چگونه بعد از تحصیل، اقامت استرالیا بگیرید؟ اصلا چرا استرالیا؟

 
00:00 / 00:00
2.0x
1.8x
1.4x
1.0x
0.7x
HD SD
HD
SD
اشتراک‌گذاری

×

گزارش خرابی

چگونه بعد از تحصیل، اقامت استرالیا بگیرید؟ اصلا چرا استرالیا؟


استرالیا یکی از پهناورترین کشورهای دنیاست که در نیم‌کره جنوبی زمین قرار گرفته است. این کشور که از سال‌ها قبل میزبان مهاجران زیادی بوده است و ویژگی‌های شگفت‌انگیز بسیاری دارد. شرایط معتدل آب و هوایی استرالیا، اقتصاد در حال رشد و فرهنگ غنی و متنوع آن از جمله دلایلی است که افراد زیادی را علاقه‌مند به مهاجرت کرده است.

این کشور بعد از آمریکا و انگلیس سومین مقصد محبوب دانشجویان بین‌المللی است. البته تحقیقات مرکز کالج دانشگاهی لندن نشان داده است که این کشور به زودی جای خود را در این رده‌بندی با انگلستان عوض می‌کند.

کیفیت دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش استرالیا به حدی بالاست که این کشور خود را رهبر جهان در این حوزه می‌داند. استرالیا توانسته است رتبه 6 در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان را از آن خود کند. درست است که دانشگاه‌های استرالیا در مقایسه با دانشگاه‌هایی مانند هاروارد آمریکا یا آکسفورد انگلستان جدیدتر هستند، اما از کیفیت آموزشی بالایی برخوردارند.

استرالیا هم اکنون 700 هزار دانشجوی بین‌المللی دارد. تحصیل در این کشور بیشتر از هرچیز بر مهارت‌ها و تجربه عملی دانشجو تمرکز دارد. طبق نظرسنجی بین‌المللی دانشجویی وزارت آموزش و پرورش، نمره رضایت از زندگی و تحصیل در استرالیا از دید دانشجویان بین‌المللی تقریبا 90 درصد است.

دانشگاه‌ها و موسسات استرالیا با سیاست‌های آموزشی خود، آینده شغلی شما فرد را تضمین می‌کنند. شما در طول تحصیل اجازه کار کردن دارید و از این طریق می‌توانید تجربه‌های کاری خوبی کسب کنید. حتی بسیاری از دوره‌های حرفه‌ای و کار‌آموزی که در دانشگاه‌های استرالیا برگزار می‌شود، می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند.

سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت استرالیا روی بورسیه دانشجویان بین‌المللی می‌کند هم بسیار شگفت‌انگیز است. در سال 2019، این کشور بیش از 3 هزار بورسیه جوایز استرالیا را به دانشجویان بیش از 55 کشور در جهان اعطا کرده است.

با وجود مزایای بی‌شمار استرالیا شاید به این فکر کنید که چگونه بعد از تحصیل اقامت بگیرید. اگر با ویزای تحصیلی به استرالیا رفته‌اید و قصد ماندن در این کشور را دارید، می‌توانید با انجام کارها و احراز شرایط لازم، اقامت دائم بگیرید.

یکی از راه‌های اقامت در استرالیا پس از تحصیل، استفاده از ویزای کار پس از تحصیل است. این ویزا تنها به افرادی داده می‌شود که تحصیلات خود را در استرالیا گذرانده و مدرک خود را دریافت کرده‌اند. همچنین شرط‌های دیگری برای گرفتن ویزای کار پس از تحصیل که به آن ویزای 485 استرالیا هم می‌گویند، وجود دارد.

 ویزای 485 استرالیا 

 

برای اینکه بتوانید ویزای 485 استرالیا را بگیرید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

·        باید تحصیلات خود را حداکثر 6 ماه قبل از اقدام برای این ویزا کامل کرده باشید.

·        تحصیلات شما باید حداقل در یک دوره دو ساله ارائه شده باشد. یعنی شما حداقل 16 ماه در طول این دوره باید در حال تحصیل بوده باشید.

·        شغل انتخابی شما باید در ارتباط با رشته فارغ‌التحصیلی‌تان باشد. 

بعد از گرفتن ویزای 485 استرالیا می‌توانید برای اقامت دائم هم اقدام کنید. در واقع شما با داشتن مدرک تحصیلات از دانشگاه‌های استرالیا و همچنین داشتن سابقه کار مرتبط با مدرک تحصیلی خود، امتیاز بالاتری برای اخذ اقامت دائم استرالیا خواهید داشت.

دانلود با کیفیت بالا
دانلود با حجم کم