آموزش رایگان مهندسی باد و زلزله

poster
پیش‌نمایش دوره

هدف از آموزش مهندسی باد و زلزله چیست؟ هدف از ارائه آموزش رایگان در حوزه مهندسی باد و زلزله می‌تواند متنوع باشد و به وابستگی از مبتدی بودن یا عمیق بودن آموزش مورد نظر و ... ادامه

5 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  29 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  45 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 ارائه یک فهم عمیق از علم و مکانیسم‌های باد و زلزله

 طراحی سازه‌های مقاوم

 آشنایی با مقررات و استانداردها

 ارزیابی و تحلیل سازه‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان مهندسی باد و زلزله

مهندسی باد و زلزله
  جلسه 1: مقدمه
مشاهده
"77:49  
  جلسه 2: مؤلفه‌های دینامیکی سازه
مشاهده
"100:20  
  جلسه 3: ارتعاش آزاد (Undamped)
مشاهده
"100:09  
  جلسه 4: ارتعاش آزاد (Dampe)
مشاهده
"104:30  
  جلسه 5: مثال‌ها
مشاهده
"96:48  
  جلسه 6: پاسخ سیستم یک درجه آزادی به بارگذاری هارمونیک
مشاهده
"99:40  
  جلسه 7: انقال حرکت از تکیه‌گاه به سازه
مشاهده
"110:19  
  جلسه 8: تعین پاسخ سیستم یک درجه آزادی به تحریک دلخواه
مشاهده
"99:59  
  جلسه 9: اصل برهم‌نهی
مشاهده
"98:22  
  جلسه 10: انتگرال دوهامل
مشاهده
"76:56  
  جلسه 11: زلزله و ماهیت آن
مشاهده
"87:04  
  جلسه 12: طیف پاسخ
مشاهده
"96:49  
  جلسه 13: بررسی زلزله کرمانشاه
مشاهده
"98:29  
  جلسه 14: استاندارد 2800
مشاهده
"90:58  
  جلسه 15: طیف زلزله
مشاهده
"104:34  
  جلسه 16: پاسخ چند درجه آزادی در حالت ارتعاش آزاد
مشاهده
"89:07  
  جلسه 17: خاصیت تعامد
مشاهده
"82:58  
  جلسه 18: تعین پاسخ لرزه‌ای سیستم‌های چند درجه آزادی
مشاهده
"111:43  
  جلسه 19: بررسی مسائل
مشاهده
"77:36  
  جلسه 20: آیین‌نامه 2800
مشاهده
"85:10  
  جلسه 21: مفاهیم پایه طراحی لرره‌ای
مشاهده
"90:25  
  جلسه 22: مراحل طراحی سازه در آیین‌نامه‌ها
مشاهده
"85:54  
  جلسه 23: روش استاتیکی معادل
مشاهده
"85:53  
  جلسه 24:حل مثال‌ با استفاده از روش استاتیکی معادل
مشاهده
"96:38  
  جلسه 25: تعین نیرو باد
مشاهده
"83:01  
  جلسه 26: آزمایش تونل باد
مشاهده
"83:31  
  جلسه 27: بار باد
مشاهده
"95:35  
  جلسه 28:ضریب فشار خارجی
مشاهده
"87:57  
  جلسه 29:ضرایب اثر تندباد و فشار برای ساختمان‌های با نسبت ابعادی کمتر از 1 و ارتفاع کمتر از 20 متر
مشاهده
"99:26  

درباره دوره

هدف از آموزش مهندسی باد و زلزله چیست؟

هدف از ارائه آموزش رایگان در حوزه مهندسی باد و زلزله می‌تواند متنوع باشد و به وابستگی از مبتدی بودن یا عمیق بودن آموزش مورد نظر و همچنین محتوا و طراحی آن تغییر کند. در ادامه به برخی از اهداف مهم می‌پردازم که می‌تواند در ارائه آموزش رایگان مهندسی باد و زلزله نقش داشته باشد:

دسترسی بیشتر: یکی از اهداف اصلی ارائه آموزش رایگان مهندسی باد و زلزله، افزایش دسترسی عمومی به اطلاعات و آموزش‌های مربوط به این حوزه است. با ارائه آموزش رایگان، افراد با هر سطح دانشی و برخی از کشورها و مناطق که دسترسی محدودی به منابع آموزشی دارند، می‌توانند به طور رایگان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند و مهارت‌های مرتبط با مهندسی باد و زلزله را تقویت کنند.
افزایش دانش فنی: آموزش رایگان مهندسی باد و زلزله می‌تواند به افراد کمک کند تا دانش فنی خود را در این حوزه بهبود بخشند. این مهارت‌ها می‌توانند برای افرادی که در زمینه مهندسی باد و زلزله مشغول به تحصیل هستند، فارغ‌التحصیلان، مهندسان حرفه‌ای یا افرادی که علاقه‌مند به این حوزه هستند، مفید باشد.
توسعه فناوری: با ارائه آموزش رایگان، می‌توان به افرادی که در حوزه تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند، اجازه داد تا به روزرسانی‌ها و نوآوری‌های جدید در زمینه مهندسی باد و زلزله دسترسی پیدا کنند. این می‌تواند به تسریع فرآیند توسعه فناوری و بهبود روش‌ها و تکنیک‌های موجود در این حوزه کمک کند.
افزایش ایمنی و کاهش خسارت: آموزش رایگان مهندسی باد و زلزله می‌تواند به افراد و جوامع کمک کند تا درک بهتری از رفتار باد و زلزله پیدا کنند و اقداماتی را در جهت افزایش ایمنی ساختمان‌ها و تسلیحات بردارند. این می‌تواند به کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از باد و زلزله کمک کرده و سلامت و ایمنی افراد را بهبود بخشد.
می‌توان گفت که اهداف متعددی در ارائه آموزش رایگان مهندسی باد و زلزله وجود دارد و این اهداف معمولاً در جهت افزایش دسترسی، بهبود دانش فنی، توسعه فناوری و افزایش ایمنی و کاهش خسارت متمرکز می‌شوند.

این دوره مناسب چه کسانی است؟

این دوره در مهندسی باد و زلزله می‌تواند برای افراد و گروه‌های مختلف مناسب باشد. در زیر به برخی از افرادی که می‌توانند از این دوره استفاده کنند، اشاره می‌کنم:

1. دانشجویان: دانشجویان رشته‌های مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق و سایر رشته‌های مرتبط که علاقه‌مند به حوزه مهندسی باد و زلزله هستند، می‌توانند از این دوره بهره‌برداری کنند. آموزش در این حوزه می‌تواند به آنها کمک کند تا مفاهیم و مهارت‌های اساسی را درک کنند و برای تحقیقات و کارهای آینده خود در این زمینه آماده شوند.

2. مهندسان حرفه‌ای: افرادی که در حال حاضر در حوزه مهندسی عمران یا مهندسی زلزله فعالیت می‌کنند، می‌توانند با اخذ این دوره، دانش و مهارت‌های خود را بهبود بخشند. آموزش‌های رایگان در این حوزه می‌تواند به آنها کمک کند تا با روش‌ها و تکنیک‌های جدید آشنا شوند و به روزرسانی دانش فنی خود را انجام دهند.

3. عموم علاقه‌مندان: علاقه‌مندان به موضوعات مرتبط با باد و زلزله، معماری پایدار، طراحی ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله و ایجاد سازه‌های مقاوم در برابر باد، می‌توانند از این دوره استفاده کنند. آموزش رایگان مهندسی باد و زلزله می‌تواند به آنها اطلاعات لازم را بدهد تا بتوانند به طور مستقل در این حوزه‌ها فعالیت کنند و از آن بهره‌برداری کنند.

مهم است بدانید که این دوره ممکن است در سطوح و دانش‌های مختلفی ارائه شود، بنابراین بسته به سطح دانش و نیازهای شخصی خود، می‌توانید دوره‌ای را انتخاب کنید که بیشترین بهره را برایتان دارد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمدجواد حمیدیا

ایشان عضو هیئت‌علمی و استادیار گروه سازه و زلزله، دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست در دانشگاه شهید بهشتی هستند. دکتر حمیدیا مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف تهران، مدرک کارشناسی ارشد خود را در گرایش سازه از دانشگاه تهران و مدرک دکتری خود را در گرایش سازه و زلزله از کشور آمریکا اخذ نموده‌اند. زمینه کاری ایشان، پایش سلامت سازه‌ها، اندرکنش خاک و سازه، فروریزش لرزه‌ای و کنترل سازه است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
حمزه انصاری نژاد 1402-10-10
باعرض سلام وخداقوت خدمت همه‌ی عزیزانی که زحمت تهیه این دوره روکشیدن واستاد عزیز انشاالله خداوند به همه ی شما سلامتی وطول عمرباعزت بدهد ممنون وسپاس گذارم

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  دانشگاه شهید بهشتی
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  29 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  45 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)