آموزش مدیریت پروژه (براساس ویرایش هفتم PMBOK)/ماژول 1

poster
پیش‌نمایش دوره

مدیریت پروژه (براساس ویرایش هفتم PMBOK) ماژول ۱ – استانداردی برای مدیریت پروژه‌ گستره دانش مدیریت پروژه یا PMBOK یا Project Management Body of Knowledge شناخته شده‌ترین مرجع مدیریت پروژه در سطح جهان محسوب می‌شود. ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.3 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با مدیریت پروژه از منظر آموزه‌های موسسه مدیریت پروژه

 آمادگی برای ورود به حرفه‌های مرتبط با مدیریت پروژه

 آمادگی اولیه برای آزمون PMP

 آشنایی با مفاهیم استاندارد در مدیریت پروژه

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش مدیریت پروژه (براساس ویرایش هفتم PMBOK)/ماژول 1

آموزش PMBOK
  معرفی
مشاهده
"08:26  
  آغاز ماژول 1
مشاهده
"09:58  
  گذری سریع بر ویرایش ششم - بخش اول
مشاهده
"09:05  
  گذری سریع بر ویرایش ششم - بخش دوم
"12:22  
  و اما ویرایش 7
"15:28  
  خلاصه تغییرات - بخش اول
"06:47  
  خلاصه تغییرات - بخش دوم
"13:25  
  مقدمه‌ای بر استاندارد مدیریت پروژه
"16:23  
  سیستم تحویل ارزش - مولفه‌ها
"15:58  
  سیستم تحویل ارزش - کارکردهای مدیریت پروژه
"11:15  
  سیستم تحویل ارزش - محیط پروژه و مدیریت محصول
"07:47  
  اصول مدیریت پروژه
"15:33  
  سرپرستی مسئولانه
"19:06  
  ایجاد محیط مشارکتی
"19:01  
  همکاری موثر با ذی نفعان
"11:20  
  تمرکز بر ارزش
"14:08  
  نگاه سیستمی به مدیریت پروژه
"10:53  
  رهبری در راهبری پروژه
"12:11  
  متناسب‌سازی براساس بافتار
"08:44  
  ایجاد کیفیت
"09:05  
  راهبری پیچیدگی
"09:22  
  واکنش بهینه به ریسک‌ها
"05:41  
  سازگاری و تاب‌اوری
"12:28  
  پذیرا بودن نسبت به تغییرات
"10:37  
  ادامه راه
"03:03  

درباره دوره

مدیریت پروژه (براساس ویرایش هفتم PMBOK) ماژول ۱ – استانداردی برای مدیریت پروژه‌ گستره دانش مدیریت پروژه یا PMBOK یا Project Management Body of Knowledge شناخته شده‌ترین مرجع مدیریت پروژه در سطح جهان محسوب می‌شود.

از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی تا به امروز ۷ ویرایش از این گستره دانشی توسط موسسه مدیریت پروژه (PMI) منتشر شده است. در طی حدود ۳۰ سال و هفت ویرایش، PMBOK تغییرات بسیاری را تجربه کرده است که مهم‌ترین این تغییرات را شاید بتوان تغییرات ویرایش ۶ به ۷ دانست. تا ویرایش ششم تمرکز PMBOK بر حوزه‌های دانشی و گروه‌های فرآیندی بود، اما در ویرایش هفتم تاکید PMBOK عمدتا بر اصول مدیریت پروژه و دامنه‌های عملکردی است.

در عین حال تا ویرایش ششم آموزه‌های PMBOK عمدتا معطوف به چرخه‌های عمر پیش‌بینی پذیر بود، این در حالی است که ویرایش هفتم هر دو رویکرد پیش‌بینی‌ پذیر و چابک را در توسعه پروژه‌ها مورد توجه قرار می‌دهد. مجموعه ویرایش‌های PMBOK، به ویژه ویرایش‌های ۶ و ۷ را می‌توان مرجعی قابل اتکا برای مدیریت حرفه‌ای و موثر بر پروژه‌ها دانست. PMBOK علاوه بر آن‌که مرجعی قابل اتکا برای دانش مدیریت پروژه محسوب می‌شود، مهم‌ترین مرجع آزمون PMP، که شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین گواهی‌نامه حرفه‌ای در زمینه مدیریت پروژه است، نیز به حساب می‌آید.

ویرایش هفتم PMBOK از دو بخش اصلی تشکیل شده‌است: بخش اول استانداردی برای مدیریت پروژه و بخش دوم راهنمای گستره دانش مدیریت پروژه. در بخش نخست شامل مقدمه، سیستم تحویل ارزش و اصول دوازده‌گانه مدیریت پروژه است و بخش دوم نیز هشت دامنه عملکردی مدیریت پروژه را پوشش می‌دهد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مزدک عبائی
مزدک دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسي و مديريت ساخت (دانشگاه تهران) و کارشناس مهندسي عمران (دانشگاه صنعتي شريف) و دارای گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای PMP و PBA نیز PSM I و PSPO I است. او در حال حاضر مدیر دفتر پشتیبانی مدیریت پروژه‌ها و دستیار رییس هیئت مدیره در شرکت کیسون است و در سابقه خود تجارب متنوعی از جمله موارد زیر دارد: سابقه تدريس در بيش از ۲۲۰ دوره و كارگاه آموزشي در زمينه‌هاي مديريت پروژه، مدیریت کسب و کار و مدیریت قراردادها مدرس دوره‌های آموزشی مجازی مشاور / کارشناس مدیریت پروژه و مدیریت کسب و کار سازمان‌های مختلف از جمله: پتروشیمی خلیج فارس/بنياد مستضعفان/تناوب/زیستاب/ سازمان مديريت و برنامه‌ريزي /مگفا/آتك/مپتا/واديد طرح/ كاني‌كاوان شرق/ گروه NEXA /برج‌هاي دوقلوي تهران/ وزارت راه و شهرسازی / مهندسان مشاور آوند طرح / ایمن‌سازه فدک مدیر نظارت و هماهنگی امور شرکت‌ها–کیسون رییس کل برنامه‌ریزی و هماهنگی سبد پروژه‌ها-صنایع پتروشیمی خلیج فارس مدیر PMO-مهاب قدس مدیر دفتر هماهنگی خدمات مدیریت سابیر مدیر برنامه ریزی و تعالی سازمانی شرکت تهران جنوب رییس اداره املاک و ساختمان بانک اقتصادنوین
مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1403-01-16
با سلام و احترام. با توجه به نوع مطالب ، بنظر ضروری می رسد که فایل PDF در سایت بارگزاری گردد. متشکرم
اکبر صابری 1403-01-06
سلام وقت بخیر نحوۀ دسترسی به محتویات دوره چگونه است؟ نظیر جزوه و ارائه و... با تشکر
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ در صورت وجود و ارائه فایل مورد نیاز توسط استاد، در دوره بارگذاری شده است در غیر این صورت فایلی ارائه نشده است.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)