آموزش مقدماتی Next

poster
پیش‌نمایش دوره

همه ما درباره NextJs شنیده‌ایم - محبوب‌ترین و انعطاف‌پذیرترین چارچوب ReactJS که توسعه شما را برای تولید آسان می‌کند. این موضوع کمک می‌کند تا برنامه‌های کاربردی وب را سریعتر با فضیلت‎‌های زیر ایجاد کنید: هیبرید ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 یادگیری مباحث پایه نکست

 پیاده‌سازی پروژه

 روش‌های استایل دهی

 مسیریابی در نکست

پیش‌نیاز‌ها

جهت گذراندن این دوره لازم است که با React js آشنایی داشته باشید.

سرفصل‌های دوره آموزش مقدماتی Next

دوره پایه نکست
  نصب نکست
مشاهده
"12:51  
  روش‌های استایل دهی
"15:52  
  ساختار پروژه‌ها و فایل‌ها در نکست
"15:54  
  کامپوننت LINK و پیمایش
"14:31  
  مسیریابی در نکست
"08:29  
  انواع کامپوننت در نکست
"16:00  
  استفاده از apiها در کامپوننت‌های سمت سرور
"16:10  
  استفاده از apiها در کامپوننت کلاینت
"15:32  
  صفحه درباره ما و ارتباط با ما
"14:03  
  جمع بندی
"10:44  

درباره دوره

همه ما درباره NextJs شنیده‌ایم - محبوب‌ترین و انعطاف‌پذیرترین چارچوب ReactJS که توسعه شما را برای تولید آسان می‌کند. این موضوع کمک می‌کند تا برنامه‌های کاربردی وب را سریعتر با فضیلت‎‌های زیر ایجاد کنید:

  • هیبرید استاتیک و SSR
  • از Typescript پشتیبانی می‌کند
  • ساختمان هوشمند
  • پیش واکشی مسیر
  • بدون نیاز به پیکربندی

در این دوره به بررسی مفاهیم نکست 14 میپردازیم و پروژه وبلاگ را پیاده سازی میکنیم تا به صورت عملی با نکست جی اس آشنا شوید.

Next.js چه ویژگی هایی در اختیار ما قرار می دهد؟

  • رندر سمت سرور
  • تقسیم خودکار کد
  • گزینه های صادرات استاتیک
  • تولید آسان

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher زهرا داودی

زهرا داودی درزی ، فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشد . ایشان مدرس دوره‌های برنامه نویسی و برنامه نویس فول استک سایت می‌باشد . وی در زمینه طراحی وب‌سایت در دو حوزه Back-End و Front-End تسلط دارند و تجربه کار با Adobe Photoshop ،Adobe Illustrator ،HTML5 CSS3 ،jQuery و نیز زبان برنامه‌نویسی PHP و WordPress را دارا هستند. وی سابقه فعالیت در زمینه برنامه‌نویسی در شرکت‌ها و تدریس در حوزه‌های طراحی وب‌سایت را نیز دارند و برنامه‌نویسی Laravel بصورت فول استک، برنامه‌نویسی وردپرس، React و فریم‌ورک‌های جاوااسکریپت (JavaScript) از فعالیت‌های کاری و تخصصی ایشان محسوب می‌شود.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره آموزش مقدماتی نکست جی اس

امروزه هر کسی که با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت سر و کار دارد، به دنبال افزایش کیفیت خروجی کارش است. برای این‌که بهترین نتیجه را از برنامه نویسی با این زبان دریافت کنید، باید به کار کردن با یک فریم‌ورک مناسب تسلط داشته باشید. این فریم‌ورک‌ها به کتابخانه‌های جاوا اسکریپت کمک می‌کنند تا بی‌نقص و با بهترین کیفیت عمل کنند. Nextjs یکی از شناخته‌شده‌ترین فریم‌ورک‌هایی است که برنامه‌نویسان جاوا اسکریپت از آن بیشترین استفاده را می‌برند. حال که به اهمیت آموزش مقدماتی نکست جی اس پی بردید، بیایید با هم نگاهی جزئی به این فریم‌ورک و کاربردهایش داشته باشیم. 

Next JS چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نکست جی اس (Next JS) یک فریم‌ورک منبع باز مبتنی بر Node.js است که برای ساخت برنامه‌های وب به کار می‌رود. این فریم‌ورک با استفاده از کتابخانه React اعمال می‌شود. نکست جی اس امکاناتی مانند رندر سمت سرور (SSR) و تولید سایت استاتیک را برای برنامه‌های وب React ارائه می‌دهد. محبوبیت و قابل اتکا بودن Next JS از آن‌جایی مشخص می‌شود که بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا از آن استفاده می‌کنند؛ از جمله:

  • والمارت (Walmart)
  • اپل (Apple)
  • نایک (Nike)
  • نتفلیکس (Netflix)
  • تیک‌تاک (TikTok)
  • اوبر (Uber)
  • استارباکس (Starbucks) 

و اما کاربردهای نکست جی اس کدامند:

-          ساخت وب‌سایت و وبلاگ: نکست جی اس برای ساخت انواع وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، از وب‌سایت‌های ساده گرفته تا وب‌سایت‌های پیچیده با قابلیت‌های زیاد، گزینه ایده‌آل و مناسبی است.

-          ساخت برنامه‌های وب تک صفحه‌ای(SPA): نکست جی اس برای ساخت SPA هایی با کارایی بالا و تجربه کاربری مثبت، ابزاری عالی قلمداد می‌شود.

-          ساختن یک فروشگاه آنلاین: Nextjs را می‌توان برای ساخت فروشگاه‌های آنلاین استفاده کرد.

-          ایجاد داشبوردها و ابزارهای مدیریتی: Nextjs برای ساخت داشبوردها و ابزارهای مدیریتی تعاملی که به سرعت بارگذاری می‌شوند، بسیار مناسب است.

تمامی موارد بالا باعث شده‌اند تا این فریم‌ورک، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هر دولوپر فول استک باشد و جستجو برای آموزش next js رایگان یکی از آموزش‌های پرطرفدار در پلتفرم‌های آموزشی شود. اما بیایید با هم مزایای استفاده از آن را بررسی کنیم.

استفاده از نکست جی اس چه مزایایی دارد؟

در صورت استفاده نکردن از نکست جی اس، یک برنامه سنتی React در سمت کلاینت رندر می‌شود. درواقع مرورگر در اولین استفاده، با پوسته‌ای از صفحه HTML شروع می‌شود که محتوای رندرشده ندارد. این مسئله دو ایراد اساسی دارد: اول این‌که محتوا به طور درستی توسط همه موتورهای جستجو نشان داده نمی‌شود یا توسط ربات‌های شبکه‌های اجتماعی خوانده نمی‌شود. ایراد دوم این است که وقتی کاربر برای اولین بار وارد صفحه وب می‌شود، رسیدن به اولین صفحه دارای محتوا ممکن است زیاد طول بکشد.

این مسائل تجربه کاربری خوبی را برای مخاطب رقم نمی‌زنند و می‌توانند موجب شکست خوردن پروژه شوند. Nextjs فریم‌ورکی است که به شما این امکان را می‌دهد که یک برنامه React بسازید و محتوا را از قبل روی سرور رندر کنید. در نتیجه اولین چیزی که کاربر یا ربات جستجوگر با آن مواجه می‌شود HTML کاملا رندرشده است. در این حالت، مشکل سرعت هم وجود ندارد و همه چیز بهینه و در بهترین شکل ممکن به مخاطب عرضه می‌شود.

لیستی از مزایای نکست جی اس به صورت خلاصه‌شده:

  • رندر شدن سریع‌تر: نکست جی اس می‌تواند صفحات وب را به سرعت از سمت سرور رندر کند. در نتیجه این صفحات برای کاربران سریع‌تر بارگذاری خواهند شد.
  • بهینه‌سازی سئو: نکست جی اس صفحات وب را به گونه‌ای تولید می‌کند که از همان ابتدا برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند.
  • تجربه کاربری بهتر: این فریم‌ورک امکاناتی را برای برنامه‌های وب تک صفحه‌ای (SPA) ایجاد می‌کند که تجربه کاربری بهتر و پاسخگویی سریع‌تر را فراهم می‌کند.
  • توسعه آسان برای کاربران React: نکست جی اس به هدف کامل کردن React، یک کتابخانه جاوا اسکریپت محبوب و قدرتمند، ساخته شده است. درواقع نکست جی اس، React را قوی‌تر کرده و قابلیت‌های متعددی را به آن افزوده است. این امر یادگیری و استفاده از Nextjs را برای توسعه‌دهندگان React آسان می‌کند. 

تفاوت بین Next JS و Next Auth چیست؟

در اکثر دوره‌های نکست جی اس، Next auth آموزش داده می‌شود. اما پیش از شروع یادگیری بهتر است به صورت کلی متوجه شویم که چه تفاوتی هست بین Next JS و Next Auth. در وب‌سایت اصلی Next Auth شاهد این عبارت هستیم: Authentication for Nextjs که به وضوح ارتباط بین این دو را نشان می‌دهد. اما دو تفاوت اصلی‌ای که بین Next js و Next Auth وجود دارد به این ترتیب است:

نکست جی اس یک چارچوب توسعه وب تمام عیار است که بر پایه React ساخته شده. این فریم‌ورک قابلیت‌های متعددی را برای ساخت جنبه‌های مختلف یک برنامه وب فراهم می‌کند. اما Next Auth یک راه حل اختصاصی احراز هویت است که به طور خاص برای کار کردن با برنامه‌های Next js طراحی شده است. این افزونه، وظایف مربوط به ورود کاربر، خروج از سیستم، مدیریت جلسه و مسائل مربوط به مجوز را انجام می‌دهد.

برای این‌که بهتر متوجه شوید به این مثال دقت کنید: Nextjs را شبیه به آشپزخانه‌ای در نظر بگیرید که در آن غذای اصلی (برنامه وب) را آماده می کنید. نکست جی اس تمام ابزارها و وسایلی که برای پخت و پز نیاز دارید را در خود دارد. اما Next Auth مانند یک فر مخصوص است که به طور ویژه برای پخت غذایی خاص (تأیید هویت کاربر) طراحی شده است. این فر، روند مدیریت ورود و خروج کاربر، جلسات و مجوز را در آشپزخانه نکست جی اس شما ساده می‌کند.

به طور خلاصه نکست جی اس برای ایجاد کل ساختار و عملکردهای یک برنامه وب است. در حالی که NextAuth یک کتابخانه افزودنی است که به طور خاص بر احراز هویت کاربر در برنامه Nextjs شما تمرکز دارد. این دو به یکدیگر کمک می‌کنند تا قابلیت‌های قوی و کاملی به شما ارائه دهند و در نهایت نتیجه‌ای بی‌نقص تحویل بگیرید.

اهمیت آموزش مقدماتی next js برای برنامه‌‌نویسان

نکست جی اس به عنوان یک فریم‌ورک محبوب مبتنی بر React، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مهارت ضروری برای برنامه‌نویسان وب است. در این قسمت چند دلیل از اهمیت آموزش مقدماتی نکست جی اس را برای‌تان ذکر کرده‌ایم تا بتوانید برای یادگیری این مهارت بهتر تصمیم بگیرید:

۱. توسعه سریعتر:

فریم‌ورک نکست جی اس با ارائه ویژگی‌هایی مانند Server-Side Rendering (SSR) و Static Site Generation (SSG)، به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های وب را سریع‌تر و کارآمدتر بسازید. SSR باعث می‌شود محتوای صفحه شما بلافاصله برای کاربران بارگیری شود، در حالی که SSG محتوا را از قبل رندر می‌کند و نیاز به بارگذاری کدهای جاوا اسکریپت در سمت کلاینت را از بین می‌برد.

۲. تجربه کاربری مثبت:

نکست جی اس ویژگی‌های داخلی متعددی را برای بهبود تجربه کاربری برنامه شما ارائه می‌دهد، برای مثال rotating خودکار، prefetching و data fetching. این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا برنامه‌ای روان و responsive بسازید که کاربران از آن لذت خواهند برد.

۳. پشتیبانی SEO:

چارچوب نکست جی اس به طور پیش‌فرض برای موتورهای جستجو بهینه شده است. این بدان معنی است که برنامه‌های شما به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهند داشت. این امر، به ویژه برای مشاغلی که به دنبال افزایش ترافیک سایت خود هستند، مهم و حیاتی است.

۴. رندر شدن فوق‌العاده سریع:

نکست جی اس از تکنیک‌های مختلفی برای رندر سریع صفحات شما استفاده می‌کند، از جمله caching و code splitting. این امر به ویژه برای برنامه‌های تک صفحه‌ای (SPAs) که می‌خواهند تجربه‌ای مثبت و روان شبیه به برنامه‌های دسکتاپ ارائه دهند، کارآمد و مفید است.

۵. Built-in CSS

نکست جی اس از رویکردی به نام «CSS Modules» برای مدیریت CSS در برنامه استفاده می‌کند. این مسئله به شما کمک می‌کند تا از تداخل سبک‌ها جلوگیری کرده و کد CSS خود را سازماندهی کنید.

۶. جامعه بزرگ و فعال:

Next js دارای جامعه‌ای بزرگ و فعال از توسعه‌دهندگان است که از یکدیگر پشتیبانی می‌کنند و منابع یادگیری مفیدی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

۷. تقاضای زیاد در بازار کار:

تقاضا برای توسعه‌دهندگان Nextjs روز به روز در حال افزایش است چرا که شرکت‌های مهم و مطرحی از این فریم‌ورک برای ساخت برنامه‌های وب خود استفاده می‌کنند. یادگیری Nextjs به شما کمک می‌کند تا در بازار کار رقابتی باقی بمانید و فرصت‌های شغلی خوبی پیدا کنید.

به طور کلی نکست جی اس یک ابزار قدرتمند و همه‌کاره است که می‌تواند به شما در ساخت برنامه‌های وب سریع، کارآمد و کاربرپسند کمک زیادی بکند. اگر یک برنامه‌نویس وب هستید که به دنبال ارتقای مهارت‌های خود است، آموزش مقدماتی نکست جی اس سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای‌تان خواهد بود.

ویژگی‌های دوره آموزش نکست جی اس

دوره آموزش مقدماتی next js که پلتفرم آموزشی مکتب خونه آن را ارائه می‌کند، حاوی ۱۰ جلسه آموزشی است. شما برای تماشای این دوره به ۲ ساعت زمان احتیاج دارید تا پایه‌های اساسی استفاده از این فریم‌ورک را بیاموزید. تسلط بر React تنها پیش‌نیاز این دوره است. شما برای دریافت آموزش React می‌توانید در وب‌سایت مکتب خونه دوره‌های مربوط به آموزش برنامه نویسی سایت را تهیه کرده و پایه‌های آموزش طراحی سایت با next js را برای خود محکم کنید. 

مفاهیمی که در این دوره از آموزش نکست جی اس یاد می‌گیرید شامل یادگیری مباحث پایه نکست جی اس، روش عملی پیاده‌سازی پروژه، روش‌های استایل‌دهی و مسیریابی در نکست جی اس هستند. در بخش بعد نگاهی کلی می‌اندازیم به سرفصل‌های دوره آموزش مقدماتی نکست جی اس.

سرفصل‌های دوره آموزش مقدماتی next js

سرفصل‌های دوره آموزش مقدماتی نکست جی اس در مکتب خونه به این صورتند:

  • جلسه اول: نصب نکست
  • جلسه دوم: روش‌های استایل‌دهی
  • جلسه سوم: ساختار پروژه‌ها و فایل‌ها در نکست
  • جلسه چهارم: کامپوننت LINK و پیمایش
  • جلسه پنجم: مسیریابی در نکست
  • جلسه ششم: انواع کامپوننت در نکست
  • جلسه هفتم: استفاده از apiها در کامپوننت های سمت سرور
  • جلسه هشتم: استفاده از apiها در کامپوننت کلاینت
  • جلسه نهم: صفحه درباره ما و ارتباط با ما
  • جلسه دهم: جمع‌بندی

مخاطبین دوره آموزش مقدماتی نکست جی اس چه کسانی هستند؟ 

فریم‌ورک نکست جی اس یکی از ابزارهای قدرتمند هر برنامه‌نویس فول استک و خبره‌ای است که می‌خواهند تمامی نواقص کار خود را رفع کنند و بهترین خروجی ممکن را تحویل بگیرند. علاوه بر برنامه‌نویسان جاوا اسکریپت، هر برنامه‌نویسی که قصد دارد در کار توسعه وب پیشرفت کند و مهارت جدیدی یاد بگیرد نیز می‌تواند از محتوای این دوره نکست جی اس بهره ببرد.

آموزش مقدماتی نکست جی اس در مکتب خونه

تقاضای زیاد توسعه‌دهندگان React نشان از بازار کار خوب این رشته دارد. هر برنامه‌نویسی که با جاوا اسکریپت کار می‌کند برای حرفه‌ای‌تر شدن در کارش به دوره‌های آموزش مقدماتی next js روی می‌آورد. اگر شما هم جزو این افراد هستید با ثبت‌نام در وب‌سایت مکتب خونه و انتخاب دوره آموزش مقدماتی next js می‌توانید در هر کجا و هر زمان از محتوای آموزشی آن بهره ببرید. قابلیت پرسش و پاسخ با استاد به شما کمک می‌کند که یادگیری عمیق‌تری را تجربه کنید و مطئن شوید که ایراد یا ابهامی برای‌تان باقی نمانده است. مسیر حرفه‌ای شدن را از همین امروز شروع کنید!

در این دوره از آموزش مقدماتی next js به توضیح دقیق این فریم‌ورک و کاربردهایش پرداخته‌ایم. شما با آموزش مطالب پایه و اساسی این چارچوب یاد می‌گیرید که چگونه از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و خروجی بهتری تحویل بگیرید. همچنین در مکتب خونه انواع دوره آموزش برنامه نویسی، آموزش جاوا اسکریپت و آموزش ری اکت به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است.

 

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)