زمانی که یک استارت اپ یک محصول جدید ( یک ایده جدیده بر مبنای یک محصول یا product ) ارایه میدهد به دلیل اینکه شاید مایل باشد بخشش زیادی از هزینه های ثابتشو در زمان معرفی محصول از طریق استاتری skimming در بیاره و از مشتریان اولیه که کشش قیمتی کمی دارند و به قیمت انچنان حساس نیستند پول مناسب در بیارن و بعد در مرحله رشد صنعت به دلیل اینکه از ورود رقبای جدید جلوگیری کند و سهم بازارشو افزایش دهد به سمت استراتژی loos leader بره و مایل باشه قیمت محصولات خودشو کاهش بده
سوال بنده این است که این روش چطور میشه بهینه تر بشه چون مشتری اولیه حس میکنه گول خورده و محصول اولیه را با قیمت خیلی بالایی خریده و حال اون قیمت ارزون شده مثلا اگر بخوام یک مثال بزنم ( البته این مثال نظر شخصی بنده است و شاید درست نباشه ) گوشی های سامسونگ که در ابتدا وارد بازار میشوند مثلا با قیمت 800 دلار به فروش میرسند در حالی که 4 ماه بعد قیمت همین گوشی شده 500 دلار
در کل منظورمه این هست که با این کار انگار ما داریم به اعتماد مشتری ضرر میزنم و چطور میشه کمی جلوی این تضاد ها در استفاده از این استراتژی ها در زمان معرفی و رشد کم کنیم
تشکر
سلام.خیر این روش لزوما به معنی آسیب به اعتماد مشتریان نیست. کسانی که برای خرید گوشی موبایل سامسونگ (مطابق مثال شما) بجای 500، 800 دلار هزینه میکنند درواقع 300 دلار اضافی را می پردازند تا جز اولین افرادی باشند که مالک این گوشی می شوند.
درواقع با استفاده از این استراتژی مشتریان شما به چند دسته تقسیم می شوند و هریک براساس نیاز و تمایلات خود انتخاب میکند محصول شما را در چه زمانی (یا با چه قیمتی) خریداری نماید