نرم افزارهای کاربردینرم افزارهای گرافیکی و هنری

ایلوستریتور چیست؟ معرفی کامل Adobe Illustrator

نرم افزار ادوبی ایلوستریتور به انگلیسی Adobe Illustrator یکی از نرم افزارهای قدرتمند گرافیکی است. این برنامه توسط کمپانی ادوبی به بازار ارائه شده و به کاربر کمک می‌کند تا تصاویر دلخواه خود در حوزه‌ی گرافیک برداری و وکتور را طراحی و ویرایش کند. در این مطلب به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم که ایلوستریتور چیست، چه کاربردهایی دارد و چطور باید آن را یاد بگیریم.

ایلوستریتور چیست؟

همان‌طور که در متن مقدمه شرح دادیم، نرم افزار آدوب ایلستریتور جزو نرم افزارهای طراحی گرافیکی به شمار می‌آید. خودِ واژه‌ی الستریتور به معنای تصویرگر است. در این نرم افزار، امکانات فوق العاده‌ای برای طراحی و تصویرسازی برداری قرار داده شده است.

کاملترین مرجع آموزش ایلوستریتور در ایران + اعطای گواهینامه معتبر بازار کار

 

این نرم افزار ابتدا برای سیستم عامل مک طراحی شده بود. نیز ضروری است تا بدانید که برنامه ایلوستریتور در حال حاضر،‌هم برای سیستم عامل ویندوز و هم برای مک طراحی شده است. بنابراین افراد فعال در حوزه‌ی گرافیک می‌توانند با نصب ایلوستریتور مناسب سیستم عامل خود، از امکانات فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند گردند.

مروری بر تاریخچه ایلوستریتور

اگر می‌خواهید با این نرم افزار آشنا شده و کار کنید، لازم است تا کلیاتی را در رابطه با این‌که تاریخچه ایلوستریتور چیست نیز بدانید. این نرم افزار توسط کمپانی ادوبی و در سال ۱۳۶۵ ارائه شده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، نسخه‌ی اولیه‌ی این برنامه ویژه‌ی محیط اپل مکینتاش بوده است.

مانند هر برنامه‌ی نرم افزاری دیگری، نسخه‌های اولیه ایلوستریتور نقایصی داشتند که به مرور زمان و در نسخه‌های آینده، برطرف شدند. به عنوان مثال، در اولین ورژن‌های ایلوستریتور، کاربران نمی‌توانستند از کار خود، پیش نمایش زنده دریافت کنند. لذا به استفاده از پنجره‌های مجزا روی دسکتاپ برای ادیت و نمایش نهایی نیاز بود.

مروری بر تاریخچه ایلوستریتور

در حال حاضر آخرین نسخه‌ی ایلوستریتور، به عنوان نسخه‌ی CC شناخته می‌شود. این نسخه امکانات کامل و بهبودهایی در زمینه‌ی تنظیمات رنگ، فونت، ذخیره‌ی اسناد در فضای ابری، سازگاری با ابزارهای ورودی لمسی و غیره را نیز شامل شده است.

برنامه‌ی ایلوستریتور برای گوشی

لازم به ذکر است که نسخه‌های متعددی از این برنامه به عنوان برنامه ایلوستریتور برای گوشی و هم‌چنین ایلوستریتور آنلاین وجود دارد که برای کاربران خاص تهیه شده است. برای این منظور شما می‌توانید از نرم افزار Adobe Illustrator Draw استفاده کنید. این نرم افزار برای دستگاه‌های لمسی مانند گوشی و تبلت طراحی شده است.

استفاده از این نرم افزار به کاربر امکان آن را می‌دهد تا با استفاده از گوشی خود به خلق تصاویر وکتور و برداری بپردازد. لازم به ذکر است که امکانات این نسخه نیز کامل بوده و شما امکان طراحی و ویرایش تصاویر برداری را با استفاده از آن خواهید داشت.

در این نرم افزار قابلیت خاصی نهاده شده است که شما می‌توانید با استفاده از آن طرح خود را با دیگر هنرمندان در شبکه‌های مجازی به اشتراک بگذارید. هم‌چنین بازخوردهای مختلفی از طرح دیگر هنرمندان دریافت خواهید کرد.

معرفی انواع گرافیک کامپیوتری

برای این‌که بهتر متوجه آدوب ایلوستریتور و امکانات آن شوید، ‌خوب است تا مقدماتی را در رابطه با انواع گرافیک کامپیوتری بدانید. به طور کلی، گرافیک کامپیوتری همان چیزی است که سبب نمایش تصاویر در رایانه خواهد شد.

آموزش کامل تکنیک‌های طراحی لوگو با ایلوستریتور

 

گرافیک کامپیوتری را می‌توان به سه دسته‌ی کلی تقسیم نمود که عبارتند از:

  • گرافیک دو بعدی
  • گرافیک سه بعدی
  • گرافیک‌های متحرک

در این بین، گرافیک‌های دوبعدی می‌توانند به صورت پیکسلی یا وکتور طراحی شوند. در تصاویر پیکسلی،‌ تصویر از تعدادی پیکسل کوچک (مربع‌های کوچکی که حاوی اطلاعات رنگ، نور و طرح در آن نقطه هستند) تشکیل می‌شود. واضح است که هرچقدر این تصاویر را بزرگ‌تر کنیم، مربع‌های تشکیل دهنده یا همان پیکسل‌ها، بزرگ شده و در نتیجه از کیفیت تصویر کاسته خواهد شد. معرفی انواع گرافیک کامپیوتری

در تصاویر وکتور یا برداری، از معادلات ریاضی برای ترسیم منحنی و خطوط طرح استفاده می‌شود. بنابراین وقتی روی این دسته از تصاویر، عمل زوم کردن یا بزرگنمایی را انجام می‌دهید، هیچ‌گونه افت کیفیتی از تصویر مشاهده نخواهد شد.

تصویر برداری چیست؟

در تصاویر برداری از یک سری خطوط و منحنی استفاده می‌شود که توسط معادلات ریاضی تعریف شده‌اند. این خطوط و منحنی‌ها را با بردارهای ریاضی تعریف می‌کنند. بنابراین شما یک تصویر و گرافیک برداری را با توجه به ویژگی‌های هندسی آن تعریف خواهید کرد. این امر موجب می‌شود تا ادیت و ویرایش این تصاویر ساده‌تر باشد. علاوه برآن، همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در زوم و بزرگنمایی نیز تصویر برداری دچار افت و کاهش کیفیت نمی‌شود.

برای خلق و ویرایش تصاویر برداری، به نرم افزارهای خاصی نیاز داریم. برنامه‌هایی مانند فتوشاپ نمی‌توانند در این زمینه کاربرد داشته باشند. این‌جاست که استفاده از نرم افزارهایی مانند ایلاستریتور یا کورل مطرح می‌شود. ابزارها و امکانات این نرم افزارها برای خلق وکتور و تصاویر گرافیکی برداری ایده‌آل خواهند بود.

کدام نرم افزار گرافیکی را یاد بگیریم؟

برنامه‌های مختلفی برای ایجاد تصاویر گرافیکی رایانه‌ای ایجاد شده‌اند. سوال این‌جاست که کدام یک از این نرم افزارهای گرافیکی را یاد بگیریم؟ در این رابطه شما باید نام نرم افزارهای مختلف و ویژگی‌ هریک را بدانید. سپس با مقایسه‌ی برنامه‌های مشابه و امکاناتی که در یک پروژه‌ی گرافیکی نیاز دارید، می‌توانید برنامه‌ی ایده‌آل را انتخاب کنید. در ادامه نرم افزار Illustrator را با دیگری برنامه‌های مطرح گرافیکی مانند Photoshop، InDesign، After Effects و کورل مقایسه کرده‌ایم.

مقایسه نرم افزارهای گرافیکی

Photoshop در مقابل Illustrator

اکنون با توجه به توضیحاتی که از انواع گرافیک کامیپوتری ارائه دادیم، می‌توانید تفاوت فتوشاپ و ایلاستریتور ر را بهتر درک کنید. هر دوی این برنامه‌ها، برای تصویرسازی رایانه‌ای طراحی شده‌اند. بنابراین شما برای خلق و ویرایش تصاویر رایانه‌ای به چنین نرم افزارهایی نیاز خواهید داشت. Photoshop در مقابل Illustrator

نرم افزار فتوشاپ برای تصاویر بیت مپ یا همان پیکسلی طراحی شده است. این در حالی است که از نرم افزار ایلوستریتور، برای خلق تصاویر برداری و وکتور استفاده خواهد شد. بنابراین کاربرد این دو برنامه با هم متفاوت است.

InDesign در مقابل Illustrator

نرم افزار دیگری که در حوزه‌ی گرافیک کاربرد دارد، برنامه‌ی InDesign است. این نرم افزار نیز برای طراحی به صورت برداری در نظر گرفته شده است. طوری‌که در یک نگاه بسیار شبیه به Illustrator خواهد بود. با این حال خوب است بدانید که هر یک از این برنامه‌ها کاربردهای مخصوص به خودشان را دارند. فهرست زیر، برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های این نرم افزارها را نشان می‌دهد.

  • InDesign برای پروژه‌های چند صفحه‌ای بهتر عمل می‌کند. به عنوان مثال برای صفحه‌آرایی یک کتاب، بهتر است از InDesign استفاده کنیم. این برنامه ابزارهایی دارد که اجازه می‌دهد تا طرح به یک‌باره و به صورت خودکار به تمام صفحات کتاب اعمال گردد.
  • Illustrator انتخاب بهتری برای پروژه‌های تک صفحه‌ای خواهد بود. این نرم افزار به کاربر امکان کنترل دقیق المان‌ها و اجزای طرح را ارائه می‌دهد.
  • Illustrator ابزارهای بسیار زیادی برای ایجاد طرح‌های خلاقانه دارد. این در حالی است که نرم افزار InDesign بیش‌تر شامل ابزارهای متن محور است.
  • نرم افزار InDesign امکانات بیش‌تری را در مقایسه با نرم افزار Illustrator ارائه می‌دهد. لذا در طراحی سه بعدی استفاده از Illustrator چندان توصیه نمی‌شود.

Illustrator در مقابل After Effects

یکی دیگر از برنامه‌های گرافیکی محبوب، نرم افزار افترافکت است. ممکن است به عنوان یک گرافیست کمی گیج شوید که یادگیری افترافکت کاربردی‌تر است یا نرم افزار ایندیزاین. بنابراین در این بخش تصمیم گرفتیم تا یک مقایسه‌ی مختصر میان این دو برنامه انجام دهیم. شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های هریک از این نرم افزارها و برحسب ضرورت در پروژه‌ی خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

دوره آموزش ایلوستریتور 2020

 

نرم افزار افتر افکت برای انیمیشن‌سازی به کار برده می‌شود. بنابراین شما در این نرم افزار، به ابزارهای متنوعی برای ایجاد تحرک و پویایی دسترسی خواهید داشت. این در حالی است که هدف از طراحی نرم افزار ایلاستریتور، خلق وکتورها مختلف است. بنابراین در بهترین و پیچیده‌ترین حالت، شما می‌توانید وکتورها و کاراکترها را با Illustrator خلق کرده و سپس برای ایجاد انیمیشن در آن از After Effects استفاده کنید.

Illustrator در مقابل کورل

یکی دیگر از رقیبان اصلی در نرم افزارهای گرافیکی برای ایلاستریتور، نرم افزار کورل است. در این نرم افزار نیز شما می‌توانید مبتنی بر فرمول‌های ریاضی و اشکال هندسی، تصاویر برداری و وکتور دلخواه خود را طراحی کنید. با توجه به این امر، می‌توان گفت که هر دو نرم افزار کاربردهای مشابه و گاه یکسانی دارند. با این حال خوب است بدانید که یادگیری کورل فرآیند ساده‌تری به نسبت ایلاستریتور خواهد داشت. با این حال می‌توان گفت که حجم امکانات حرفه‌ای در ایلاستریتور بسیار بیش‌تر است.

کاربرد ایلوستریتور چیست؟

به طور کلی در پاسخ به این‌که کاربرد آیلوستریتور چیست، می‌توان طراحی و خلق تصاویر وکتور یا برداری نام برد. بنابراین در هرجایی که چنین تصاویری کاربرد دارند، نرم افزار آیلوستریتور نیز کاربردی خواهد بود. طراحی لوگو، طراحی نمودار، دیاگرام، کارت‌های تبلیغاتی، طراحی‌های حوزه‌ی معماری، امور مربوط به تایپوگرافیک و کار با متون، طراحی حوزه‌ی فشن و لباس، طراحی تبلیغات بلیبوردها و غیره گوشه‌ای از کاربردهای این نرم افزار محسوب می‌شود.

در حقیقت به دلیل امکانات فوق العاده و ابزارهای قدرتمند این نرم افزار، کاربردهای متنوعی از آن نیز پدید آمده است. به عنوان مثال، شما با یادگیری ابزارها و تکنیک‌های این برنامه می‌توانید نقاشی دیجیتال بکشید، لوگو و محصولات متنوع چاپی را طراحی کنید، با موشن گرافیست‌ها همکاری داشته باشید، در استدیوهای بازی سازی فعالیت کنید، قالب‌های اینفوگرافیک و آیکون‌های مختلف را طراحی کنید، به ساخت فونت بپردازید و دیگر موارد گرافیکی را پیاده سازی کنید.

  • نکته: برخی از کاربردهای ایلوستریتور با نرم افزارهای دیگر مانند فتوشاپ، یکسان است. در این بین باید توجه داشته باشید که زمانی که کیفیت بالای کار مد نظر باشد یا طرح روی ابعاد بزرگ چاپ شود، استفاده از برنامه‌های گرافیک برداری نظیر Illustrator منطقی‌تر خواهد بود.

مزایای ایلاستریتور

یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت در این نرم افزار، کیفیت بالای طراحی‌ها است. با توجه به این‌که ترسیمات براساس معادلات ریاضی انجام می‌شوند،‌ در صورت زوم روی طرح، کیفیت تصویر از دست نمی‌رود. به عنوان مثال در نظر بگیرید که یک شرکت، لوگوی خود را طراحی می‌کند. این لوگو در ابعاد کوچک برای چاپ روی کارت ویزیت، سربرگ، پیکسل‌های اداری و غیره به کار می‌رود. اگر این شرکت بخواهد از طرح پیکسلی برای لوگوی خود استفاده کند، نمی‌تواند روی سردر سازمان آن را چاپ کند. چراکه با زوم روی لوگو برای چاپ در ابعاد بزرگ‌تر، لوگو افت کیفیت پیدا می‌کند. مزایای ایلاستریتور

به عبارت کلی‌تر می‌توان گفت که طرح‌های خلق شده در ایلاستریتور با هر اندازه‌ای قابلیت چاپ و استفاده را دارند. بدون آن‌که از کیفیت آن‌ها کاسته شود.

مزیت دیگری که در نرم افزار ایلاستریتور وجود دارد،‌ امکان ایجاد فتوگراف در برنامه است. فتوگراف به کاربر امکان می‌دهد تا از آن به عنوان یک راهنما در ساخت آبجکت‌ها استفاده کند. در نتیجه‌ی این عمل، سرعت کار و البته دقت و کیفیت آن به طرز بسیار زیادی، افزایش می‌یابد.

مروری بر معایب ایلاستریتور

هر نرم افزاری معایب و کاستی‌هایی نیز دارد. به عنوان یک طراح و گرافیست شما باید نقاط ضعف برنامه‌های مورد استفاده را بدانید. این‌طور در مواقع مورد نیاز هر پروژه، قادر هستید تا با دیگر برنامه‌ها و از روش‌های مختلف، آن کاستی‌ها را جبران کنید. البته این را هم اضافه کنیم که معایب و مشکلات ایلاستریتور با توجه به امکانات و مزایای این نرم افزار واقعاً ناچیز و قابل چشم پوشی هستند. در ادامه، فهرستی از معایب ایلاستریتور را ذکر کرده‌ایم.

آموزش ساخت پوستر با Illustrator CC

 

  • برنامه‌ی ایلاستریتور حجیم است.
  • در صورت اجرای چند نرم افزار گرافیکی، امکان هنگ کردن سیستم وجود دارد.
  • کلیدهای میان‌بر در نرم افزار ایلاستریتور با دیگر برنامه‌های ادوبی متفاوت خواهد بود.

* نکته: در هر نسخه‌ی نرم افزار تلاش بر آن است تا این معایب برطرف شوند.

ویژگی‌های نرم افزار ایلوستریتور چیست؟

نکته‌ای که وجود دارد این است که برای انتخاب نرم افزار مطلوب در هر زمینه‌ای، شما نیاز دارید تا خواص و ویژگی هر یک را بدانید. این‌طور برحسب نیاز خود، قادر خواهید بود تا نرم افزار مناسب‌تر را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. بنابراین به عنوان یک گرافیست باید ویژگی‌های نرم افزارهای پرکاربرد و مشهوری مانند ایلاستریتور را نیز بدانید. در این بخش قصد داریم تا مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه‌ی ادوبی ایلاستریتور را نام ببریم.

  • امکان طراحی و نقاشی با استفاده از مدادهای دیجیتال (پشتیبانی از ورودی‌های مختلف)
  • قابلیت ایجاد پالت رنگ
  • امکان استفاده از گرادیانت و افکت‌های رنگی
  • ساختار لایه‌ای برای طرح‌های ایجاد شده
  • ویرایش آسان طرح با استفاده از ساختار لایه‌ای آن
  • تراز کردن دقیق خطوط راهنما و خطوط اشکال مورد نظر
  • امکان ذخیره‌ی طرح در فضای ابری
  • امکان استفاده از براش‌ها، گرافیک‌ها، کاراکترها و دیگر المان‌های متنوع از کتابخانه‌های ابری
  • دسترسی به فونت‌های زیاد
  • امکان ایجاد اشکال هندسی
  • امکان کنترل کردن تمام گزینه‌ها با استفاده از پنل properties
  • امکان تغییر تصاویر گرافیکی با استفاده از ابزار puppet wrap
  • قابلیت استفاده از فونت‌هایی با چند رنگ
  • امکانات متعدد برای اصلاح فونت
  • قابلیت بزرگنمایی در بخشی از پروژه
  • رابط کاربری مسطح و آراسته
  • امکان اتصال با دیگر نرم افزارهای گرافیکی ادوبی
  • دارای راهنمای استفاده برای افراد مبتدی
  • امکان سفارشی سازی نوار ابزار در برنامه
  • کار با تخته‌های هنری چندگانه در ایلاستریتور

فرمت‌های قابل پشتیبانی در ایلاستریتور چیست؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای طراحان در انتخاب نرم افزار، اهمیت دارد؛ فرمت‌های پشتیبانی شده در آن است. در این‌جا، فرمت‌های قابل پشتیبانی نرم افزار ایلوستریتور را نشان داده‌ایم.

  • Pdf
  • JPEG (jpeg, jpe, jpg)
  • Macintosh PICT (pic, pct)
  • Microsoft RTF (rtf)
  • Microsoft Word (doc, docx)
  • PCX (pcx)
  • Photoshop (psd, pdd)
  • Pixar (pxr)
  • PNG (png)
  • Targa (tga, vdam, icb, vst)
  • Text (txt)
  • TIFF (tif, tiff)
  • Adobe (fxg)
  • Adobe Illustrator (ai, ait)
  • AutoCAD Interchange File (dxf)
  • AutoCAD Drawing (dwg)
  • BMP (bmp, rle, dib)
  • Computer Graphics Metafile (cgm)
  • CorelDraw (cdr)
  • Enhanced Metafile (emf)
  • Freehand (fh7, fh8, fh9, fh10, fh11, ft11)
  • GIF

چه افرادی باید ایلاستریتور را یاد بگیرند؟

یادگیری ایلاستریتور به عنوان یک نرم افزار کاربردی و قدرتمند برای تمام افرادی که به گرافیک رایانه‌ای علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود. گرافیست‌ها، طراحان وب، هنرمندان، افرادی که به نقاشی دیجیتالی می‌پردازند، تصویرسازان، افراد فعال در حوزه‌ی سینما، انیمیشن سازان، بلاگرها و غیره از عمده مخاطبین این برنامه‌ی نرم افزاری محسوب می‌شوند.

ناگفته نماند که افرادی که به دنبال کسب مهارت‌های پول‌ساز و حرفه‌ای نیز هستند، با یادگیری این نرم افزار قادر خواهند بود تا فرصت‌های شغلی طلایی و بی‌شماری را دریافت کنند. بنابراین می‌توان گفت که مهارت فوق، یک مهارت کاربردی برای تمام اقشار و افراد خواهد بود.

سیستم مورد نیاز برای نصب و کار با ایلوستریتور چیست؟

برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی، یک‌سری حداقل‌ها و امکانات اولیه‌ای مورد نیاز خواهد بود. هرچقدر که امکانات سیستم از این حد پایه، بالاتر باشد؛ کاربری روان‌تری حاصل می‌شود. به خصوص اگر پروژه‌های عظیم با حجم و مقیاس بالا کار می‌کنید، نبود این قدرت در سیستم سبب کندی و تجربه‌ی احساس خستگی بیش‌تر در شما خواهد شد.

آموزش ایلوستریتور مقدماتی

 

در ادامه، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های پایه‌ی سخت افزاری برای نصب و کار با ایلاستریتور را عنوان کرده‌ایم.

  • پردازنده‌ با سرعت بالا
  • پردازنده چند هسته‌ای اینتل (۶۴ بیتی)
  • حافظه رم حداقل ۱۶ گیگا بایت
  • کارت گرافیکی RTX یا Nvidia GTX
  • سیستم عامل مک یا ویندوز در آخرین نسخه
  • فضای ذخیره سازی هارد دیسک حداقل ۳ گیگا بایت
  • وضوح صفحه نمایش ۱۰۸۰*۱۹۲۰
  • گرافیک مجزا با حافظه‌ی حداقل ۲ گیگا بایت

چطور ایلاستریتور را یاد بگیریم؟

اگر قصد یادگیری این نرم افزار را دارید، می‌بایست مسیر آموزشی آن را نیز بدانید. در حال حاضر دسترسی به اینترنت سبب شده است تا دنیای وسیعی از منابع آموزشی را در اختیار داشته باشیم. انواع کتاب‌های آموزش ایلاستریتور در قالب کتاب‌های مجازی و جزوات pdf، دوره‌های آموزشی آنلاین و ویدیوهای آموزش ایلاستریتور از این جمله هستند. شما با استفاده از این منابع، می‌توانید آموزش کامل و اصولی از مرحله‌ی مقدماتی تا پیشرفته ایلاستریتور را دنبال کنید. چطور ایلاستریتور را یاد بگیریم؟

در استفاده از این منابع، شما می‌توانید آموزش‌ها را به صورت خودآموز یا با کمک دوره‌های آموزشی دنبال کنید. با توجه به این که در مهارت‌های عملی، تکنیک خودآموز می‌تواند سبب بروز خطا در یادگیری و یا کندتر پیش رفتن مسیر آموزشی شود، استفاده از دوره‌های آموزشی مجازی بهینه‌تر خواهد بود.

از سوی دیگر استفاده از دوره‌های آموزشی مجازی این امکان را به‌شما می‌دهد تا طبق برنامه‌ی زمانی مورد نظر خود و با انعطاف بیش‌تری به یادگیری این نرم افزار بپردازید. شما می‌توانید نکات مهم‌تر و دشوارتر را بارها و بارها گوش دهید و تمارین آن را انجام دهید. این وضعیت در کلاس‌های حضوری رخ نمی‌دهد.

آیا نرم افزار ایلاستریتور می‌تواند در کسب درآمد کمک کننده باشد؟

پاسخ مثبت است. داشتن مهارت در این نرم افزار، می‌تواند منبع درآمد بسیار عالی برای شما باشد. امروزه گرافیست‌ها مورد نیاز تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها هستند. بنابراین با کسب مهارت در این زمینه، شما می‌توانید با موسسات و سازمان‌های بسیار زیادی همکاری داشته باشید.

باید اضافه کنیم که محتوای گرافیکی و بصری، برای مخاطبین جذاب‌تر است. بنابراین بیش‌تر صنوف، ترجیح می‌دهند تا از محتوای بصری برای تبلیغات و بیان مفهوم مورد نظر خود استفاده کنند. لذا نرم افزارها و برنامه‌هایی که برای کارهای گرافیکی طراحی شده‌اند، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

علاوه بر آن، با توجه به این که این مهارت بیس کامپیوتری دارد، یادگیری نرم افزار ایلاستریتور می‌تواند به پیدا کردن فرصت‌های شغلی دورکاری نیز کمک کند. یعنی بدون نیاز به حضور در محل کار، شما می‌توانید پروژه دریافت کرده و از منزل به کسب درآمد بپردازید. در کل می‌توان گفت که فرصت درآمدزایی خوبی از این مهارت دیده می‌شود.

جمع بندی

این مطلب را به معرفی جامع نرم افزار ایلاستریتور اختصاص دادیم. این برنامه‌ی قدرتمند امکانات بسیار زیادی برای طراحی گرافیک برداری دارد. اگر نمونه کارهای ایلوستریتور را مشاهده کنید، می‌توانید کاربردهای بسیار گسترده و زیاد آن را ببینید. در حقیقت، این نرم افزار برای خلق تصاویر رایانه‌ای باکیفیت بالا به کار می‌رود.

آموزش طراحی وکتور(آموزش جامع ادوبی ایلستریتور)

 

در این مطلب هم‌چنین مختصری در رابطه با تاریخچه‌ی این نرم افزار صحبت کرده و بعد از بیان انواع گرافیک کامپیوتری، این نرم افزار را با نرم افزار فتوشاپ مقایسه کردیم. در یک کلام، یادگیری این نرم افزار برای افراد مشغول در این حوزه، بسیار الزامی و مفید خواهد بود.

آموزش ایلوستریتور در مکتب خونه

در این مطلب به بیان کلیات در رابطه با این‌که ایلوستریتور چیست و کاربردهای آن کدامند، پرداختیم. اگر شما نیز در حوزه‌ی گرافیک کامپیوتری فعالیت دارید، یادگیری این برنامه می‌تواند فرصت‌های شغلی بیش‌تر و بهتری را در اختیارتان بگذارد. شما می‌توانید از دوره‌های آموزش ایلوستریتور مکتب خونه استفاده کنید. این دوره‌های آموزشی به شما کمک می‌کند تا با زبانی ساده و دقیق، در محیطی کاملاً عملی کار با ابزارها و تکنیک‌های برنامه‌ی Illustrator را یاد بگیرید.

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا