ارزیابی ورود به قرارداد از منظر استراتژیک

با سلام و احترام

در جلسه آموزشی ماتریس SWOT مثالی تحت این عنوان مطرح گردید  :

10 سال قبل بانک ملت در زمینه ی IT دچار ضعف بود همزمان، ورود ایرانسل به عنوان فرصت تلقی شد، سپس بانک ملت طی پیشنهادی تقویت حوزه IT در قبال فروش شارژ های ایرانسل روی دستگاه های ATM را پیشنهاد کرد.

در این مثال ایرانسل چطور تشخیص می دهد این نوع همکاری به نفع مجموعه بوده و این نوع تبادل خدمات به مقداری صرفه دار هست که حاضر به قبول مسئولیت ارتقاع بخش IT بانک ملت باشد؟

 

با تشکر.

امیر محمد بابایی پارسا
0
22:27 1397/04/22
مرتب سازی بر اساس: زمان ارسال امتیاز

سلام و ممنون از توجه شما

در حقیقت،بانک ملت در آن زمان،در کنار داشتن برنامه توسعه قابلیت ها،حقیقتا از رقبای داخلی خود بهتر بود و توان فناوری اطلاعات قابل توجه تری نسبت به سایر بانک ها داشت  اما با حد ایده آل (بر طبق استراتژی خود بانک ملت )بسیار فاصله داشت.

از این رو از این فرصت استفاده خوبی برای توسعه قابلیت ها و توجیه کردن ورود بانک به این برنامه و جذب منابع استفاده کرد.

موفق و موید باشید

 

آرش خلیلی نصر
استاد دوره
0
10:12 1397/04/23

برای طرح سوال در تالار گفتگو باید در دوره ثبت نام کرده و ایمیل خود را در قسمت ویرایش پروفایل وارد کنید.