×
ribbon

آموزش ریدینگ تافل

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف عبارت Test Of English as a Foreign Language است، یکی از معتبرترین آزمون‌های جهان برای سنجش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم است که در این دوره به آموزش ریدینگ ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
1.2 (4 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو - 8 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  5 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

حداقل سطح دانش زبان انگلیسی برای داوطلبان آزمون تافل، Intermediate یا سطح متوسط در هر چهار مهارت زبانی است. این آزمون، ماهیت آکادمیک دارد و بنابراین، آشنایی با واژگان متون دانشگاهی و داشتن دامنه‌ی خوب لغات زبان انگلیسی، برای موفقیت در دوره و آزمون، امتیاز محسوب می‌شود.  

سرفصل‌های دوره آموزش ریدینگ تافل

Introduction

Here, you will get familiar with the reading section of the TOEFL iBT, and you’ll have access to the download link of the application program.

  Introduction
"03:05  
  تغییرات آزمون TOEFL
"01:34  
Vocabulary and Reference

By the end of this section, you should be able to recognize Vocabulary and Reference qustions and answer them.

  Passage 1-1
"07:52  
  Passage 1-2: (Q1)
"09:29  
  Passage 1-3: (Q2-4)
"10:32  
  Passage 1-4: (Q5-9)
"09:08  
  Passage 1-5: (Q10-13)
"07:49  
  Passage 1-6: Summary
"05:06  
  Passage 2-1: (Q1-2)
"14:10  
  Passage 2-2: (Q3-6)
"11:52  
  Passage 2-3: (Q7-13)
"12:12  
  Passage 3
"00:06  
Sentences

By the end of this section, you should be able to recognize Paraphrase and Sentence insertion qustions and answer them.

  Passage 1-1: (Q1-2)
"12:06  
  Passage 1-2: (Q3-7)
"12:44  
  Passage 1-3: (Q8-10)
"10:49  
  Passage 2-1: (Q1)
"11:11  
  Passage 2-2: (Q2-3)
"12:00  
  Passage 2-3: (Q4-6)
"11:45  
  Passage 2-4: (Q7-10)
"15:25  
  Passage 3
"00:06  
Details

By the end of this section, you should be able to recognize Factual information and Negative facts qustions and answer them.

  Passage 1-1: (Q1-3)
"11:57  
  Passage 1-2: (Q4-6)
"08:11  
  Passage 1-3: (Q7-9)
"07:01  
  Passage 1-4: (Q10-13)
"11:24  
  Passage 2-1: (Q1)
"10:31  
  Passage 2-2: (Q2-5)
"11:29  
  Passage 2-3: (Q6-9)
"12:02  
  Passage 2-4: (Q10-13)
"11:41  
  Passage 3
"00:06  
Inferences

By the end of this section, you should be able to recognize Inferential and Rhetorical purpose qustions and answer them.

  Passage 1-1: (Q1-2)
"12:04  
  Passage 1-2: (Q3-7)
"12:58  
  Passage 1-3: (Q8-10)
"10:56  
  Passage 2-1: (Q1-2)
"13:13  
  Passage 2-2: (Q3-4)
"12:58  
  Passage 2-3: (Q5-7)
"09:54  
  Passage 2-4: (Q8-10)
"08:11  
  Passage 3
"00:06  
Reading to Learn

By the end of this section, you should be able to recognize Summary information and Schematic tables qustions and answer them.

  Passage 1: in English
"15:22  
  Passage 2: in English
"16:01  
  Summary in Persian
"03:44  
  Passage 3
"00:06  
Quiz

Directions: The Reading section measures your ability to understand academic passages written in English. You will read one passage and answer questions about it. In the actual TOEFL iBT test, you would have 20 minutes to read the passage and answer the questions. Test takers with disabilities can request a time extension.

  Passage 1
 25%    
"16:05  
  Passage 2
 25%    
"14:00  
  Passage 3
 25%    
"12:00  
  Passage 4
 25%    
"14:00  
Project

This section is related to the final Project.

  Project (الزامی)
 100%    
"420:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

آزمون تافل (TOEFL) که مخفف عبارت Test Of English as a Foreign Language است، یکی از معتبرترین آزمون‌های جهان برای سنجش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم است که در این دوره به آموزش ریدینگ تافل می‌پردازیم.

این آزمون شامل چهار بخش است: بخش ابتدایی ریدینگ تافل (Reading) است و بخش‌های بعدی به ترتیب لیسنینگ (Listening)، اسپیکینگ (Speaking) در نهایت رایتینگ (Writing) که بخش چهارم و انتهایی این آزمون است.

شروع هر آزمونی بار روانی زیادی دارد و نحوه عملکرد ما در بقیه آزمون را تعیین خواهد کرد! در آزمون تافل نیز اولین بخش که داوطلبان با آن مواجه می‌شوند، بخش ریدینگ است. اگر عملکرد خوبی در قسمت ریدینگ تافل داشته باشید بدون شک با‌ آرامش و اعتماد‌به‌نفس بیشتری آزمون را ادامه خواهی داد، به همین منظور دوره آموزش ریدینگ تافل به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد خود را در بخش ابتدایی این آزمون داشته باشید.

 

هدف از دوره آموزش ریدینگ تافل چیست؟

چنانچه قبل از هر آزمون، با انواع سوالات آن آشنا باشید می‌توانید به تمرین‌ها و تلاش‌های خود جهت صحیحی داده و حداکثر آمادگی را برای پاسخ دادن به سوالات کسب کنید. 

اگر نوع سوال را بشناسید می‌توانید روش‌های مختلفی را برای پاسخگویی بررسی کرده و در نهایت بهترین روش را انتخاب کنید بنابراین هدف این دوره، آموزش انواع سوالات ریدینگ تافل و چگونگی پاسخ‌دهی به این سوالات در محیطی شبیه به آزمون اصلی است به نحوی که نمره مطلوب خود را کسب کنید.

 

دوره آموزش ریدینگ تافل مناسب چه کسانی است؟

  • دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از ایران دارند؛
  • کسانی که می‌خواهند در برنامه‌های آموزشی زبان انگلیسی شرکت کنند؛
  • متقاضیان دریافت بورسیه تحصیلی؛
  • کسانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند و می‌خواهند رشدشان را بررسی کنند؛
  • دانشجویان، دانش آموزان و مشغولان به کار که برای دریافت ویزا می‌خواهند اقدام کنند.

 

بعد از فراگیری دوره آموزش ریدینگ تافل چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

در آموزش ریدینگ تافل، با 5 دسته سوال که در بخش ریدینگ وجود دارند آشنا می‌شوید و توسط نرم افزاری که در این دوره در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌توانید سوالات را مورد بررسی قرار داده و برای آن‌ها پاسخ‌های کاملا تشریحی داشته باشید. 

در انتهای این دوره می‌توانید مهارت ریدینگ خود را با مینی تست‌ها و تست‌های کاملی که در نرم افزار وجود دارد مورد سنجش قرار دهید و در هر کدام از سوالات به پاسخ‌های تشریحی آن دسترسی داشته باشید به‌طوری که هر کدام از انواع سوالات که در آزمون اصلی مورد پرسش واقع شوند شما توانایی پاسخگویی به آن‌ها را خواهید داشت.

 

منابع، پیش نیاز‌ها و منابع مکمل

حداقل سطح دانش زبان انگلیسی برای داوطلبان آزمون تافل، Intermediate یا سطح متوسط در هر چهار مهارت زبانی است. این آزمون، ماهیت آکادمیک دارد و بنابراین، آشنایی با واژگان متون دانشگاهی و داشتن دامنه‌ی خوب لغات زبان انگلیسی، برای موفقیت در دوره و آزمون، امتیاز محسوب می‌شود.

 

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش ریدینگ تافل چیست؟

در این دوره‌ی آموزشی، با ساختار بخش Reading آزمون اینترنتی تافل، قالب سوالات، نحوه‌ی خواندن متون و پاسخ دادن به انواع سوالات که به شکل تشریحی و عملی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند، آشنا می‌شوید.

از مزایای این دوره‌ی آموزشی، عملی بودن آن است. شرکت‌کنندگان در دوره، نرم‌افزار شبیه‌ساز آزمون را از طریق لینک اینترنتی، دانلود و نصب می‌کنند و قدم به قدم، همراه با ویدیوهای آموزشی، می‌توانند تمرین کنند و میزان پیشرفت خود را بسنجند.

در ضمن برای آموزش ریدینگ تافل با توجه به هر کدام از انواع سوالات، 2 نمونه‌ی متن به شکل تشریحی، درس داده می‌شود؛ متن اول به زبان انگلیسی برای افرادی که ترجیح می‌دهند دوره را به زبان انگلیسی بگذرانند و متن دوم به زبان فارسی، برای مخاطبینی که از نظرشان توضیحات فارسی، در درک تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات آزمون، به آن‌ها بیشتر کمک می‌کند.

در انتها یک متن سوم برای این منظور که توانایی ریدینگ خود را مورد سنجش قرار دهید طراحی شده است تا خودتان به صورت مستقل مهارت ریدینگ تافل خود را چک کرده و مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز به پاسخ های تشریحی آن دسترسی داشته باشید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی حامدبرقی

آقای دکتر علی حامدبرقی، دارای مدرک دکترای تخصصی آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه تهران، مدارک حرفه‌ای تدریس بین‌المللی DELTA، CELTA، TKT، از دانشگاه کمبریج انگلستان، مدارک Dip. TESOL و Diploma in Teacher Training از کالج تربیت مدرس لندن و مدرک TESOL از مؤسسه International TESOL USA و IELTS Train the Trainer از idp استرالیا هستند.

ایشان در حال حاضر، مدرس دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی بوده و دوره‌های بین‌المللی تربیت مدرس زبان انگلیسی International TESOL را در ایران تدریس می‌کنند. ایشان 15 سال سابقه‌ی تدریس زبان انگلیسی عمومی و تخصصی و 5 سال سابقه‌ی تدریس دروس تخصصی را در دانشگاه دارند و با چند مجله‌ی علمی پژوهشی تخصصی در رشته‌ی آموزش زبان انگلیسی به عنوان داور، همکاری می‌کنند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
علی عزتی 1399-10-07
به معنای واقع کلمه پول هدر کردن
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
مهدی کریمی مهر 1398-12-23
متاسفانه منابع تدریس بسیار قدیمی هست در این دوره و مدرس به این موضوع توجهی نکرده که برخی از سوالات مثل سوالات رفرنس در ریدینگ سالها هست که از ازمون تافل حذف شده

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آشنایی با آزمون تافل

آزمون تافل، یکی از شناخته شده‌ترین و معتبرترین آزمون‌ها در دنیا است که سنجشی برای میزان توانایی شخص در زبان انگلیسی، محسوب می‌شود.

دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبر بسیاری، در سراسر جهان، از داوطلبان خود می‌خواهند تا در این آزمون شرکت کنند و حداقل نمره‌ی قابل قبول برای آن دانشگاه یا مرکز آموزش عالی (که معمولاً 80 از 120 است) را برای ورود به آنجا، کسب کنند.

این آزمون، چهار مهارت زبانی Reading, Listening, Speaking  و Writing را سنجیده و جداگانه برای هر مهارت، نمره‌ای بین صفر تا 30  به داوطلب می‌دهد.

برای کسب نمره‌ی خوب در آزمون تافل، علاوه بر دانش زبان انگلیسی، آشنایی با ساختار آزمون و سوالات و روش پاسخ دادن به سوالات هر بخش، از اهمیت زیادی برخوردار است.

از آگوست سال ۲۰۱۹ تغییراتی در آزمون تافل ایجاد شده است که توصیه می‌شود از اینجا بیشتر مطالعه کنید.

ساختار بخش ریدینگ آزمون تافل

اولین بخشی که در آزمون تافل با آن مواجه می‌شوید، بخش ریدینگ است. همان‌طور که در بالا اشاره شد، مدت زمانی که این بخش به طول می‌انجامد، می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین اگر هیچ سوال تجربی دریافت نکنید، ریدینگ تافل شامل سه متن بوده و 54 دقیقه طول خواهد کشید. اگر سؤال‌های تجربی دریافت کنید، ریدینگ حاوی چهار متن بوده و 72 دقیقه طول خواهد کشید.

تمام تمرکز خود را بر خواندن متن‌ها و پاسخ‌دهی به سوالات آن بگذارید زیرا اصلا مشخص نخواهد بود که متن تجربی کدامیک از متن‌ها می‌باشد پس متن‌ها را بخوانید و به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید. هر متن در حدود 700 کلمه و شامل 10 سوال می باشد.

متن‌های موجود در بخش ریدینگ با انواع موضوعات آکادمیک، از تاریخ و هنر گرفته تا علوم و روان‌شناسی مطرح می‌شوند. همان‌طور که گفته شد هر متن نیز با 10 سوال همراه است و در هر متن و سوالات آن، زمان‌های تنظیم شده برای پاسخ‌دهی آن‌ها در اختیارتان قرار داده نشده است، بنابراین مهم است که زمان خود را به صورت عاقلانه مدیریت کنید.

اگر عنوان یک متن، برای شما بسیار نا‌آشنا و غریب است و یا بعد از مرور اجمالی متن، به این نتیجه رسیدید که در مورد موضوعی است که اصلا راجع به آن چیزی نشنیدید، خونسردی خود را حفظ کنید! چون تمامی اطلاعات لازم برای پاسخ‌گویی به سوالات هر متن، درون آن وجود دارد و شما نیازی نیست بیشتر از اطلاعات متن بدانید!

 

انواع سوالات بخش ریدینگ تافل

به‌طور کلی در بخش ریدینگ با 5 دسته سوال که هر کدام به 2 بخش تقسیم شده اند، مواجه می‌شوید که تعداد و تنوع این سوالات از متنی به متن دیگر متفاوت خواهد بود. در دوره آموزش ریدینگ تافل، این 10 نوع پرسش با نرم افزار شبیه ساز مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ‌های کاملا تشریحی برای سوالات در نظر گرفته شده است. 

در مورد سوالات هر متن، یک ترتیب وجود دارد یعنی یک متن از ابتدا تا انتهای آن، به ترتیب مورد پرسش قرار می‌گیرد پس نگران پیدا کردن پاسخ در کل متن نباشید! به‌طور مثال برای پاسخ‌گویی به سوال اول متن، به خطوط ابتدایی متن مراجعه کرده و برای سوال دوم به خطوط بعدی و الی آخر.

سوالات مربوط به Vocabulary & Reference

سوالات مربوط به Vocabulary در واقع به یک لغت هایلایت شده در سوال و متن اشاره دارند که در آن‌ها از شما خواسته می‌شود تا برای آن جایگزینی انتخاب کنید که از نظر مفهوم و معنای جمله‌ای که در آن قرار دارد با آن هم‌معنی بوده و به معنای جمله لطمه‌ای وارد نکند.

سوالات Reference پرسش‌هایی هستند که در آن‌ها در مورد مرجع یک ضمیر که در سوال و متن هایلایت شده است، سوال می‌شود و شما بایستی اسم یا گروه اسمی که ضمیر به آن‌ها اشاره دارد را بیابید.

از آنجا که شیوه پاسخ‌دهی به این دو سوال مشابه یکدیگر است آن‌ها در یک دسته‌بندی قرار گرفته‌اند که برای پاسخ‌دهی به آن‌ها بایستی جمله‌ای که در آن ضمیر یا اسم مورد نظر هایلایت شده است را به‌طور کامل بخوانیم.

سوالات مربوط به Sentences

در این بخش از ریدینگ تافل دو نوع سوال وجود دارد؛ در نوع اول، یک یا چند جمله درون متن هایلایت شده و از شما خواسته می‌شود تا از بین گزینه‌ها آن گزینه‌ای را انتخاب کنید که با جمله یا جملات مشخص شده در متن، قرابت معنایی بیشتری دارد. این گزینه می‌بایست حاوی همان اطلاعات موجود در قسمت مشخص شده در متن باشد.

نوع دوم مربوط به سوالاتی است که از شما می‌خواهند تا یک جمله را که از متن حذف شده است به متن بازگردانید! شما بایستی جایگاه مناسب این جمله را درون متن شناسایی کنید. درون متن توسط مربع‌هایی جایگاه‌های مختلف برای آن جمله پیشنهاد شده است که شما باید جایگاه درست را انتخاب کنید به‌نحوی که جمله به پاراگراف مربوطه ارتباط پیدا کند.

سوالات مربوط به Details

در این نوع سوالات با لغاتی هم‌چون (It is mentioned, It is stated or It is indicated) و عباراتی شبیه مواجه خواهید شد که به یک جمله یا عبارت در پاراگراف اشاره دارد و از شما می‌خواهد تا گزینه درست را با توجه به پاراگراف مشخص شده با فلش در متن، انتخاب کنید.

این دسته از سوالات به جزئیات یک پاراگراف اشاره دارند و در این سوالات یا یک گزینه درست از بین گزینه‌ها انتخاب می‌کنید که محتوای مورد سوال در متن را به درستی بیان می‌کند و یا یک گزینه غلط را از بین گزینه‌ها برمی‌گزینید که به محتوای مورد نظر اشاره ندارد (در این حالت در سوال با منفی عبارات بالا نظیر Not mentioned, Not true) مواجه می‌شویم.

گاهی اوقات نیز در متن سوال، کلمات کلیدی وجود دارند که می‌بایست به دنبال آن‌ها در پاراگرافی که با فلش در ریدینگ تافل مشخص شده، گشت تا بتوان گزینه درست را انتخاب کرد.

سوالات مربوط به Inferences

پاسخ این سوالات به‌صورت مستقیم در پاراگرافی که با فلش مشخص شده وجود ندارد و شما می‌بایست پس از خواندن پاراگراف موردنظر و با استنباط از جملات آن، به این نتیجه برسید که کدام‌ یک از گزینه‌ها درست خواهد بود. در این سوالات ممکن است با عباراتی چون Inferred that, Understood that مواجه شوید.

در بعضی موارد، یک قسمت از پاراگراف متن اصلی در متن سوال عینا ذکر می‌شود و از قصد یا نیت نویسنده در مورد آن، سوال می‌گردد که شما با توجه به آنچه که از پاراگراف مشخص شده، فهمیده‌اید گزینه درست را انتخاب می‌کنید.

برخی سوالات این بخش حاوی کلمات کلیدی هستند که در متن اصلی وجود داشته و شما آن‌ها را در پاراگراف مشخص شده با فلش می‌یابید و با توجه به آن چیزی که از پاراگراف موردنظر درک می‌کنید، گزینه درست را برمی‌گزینید.

  • سوالات مربوط به Reading to Learn

در این بخش سوالات دو یا سه امتیازی هستند و به کل محتوای متن اشاره دارند! در متن سوال به شما یک جمله یا عبارت کلیدی داده می‌شود که بایستی با توجه به آن سه گزینه از بین شش گزینه انتخاب کنید! برای این کار باید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که گزینه‌های کلی‌تر بوده و جزئیات بیشتری از عبارت مورد سوال را دربرمی‌گیرند.

علاوه بر آن، گاهی به جای یک جمله و یا یک عبارت کلیدی، سوالی به شما داده می‌شود که به دو یا سه قسمت از یک متن اشاره دارد و برای هر قسمت چندین جای خالی وجود دارد! بنابراین تعداد گزینه‌ها بیش از شش گزینه است و شما با گذراندن آموزش ریدینگ تافل بایستی تصمیم بگیرید که کدام گزینه‌ها به مطالب طبقه بندی شده در متن مرتبط است. در اینجا نیز بایستی گزینه‌هایی را انتخاب نمود که کلی‌تر از سایر گزینه‌ها هستند.

دسته بندی ETS برای سوالات ریدینگ

به جز دسته‌بندی یاد شده، از دیدگاه برگزار‌کننده آزمون، 2 طبقه کلی نیز برای سوالات بخش ریدینگ وجود دارد. طبقه اول سوالاتی هستند که به‌صورت مثبت بیان می‌شوند و برای پاسخ‌دهی به آن‌ها با سه گزینه غلط و یک گزینه درست مواجه هستید که می‌بایست گزینه صحیح را انتخاب کنید.

طبقه دوم مرتبط با سوالاتی است که به صورت منفی بیان شده و بنابراین برای پاسخ دادن به آن‌ها با سه گزینه درست و یک گزینه غلط مواجه هستید! در سوال از شما خواسته می‌شود تا گزینه‌ای که اطلاعات غلط را می‌دهد بیابید. در عبارت چنین سوالاتی به دنبال نشانه‌هایی هم‌چون NOT و یا EXCEPT که با حروف بزرگ می‌آیند باشید.

 

نکات مهم برای پاسخ‌گویی به سوالات ریدینگ تافل

یک گزینه را تنها به‌خاطر داشتن کلمات و عباراتی که دقیقا مثل متن می‌باشد، به‌عنوان گزینه درست انتخاب نکنید! و تمام گزینه‌ها را به لحاظ درستی، مورد بررسی قرار دهید.

در سوالات منفی، گزینه‌ای که بایستی انتخاب شود یا به اطلاعاتی که اصلا درون متن نیست، اشاره دارد و یا حاوی اطلاعاتی است که کاملا متناقض با متن است.

درست است که در ابتدای متن از شما خواسته می‌شود تا کل متن را بخوانید اما خواندن کل متن وقت بسیار زیادی از شما خواهد گرفت بنابراین بایستی با دوره آموزش ریدینگ تافل، مهارت‌هایی جهت تسریع خواندن و توجه به عبارات کلیدی فرا بگیرید تا در مدت زمان کمتری به بهترین اشراف به کل متن دست یابید:

  • Skim: مهارتی است که به شما توانایی درک حدودی از یک پاراگراف با خواندن جمله ابتدایی آن می‌دهد به این ترتیب به یک دید کلی از متن، قبل از پرداختن به سوالات می‌رسید که باعث تسریع در یافتن پاسخ به سوالات می‌شود.
  • در نظر گرفتن اعداد در متن
  • توجه کردن به لغاتی که با حروف بزرگ شروع شده اند (Capital Words)
  • در نظر گرفتن انواع سوالات (که در بالا اشاره شد) و شیوه پاسخ‌گویی به آن‌ها
  • پیدا کردن لغات کلیدی در متن سوالات ریدینگ 

خزانه لغات خود را بالا ببرید. حتما این جمله را بارها شنیده‌اید اما بایستی توجه کنید که بالا بردن خزانه لغت به معنای حفظ کردن واژگان بسیار نیست! دانش لغات شامل آشنایی با پیشوند‌ها، پسوند‌ها، خانواده لغات، ریشه کلمات و حتی حدس معنای آن‌ها از روی جمله است.

دانش گرامر خود را بهبود دهید تا بتوانید قسمت‌های پیچیده و جمله‌های طولانی موجود در متن را درک کنید. در اکثر مواقع وقتی جملات طولانی می‌شوند فهم آن‌ها سخت شده و نمی‌توان به ایده اصلی آن‌ها بدون تمرین، دست یافت و از آنجا که جلسه آزمون، جای مناسبی برای تمرین نیست قبل از آزمون به تمرین بپردازید!

در انتها برای افزایش نمره خود در بخش ریدینگ، مقالات و مجله‌های مختلف در مورد موضوعات متنوع بخوانید و سعی کنید هنگام خواندن، از آن‌ها نوت‌برداری کنید. پس از خواندن، از خودتان سوال کنید که چه اطلاعات مهم و معتبری را به یاد می‌آورید. برای آمادگی ریدینگ تافل، تا جایی‌که می‌توانید نوت‌های کوتاه بردارید تا اطلاعات مهم در یادتان بماند.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو - 8 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  5 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام