در یادگیری، چگونگی پیاده‌سازی مطالعات و آموخته‌ها در عمل است.
در این ویدئوها تیم منابع انسانی علی‌بابا شخصا از چالش‌هایی که در این مدت برای پیاده‌سازی Agile HR در شرکت خود با آن‌ها روبه‌رو بوده است، صحبت می‌کند.
بنابراین شما می‌توانید با شرکت در این دوره از سری برنامه‌های علی‌بابا چالش‌ها و راه‌حل‌های واقعی در پیاده‌سازی ساختار Agile HR را بشناسید و در سازمان خود هم آن را پیاده کنید. با شنیدن تجارت این افراد می‌توانید ایده‌آل سازمان خود را بیابید و عملکرد خود و نیروهایتان را ارتقا دهید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حمیدرضا لاچین

حمیدرضا لاچین، دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع است، او در سال 1398 از دانشگاه علم و صنعت ایران فارغ التحصیل شد. همچنین ایشان از سال 1399 مدیر تیم توسعه و یادگیری علی‌بابا می‌باشد.

maktabkhooneh-teacher میعاد توکلی

میعاد توکلی، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ریاضی از دانشگاه امیرکبیر و کارشناسی ارشد کارآفرینی از دانشگاه تهران میباشد. میعاد از سال 1398 به مجموعه علی بابا ملحق شد و از اواسط سال 99 تا کنون هم در جایگاه مدیر منابع انسانی این مجموعه مشغول به فعالیت میباشد.

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
سیدرضا محتسبی 1402-05-10
بسیار مفید بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان ساختار Agile HR در علی‌بابا چیست؟

به‌طور کلی این مجموعه از برنامه‌های Alibaba talk با هدف به اشتراک گذاشتن تجربیات و چالش‌های علی‌بابا طراحی شده‌است. از همین رو تیم منابع انسانی علی‌بابا در دو جلسه به توضیح کامل ساختار جدید Agile HR می‌پردازد و تجربیات خود را از ابتدای طرح این مسئله در علی‌بابا تا پیاده‌سازی و بهبود آن بیان می‌کند.

 

poster
  
برگزار کننده:  آکادمی علی‌بابا
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)