آموزش جامع تحلیل کسب‌وکار با اکسل

poster
پیش‌نمایش دوره

در دنیای داده محور، یک رهبر نیازمند دانش روش‌های مرتبط با داده (آمار) و همچنین مدل‌های مناسب برای استفاده از آن داده‌هاست. دوره تحلیل کسب‌وکار بر روی بخش دوم تمرکز می‌کند: این دوره دانشجویان را ... ادامه

برگزارکننده:  Coursera  Coursera
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 چارچوب‌های تحلیلی برای تصمیم‌گیری

 مدل‌سازی در اکسل

 تبدیل معاوضه‌ها به مدل‌ها

 نحوه تبدیل شدن به یک مدیر داده محور

پیش‌نیاز‌ها

برای درک و استفاده بهتر از این دوره آشنایی اولیه با نرم‌افزار اکسل ضروری می‌باشد.

سرفصل‌های دوره آموزش جامع تحلیل کسب‌وکار با اکسل

مقدمه‌ای به اکسل

هدف این دوره آشنایی شما با انواع مسائل قابل حل با روش‌های علم مدیریت و مدل‌سازی آن‌ها در اکسل است. ما در این دوره، از مبانی طراحی صفحه گسترده شروع کرده و به تدریج به مدل‌سازی بهینه‌سازی ریاضی گسترده‌تر می‌پردازیم. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، بانک‌ها و شرکت‌های فناوری بدون مهارت‌ها و تکنیک‌های ارائه‌شده در این دوره، قادر به فعالیت به شیوه‌ی کنونی نخواهند بود. در بخش اول، با معرفی یک مثال نسبتا ساده از یک مدل ریاضی آغاز می‌کنیم که در ادامه‌ی دوره، به عنوان سکویی برای توسعه‌ی کاربردهای پیچیده‌تر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بسیاری از مسائلی که در سخنرانی‌های ویدیویی مطرح می‌شود، از کتاب «تحلیل کسب‌وکار: تحلیل داده و تصمیم‌گیری» اثر آلبرایت و وینستون (چاپخانه Cengage Learning، ۲۰۱۴) با شماره‌ی استاندارد بین‌المللی کتاب (شابک) ۱۳-۹۷۸-۱۲۸۵۹۶۵۵۲۳ اقتباس شده است.

  گرم کردن - ایجاد بودجه در اکسل
مشاهده
"14:49  
  فروشنده پیراهن تی شرت NCAA
مشاهده
"15:04  
  شرکت Woodworks Bookshelf
مشاهده
"16:24  
تحلیل What-If در اکسل

اکنون آماده‌ایم تا پیچیدگی بیشتری را به مدل‌های صفحه‌گسترده خود وارد کنیم. از آنجایی که سطح آشنایی همه افراد با اکسل متفاوت است، ما به مرور برخی از توابع و ویژگی‌های پایه‌ای به همراه تکنیک‌های پیشرفته‌تر خواهیم پرداخت. این بخش، بخش بیشتری از فرآیند مدل‌سازی را پوشش می‌دهد و شامل برخی از توابع و ابزارهای اکسل می‌شود که شاید کمتر شناخته‌شده‌اند، اما به‌ویژه مفید هستند. با این حال، به خاطر داشته باشید که هدف این دوره، آموزش «نحوه کار با اکسل» نیست. بلکه تمرکز و هدف این است که از این ویژگی‌ها برای به دست آوردن یک درک عمیق از مسائل واقعی کسب‌وکار استفاده کنیم.

  شرکت Quality Sweater
مشاهده
"20:36  
  کتابفروشی B&N
مشاهده
"17:06  
تحلیل تصمیم‌گیری با رگرسیون و ارزش فعلی خالص (NPV)

در این بخش، از مفهوم مدل‌سازی به منظور برآورد روابط بین متغیرها، از طریق برازش منحنی (curve fitting) یا تحلیل رگرسیون، برای حل مسائل واقعی کسب‌وکار استفاده می‌شود. انواع مختلفی از منحنی‌های رگرسیون معرفی می‌گردند و تحلیل ریاضی برای انتخاب بهترین منحنی جهت دفاع از مدل ارائه می‌شود. این رویکرد نه تنها سبب درک تکنیک‌های مدل‌سازی می‌شود بلکه پشتوانه منطقی انتخاب مدل مناسب را نیز برای ما روشن می‌سازد.

  گودال نوزدهم
مشاهده
"33:04  
  مثال ارزش فعلی خالص (NPV): داروخانه گافر
مشاهده
"14:42  
برنامه‌ریزی خطی

در این بخش، ما شما را با بهینه‌سازی با استفاده از صفحه‌ گسترده آشنا می‌کنیم که یکی از قدرتمندترین و انعطاف‌پذیرترین روش‌های تحلیل کمی است. نوع خاصی از بهینه‌سازی که در اینجا معرفی می‌شود برنامه‌ریزی خطی است که در انواع سازمان‌ها برای حل طیف وسیعی از مسائل به کار می‌رود. همان‌طور که در مثال‌های ارائه‌شده در این دوره مشاهده خواهید کرد، برنامه‌ریزی خطی در مسائل مربوط به برنامه‌ریزی نیروی کار، مدیریت موجودی، تبلیغات، امور مالی، حمل‌ونقل، نیروی انسانی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد. هدف این بخش، معرفی عناصر پایه‌ای برنامه‌ریزی خطی، انواع مسائلی که می‌توان با آن حل کرد و نحوه مدل‌سازی یک مسئله برنامه‌ریزی خطی در اکسل است.

  بازاریابی مبتنی بر کمپین
مشاهده
"21:32  
  شرکت فناوری اطلاعات و کامپیوتر
مشاهده
"18:03  
  تخصیص منابع سرمایه‌گذاری
مشاهده
"17:38  
  مسئله حمل و نقل با اتوبوس
مشاهده
"18:39  
مسائل بهینه‌سازی حمل و نقل

این ماژول، با تمرکز بر مسائل حمل‌ونقل و انتساب، نمونه‌های بیشتری از مسائل قابل مدل‌سازی با برنامه‌ریزی خطی (LP) ارائه می‌دهد. مسئله‌ی حمل‌ونقل پایه‌ای به دنبال یافتن بهترین (معمولاً کم‌هزینه‌ترین) روش توزیع کالا از منابعی همچون کارخانه‌ها به مقصد نهایی مانند فروشگاه‌های خرده فروشی است. در مسئله‌ی انتساب، هدف یافتن بهترین (معمولاً کم‌هزینه‌ترین) روش برای اختصاص افراد یا تجهیزات به پروژه‌ها یا کارها به صورت یک‌به‌یک است. با استفاده از حل‌گر (Solver)، از ساختار خاص این مسائل LP برای یافتن راه‌حل‌های بهینه برای مشکلات پیچیده کسب‌وکار به شیوه‌ای کارآمد بهره خواهیم برد.

  قالب اکسل برای مشکلات حمل و نقل
مشاهده
"14:23  
  قالب جایگزین اکسل
مشاهده
"10:15  
  وظایف کارمندان جدید
مشاهده
"09:23  
  انتصاب داوران لیگ برتر بیسبال
مشاهده
"08:09  
برنامه‌ریزی integer و برنامه‌ریزی غیرخطی

این ماژول زیرمجموعه دیگری از مدل‌های مهم برنامه‌ریزی خطی ریاضی را ارائه می‌کند که زمانی به وجود می‌آیند که برخی از فرض‌های اولیه‌ی یک مدل LP کم و بیش محدودکننده‌تر شوند. برای مثال، محدود کردن متغیرهای تصمیم‌گیری به اعداد صحیح منجر به فرآیند برنامه‌ریزی integer می‌شود. محدود کردن متغیرهای تصمیم‌گیری به ۰ یا ۱ منجر به برنامه‌ریزی دودویی می‌شود. در نهایت، خواهیم دید که چگونه مهارت‌های این دوره را می‌توان برای حل مسائل پیچیده‌تری که شامل مدل‌های غیرخطی هستند، به کار برد.

  Princess Brides
مشاهده
"11:32  
  Bolsa de Café
مشاهده
"12:59  
  Binary Investment Decision
مشاهده
"16:17  
  Portfolio Variance
مشاهده
"09:38  
  Motorcross Snowmobiles
مشاهده
"06:19  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

در دنیای داده محور، یک رهبر نیازمند دانش روش‌های مرتبط با داده (آمار) و همچنین مدل‌های مناسب برای استفاده از آن داده‌هاست. دوره تحلیل کسب‌وکار بر روی بخش دوم تمرکز می‌کند: این دوره دانشجویان را با چارچوب‌های تحلیلی مورد استفاده برای تصمیم‌گیری از طریق مدل‌سازی در اکسل، آشنا می‌کند. این چارچوب‌ها شامل بهینه‌سازی خطی و عدد صحیح، تحلیل تصمیم‌گیری و مدل‌سازی ریسک می‌شوند. دانشجویان برای هر روش‌شناسی، ابتدا با اصول اولیه آن آشنا می‌شوند و سپس با استفاده از اکسل، آن روش‌شناسی را در مسائل تجاری واقعی به کار می‌بندند.

در این دوره، تأکید بر «نحوه کار با اکسل» نیست، بلکه بر فرمول‌بندی مسائل، تبدیل آن فرمول‌بندی‌ها به مدل‌های کاربردی، بهینه‌سازی و یا نمایش مدل‌ها و تفسیر نتایج است. این دوره، مدیرانی را تربیت می‌کند که در تبدیل معاوضه‌ها به مدل‌ها، درک خروجی نرم‌افزار و قدردانی از رویکردهای کمی برای تصمیم‌گیری احساس راحتی می‌کنند.

تحلیل کسب‌وکار با استفاده گسترده از داده و مدل‌سازی، تصمیم‌گیری در سازمان‌ها را هدایت می‌کند. این دوره بر معرفی دانشجویان به چارچوب‌های تحلیلی مورد استفاده برای تصمیم‌گیری تمرکز دارد تا آن‌ها بتوانند با استفاده از داده‌ها، از مقدمات اکسل تا تکنیک‌های مدل‌سازی پیشرفته، به درک درستی برسند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Joseph Cutrone

Joseph W. Cutrone دکترای خود را در رشته ریاضیات از دانشگاه جان هاپکینز دریافت کرد. زمینه‌های انتشارات و علایق تحقیقاتی او در هندسه جبری با ابعاد بالاتر است. از سال 2006، او در سطوح مختلف، هم به صورت آنلاین و هم در کلاس درس، در دانشگاه‌های جان هاپکینز، نورث‌وسترن، توسان و گوچر کالج به تدریس ریاضیات پرداخته است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Coursera
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی