حس بی کفیت بودن محصول در استراتژی Loss Leader

سوال 1 : 

وقتی ما محصول خودمان را با کمک استراتژی Loss Leader قیمت گزاری میکنیم ممکنه این حس در مشتری ایجاد بشه که محصول ما بی کیفیت ه ( مثلا اگر ایفون با قیمت 200 دلار عرضه بشه بنا بر منحنی عرضه و تقاضا باعث افزایش سهم بازارش میشه ولی حسی که مشتری در استفاده از این محصول داره دیگه اون حس کالای 1000 دلاری نیست ) 

این مورد به نظرم خیلی برای شرکت های نوپا و استارت اپ که میخوان وارد یک حوزه جدید ( یک ایده جدید برای یک محصول جدید ) بشن و محصول خودشون را حتی اگر سرمایه کافی برای اگاهی بخشی از برندشون و معرفی محصول داشته باشن ممکنه خطرناک باشه ( به نظر بنده ) 

 

به نظر شما چطور میشه این استراتژی را با توجه به فرضیه فوق بهینه و کاربردی کرد ؟

 

محمد رضا کربلایی علی
0
19:04 1400/01/09
مرتب سازی بر اساس: زمان ارسال امتیاز

سلام.همانطور که درطول درس استاد هم اشاره کردن، استراتژی قیمت گذاری باید متناسب با محصول، بازار و فهم مشتریان از کیفیت محصول تعیین شود.استراتژی Loss Leader برای مواردی که محصول در دسته کالای لوکس قرار دارند، کاربردی نخواهد داشت.

مهرداد زاهدی اول
راهنمای دوره
0
17:29 1400/01/11

برای طرح سوال در تالار گفتگو باید در دوره ثبت نام کرده و ایمیل خود را در قسمت ویرایش پروفایل وارد کنید.