×
ribbon

آموزش زبان انگلیسی برای مقاله نویسی

نوشتن مقاله انگلیسی تفاوت قابل توجهی نسبت به سایر نوشته‌ها دارد. زبان دانشگاهی رسمی‌تر از زبان روزمره‌ای است که ما برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنیم. وقتی مقاله‌ی دانشگاهی می‌خوانید، متوجه سبک نوشتاری و کلماتی در ... ادامه

ارائه دهنده:  دانشگاه آزاد اسلامی همدان  دانشگاه آزاد اسلامی همدان
مدرس دوره:
3.3 (25 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  31 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  10 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش زبان انگلیسی برای مقاله نویسی

فصل اول - آشنایی با مطالب پایه‌ای از زبان انگلیسی
  جلسه اول - آشنایی با مطالب پایه‌ای از زبان انگلیسی
"17:13  
  جلسه دوم - جمله چیست؟
"08:25  
  جلسه سوم - انواع اصلی جمله
"10:07  
  جلسه چهارم - معرفی اجزا جمله
"14:46  
  جلسه پنجم - انواع ساختار جمله
"11:21  
  جلسه ششم - انواع ساختار جمله
"24:40  
فصل دوم - اجزای کلام
  جلسه اول - اجزای کلام
"24:30  
  جلسه دوم - اسم و ضمیر
"17:06  
  جلسه سوم - صفت، قید، حروف
"14:21  
  جلسه چهارم - حروف معین و نامعین
"04:01  
  جلسه پنجم - قید
"12:47  
  جلسه ششم - حروف ربط
"21:11  
  جلسه هفتم - خلاصه
"33:35  
فصل سوم - مکمل‌های جمله
فصل چهارم - افعال

درباره دوره

نوشتن مقاله انگلیسی تفاوت قابل توجهی نسبت به سایر نوشته‌ها دارد. زبان دانشگاهی رسمی‌تر از زبان روزمره‌ای است که ما برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنیم. وقتی مقاله‌ی دانشگاهی می‌خوانید، متوجه سبک نوشتاری و کلماتی در آن می‌شوید که در مقایسه با نوشته‌های وبسایت‌ها و روزنامه‌‌ها  تفاوت بسیاری دارند.

 

امروزه نوشتن مقاله انگلیسی تقریبا برای همه‌ی دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد ضروری است. دانشجویان رشته‌های زبان انگلیسی در طی دوران تحصیل خود، با اصول نگارش مقاله انگلیسی آشنا می‌شوند و واحد‌های درسی مرتبطی را می‌گذرانند اما بسیاری از دانشجویان دیگر رشته‌های تحصیلی با نوشتن مقاله آشنا نیستند و گاهی به ترجمه مقاله‌هایشان توسط دیگران روی می‌آورند. کسانی‌که مقاله‌های خود را برای ترجمه انگلیسی به افراد دیگر می‌سپارند همیشه دچار این نگرانی هستند که آیا ترجمه‌ی خوبی شکل می‌گیرد و یا مطلبی که نوشته‌اند به درستی به زبان انگلیسی ادا می‌شود؟ 

برای اینکه یک مقاله‌ی علمی منحصر به فرد بنویسید، به درک ویژه‌ای از گرامر و دستور زبان نیاز دارید. مطالب و استدلال‌های علمی از عناصر اصلی یک مقاله هستند ولی اگر نکات دستوری زبان و ساختار جمله‌ها به درستی رعایت نشوند مقاله‌ی شما آن‌طور که باید، نمی‌تواند ذهن خواننده‌ را درگیر کند. برای اینکه با خواننده‌ی خود ارتباط خوبی بگیرید و تجربه‌ی دلپذیری برای آن‌ها ایجاد کنید، شما لازم است که تسلط کافی به گرامر و اصول نگارش مقاله داشته باشید.

بیشتر موضوعات دانشگاهی به گونه‌ای است که شما باید با استفاده از گرامر، اصول نگارشی و املای صحیح، مقاله‌تان را با وضوح و دقت کامل بنویسید. عدم استفاده از این مهارت‌ها نشان‌دهنده ضعف شما نسبت به مطالعاتتان نیز طلقی خواهد شد. برای گرفتن نمره‌ی خوب در دانشگاه، نوشته‌ی شما نباید از لحاظ گرامری و املایی هیچ نقصی داشته ‌باشد.

 

به طور کل گرامر مجموعه‌ای از قواعد است تا کلمات به نحو صحیحی کنار هم قرار بگیرند تا جمله‌ی معنی‌داری شکل بگیرد. گرامر و قوانین نگارشی، ساختار اساسی نوشتار را می‌سازند. استفاده نادرست می تواند باعث از بین رفتن پیام متن شود و بدون شک منجر به کسر نمره خواهد شد. گرامر مجموعه ای از قوانین مطلق نیست، بلکه نوعی دستورالعمل است که همه انگلیسی زبان‌ها با آن به توافق رسیده‌اند تا بتوانند بصورت کلامی یا نوشتاری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در نوشتار غیررسمی، مانند پیام کوتاه و همچنین در نوشته‌های خلاق و محاوره‌ای ممکن است خطاهای گرامری نادیده گرفته شود.

با این وجود، در مواردی مثل مقاله نویسی که باید نظر و ایده‌ی خود را به صورت دقیق و واضح بیان کنید، نوشتن براساس اصول گرامری بسیار مهم است. به خصوص درمقاله‌های آکادمیک، کاملاً ضروری است که این قواعد را رعایت کنید زیرا از شما انتظار می‌رود که به طور کاملا واضح درک خود را از ایده‌های بسیار پیچیده بازگو کنید. 

 

دوره آموزش زبان انگلیسی برای مقاله نویسی شامل مجموعه‌ای از نکات کلیدی مربوط به گرامر است که برای بیان صحیح و مناسب در نوشتار دانشگاهی، باید در آن‌ها به تبحر برسید. 

هدف از دوره آموزش زبان انگلیسی برای مقاله نویسی، بررسی و آموزش جامع دستور زبان انگلیسی نیست، بلکه مروری است بر مشکلات متداول دانش آموزان در استفاده از گرامر که در نوشتن آکادمیک متمرکز است. اگر به دنبال راهنمای جامع‌تر و دقیق‌تری برای یادگیری گرامر هستید، می‌توانید از دوره‌ی آموزش گرامر زبان انگلیسی استفاده کنید. 

در این دوره سعی کرده‌ایم که هر آنچه که برای نوشتن یک مقاله‌ انگلیسی نیاز دارید، در مجموعه ای از ویدیو‌ها گردآوری کنیم و مجموعه‌ای از نکاتی که باید در هنگام نوشتن مقاله‌ی خود در نظر بگیرید را در دسترس شما قرار دهیم.

با گذراندن این دوره شما با اصول نگارش به زبان انگلیسی آشنا می‌شوید و دستور زبان خود را بهبود می‌بخشید تا در نهایت بتوانید مطالب خود را به گونه‌ای که خودتان می‌خواهید و به شکلی درست و واضح برای خوانندگان، ارائه کنید.

 

دوره‌ی آموزش زبان انگلیسی برای مقاله نویسی برای چه کسانی مناسب است؟

·        دانشجویانی که به دنبال بهبود رایتینگ خود هستند.

·        دانش‌آموزانی که قصد آمادگی برای دانشگاه را دارند.

·        دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد نوشتن مقاله به زبان انگلیسی دارند.

·        هر کسی که به دنبال یادگیری رایتینگ آکادمیک می‌باشد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher طاهر لطفی

دکتر طاهر لطفی دارای مرتبه علمی دانشیاری و عضو گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان هستند. علاقه و تخصص اصلی ایشان تدریس و پژوهش در زمینه‌های آنالیز عددی است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
1399-03-27
Good i take it perfect خیلی خوب تدریس شد اگرچه مطالب ساده ولی مطلب با تمرین بهتر درک خواهد شد تشکر
یونس فرخی کرد 1399-03-11
سلام و خسته نباشید دستتون درد نکنه ؛ دوره هاتون همگی خوب وعالی هستند ؛ فقط کاش اگه تمام دوره و سر فصل ها را بصورت فایل پی دی اف هم می ذاشتید خوب میشد و با سپاس فراوان
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از پیشنهاد شما بسیار سپاسگزاریم. لطفا پیشنهادات خود را به ایمیل پشتیبانی ارسال کنید تا به واحد مربوطه ارجاع گردد. info@maktabkhooneh.org
1399-01-30
عالی اجرتون متعالی
1399-03-22
دوره خیلی خوبی هستش برای کسانی که لولل بالاتر از مبتدی دارن و شما در آشنایی با ساختار جملات یاری می کنه که می تونه توی رایتینگ و اسپیکینگ مفید باشه.
1401-11-05
سلام برای کسی که رشته تخصصی ش این موضوعات نبوده خیلی اموزنده است
محمد جواد تقوی 1399-06-23
با سلام وقت بخیر تلفظ اشتباه لغات پیشنهاد متدهای اشتباه توسط استاد و نقدهای غیر کارشناسی به سایر روشها عدم تسلط کافی به مباحث و ارائه مسلط نبودن به اصطلاحات و معانی نداشتن اطلاعات کافی جهت تدریس مباحث عمومی با کمال احترام
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  31 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  10 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)