آموزش رایگان ساختار و تحول ستارگان

poster
پیش‌نمایش دوره

هدف از آموزش رایگان ساختار و تحول ستارگان چیست؟ هدف آموزش رایگان ساختار و تحول ستارگان، افزایش دانش و آگاهی عمومی در مورد فرآیندهای فیزیکی که در ستارگان رخ می‌دهد، است. این آموزش به دانشجویان، ... ادامه

برگزارکننده:  دانشگاه تهران  دانشگاه تهران
مدرس دوره:
   در حال انتشار
5 (7 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  11 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  16 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 افزایش دانش و آگاهی عمومی در مورد فرآیندهای فیزیکی که در ستارگان

 بررسی ساختار داخلی ستارگان

 بررسی انرژیزايی ستاره‌ای و روند تکامل ستارگان

 بررسی انواع ستارگان و مراحل زندگی آن‌ها

درباره دوره

هدف از آموزش رایگان ساختار و تحول ستارگان چیست؟

هدف آموزش رایگان ساختار و تحول ستارگان، افزایش دانش و آگاهی عمومی در مورد فرآیندهای فیزیکی که در ستارگان رخ می‌دهد، است. این آموزش به دانشجویان، علاقمندان به علم و هر کسی که به مباحث فیزیک و ستاره‌شناسی علاقه‌دهای فیزیکی که در ستارگان رخ می‌دهد، است. این آموزش به دانشجویان، علاقمندان به علم و هر کسی که به مباحث فیزیک و ستاره‌شناسی علمند است، ارائه می‌شود. در این آموزش، مباحث مربوط به ساختار داخلی ستارگان، انرژیزايی ستاره‌ای، روند تکامل ستارگان، انواع ستارگان و مراحل زندگی آن‌ها به طور کامل توضیح داده می‌شود.

افرادی که این آموزش را دریافت می‌کنند، قادر خواهند بود تا مفاهیم اساسی درباره فیزیک ستارگان را درک کنند و بتوانند تحلیل و تفسیر مشاهدات و داده‌های مرتبط با ستارگان را انجام دهند. با ارائه این آموزش به صورت رایگان، امکان دسترسی آسان‌تر برای عموم مردم به این دانش علمی فراهم می‌شود و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند بدون محدودیت‌های مالی، از این منابع آموزشی بهره‌برداری کنند. این بستر آموزشی می‌تواند عاملی برای تشویق نوجوانان و جوانان به فعالیت در زمینه علم و پژوهش در حوزه‌های مرتبط با ستاره‌شناسی و فیزیک باشد.

علاوه بر این، آموزش رایگان ساختار و تحول ستارگان می‌تواند به پیشرفت علمی و فناوری در حوزه‌های مرتبط با ستاره‌شناسی و فیزیک کمک کند. افزایش دسترسی به اطلاعات و دانش علمی، می‌تواند منجر به تحقیقات بیشتر و پیشرفت‌های علمی بیشتر در این زمینه‌ها شود.
 

این دوره مناسب چه کسانی است؟

این دوره مناسب دانشجویان علوم فیزیکی، فیزیکدانان حرفه‌ای، دانشجویان رشته‌های مرتبط با فیزیک و ستاره‌شناسی، محققان و علمای میدان ستاره‌شناسی، معلمان و استادانی است که در حوزه آموزش علم فیزیک و ستاره‌شناسی فعالیت می‌کنند

 

دوره آموزش رایگان ساختار و تحول ستارگان در کدام دانشگاه ضبط شده‌است؟

این دوره طی 26 جلسه و در دانشگاه تهران ضبط شده‌است

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حمیدرضا مشفق

حمیدرضا مشفق استاد دانشگاه تهران هستند. تحصیلات خود را در دانشگاه‌های کرمان، امیرکبیر و تهران سپری کرده‌اند. ایشان دروس مختلفی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه کرده‌اند. زمینه پژوهشی ایشان دستگاه‌های بس‌ذره‌ای و ستاره‌های نوترونی است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
تیمور محمدی 1402-12-22
این دوره هم مثل سایر دوره های مکتب خونه عالی است، ممنون از مجموعه مدریت و همکاران مکتب خونه
1402-12-21
با عرض خسته نباشید خدمت استاد مشفق . عالی بود ، خیلی عالی .
غلامحسین قدرتی وایقان 1402-12-20
کمک به درک بهتر از آنچه که در ستارگان می گذرد هرچند با زبان سخت علمی وریاضی لذت بخش است و انشالله مقدمه ای برای تلاش بیشتر برای فهم بیشتر از جها ن پیرامون برای دانشجویان گرامی باشد.از تلاش گروه تهیه کننده و عرضه کننده تشکر فراوان دارم
1402-12-07
با سلام هنوز قسمتهایی از این دوره باقی مونده که داخل سایت آپلود نشده؟ یا دوره به اتمام رسیده؟ (با توجه به اینکه نوشته شده در حال انتشار سوال میکنم)
رضا اختیار وکالتی 1402-07-08
سلام ضمن تشکر از زحمات سایت وزین و ارزشمند مکتبخونه و همچنین جناب دکتر مشفق که الحق دوره هایشان از نظر روش تدریس و محتوا عالی هستند لطفا ادامه دوره را نیز بارگذاری کنید.
آریا مناشری 1402-07-04
Best
1402-05-13
با عرض سلام خدمت شما و استاد عزیز و گرامی دکتر مشفق که بی نهایت زحمت میکشند؛ بی زحمت فیلم های کامل این دوره از تدریس استاد رو در سایت مکتب خونه بازگذاری کنید با تشکر از عوامل زحمت کش مکتب خونه🌹🌹🌹

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  دانشگاه تهران
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  11 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  16 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)