چه مقاطعی می‌توانید تحصیل کنید؟

 
00:00 / 00:00
2.0x
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
اشتراک‌گذاری

×

گزارش خرابی

  • در چه مقاطعی می‌توانید در کانادا تحصیل کنید؟


کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای دانش‌آموزان و دانشجویان مختلف از سراسر نقاط دنیاست. قوانین و مقررات عالی، امکانات پیشرفته، زندگی مدرن و از همه مهم‌تر امکان تحصیلات ارزان‌ قیمت و معتبر باعث به وجود آمدن این محبوبیت شده است. در واقع کانادا سرمایه‌گذاری عظیمی روی تحصیلات و ارائه بورسیه تحصیلی کرده و این امر کیفیت بالای آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی کانادا را به ارمغان آورده است.

براساس آمار اداره مهاجرت کانادا، این کشور سالانه مقصد بیش از 150 هزار دانشجو از کشورهای مختلف است. بیش از 10 هزار رشته دانشگاهی در کانادا وجود دارد که افراد می‌توانند بنا به علاقه و توانایی‌های خود رشته موردنظرشان را انتخاب کنند. تحصیل در کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان‌پذیر است.

  • دیپلم کالج در دوره تحصیل در  کانادا

در کانادا بعد از گذراندن دوره متوسطه می‌تواند دیپلم کالج بگیرید. مدت دوره دیپلم تخصصی حداقل دو سال طول می‌کشد. برنامه‌های دیپلم معمولا برای یادگیری مهارت‌های فنی حرفه‌ای طراحی شده است. شما بسته به شغل مورد نظرتان می‌توانید در رشته دلخواه شرکت کنید و پس از تقریبا سه تا چهار سال مدرک خود را دریافت کنید. تمام این برنامه‌ها معمولا جزء کارآموزی مشترک دارند و یا دانش آموزان می‌توانند از دیگر گزینه‌های کارآموزی بهره‌مند شوند.

دوره‌های تحصیلی کالج در کانادا یکی از پرطرفدارترین دوره‌های تحصیلی هستند. تمرکز این دوره‌ها بیشتر روی مهارت‌های کاربردی و آمادگی برای ورود به بازار کار است. علاوه بر دانشجویان کانادایی، دانشجویان بین‌المللی هم حق شرکت در این دوره‌ها را دارند.

ورود به دوره‌های کالج در کانادا نسبت به دانشگاه‌ها ساده‌تر است. تنها نکته‌ای که باید در این مورد به آن توجه کنید این است که دریافت ویزای دانشجویی از طریق ثبت نام در کالج ممکن است با مشکل مواجه شود. بنابراین بدین منظور باید تمام جوانب کار را بسنجید سپس نسبت به آن اقدام کنید. تنها پیش نیاز اخذ پذیرش برای کالج‌های کانادا مدرک پیش‌دانشگاهی است. حتی مدرک زبان هم برای اخذ پذیرش الزامی نیست.

  • دوره های تحصیلی کانادا در دانشگاه:

دوره لیسانس: بعد از اتمام دوره متوسطه یا همان دبیرستان، دوره لیسانس آغاز می‌شود. این دوره ممکن است از سه تا پنج سال طول بکشد. البته دانشجویان بین‌المللی برای اینکه بتوانند مدرک لیسانس خود را دریافت کنند، باید حداقل چهار سال مشغول تحصیل باشند. برای تحصیل در این دوره به حداقل آیلتس 6 یا تافل 60 تا 78 نیاز دارید.

بعد از دریافت مدرک کارشناسی کامل، با داشتن مهارت‌های کاری و زبانی مناسب، می‌توانید در بعضی از برنامه‌های مهاجرتی استان و فدرال شرکت کنید. ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد هم به مدرک لیسانس نیاز دارد.

دوره certificate programs: برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند مهارت‌ها و دانش ابتدایی برای حرفه خود به دست آورند، می‌تواند در دوره‌های کوتاه مدت certificate programs شرکت کنند. این دوره‌ها کمتر از یک سال است و توسط تمام کالج‌ها و دانشگاه های کانادا برگزار می‌شود. 

این دوره‌ها در زمینه‌های کسب و کار، فناوری اطلاعات، اداره مراقبت‌های بهداشتی، و سایر مواردی که قبل از دیپلم به آشنایی فرد با حرفه‌اش کمک می‌کند، ارائه می‌شود.

دوره فوق لیسانس: بعد از گرفتن مدرک لیسانس، دانشجویان می‌توانند برای پذیرش در دوره فوق لیسانس دانشگاه های کانادا درخواست دهند. داشتن نمره آیلتس 5/6 یا تافل 79 تا 93 برای برای شرکت در این دوره تحصیلی ضروری است. دوره فوق لیسانس یک تا دو سال به طول می‌انجامد. دانشجویان می‌توانند به دو صورت مدرک فوق لیسانس خود را بگیرند:

  •   Course work: در این شکل از فوق لیسانس دانشجویان باید دو سال در کلاس‌های دانشگاه شرکت کنند و واحدهای درسی تعریف شده را بگذرانند.
  • ·        Research base یا تحقیقاتی: در این دوره دانشجویان علاوه بر گذراندن یک دوره یک سال و نیم تا دو سال در دانشگاه، باید یک پروژه تحقیقاتی هم انجام دهند. انجام پروژه تحقیقاتی باید تحت نظر یک استاد صورت گیرد.

دوره دکترا: دوره دکترا در دانشگاه های کانادا سه تا پنج سال طول می‌کشد و به صورت پروژه‌محور است. دانشجویان دوره دکترا باید پروژه خود را با وجود یک استاد راهنما تکمیل کرده و در این مدت ارائه دهند. احتمال گرفتن بورسیه در این دوره بسیار بالاست. کسانی که دارای معدل بالا و پیش‌زمینه تحقیقاتی هستند، شانس بیشتری برای گرفتن بورسیه دارند. همچنین داشتن نمره آیلتس بالای 5/6 یا تافل 79 تا 93 این شانس را افزایش می‌دهد.

دانلود با کیفیت بالا
دانلود با حجم کم