آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده

poster
پیش‌نمایش دوره

اگر به دنبال ساخت و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی هستید و یا می‌خواهید به سایت وردپرسی خود قابلیت چند فروشندگی را اضافه کنید، این دوره مناسب شماست. یکی از بهترین راه‌­ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی ... ادامه

برگزارکننده:  Udemy  Udemy
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

پیش‌نیاز‌ها

مطالب ارائه‌ شده در این دوره به ساده‌­ترین زبان ممکن برای مخاطب تعریف‌ شده است. به همین جهت برای شرکت در این دوره به هیچ مهارت و دانش خاصی نیاز نیست. کمی علاقه و پشتکار برای شرکت و استفاده از مطالب این دوره تنها نیازمندی شما برای استفاده از مطالب ارائه‌ شده در این دوره است.

سرفصل‌های دوره آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده

مقدمه

در فصل اول، ابتدا نگاهی بر مباحثی که آموزش داده خواهد شد می‌اندازیم، و سپس یاد می‌گیریم چطور با خرید هاست و دامنه، وبسایت خود را راه‌اندازی و روی آن وردپرس نصب کنیم.

  مقدمه
مشاهده
"14:55  
  ثبت هاست و دامنه
مشاهده
"07:22  
  نصب وردپرس، تم و پلاگین‌های اصلی
مشاهده
"10:02  
تنظیمات WooCommerce

در فصل دوم، با افزونه‌ی ووکامرس (WooCommerce) آشنا خواهیم شد. سپس می‌آموزیم چگونه برای فروشگاه خود مالیات، روش ارسال و صفحه‌ی تسویه حساب بسازیم.

  تنظیمات و تنظیم مالیات
مشاهده
"07:52  
  ارسال با ووکامرس و تنظیمات تسویه حساب
مشاهده
"09:42  
  ساخت منو
مشاهده
"05:40  
تنظیمات پلاگین Dokan با چند فروشنده

در فصل سوم با افزونه دکان (Dokan) آشنا می‌شویم. با استفاده از این افزونه می‌توانیم برای فروشگاه صفحه‌ی داشبورد فروشنده تعریف کنیم. به این ترتیب فروشنده‌های مختلف می‌توانند محصولات خود را در وبسایت ما به نمایش بگذارند.

  تنظیمات چند فروشندگی افزونه دکان
مشاهده
"08:27  
  ساخت داشبورد فروشنده
مشاهده
"23:49  
ساخت و طراحی وبسایت

فصل آخر مختص طراحی وبسایت اصلی است. در این فصل طراحی یک سایت ساده با صفحه‌ی اصلی، صفحه ارتباط با ما و سوال و جواب‌ را یاد می‌گیریم. در پایان این دوره شما می‌توانید یک فروشگاه وردپرسی کامل با چند فروشنده داشته باشید و کسب‌وکار خود را شروع کنید.

  طراحی صفحه اصلی
مشاهده
"17:11  
  ساخت اسلایدر با Slider Revolution 5
مشاهده
"15:08  
  کامل کردن صفحه اصلی
مشاهده
"22:30  
  ساخت سایدبار، صفحه «سوال و جواب» و «ارتباط با ما»
مشاهده
"09:57  
  مرحله نهایی ساخت وبسایت
مشاهده
"08:24  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

اگر به دنبال ساخت و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی هستید و یا می‌خواهید به سایت وردپرسی خود قابلیت چند فروشندگی را اضافه کنید، این دوره مناسب شماست. یکی از بهترین راه‌­ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی را وردپرس برای ما ایجاد کرده است. در این دوره چگونگی ایجاد یک فروشگاه اینترنتی به کمک وردپرس و همچنین کار با افزونه چند فروشندگی ووکامرس و دکان را یاد خواهید گرفت و به سؤالات شما دررابطه‌با این مسئله پاسخ داده خواهد شد. در ادامه به همه جزئیاتی که در این راه به کمکتان خواهد آمد دستیابی خواهید داشت.

 

هدف از یادگیری این دوره چیست؟

هدف اصلی این دوره ایجاد marketplace و چند فروشندگی ووکامرس است. در کنار این هدف شما با موارد دیگری همچون چگونگی مدیریت یک فروشگاه اینترنتی، ایجاد انواع محصولات و مدیریت سفارش­‌ها، ایجاد کوپن‌­های منحصربه‌فرد و ... را نیز یاد می­‌گیرید.

 

دوره «آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده» مناسب چه کسانی است؟

در این دوره باتوجه‌به نیاز مخاطب اطلاعات به‌صورت کامل و با جزئیات تدریس شده است. به‌این‌ترتیب است که مخاطب این دوره را می­‌توانیم همه افرادی بدانیم که دررابطه‌با نحوه ایجاد و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده سؤالاتی دارند. در کنار این افراد همه کسانی که به نحوی به مطالب مربوط به بازاریابی دیجیتال، چگونگی کار با وردپرس و ... علاقه‌مند هستند نیز می­‌توانند مخاطب این دوره باشند.

 

در انتهای دوره «آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده» چه اندوخته­‌ای خواهید داشت؟

با شرکت در این دوره و استفاده از مطالب ارائه‌ شده علاوه بر چند فروشندگی ووکامرس، نحوه طراحی سایت را نیز یاد می‌گیرید. اگر به طور جزئی بخواهیم از دستاوردهای شما در انتهای دوره صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره‌ کنیم:

  • یاد می­‌گیرید دامنه و هاست خود را تنظیم کنید.
  • وب­سایتی مدرن، زیبا و باکیفیت ایجاد کنید.
  • یاد می­‌گیرید فروش محصول موردنظر خودتان را شروع کنید.
  • یاد می­‌گیرید طرح‌­های از پیش‌ساخته شده برای مشتریان ایجاد کنید.
  • مدیریت سفارش‌­ها را یاد می‌­گیرید.

 

تمایز دوره «آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده» با سایر دوره‌ها در چیست؟

اصلی­‌ترین وجه تمایز این دوره سادگی در بیان و تجربه‌­ای است که مدرس دوره برای شما به ارمغان می­‌آورد. به‌علاوه اینکه در این دوره به‌روزترین آموزش را تجربه خواهید کرد. یکی دیگر از وجوه تمایز این دوره گستردگی و جامعیت مطالبی است که به شما آموزش داده خواهد شد؛ به ترتیبی که در این دوره به طور کامل به همه سؤالات و نکاتی که برای ایجاد چند فروشندگی ووکامرس موردنیاز شماست پاسخ داده می­‌شود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Nayyar Shaikh

Nayyar Shaikh یک توسعه‌دهنده و طراح وب حرفه‌ای با بیش از ۷ سال سابقه کار است. طراحی وب‌سایت و اینترنت علاقه اوست. Nayyar یک عاشق وردپرس است که به بیش از 200000 دانش آموز آموزش داده است که چگونه یک کسب‌وکار حرفه‌ای، وب‌سایت شخصی، تجارت الکترونیک و شبکه اجتماعی بسازند. Nayyar Shaikh فارغ‌التحصیل لیسانس از دانشگاه بمبئی است. او کارش را رها کرد تا تجارت طراحی وب خود را راه اندازی کند و اکنون به عنوان طراح وردپرس و بازاریاب دیجیتال مشغول به کار است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده

ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده، راه حلی ایده‌آل برای فروشگاه‌های آنلاین با چند فروشنده مستقل و مجموعه‌های خرید مجازی با بخش‌های جداگانه است. قابلیت‌های ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده، به فروشندگان مختلف اجازه می‌دهد تا محصولات خود را در دسته‌بندی‌های خاص مدیریت و عرضه کنند.

مدیر فروشگاه، کمیسیونی به ازای فروش جمع‌آوری می‌کند و کل فرآیند تسویه حساب بین فروشندگان و صاحبان بازار به صورت خودکار انجام می‌شود. علاوه بر این، هر فروشنده دارای پنل مدیریت خود است تا محصولات و سفارشات خود را مدیریت کند.

ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده یا Multi-vendor چیست؟

اگر وب سایت چند فروشنده را به یک مرکز خرید تشبیه کنیم، به راحتی می‌توانیم کارکرد آن را درک کنیم. مشتریان مراکز خرید، فروشگاه‌های زیادی را می‌بینند که محصولات مختلف را در یک مکان ارائه می‌دهند در همین حال، نرم افزار ساخت فروشگاه اینترنتی، امکان ارائه خدمات و فروش و خرید کالا را بدون زحمت رفت آمد برای شما فراهم می‌کند.. سایت چند فروشنده نام تجاری شرکت را دارد، نه خود فروشنده.

مراحل کلی برای ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده

تحقیقات گسترده‌ای انجام دهید، فرآیندهای لازم را لیست کنید و یک طرح تجاری واقعی ایجاد کنید. این فرآیندها در مورد به دست آوردن اطلاعات در مورد تقاضا، مخاطبان هدف و نحوه جذب مشتریان و فروشندگان است، در نهایت اگر موقعیت فعلی شما به شما امکان می‌دهد، یک وب سایت چند فروشنده بسازید. خود فروشگاه اینترنتی چند فروشنده چیزی نمی‌فروشد و تنها بستری برای فروش محصولات دیگران است. در ادامه مراحل کلیدی برای ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده را معرفی می‌کنیم:

  •  انتخاب دامنه: نام دامنه مناسب را انتخاب کنید. بهتر است نام دامنه، یک نام کوتاه، ساده، مرتبط با فعالیت فروشگاه و برای مخاطبان شما گوش نواز باشد که به خاطر سپردن آن را برای مخاطبان آسان کند را، انتخاب کنید. پس از انتخاب نام دامنه آن را در سایت nik.ir ثبت کنید.
  •  تهیه هاست: هاست قوی و قابل اعتماد را پیدا کنید چرا که امنیت و سرعت برای وبسایت شما بسیار با اهمیت است. 
  • انتخاب درست نرم افزار: نرم افزارهایی مانند   Marketing automation, pim, crm, erpو پلتفرم فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده استفاده کرد.
  • حفظ جذابیت بصری و حرفه‌ای: با انتخاب قالب مناسب وبسایت جذابیت بصری آن را حفظ و افزایش دهید. 
  •  امنیت وب سایت را حفظ کنید.
  • عملکرد را بررسی کنید.
  • روش‌های پرداخت را متنوع کنید.
  • تبلیغات را انجام دهید و برندسازی و بازاریابی را بازنگری کنید.

نمونه هایی از بازارهای معروف چند فروشنده

وبسایت‌های معتبر و بسیاری در دنیا فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده راه‌اندازی کردند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم:

آمازون

آمازون معروف‌ترین بازار جهان است. ابتدا شروع به فروش کتاب کرد اما به لطف راه‌حل‌های بازار به شما امکان خرید هر چیزی را می‌دهد. علاوه بر این، دسترسی به پایگاه عظیمی از مشتریان از بسیاری از کشورهای جهان را فراهم کرده است. انتخاب کشورها برای حمل و نقل اغلب محدود است، اما همچنان پایگاه عظیمی از گیرندگان بالقوه است.

AliExpress

علی اکسپرس یک غول چینی است که به فروشندگان اجازه می‌دهد تا محصولات خود را تقریباً در سراسر جهان بفروشند. این بیش از 200 کشور و مشتریان بالقوه بی شماری است. این فروشگاه بسیار محبوب و شناخته شده و کمیسیون‌های کم آن می‌تواند بسیار جذاب باشد.

بازار فیسبوک

فیس بوک غول دیگری است که تصمیم گرفته وارد بازار تجارت الکترونیک شود. بازار آن امکان فروش توسط افراد و شرکت‌ها را فراهم می‌کند. از مزایای مزیت بزرگ فیسبوک، پایگاه مشتریان بی نظیر آن و توانایی فروش تقریباً هر محصولی است. اینها را می‌توان با ابزارهای موجود در پلتفرم ارتقا داد.

دیجی کالا

در ایران وبسایت دیجی کالا یک وبسایت معتبر و شناخته شده است که تمامی فروشندگان در سرتاسر کشور محصولات خود را برای فروش در پنل شخصی خود به فروش می‌گذارند.

مزایای آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده 

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده یک معامله چند سر سود برای مالکان، فروشندگان و خریداران است. در ادامه به برخی از مزایای آن می‌پردازیم:

مزایای فروشگاه‌های بازار برای فروشندگان:

  • دسترسی فوری به پایگاه مشتری قوی
  • کانال‌های فروش و تبلیغات اضافی شرکت یا برند
  • توانایی کنترل کامل محصولات خود
  • ارتقای جایگاه خود در موتورهای جستجو
  • معایب فروشگاه‌های بازار برای فروشندگان
  • نیاز به رقابت با سایر فروشندگان در یک پلتفرم
  • نیاز به انطباق با قوانین آن
  • کارمزدها و پورسانت های مربوط به فعالیت در آن

مزایای فروشگاه های بازار برای مشتریان:

  • همه محصولات زیر یک سقف، بدون نیاز به جستجو در اینترنت برای آن‌ها
  • دسترسی به گسترده‌ترین مجموعه
  • نهایی کردن سفارشات در بسیاری از فروشگاه‌ها از طریق یک حساب کاربری
  • تضمین امنیت پرداخت و اطمینان از دریافت محصول 

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

قبل از ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده باید مقدمات قبل از ساخت فروشگاه اینترنتی مانند دیجی کالا  را بدانید، که در ادامه به اقدامات لازم قبل از ساخت فروشگاه اینترنتی با گوشی می‌پپردازیم:

قصد فروش چه محصولی را دارید؟

برای شروع راه‌اندازی بازارهای آنلاین چند فروشنده، باید مشخص کنید که پلتفرم شما چه خدمات یا محصولی را ارائه می دهد.

  • چندین گزینه وجود دارد:
  • کالاهای فیزیکی (مانند محصولات مرتبط با مد)
  • کالاهای دیجیتال
  • خدمات
  • قرار ملاقات‌ها و اجاره‌ها
  • RFQ و کاتالوگ
  • مزایده‌ها
  • کمک‌های مالی و جمع آوری کمک‌های مالی
  • مدل کسب و کار شما (b2b, c2b,…)

چگونه وب سایت چند فروشنده خود را تبلیغ کنیم؟

در بازار تجارت الکترونیک برای شکست دادن رقبا، وبسایت شما باید ویژگی‌های تخصصی خود را داشته باشد. در آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان باید به انتظارات و خواسته‌های کاربران (مانند تجار، کارآفرینان و بازدیدکنندگان) پاسخ بدهید. برای گسترش کسب و کار و تقویت دامنه خود، باید استراتژی مناسبی را انتخاب کنید. در اینجا چند نکته کلی وجود دارد:

 سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو نقش مهمی ایفا می‌کند. هنگامی که مشتریان شما به دنبال یک محصول هستند، باید در رتبه اول نتایج جستجو قرار بگیرید. چالش‌های بازار آنلاین هم شامل خریداران و هم فروشندگان می‌شود، بنابراین محتوای سایت شما نیاز به توجه دارد.

ارجاع دادن یا Referrals & virals

هر چه افراد، بیشتر در مورد آموزش ساخت سایت فروشگاهی با گوشی صحبت کنند، بیشتر از آن استفاده می‌کنند. بنابراین با تشویق کردن و تبلیغات یا ارتقاء عضویت در تجارت الکترونیک، مشتریان خود را تشویق کنید تا مردم را به خرید از وب سایت شما دعوت کنند.

PPC یا تبلیغات کلیکی

تبلیغات پولی به افزایش بازدید و ترافیک وب سایت شما کمک می‌کند. هنگام فعالیت در پیشخوان می‌توانید از کلمات کلیدی بلند یا مخصوص برای فروش اقلام خاص به مشتریان استفاده کنید. بررسی این کلمات کلیدی و آزمایش اثربخشی آن‌ها برای انتخاب سودآورترین تبلیغات زمان می‌برد، اما ارزشش را دارد.

بازاریابی ایمیلی

اولین باری که به راه ‌اندازی فروشگاه اینترنتی بین المللی می‌پردازید می‌توانید ایمیل مشتریان را جمع آوری کنید و به آنها پیشنهادات ویژه بدهید، اخبار و داستان ها را به اشتراک بگذارید، در نهایت احتمال خرید آنها در بازار شما بیشتر خواهد شد. 

ساخت انجمن 

بازار خود را به یک جامعه تبدیل کنید. برای شرکای بازار خود مکانی امن برای برقراری ارتباط در مورد محصولات و خدمات خود فراهم کنید. می‌توانید ویدیوها، پست‌های وبلاگ و انجمن‌ها را برای کمک به ایجاد جامعه مشارکت دهید. بنابراین اعتماد بیشتری به برند خود بدست می‌آورید و انگیزه مشتری را افزایش می‌دهید.

دوره آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده مناسب چه کسانی است؟

دوره آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده مناسب برای افرادی است که:

-        علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار آنلاین هستند.

-         افرادی که می‌خواهند از پتانسیل بازار بزرگ اینترنت برای فروش محصولاتشان بهره ببرند.

-         افرادی که می‌خواهند با استفاده از چند فروشنده به وسعت فروشگاه و تنوع محصولات خود اضافه کنند.

-         افرادی که می‌خواهند با روش‌های بروز دنیای اینترنت و فروش آنلاین آشنا شوند.

-         افرادی که تمایل دارند با استفاده از راهکارهای اینترنتی مانند تبلیغات دیجیتال به رشد و پیشرفت کسب و کار خود کمک کنند.

با حضور در این دوره می‌توانید مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده را به دست آورید.

دوره آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده در مکتب خونه

اگر به دنبال طراحی سایت و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی هستید و یا می‌خواهید به سایت وردپرس خود قابلیت چند فروشندگی را اضافه کنید، در دوره‌ی آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده در مکتب خونه، آموزش می‌بینید که چطور یک فروشگاه اینترنتی با وردپرس و همچنین کار با افزونه چند فروشندگی ووکامرس و دکان را یاد خواهید گرفت. 

سرفصل های آموزشی فروشگاه اینترنتی با چند فروشنده در مکتب خونه

دوره‌ی آموزشی مکتب خونه سرفصل‌های کاملی دارد که با گذراندن این دوره می‌توانید تنظیمات هاست و دامنه، چگونگی فروش محصول و سفارشی سازی محصول را می‌آموزید.

-         مقدمات آموزشی

-         تنظیمات WooCommerce

-           تنظیمات پلاگین Dokan با چند فروشنده

-           ساخت و طراحی وبسایت

همچنین در مکتب خونه انواع دوره آموزش برنامه نویسی، آموزش طراحی سایت و همچنین آموزش وردپرس به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است.

 

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Udemy
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی