سوال 1 :
وقتی ما محصول خودمان را با کمک استراتژی Loss Leader قیمت گزاری میکنیم ممکنه این حس در مشتری ایجاد بشه که محصول ما بی کیفیت ه ( مثلا اگر ایفون با قیمت 200 دلار عرضه بشه بنا بر منحنی عرضه و تقاضا باعث افزایش سهم بازارش میشه ولی حسی که مشتری در استفاده از این محصول داره دیگه اون حس کالای 1000 دلاری نیست )
این مورد به نظرم خیلی برای شرکت های نوپا و استارت اپ که میخوان وارد یک حوزه جدید ( یک ایده جدید برای یک محصول جدید ) بشن و محصول خودشون را حتی اگر سرمایه کافی برای اگاهی بخشی از برندشون و معرفی محصول داشته باشن ممکنه خطرناک باشه ( به نظر بنده )
به نظر شما چطور میشه این استراتژی را با توجه به فرضیه فوق بهینه و کاربردی کرد ؟
سلام.همانطور که درطول درس استاد هم اشاره کردن، استراتژی قیمت گذاری باید متناسب با محصول، بازار و فهم مشتریان از کیفیت محصول تعیین شود.استراتژی Loss Leader برای مواردی که محصول در دسته کالای لوکس قرار دارند، کاربردی نخواهد داشت.