×
ribbon

جریان:‌ افق‌ های نوین در مهندسی برق

سلسله جلسات "جریان" از بهمن ماه 1397 به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با مسائل روز مهندسی برق و علوم مرتبط با آن در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف شروع شده‌اند. در هر جلسه یکی ... ادامه

4 (2 رای)
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره جریان:‌ افق‌ های نوین در مهندسی برق

فیلم های آموزشی
  اطلاعات در مرکز خلقت
"89:20  
  ظهور بیوسنسورها در همگرایی تکنولوژی
"80:31  
  مواد مغناطیسی در مدارات مجتمع RF و مایکروویو
"75:34  
  دستاوردهای نوین دانش و فناوری مخابرات نوری در جهان و ایران
"44:11  
  فناوری‌های نو در ادوات کمک کننده و جایگزین برای انسان
"57:29  

درباره دوره

سلسله جلسات "جریان" از بهمن ماه 1397 به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با مسائل روز مهندسی برق و علوم مرتبط با آن در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف شروع شده‌اند. در هر جلسه یکی از اساتید دانشکده درباره‌ی زمینه تخصصی خود، مسائل روز و پیشرفت‌های آن یک سخنرانی 45 دقیقه‌ای تا 1 ساعت و نیمه ارائه می‌کنند. این سخنرانی‌ها شامل فعالیت‌های اساتید، رشته‌های مرتبط دیگر و چشم‌انداز و کابردهای آن می‌شود. امیدواریم این جلسات بستر آشنایی بیشتر دانشجویان با مهندسی برق و علوم مرتبط با آن را فراهم کنند. این جلسات توسط انجمن علمی فرهنگی رسانا و با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده مهندسی برق برگزار می‌شوند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher بهزاد رجائی

دکتر بهزاد رجائی سلماسی
دانشیار گروه مخابرات دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
زمینه‌ی تخصصی : الکترومغناطیس، ادوات مغناطیسی، مایکروویو
صفحه‌ی شخصی و اطلاعات بیشتر:

http://ee.sharif.edu/~rejaei/

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher جواد صالحی

دکتر جواد صالحی
استاد تمام گروه مخابرات دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
رئیس IEEE ایران (Sep, 2005-2007)
رئیس آزمایشگاه مخابرات نوری، دانشکده مهندسی برق، دانشگاه صنعتی شریف
زمینه‌ی تخصصی : سیستم‌های مخابرات نوری و بی‌سیم
صفحه‌ی شخصی و اطلاعات بیشتر:

http://sharif.edu/~jasalehi/

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher محمدرضا پاکروان

دکتر محمدرضا پاکروان تحصیلات دوره کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق در دانشگاه تهران گذراند. او تحصیلات خود را در دانشکده مهندسی دانشگاه اتاوا (کانادا) در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته مخابرات ادامه داد. فعالیت‌های او در طی دوران تحصیل در زمینه‌های مخابرات بی‌سیم، مخابرات نوری، پردازش سیگنال و تخمین و مدل‌سازی کانال‌های بی‌سیم نوری متمرکز بوده است. او در طی دوران تحصیل موفق به کسب 8 جایزه تحصیلی از دولت کانادا و دانشگاه اتاوا گردید و مقالات منتشر شده او در دو مورد به عنوان مقالات برگزیده IEEE جوایز ویژه‌ای دریافت نمودند.

وی در سال 1379 به عضویت هیأت علمی دانشکده برق دانشگاه شریف در آمد و در حال حاضر فعالیت‌های خود را با تدریس و تحقیق در این دانشگاه ادامه می‌دهد و رئیس آزمایشگاه پژوهشی شبکه‌های مخابرات داده است. او همچنین در زمینه تحقیق، طراحی و ساخت سیستم‌های انتقال نوری و شبکه‌های نسل جدید مخابراتی به فعالیت مشغول است و مدیریت فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی در جهت طراحی و ساخت این سیستم‌ها و نیز ارائه خدمات مشاوره‌ای در این حوزه را به عهده دارد.

او به عنوان مشاور و عضو کمیته‌های تخصصی پژوهشی و صنعتی با معاونت علمی ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای فناوری اطلاعات، مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مرکز صنایع نوین وزارت صنایع، شرکت مدیریت شبکه برق ایران و پژوهشگاه نیرو همکاری داشته و دارد.

از جمله مهم‌ترین جوایز کسب شده توسط ایشان می‌تواند به جایزه بین المللی Neal Shepherd از انجمن مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) در سال 2001 میلادی، دو جایزه بین المللی خوارزمی در سال‌های 1392 و 1397و انتخاب توسط فرهنگستان علوم به عنوان مهندس برجسته کشور در حوزه مهندسی برق و کامپیوتر در سال 1396 اشاره نمود.

صفحه‌ی شخصی:

http://sina.sharif.ac.ir/~pakravan/

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher مهدی فردمنش

دکتر مهدی فردمنش
استاد تمام گروه الکترونیک و بیوالکتریک دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف
رئیس آزمایشگاه ابررسانا (http://serl.sharif.edu/)
زمینه‌ی تخصصی : ابررسانا، ادوات الکترونیک و بیوالکترونیک
صفحه‌ی شخصی و اطلاعات بیشتر:

http://serl.sharif.edu/Fardmanesh.html

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher مهران جاهد

دکتر مهران جاهد بیش از دو دهه به پژوهش در زمینه مدل‌سازی و کنترل سیستم‌های بیولوژیکی پرداخته است. در این راستا، برخی از نتایج پژوهش‌های نظری او منجر به ساخت ادوات و تجهیزات اندازه‌گیری و تدوین نرم‌افزارهای تحلیلی سیگنال‌های حیاتی به ویژه سیگنال الکترومایوگرام و نمونه‌های آزمایشگاهی تجهیزات رانشی و کنترل ادوات، از جمله برای نمونه برداری از بافت، شده است. در این روند، عرصه‌های دیگری از پژوهش به ویژه مهندسی و علوم اعصاب، و رباتیک در روند‌های فوق الذکر، مورد استفاده بنیادی و کاربردی قرار گرفته اند و به ویژه در چند ساله اخیر پدیده‌های مختلفی چون روند شناختی "توجه" و "انطباق عصبی یا حسگری" را در مدل‌سازی و برآورد عملکرد سیستم عصبی مغز شامل شده است. در حال حاضر برخی از پروژه‌های فعال او در زمینه بهینه‌سازی سیگنال‌های ارسالی و بازگشتی اولتراسوند، مدل‌سازی رفتار، برآورد و بهبود عارضه وزوز گوش، و عملکرد سیستم موتوری مغز در کنترل حرکات ارادی در حضور عدم قطعیت است.

صفحه‌ی شخصی:

http://sina.sharif.edu/~jahed/

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
علی محمدی 1398-11-25
آقا واقعا خیلی عالیه از کلیه عوامل که کمک به کسانی میکنن که به دلیل وسع مالی ومساءل دیگه نمیتونن ارتباط با این مساءل داشته باشن تشکر تشکر

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  دانشگاه صنعتی شریف
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)