آموزش 2018:ISO 50001 - سیستم مدیریت انرژی

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره آموزش 2018:ISO 50001 - سیستم مدیدیت انرژی، با ارئه مثال‌هایی برای درک بهتر به شما کمک می‌کند تا اصول و الزامات استاندارد ISO 50001:2018 را درک کنید. این استاندارد یک چارچوب بین المللی برای ... ادامه

برگزارکننده:  Udemy  Udemy
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 درک نیازهای ISO 50001:2018

 طراحی و پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی

 درک مفاهیم بررسی انرژی، خط پایه انرژی، شاخص‌های عملکردی انرژی

 حسابرسی یک سیستم مدیریت انرژی مطابق با ISO 50001:2018

پیش‌نیاز‌ها

مطالب و مفاهیم این دوره به‌گونه‌ای ارائه می‌شوند که نیازی به پیش‌نیاز به خصوصی نیست و هر فرد با هر سطحی از دانش می‌تواند در آن شرکت کند. با این حال، آشنایی با استانداردهای ISO، دانش عمومی و علاقه به مدیریت انرژی می‌تواند در بهره‌مندی هرچه بیشتر از دوره کمک کند.

سرفصل‌های دوره آموزش 2018:ISO 50001 - سیستم مدیریت انرژی

مدیریت انرژی و ISO 50001

مدیریت انرژی فرآیندی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مصرف انرژی خود را کاهش داده و بهره‌وری انرژی خود را بهبود بخشند. ایزو 50001:2018 یک استاندارد بین‌المللی است که الزامات سیستم مدیریت انرژی را برای سازمان‌های هر اندازه و هر نوع فعالیتی مشخص می‌کند. در این فصل با این فرآیند بیشتر آشنا خواهید شد.

  مدیریت انرژی و ISO 50001
مشاهده
"05:03  
  مفاهیم کلیدی
مشاهده
"03:23  
زمینه سازمان

این فصل به بررسی اولین گام در پیاده‌سازی ایزو 50001:2018 یعنی درک سازمان و زمینه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، می‌پردازد که شامل شناسایی عوامل داخلی و خارجی که می‌توانند بر عملکرد انرژی سازمان تأثیر بگذارند، مانند نیازها و انتظارات ذینفعان، قوانین و مقررات و فناوری‌های جدید است.

  درک سازمان‌ها و زمینه آن‌ها
مشاهده
"02:45  
  نیازها انتظارات ذینفعان
مشاهده
"03:19  
  محدوده سیستم مدیریت انرژی
مشاهده
"02:54  
رهبری

رهبری و تعهد مدیریت ارشد ضروری است تا سیستم مدیریت انرژی با موفقیت پیاده‌سازی و اجرا شود. رهبری شامل تدوین و ابلاغ سیاست انرژی سازمان، تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها و ارائه منابع لازم است. در این فصل به بررسی رهبری خواهیم پرداخت.

  رهبری و تعهد
مشاهده
"03:37  
  خط مشی انرژی
مشاهده
"04:11  
  نقش سازمان، مسئولیت‌ها و مسئولین
مشاهده
"02:57  
برنامه‌ریزی

در این فصل برنامه‌ریزی را بررسی خواهیم نمود. هدف از برنامه‌ریزی، ایجاد چارچوبی برای شناسایی و مدیریت ریسک‌ها و فرصت‌های مربوط به عملکرد انرژی است. این شامل تعیین اهداف، اهداف انرژی و برنامه‌های اقدام برای دستیابی به آنها، همچنین بررسی انرژی برای شناسایی کاربردهای انرژی قابل توجه و فرصت‌های بهبود عملکرد انرژی است.

  اقدامات جهت رسیدگی به ریسک‌ها و فرصت‌ها
مشاهده
"02:58  
  اهداف، اهداف انرژی و برنامه‌ریزی جهت رسیدن به آن‌ها
مشاهده
"04:55  
  بررسی انرژی
مشاهده
"11:14  
  شاخص‌های عملکردی انرژی
مشاهده
"03:14  
  خط پایه انرژی
مشاهده
"03:41  
  برنامه‌ریزی برای مجموعه داده انرژی
مشاهده
"04:35  
حمایت

سازمان باید منابع کافی برای پیاده‌سازی و نگهداری سیستم مدیریت انرژی را فراهم کند. این شامل تخصیص منابع مالی، انسانی و فنی است. همچنین باید اطمینان حاصل شود که کارکنان از مهارت‌ها و دانش لازم برای انجام وظایف خود برخوردار هستند. در این فصل در رابطه با این موضوع بحث بیشتری خواهیم کرد.

  منابع
مشاهده
"01:30  
  صلاحیت
مشاهده
"03:11  
  آگاهی
مشاهده
"02:25  
  ارتباطات
مشاهده
"04:18  
  اطلاعات مستند
مشاهده
"07:00  
عملیات

در این فصل یاد خواهید گرفت که سازمان باید کنترل‌های عملیاتی را برای بهبود عملکرد انرژی اجرا کند که شامل کنترل‌های طراحی، خرید و عملیاتی است.

  برنامه عملکردی و کنترل
مشاهده
"03:34  
  طراحی
مشاهده
"04:23  
  تدارکات
مشاهده
"04:46  
ارزیابی عملکرد

در این فصل با ارزیابی عملکرد آشنا خواهید شد. ارزیابی عملکرد به معنای این است که سازمان باید عملکرد انرژی خود را با استفاده از شاخص‌های عملکرد انرژی (EnPIs) اندازه‌گیری و ارزیابی کند. همچنین باید به طور منظم سیستم مدیریت انرژی خود را با انجام حسابرسی داخلی و بررسی مدیریت بازنگری کند.

  نظارت، اندازه‌گیری، تحلیل و ارزیابی
مشاهده
"06:00  
  حسابرسی داخلی
مشاهده
"05:34  
  بررسی مدیریت
مشاهده
"05:38  
بهبود

در این فصل می‌آموزید که سازمان باید برای بهبود مستمر عملکرد انرژی خود تلاش کند. این تلاش شامل شناسایی و رسیدگی به انحرافات، انجام اقدامات اصلاحی و بهبود مستمر سیستم مدیریت انرژی است.

  عدم انطباق و اقدامات اصلاحی
مشاهده
"05:08  
  پیشرفت مداوم
مشاهده
"03:49  
  گواهینامه ISO 50001:2018
مشاهده
"02:27  
  نتیجه‌گیری‌ها
مشاهده
"02:43  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

دوره آموزش 2018:ISO 50001 - سیستم مدیدیت انرژی، با ارئه مثال‌هایی برای درک بهتر به شما کمک می‌کند تا اصول و الزامات استاندارد ISO 50001:2018 را درک کنید. این استاندارد یک چارچوب بین المللی برای مدیریت انرژی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا مصرف انرژی خود را کاهش داده و بهره‌وری انرژی خود را بهبود بخشند.

این دوره برای هر فرد حرفه‌ای که در زمینه مدیریت انرژی، حسابرسی یا مشاوره در این استاندارد کار می‌کند مفید است، همچنین برای افرادی که با استانداردهای ISO دیگر مانند ISO 9001، ISO 14001 یا ISO 45001 آشنا هستند و می‌خواهند آشنایی خود را با ISO 50001 افزایش دهند، مفید است.

پس از اتمام دوره، شما یک تصویر واضح از چگونگی شکل‌گیری یک سیستم مدیریت انرژی، عناصر اصلی آن، اسنادی که باید وجود داشته باشد و نحوه پیاده‌سازی آنها خواهید داشت.

این دوره مناسب چه افرادی است:

  • مدیران انرژی و پایداری
  • حسابرسان انرژی
  • مشاوران ISO
  • متخصصان سیستم مدیریت
  • تحلیل‌گران اثربخشی انرژی
  • مشاوران انرژی

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Cristian Vlad Lupa

Cristian Vlad Lupa متخصص در زمینه استانداردهای بین المللی است. او از اوایل دهه 2000 در این زمینه مشغول به کار بوده است و در طی این سال‌ها در صدها پروژه در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف شرکت کرده است. علاقه Cristian به استانداردها از دوران دانشگاه شروع شد. او در رشته مهندسی صنایع تحصیل می‌کرد و همیشه به این فکر می‌کرد که چگونه می توان از استانداردها برای بهبود عملکرد سازمان‌ها استفاده کرد. پس از فارغ التحصیلی شروع به کار در یک شرکت مشاوره مدیریت کرد و به عنوان یک حسابرس استاندارد مشغول به کار شد. در این کار، او فرصت داشت تا با سازمان‌های مختلف از سراسر جهان کار کند و درک عمیقی از نحوه پیاده‌سازی و اجرای استانداردها به دست آورد. در سال 2016، Cristian تصمیم گرفت که دوره‌های آموزشی خود را در زمینه استانداردها آغاز کند. هدف او این بود که دانش و بهترین شیوه‌های استانداردها را به زبانی ساده و قابل فهم برای افراد و سازمان‌ها ارائه دهد. Cristian معتقد است که استانداردها ابزاری قدرتمند برای بهبود عملکرد سازمان‌ها هستند. او مشتاق است که به افراد و سازمان‌ها کمک کند تا از این ابزارها برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Udemy
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی