آموزش امنیت رایانش ابری

poster
پیش‌نمایش دوره

در دوره آموزش امنیت رایانش ابری، چه می‌آموزیم؟ رایانش ابری یک مدل تحویل خدمات فناوری اطلاعات است که در آن منابع محاسباتی، ذخیره‌سازی، شبکه و برنامه‌ها به عنوان خدمات از طریق اینترنت ارائه می‌شوند. رایانش ... ادامه

سطح: پیشرفته
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 یادگیری مفاهیم و چالش‌های امنیت رایانش ابری

 نحوه پیاده‌سازی استراتژی‌های front-end برای جبران ریسک‌های فنی و عملیاتی

 درک الزامات دولتی مربوط به رایانش ابری

 شناسایی نتایج مثبت و منفی امنیت داده‌ها با استفاده از راه حل‌های رایانش ابری

پیش‌نیاز‌ها

دانش پایه‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، از جمله شبکه، سیستم عامل‌ها، برنامه‌نویسی و پایگاه داده‌ها همچنین آشنایی با مفاهیم امنیت اطلاعات، از جمله تهدیدات و حملات امنیتی، کنترل‌های امنیتی و مدیریت ریسک، به درک و استفاده بهتر از این دوره کمک می‌کند.

سرفصل‌های دوره آموزش امنیت رایانش ابری

بررسی کلی رایانش ابری

این فصل به ارائه یک مقدمه کلی در مورد رایانش ابری می‌پردازد و مفاهیم اصلی رایانش ابری را بررسی می‌کند.

  مقدمه‌ای بر رایانش ابری
مشاهده
"07:02  
ساختن ابر

اگر می‌خواهید یک ابر بسازید این فصل با ارائه مثال به شما کمک خواهد کرد.

  ساختن ابر
مشاهده
"05:55  
منابع

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

در دوره آموزش امنیت رایانش ابری، چه می‌آموزیم؟

رایانش ابری یک مدل تحویل خدمات فناوری اطلاعات است که در آن منابع محاسباتی، ذخیره‌سازی، شبکه و برنامه‌ها به عنوان خدمات از طریق اینترنت ارائه می‌شوند. رایانش ابری مزایای زیادی را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند، از جمله کاهش هزینه‌ها، افزایش انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری.

با این حال، رایانش ابری همچنین چالش‌های امنیتی جدیدی را ایجاد کرده است. زیرساخت‌های رایانش ابری به طور کلی در مالکیت و مدیریت ارائه‌دهندگان خدمات ابری هستند. این امر باعث می‌شود که سازمان‌ها کنترل کمتری بر امنیت زیرساخت‌های خود داشته باشند.

دوره آموزش امنیت رایانش ابری به دانشجویان و متخصصان این حوزه کمک می‌کند تا با مفاهیم و چالش‌های امنیت رایانش ابری آشنا شوند و مهارت‌های لازم برای حفاظت از زیرساخت‌های رایانش ابری را کسب کنند. این دوره شامل مباحثی مانند امنیت زیرساخت‌های رایانش ابری، امنیت داده‌ها در رایانش ابری، امنیت برنامه‌های کاربردی در رایانش ابری و امنیت عملیاتی رایانش ابری است.

هدف از دوره آموزش امنیت رایانش ابری این است که دانشجویان را برای ایفای نقش‌های زیر در زمینه امنیت رایانش ابری آماده کند:

  • متخصص امنیت رایانش ابری: این افراد مسئول طراحی، پیاده‌سازی و مدیریت کنترل‌های امنیتی در زیرساخت‌های رایانش ابری هستند.
  • مهندس امنیت رایانش ابری: این افراد مسئول رفع مشکلات امنیتی در زیرساخت‌های رایانش ابری هستند.
  • محقق امنیت رایانش ابری: این افراد مسئول شناسایی و ارزیابی تهدیدات و حملات امنیتی در زیرساخت‌های رایانش ابری هستند.

این دوره مناسب چه افرادی است؟

  • دانشجویان و متخصصان فناوری اطلاعات
  • مدیران و کارشناسان امنیت اطلاعات
  • ارائه‌دهندگان خدمات ابری

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher آژانس امنیت سایبری و زیرساخت (CISA)

آژانس امنیت سایبری و زیرساخت (CISA) بخشی از وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) است که مسئول امنیت سایبری و حفاظت از زیرساخت‌ها در تمام سطوح دولتی، هماهنگی برنامه‌های امنیت سایبری با ایالت‌های مختلف و بهبود دهنده حفاظت‌های امنیتی سایبری دولت در برابر هکرهای خصوصی و دولتی است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره آموزش امنیت رایانش ابری

امروزه برقراری امنیت یکی از مهم‌ترین موضوعات در دنیای تکنولوژی و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود. همه شرکت‌هایی که به دنبال ارتقای انعطاف‌پذیری و نوآوری برای ارائه خدمات به مصرف کنندگان هستند، نیاز به چنین تکنولوژی دارند. مهاجرت به محیط‌های ابری و پویاتر، یکی از جدیدترین اقدامات انجام شده در این راستا بوده که نیاز به برقراری امنیت در سطح ویژه دارد. امنیت داده‌ها، اپلیکیشن ها، پلتفرم‌ها و ... در زیرساخت رایانش ابری، باید به بهترین نحو ممکن برقرار شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر دوره آموزش امنیت رایانش ابری بپردازیم.

امنیت رایانش ابری چیست؟

امروزه استفاده از فضاهای ابری برای ذخیره سازی انواع داده‌ها، اطلاعات و انواع زیرساخت‌ها تا حد زیادی استفاده می‌شود. بدیهی است که استفاده از این فضاها نیاز به برقراری امنیت دارد تا این دسته از اطلاعات با تهدید مهاجمان درگیر نشوند. از این رو مجموعه اقدامات امنیتی که برای محافظت از این زیرساخت‌ها، داده‌ها و برنامه‌ها، طراحی شده و اجرا می‌شود را می‌توانیم به عنوان امنیت رایانش ابری در نظر بگیریم. با کمک این اقدامات می‌توان تا حد زیادی احراز هویت کاربر و دستگاه، حفاظت از حریم خصوصی داده‌ها و کنترل دسترسی به داده‌ها و منابع مورد نیاز به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.

مباحث مد نظر در آموزش امنیت رایانش ابری

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در راستای آشنایی با این دوره باید به آن بپردازیم، مباحث پوشش داده شده در روند آموزش است. زیرساخت‌های استفاده شده در رایانش ابری، تحت مدیریت و مالکین ارائه‌دهندگان خدمات ابری هستند. کسب اطلاعات در این حوزه باعث می‌شود تا سازمان‌ها کنترل کمتری بر امنیت زیرساخت‌های خود داشته باشند. این دوره مباحث کاملی داشته و به کاربران کمک می‌کند تا مهارت و اطلاعات مورد نیاز را برای حفاظت از زیرساخت‌های رایانش ابری به دست آورند. در این دوره مباحث و موضوعات مختلفی از جمله امنیت داده‌ها، امنیت برنامه‌ها و امنیت عملیاتی رایانش ابری، آموزش داده می‌شوند.

از جمله مباحث ارائه شده در این دوره می‌توانیم به توانایی مدیریت هویت و دسترسی اشاره کنیم که باعث می‌شود از دسترسی کاربران غیرمجاز جلوگیری شود. همچنین با استفاده از مفاهیم این دوره، می‌توان از دست رفتن داده‌ها جلوگیری کرد. بر این اساس امکان کشف، طبقه‌بندی و شناسایی داده‌ها وجود دارد. مدیریت رویداد و اطلاعات امنیتی هم از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی محسوب شده که کمک می‌کند تا پاسخ به تهدیدها در این محیط‌ها به بهترین نحو ممکن انجام شود. رمزگذاری داده‌ها یکی از روش‌های پیچیده سازی آن‌ها بوده که برای محافظت از آن‌ها انجام می‌شود. در این حالت مهاجم به هیچ عنوان نمی‌تواند به داده‌ها دسترسی داشته باشد.

کاربرد یادگیری امنیت رایانش ابری

امروزه استفاده از فضای ابری در کسب و کارها و مشاغل مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده بالا از این فضا باعث شده تا یادگیری دوره امن سازی اطلاعات کاربران در سیستم پردازش ابری، تا حد زیادی کاربردی باشد. اغلب کسب و کارهای مختلف برای نگهداری داده‌های خود از فضای ابری استفاده می‌کنند تا بتوانند با شرایط ساده‌تر، به فضای بیشتری دسترسی داشته باشند. بر این اساس انواع شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در این حوزه، باید بتوانند امنیت اطلاعات کاربران خود را نیز حفظ کرده و رضایت آن‌ها را به دست آورند.

چه کسانی به این دوره آموزشی نیاز دارند؟

یکی دیگر از سؤالاتی که کاربران در این راستا می‌پرسند، این است که چه کسانی به این دوره آموزشی نیاز دارند. در واقع باید بدانیم این دوره آموزشی برای کدام دسته از افراد طراحی و ارائه شده است. از این رو جامعه هدف این دوره، می‌توانند به بهترین نحو ممکن از مطالب و مباحث ارائه شده استفاده کنند. مطالب دوره cloud security برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فناوری اطلاعات بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین متخصصانی که در ین حوزه فعالیت می‌کنند هم می‌توانند نهایت استفاده را از این مباحث ارائه شده ببرند. مدیران و کارشناسان امنیت اطلاعات هم توانایی استفاده از این دوره را خواهند داشت. شرکت‌ها و مؤسسات ارائه‌دهندگان خدمات ابری و فضای ابری cloud computing هم با کمک این دوره می‌توانند میزان رضایت بیشتری از کاربران خود به دست آورده و سطح فعالیت خود را به میزان قابل توجهی ارتقا دهند.

معرفی دوره آموزشی رایانش ابری

آموزش امنیت رایانش ابری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و توصیه می‌شود تمام افرادی که در زمینه‌های مرتبطی مشغول به کار هستند، حتما از این دوره آموزشی بهره ببرند. یکی از بهترین و معتبرترین دوره‌های آموزشی ارائه شده در این راستا، توسط تیم فعال مکتب خونه، طراحی شده است. تمام مباحث و نکات مورد نیاز برای امن سازی اطلاعات کاربران در سیستم پردازش ابری، به بهترین نحو ممکن در این دوره ارائه شده‌اند تا کاربران و خریداران دوره بتوانند نهایت استفاده را از آن ببرند. از این رو اگر به دنبال روشی برای ارتقای سطح خود در این زمینه هستید، این دوره از مکتب خونه می‌تواند انتخاب بسیار خوب و مناسبی برای شما باشد.

سرفصل‌های دوره آموزش امنیت رایانش ابری

برای اینکه بتوانیم اطلاعات بیشتری درباره دوره امنیت رایانش ابری به دست آوریم، لازم است به بررسی سرفصل‌ها و انواع مباحث ارائه شده در این زمینه بپردازیم. از این رو در این بخش تمام سرفصل‌های این دوره آموزشی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ساختن ابر

اولین قدم که در این زمینه به آن نیاز خواهید داشت، ساختن ابر است. نکات آموزشی ارائه شده در این دوره، به بهترین نحو ممکن به ساختن ابر کمک کرده و شما را به نتایج فوق‌العاده‌ای خواهد رساند.

ایمن سازی ابر

اصلی‌ترین هدف این دوره آموزشی، امنیت رایانش ابری است. از این رو بعد از ساختن ابر که به صورت جزئی ارائه شده، به سراغ مباحث ایمن سازی ابر می‌رویم. ایمن سازی ابر در این دوره به صورت کامل و با پوشش دهی تمام مباحث به شما ارائه می‌شود. سرفصل‌های این بخش که آموزش‌های مورد نیاز را به صورت کامل در بر گرفته‌اند، شامل موارد مختلفی از جمله گزینه‌های زیر می‌شوند.

-         ایمن سازی ابر

-         مبانی امنیت ابری

-         بررسی احراز هویت چندعاملی

-         بررسی تنظیمات نظارت و امنیت

-         گزینه‌هایی برای ایمن سازی در فضای ابری

-         AC های شبکه VPC و نظارت بر CLOUDWATCH

-         محاسبه نمونه در پلتفرم ابری گوگل

-         گزینه‌های نظارت و هشدار در google cloud

-         برنامه وب و تنظیمات امنیتی در google cloud

-         استفاده از پلتفرم مایکروسافت به عنوان یک سرویس

-         محاسبه نمونه اژور ست آپ

مخاطبین هدف این دوره

برای شرکت در این دوره و بهره بردن از آموزش‌های ارائه شده، نیاز به پیش‌نیازهای خاصی وجود دارد که باید برای پشت سر گذاشتن آن‌ها اقدام کنید. در واقع برای متوجه شدن این مباحث، نیاز به دانش ضمنی خاصی دارید که باید در دوره‌های قبلی نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کنید. افرادی که دانش پایه‌ای درباره فناوری اطلاعات از جمله شبکه، سیستم عامل‌ها، برنامه‌نویسی و پایگاه داده‌ها، مفاهیم امنیت اطلاعات، تهدیدات و حملات امنیتی، کنترل‌های امنیتی، مدریت ریسک و غیره داشته باشند.

بر این اساس دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، مدیران و کارشناسان فعال در حوزه‌های امنیت اطلاعات و ارائه‌دهندگان خدمات ابری، می‌توانند مخاطبان خوبی برای این دوره آموزشی باشند. این دسته از افراد توانایی درک و استفاده از مفاهیم ارائه شده را به بهترین نحو ممکن خواهند داشت.

آموزش امنیت شبکه و رایانش ابری در مکتب خونه

امروزه استفاده از فضای ابری برای ذخیره‌سازی انواع اطلاعات، قرار دادن زیرساخت‌ها و کاربردهای مختلف، تا حد زیادی گسترش پیدا کرده است. از این رو لازم است شرایطی فراهم شود که بتوان امنیت اطلاعات و داده‌های ذخیره سازی شده در این فضا را به بهترین نحو ممکن تضمین نمود. بر این اساس دوره آموزش امنیت رایانش ابری، این روزها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار گشته است. با مفاهیم و آموزش‌های موجود در این دوره که توسط مکتب خونه ارائه شده، شما می‌توانید تسلط کاملی در اجرای این فرایند داشته باشید.

در بخش‌های قبلی به معرفی این دوره، مباحث پوشش داده شده، مخاطبان و همچنین سرفصل‌های مربوط امنیت و زیرساخت ابری پرداختیم. در مکتب خونه انواع دوره آموزش امنیت شبکه و همچنین آموزش برنامه نویسی به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است.

 

poster
پیش‌نمایش دوره
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی