كسب و كار

با سلام در اخر ویدئویی شماره ۵ فصل اول، در مورد استراتژی کسب و کار و گروه‌ها صحبت کلی شد.
اما در زمینه سوالی که در پایان فصل گذاشته شده، توضیحی داده نشده است.
ممنون میشم در مورد سوال ۲ از فصل ۱، کمی توضیح دهید.

Mry
فارغ‌التحصیل دوره
0
22:17 1397/02/07
مرتب سازی بر اساس: زمان ارسال امتیاز

سلام و احترام

من در باره پاسخ این سوال مفصل در فصل هفتم صحبت می کنم.به نظرم ویدیوی این فصل را ببینید تا تفاوت بین آنها را به دقت متوجه شوید.

با اطلاعات اینجا می شود گفت که استراتژی سطح کسب و کار (مثلا شرکت اویلا از گروه صنعتی گلرنگ) عمدتا بر رقابت تاکید دارد .مثلا اینکه چگونه با روغن لادن از گروه صنعتی بهشهر رقابت کند

اما استراتژی گروه عمدتا بر این تاکید دارد که گروه صنعتی کلرنگ چگونه بهتر از شرکت های زیر مجموعه خود (شرکت اویلا،فامیلا،گلرنگ پخش،پاکشو ....) بتواند سینرژی و هم افزایی ایجاد کند.مثلا وقتی برای شرکت اویلا و فامیلا قوطی سفارش می دهد(قوطی روغن) می تواند به دلیل مشابهت قوطی روغن یا قوطی مایع ظرفشویی و مشابه بودن تولید کنندگان قوطی ،از آنها تخفیف بیشتری بگیرد.

یعنی اگر اویلا جدا قوطی سفارش دهد (برای تولید روغن خود) و پاکشو جدا قوطی سفارش دهد(برای تولید مایع ظرفشویی) قیمت بالاتری را باید به تولید کننده قوطی پرداخت کنند اما این طور که با هم سفارش دهند ،قیمت سفارش و هزینه تمام شده قوطی برای آنها به طرز محسوسی کمتر می شود.این همان معنای هم افزایی در استراتژی گروه است.

موفق و موید باشید

آرش خلیلی نصر
استاد دوره
0
08:54 1397/02/18

برای طرح سوال در تالار گفتگو باید در دوره ثبت نام کرده و ایمیل خود را در قسمت ویرایش پروفایل وارد کنید.