برنامه نویسی و ITپایتون

آموزش متد append در پایتون به زبان ساده

درک و تسلط بر متدهای مختلف پایتون برای برنامه نویسی مؤثر بسیار مهم است. یکی از این متدهای بنیادی «append در پایتون» محسوب می‌شود. در این مطلب از مجله مکتوب، به بررسی معنی متد append خواهیم پرداخت و کاربردهای آن را در سناریوهای مختلف بررسی می‌کنیم که همگی با مثال‌های کاربردی توضیح داده شده‌اند.

Append در پایتون چیست؟

متد append در پایتون معمولاً با لیست‌ها مرتبط است. این متد یک عنصر را به انتهای لیست اضافه می‌کند و اندازه لیست را یکی افزایش می‌دهد. این متد زمانی که نیاز به افزودن یک آیتم به یک لیست وجود دارد، بسیار کارآمد است و آن را به ابزاری ضروری در برنامه نویسی پایتون تبدیل می‌کند.

آموزش پایتون مقدماتی با جادی

 

در اصل، متد append method به ما این امکان را می‌دهد که یک عنصر را به انتهای لیست اضافه کنیم. سینتکس آن ساده و به صوررت زیر است:

list.append(element)

در اینجا یک مثال ساده آورده شده است:

numbers = [1, 2, 3]

numbers.append(4)

print(numbers)  # Output: [1, 2, 3, 4]

در مثال بالا، با استفاده از دستور append در پایتون، 4 عدد به انتهای لیست اعداد اضافه شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: API در پایتون – هر آنچه باید درباره API در Python بدانید

تفاوت بین متد append و تابع extend

در حالی که متد append به کاربر امکان می‌دهد آیتمی را به یک لیست اضافه کند، پایتون متد دیگری را برای افزودن چندین آیتم ارائه می‌دهد و در اینجاست که تابع extension وارد عمل می‌شود. متد extend (extend function) در پایتون هر آیتم قابل پیمایش (مانند لیست، تاپل، رشته و غیره) به انتهای لیست اصلی اضافه می‌کند.

تفاوت بین متد append و تابع extend

بیایید تفاوت بین متد append و تابع extend را با یک مثال عملی مشاهده کنیم:

numbers = [1, 2, 3]

numbers.append([4, 5])

print(numbers)  # Output: [1, 2, 3, [4, 5]]

numbers = [1, 2, 3]

numbers.extend([4, 5])

print(numbers)  # Output: [1, 2, 3, 4, 5]

در مورد اول، لیست [4، 5] به عنوان یک عنصر منفرد اضافه شد. اما با تابع extend، لیست به عناصر جداگانه تقسیم و سپس به انتهای لیست اعداد اضافه شد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش decorator در پایتون به زبان ساده

استفاده از Append در پایتون برای چندین آیتم

گاهی اوقات، ممکن است کاربری بخواهد چندین مورد را به‌عنوان یک موجودیت واحد، به جای عناصر جدا، اضافه کند. در چنین سناریوهایی، می‌توان با استفاده از append یک لیست فرعی ایجاد کرد. این متد می‌تواند هنگام کار با ساختارهای داده پیچیده مفید باشد. مثال زیر در این رابطه مفید است:

numbers = [1, 2, 3]

numbers.append([4, 5, 6])

print(numbers)  # Output: [1, 2, 3, [4, 5, 6]]

Append در کار با آرایه ها و رشته‌ها

کاربرد متد append در پایتون را می‌توان در ماژول آرایه (array) نیز مشاهده کرد. با این حال، یک تفاوت کلیدی وجود دارد: متد Append در آرایه‌ها فقط می‌تواند عناصری از همان نوع اضافه کند.

وقتی صحبت از کار با رشته‌ها می‌شود، اغلب در مورد مفهوم append string  سردرگمی وجود دارد. برخلاف لیست‌ها، رشته‌های پایتون تغییرناپذیر هستند. بنابراین، ما از نظر فنی یک رشته پایتون را اضافه نمی‌کنیم. با این حال، ما می‌توانیم نتایج مشابهی را با Append به دست آوریم که مثال زیر این مسئله را بیان می‌کند:

string = "Hello"

string += " World"

print(string)  # Output: "Hello World"

متد  Append در کار با فایل‌ها در پایتون

اصطلاح Append در هنگام کار با فایل‌ها در پایتون (file python) معنای متفاوتی به خود می‌گیرد. در این زمینه، Append  در پایتون یک حالت فایل است که اجازه می‌دهد تا داده‌ها در انتهای یک فایل موجود بدون پاک کردن محتوای فعلی اضافه شوند. مثال زیر برای بیان این مفهوم مفید است:

with open('sample.txt', 'a') as f:

f.write("\nAppended line")

در قطعه کد بالا، nAppended line به انتهای فایل “sample.txt” اضافه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: آموزش classmethod در پایتون به زبان ساده + مثال عملی

مثالی از متد append  در پایتون

بیایید یک مثال واقعی از یک سیستم مدیریت انبار را در نظر بگیریم که این سیستم از متد Append استفاده کرده است. این سیستم باید فهرستی از محصولات و مقادیر آن‌ها را حفظ کند. هر محصول به عنوان یک دیکشنری با کلیدهای “product_name” و “quantity” نمایش داده می‌شود. با ورود محصولات جدید، باید به موجودی اضافه شوند. در اینجا نحوه انجام این کار با استفاده از متد append در پایتون آمده است:

# The existing inventory
inventory = [
    {'product_name': 'Apple', 'quantity': 50},
    {'product_name': 'Banana', 'quantity': 100},
]

# A new product arrives
new_product = {'product_name': 'Cherry', 'quantity': 75}

# Append the new product to the inventory
inventory.append(new_product)

# Print the updated inventory
print(inventory)

خروجی مثال فوق به صورت زیر است:

مثالی از متد append  در پایتون

در مثال فوق، موجودی فهرستی از دیکشنری است که هرکدام یک محصول را نشان می‌دهد. هنگامی که یک محصول جدید وارد می‌شود (که به عنوان دیکشنری ‘new_product’ نشان داده می‌شود)، باید آن را به موجودی اضافه کنیم. این کار را با استفاده از روش append انجام می‌دهیم.

هنگامی که inventory.append(new_product) را فراخوانی می‌کنیم، پایتون مراحل زیر را انجام می‌دهد:

  • شیئی را که بر روی آن ضمیمه فراخوانی می‌شود (در این مورد موجودی یا inventory) بررسی می‌کند تا تأیید کند که یک لیست است. اگر یک لیست نباشد، پایتون یک AttributeError ایجاد می‌کند.
  • سپس پایتون آرگومان متد append (new_product) را می‌گیرد و آن را به انتهای لیست موجودی اضافه می‌کند.
  • پس از عملیات append، اندازه لیست یک عدد افزایش می‌یابد.

به این ترتیب، متد append یک راه ساده و کارآمد برای افزودن آیتم‌های جدید به یک لیست ارائه می‌دهد. در مثال انبار ما، به سیستم مدیریت اجازه می‌دهد تا با ورود محصولات جدید، موجودی را به‌طور مؤثر به‌روزرسانی کند.

به یاد داشته باشید که متد append، بدون در نظر گرفتن اینکه مورد چیست، آیتم جدید را به عنوان یک عنصر اضافه می‌کند. در مثال ما، حتی اگر مورد جدید یک دیکشنری است، به عنوان یک مورد در لیست اضافه شده و ساختار موجودی ما را حفظ می‌کند. درک مفهوم append در پایتون و توانایی استفاده مؤثر از آن در سناریوهای مختلف، بخش مهمی از تسلط بر برنامه نویسی پایتون است.

پیشنهاد مطالع: آموزش تکرار شونده ها در پایتون (iterators)

سخن پایانی

تابع append در پایتون فوق‌العاده همه‌کاره است و کاربرد آن را در برنامه‌های مختلف، از دستکاری‌های ساده لیست گرفته تا کار با فایل‌ها و غیره گرفته کاربرد پیدا می‌کند. تسلط بر دستور append در پایتون و درک اصلاحات آن می‌تواند تجربه برنامه نویسی پایتون کاربر را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

آموزش پایتون پیشرفته با جادی

 

همان‌طور که به تحقیق و تفحص پایتون ادامه می‌دهید، فراموش نکنید که از منابعی مانند Stack Overflow برای حل پرس‌وجوها و عمیق‌تر کردن درک خود از کد append در پایتون استفاده کنید. فرقی نمی‌کند داده‌ها را به فهرست‌ها، آرایه‌ها یا فایل‌ها اضافه کنید، به یاد داشته باشید که هر ابزار هدف خود را دارد و بر همین اساس از «append» درجایی که مناسب است استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش دستورات شرطی در پایتون به زبان ساده

آموزش پایتون

اگر به فکر یادگیری پایتون از صفر تا صد هستید و دوست دارید در کمترین زمان ممکن مهارت‌های پایتون خود را افزایش دهید، استفاده از دوره‌های آموزش پایتون به شما توصیه می‌شود. استفاده از دوره‌های آموزش پایتون به شما امکان می‌دهد در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید برای این هدف در پلتفرم آموزشی مکتب خونه انواع دوره آموزشی با اهداف گوناگون در دسترس است. از دوره‌های آموزش مقدماتی پایتون گرفته تا دوره‌های پیشرفته پایتون به صورت رایگان و پولی در مکتب خونه موجود است.

همچنین آموزش فریمورک‌های محبوب پایتون، آموزش پایتون برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و غیره نیز از دوره‌های موجود در مکتب خونه محسوب می‌شوند. هم‌اکنون از طریق صفحه آموزش پایتون می‌توانید از این آموزش‌ها دیدن کنید.

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا