برنامه نویسی و ITبرنامه نویسی وبجاوا اسکریپت

بهترین آموزش جاوا اسکریپت دنیا – معرفی بهترین‌ آموزش‌ها

«جاوا اسکریپت» (JavaScript)، زبان برنامه نویسی سطح بالایی محسوب می‌شود که از سال 1995 در حال توسعه یافتن است و از دهه‌های گذشته، همواره به عنوان یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیا شناخته می‌شود. این زبان قدرتمند، در کنار Html و Css، نقشی اساسی را در توسعه وب ایفا می‌کند و به خلق محتواهای تعاملی در سایت‌ها و صفحات وب می‌پردازد. جاوا اسکریپت به گونه‌ای طراحی شده است که پس از طراحی وب‌سایت، کدهای مرتبط با آن در مرورگرهای مختلف به درستی نمایش داده می‌شود و تجربه‌ای یکسان را برای کاربران رقم بزند.

توجه: علیرغم تشابه اسمی، زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا و جاوا اسکریپت هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. دلیل استفاده از کلمه جاوا در نام جاوا اسکریپت، محبوبیت زبان جاوا در زمان توسعه جاوا اسکریپت بود.

چرا یادگیری جاوا اسکریپت اهمیت دارد؟

اگرچه جاوا اسکریپت در ابتدا برای حل مشکلاتی خاص ایجاد شد، اما در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از وب‌سایت‌های پرطرفدار مانند فیس‌بوک، یوتیوب و غیره از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این، جاوا اسکریپت نه تنها در صفحات و برنامه‌های وب کاربرد دارد، بلکه می‌توان با کمک آن تعامل بیشتری بین کاربر و صفحات وب ایجاد کرد. این امر باعث افزایش محبوبیت زبان جاوا اسکریپت شده است.

دوره جامع آموزش جاوا اسکریپت به صورت کاربردی

 

جاوا اسکریپت در توسعه اپلیکیشن‌های موبایل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به کاربرد گسترده جاوا اسکریپت، یادگیری آن می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را در دنیای گسترده وب برای شما به ارمغان بیاورد.

اهمیت شناخت بهترین آموزش جاوا اسکریپت

نحوه یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی کاملا به سلیقه و سبک یادگیری فرد بستگی دارد. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند مشاهده ویدیوهای آموزشی، مطالعه کتاب‌های آموزشی یا استفاده از تمامی منابع موجود استفاده کنید. اما نکته مهم در انتخاب منابع آموزشی، توجه به ویژگی‌های زیر است:

  • کاربردی و جامع بودن: منابع آموزشی باید تمامی نکات مهم در رابطه با بهترین آموزش جاوا اسکریپت را به طور کامل پوشش دهند.
  • ساده و قابل فهم بودن: مطالب آموزشی باید به زبانی ساده و روان ارائه شوند تا برای مخاطب قابل فهم باشند.
  • پروژه‌محور بودن: آموزش‌ها باید شامل پروژه‌های عملی باشند تا زبان‌آموز بتواند از آموخته‌های خود در شرایط واقعی استفاده کند.
  • هدفمند بودن: منابع آموزشی مانند بوت کمپ برنامه نویسی باید شما را در مدت زمان مناسب به سطح دلخواهتان برسانند.

انتخاب بهترین آموزش Javascript، اولین و مهم‌ترین قدم برای یادگیری این زبان برنامه‌نویسی است. در این مسیر آموزشی، کافی است با صرف زمان و انتخاب منابع مناسب، به سطح دلخواه خود برسید. البته به یاد داشته باشید که تمرین و کدنویسی مداوم بخش جدایی‌ناپذیر فرآیند یادگیری است. یافتن بهترین آموزش جاوا اسکریپت به شما کمک می‌کند تا مسیر یادگیری مناسب خود را انتخاب کرده و از سردرگمی در این فرآیند جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین پروژه جاوا اسکریپت برای تمرین و دستگرمی

10 تا از بهترین وب‌سایت‌های آموزش جاوا اسکریپت

گرایش به یادگیری جاوا اسکریپت در حال افزایش است و به همین نسبت، منابع آموزشی آن نیز روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند. در این محتوا، مجموعه‌ای از بهترین آموزش Javascript که به راحتی در دسترس هستند، معرفی شده است. این آموزش‌ها به شما کمک می‌کنند تا به طور کاربردی و جذاب با این زبان برنامه‌نویسی آشنا شوید و زمان صرف شده برای جستجو منابع مناسب را به حداقل برسانید.

10 تا از بهترین وب‌سایت‌های آموزش جاوا اسکریپت

1. مکتب خونه

مکتب خونه یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین در ایران است که آموزش‌های مختلف و کاربردی را در زمینه جاوا اسکریپت ارائه می‌دهد. دوره‌های آموزشی در مکتب خونه به زبان فارسی ارائه می‌شود، بنابراین بدون چالش زبان می‌توانید آموزش جاوا اسکریپت فارسی را مشاهده کنید.

مرجع کامل و تخصصی آموزش جاوا اسکریپت + اعطای گواهینامه دوره

 

دوره‌های مکتب خونه جامع و در عین حال پروژه محور هستند. نکته جالب در رابطه با این پلتفرم این است که شما به دوره‌های رایگان نیز دسترسی خواهید داشت و از آموزش رایگان و با کیفیت نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.

2. Udemy

یودمی یکی از بزرگترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین در سراسر دنیاست که آموزش‌های ارزشمند خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. یکی از نکات قابل توجه این پلتفرم این است که دوره‌های جاوا اسکریپت در آن از محبوب‌ترین دوره‌ها هستند.

تمامی دوره‌های موجود در این پلتفرم، از سطح مبتدی تا پیشرفته، پوشش کاملی از حوزه جاوا اسکریپت را ارائه می‌دهند. این دوره‌ها توسط اساتید با تجربه تدریس می‌شوند که آموزش‌های با کیفیت و بر اساس تجربیات خود را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

3. Codecademy

کدآکادمی به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین منابع آموزش آنلاین برنامه‌نویسی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. آموزش‌های این پلتفرم به صورت تعاملی و کاربرمحور می‌باشند که به کاربر این امکان را می‌دهند که در هر سطحی از مبتدی تا پیشرفته آموزش‌ها را دریافت کند. یکی از اصلی‌ترین مزایای این پلتفرم ارائه آموزش‌های کاربردی و واقع‌گرایانه می‌باشد که این امر باعث می‌شود دانشجویان مفاهیم را در محیطی واقعی یاد بگیرند و در دنیای واقعی از آنها استفاده کنند.

4. HTML DOG

یکی از وب‌سایت‌ها و منابع معتبر در آموزش ساخت وب‌سایت در سه حوزه اصلی HTML، CSS و Javascript است. آموزش‌های این وب‌سایت متمرکز بر ارائه آموزش‌هایی ساده و قابل فهم به همراه مثال‌های واقعی می‌باشد. بنابراین کاربران با هر سطحی از دانش می‌توانند مفاهیم را بیاموزند. علاوه‌براین، این آموزش‌ها به درک بهتر برنامه‌نویسی توسط دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند آن را به بهترین نحو در پروژه‌های واقعی اعمال کنند.

5. Learn JS

Learn JS یکی از منابع پرطرفدار و معتبر در حوزه یادگیری Javascript است. این پلتفرم آنلاین آموزش‌های جامع و کاربردی از سطح مبتدی تا پیشرفته در حوزه جاوا اسکریپت را فراهم آورده است. علاوه بر آن، تمرین‌ها و پروژه‌های عملی موجود در این پلتفرم به دانشجو این امکان را می‌دهد که به صورت کاربردی زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرد.

نکته بسیار مهم درخصوص پلتفرم آموزشی لرن جی‌اس این است که مباحث آموزشی آن به طور مستمر به‌روز رسانی می‌شود تا دانشجویان همیشه از تغییرات و آپدیت‌های حوزه جاوا اسکریپت مطلع باشند و با جدیدترین مفاهیم و تکنیک‌ها آشنا شوند.

پیشنهاد مطالعه: This در جاوا اسکریپت؛ مفهوم + کاربرد

6. Javascript.info

یکی دیگر از منابع معتبر در حوزه آموزش جاوا اسکریپت Javascript.info می‌باشد که با ارائه آموزش‌های کاربردی و قدم به قدم به دانشجویان کمک می‌کند تا درک کامل و درستی از این زبان برنامه‌نویسی برسند.

تمام آموزش‌ها و توضیحات وب‌سایت Javascript.info با جزئیات زیاد و دقت بسیار بالا همراه می‌باشند؛ به گونه‌ای که تمام نکات ریز و مهم بهترین آموزش Javascript را دربرمی‌گیرد. علاوه بر آن، javascript.info نیز مثال‌ها، تمرین‌های عملی و پروژه‌های واقعی نیز به دانشجویان می‌دهد تا مهارت‌های خودشان را بهبود بخشند و آنها را در پروژه‌های واقعی خود اعمال کنند.

7. W3schools

W3schools یکی از بسترهای مفید و مورد اعتماد در حوزه یادگیری برنامه‌نویسی و زبان جاوا اسکریپت می‌باشد. این وب‌سایت آموزش‌های اصولی را از ابتدایی‌ترین مفاهیم تا مفاهیم پیشرفته را دارد. یکی از مزایای ممتاز و بارز این وب‌سایت ارائه ساختار آموزشی بسیار ساده و قابل فهم می‌باشد که می‌تواند یادگیری جاوا اسکریپت را سرعت بخشد.

The best JavaScript tutorial

این پلتفرم آموزشی نیز مانند پلتفرم‌های آموزشی معتبر برنامه‌نویسی سعی در ارائه مثال‌ها، تمرین‌ها و پروژه‌های عملی و واقعی دارد تا کاربر به درک کامل و درستی از جاوا اسکریپت برسد. علاوه بر آن، تمامی محتواهای این وب‌سایت به طور مداوم به‌روز می‌شود و اطلاعاتی از جمله آخرین تکنولوژی‌ها و بهترین روش‌های برنامه‌نویسی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که باعث می‌شود منبعی جامع برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی باشد.

8. FreeCodeCamp

FreeCodeCamp یکی از پیشنهادهای عالی برای کسانی است که می‌خواهند زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را رایگان و به طور کامل از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته یاد بگیرند. آموزش‌های رایگان این وب‌سایت به همراه پروژه‌ها، تمرین‌ها و چالش‌های واقعی نیز می‌باشد تا کاربران مهارت‌های خود را در محیط واقعی تقویت کنند.

علاوه بر آن، نکته حائز اهمیت در این وب‌سایت این است که از جامعه‌ای فعال و پشتیبانی مفید برخوردار است. بنابراین دانشجویان این امکان را دارند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از اطلاعات و تجربیات دیگر افراد بهره‌مند شوند.

9. Learn Javascript Online

Learn Javascript Online منبعی جامع و موثر برای یادگیری جاوا اسکریپت است. این وب‌سایت سعی در ارائه آموزش‌های جامع و عملی برای تمامی سطوح، از مبتدی تا پیشرفته دارد تا زبان‌آموزان جاوا اسکریپت را به صورت عملی و سریع بیاموزند.

در کنار آموزش‌های مفید و تمرین‌ها و پروژه‌های عملی این وب‌سایت، آزمون‌های عملی و بازخوردهای مستقیم نیز ارائه می‌شود که به دانشجویان کمک می‌کند پیشرفت خود را بررسی کرده و مهارت خود را آگاهانه بهبود ببخشند.

پیشنهاد مطالعه: Node.js دقیقاً چیست؟ «یک راهنمای جامع برای مبتدیان»

10. Youtube

تقریبا اکثر افراد به کاربرد آموزشی یوتیوب آگاه هستند و مانند آموزش هر حوزه دیگر، شما می‌توانید ویدیوهای آموزشی رایگان و مفید بسیاری در حوزه جاوا اسکریپت در یوتیوب ببینید.

دسترسی آسان و رایگان به تمامی ویدیوها از مزایای این وب‌سایت است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. دانشجویان می‌توانند با جستجوی موضوعی که می‌خواهند در جاوا اسکریپت یاد بگیرند، به ویدیوهای آموزشی زیادی دسترسی داشته و با تماشای آنها نکات مورد نیاز را فرا گیرند.

بهترین کتاب‌های آموزش جاوا اسکریپت به زبان فارسی و انگلیسی

با وجود پلتفرم‌های آنلاین و ویدیوهای آموزشی، هنوز هم عده‌ای ترجیح می‌دهند از طریق کتب، برنامه‌نویسی را یاد بگیرند. کتاب‌ها، منابع آموزشی قابل اعتمادی هستند و بسیاری مطالعه آنها را برای یادگیری مباحث پیچیده مفید می‌دانند. همچنین شما میتوانید با جست‌و‌جو عبارت‌هایی همچون آموزش جاوا اسکریپت رایگان PDF، به کتاب‌های مفیدی دست پیدا کنید. در ادامه، به طور مختصر چند کتاب مفید و کاربردی برای آموزش جاوا اسکریپت معرفی می‌کنیم.

مرجع کامل آموزش وردپرس + اعطای گواهینامه

 

کتاب‌های انگلیسی:

  • Eloquent JavaScript اثر :Marijn Haverbeke این کتاب منبعی جامع و کاربردی در حوزه جاوا اسکریپت است.
  • You Don’t Know JS اثر Kyle Simpson: این مجموعه کتاب چند جلدی به مفاهیم پیشرفته جاوا اسکریپت می‌پردازد.
  • JavaScript for Cats اثر Max Ogden: این کتاب برای افراد مبتدی در برنامه‌نویسی که می‌خواهند جاوا اسکریپت را یاد بگیرند، مناسب است.

بهترین کتاب‌های آموزش جاوا اسکریپت به زبان فارسی و انگلیسی

بهترین کتاب آموزش جاوا اسکریپت فارسی:

  • جاوا اسکریپت برای همه تالیف مصطفی حسینی و محمد روحانی: این کتاب منبعی جامع و کامل برای یادگیری جاوا اسکریپت به زبان فارسی است. مفاهیم اساسی تا پیشرفته جاوا اسکریپت به زبانی ساده و قابل فهم در این کتاب شرح داده شده‌اند.
  • جاوا اسکریپت برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای تألیف آرش یوسفی: این کتاب برای ارائه مطالب پیشرفته و مفید به برنامه‌نویسان حرفه‌ای جاوا اسکریپت نوشته شده است.

نکته: از آنجایی که جاوا اسکریپت دائما به‌روزرسانی می‌شود، قبل از انتخاب کتاب به عنوان منبع یادگیری، به این نکته توجه کنید که کتاب به روز باشد و با نسخه‌های جدید جاوا اسکریپت سازگار باشد.

کلام پایانی

جاوا اسکریپت به عنوان یکی از پرکاربردترین و معروف‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در حوزه توسعه وب‌سایت‌ها، علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده و افراد بسیاری مشتاق یادگیری آن هستند. در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین آموزش جاوا اسکریپت، شامل دوره‌های آموزشی فارسی و انگلیسی معتبر مانند مکتب‌خانه، یودمی و پلتفرم‌های دیگر و همچنین کتاب‌های کاربردی آموزشی برای یادگیری این زبان برنامه‌نویسی جذاب معرفی شود تا مسیر یادگیری آن را سریع‌تر آغاز کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید.

پیشنهاد مطالعه: فیلتر در جاوا اسکریپت: بیان ساده + مثال عملی

بهترین آموزش جاوا اسکریپت با مکتب خونه

اکنون که با کلیات زبان جاوا اسکریپت و مسیرهای آموزشی آن آشنا شدید و قصد یادگیری آن را دارید، مکتب خونه در کنار شماست! در مکتب خونه، انواع و اقسام محتواهای آموزشی مرتبط با جاوا اسکریپت، از جمله:

  • آموزش سریع جاوا اسکریپت
  • آموزش جاوا اسکریپت از صفر تا صد
  • آموزش جاوا اسکریپت برای طراحی وب سایت
  • آموزش جاوا اسکریپت پروژه محور رایگان
  • آموزش جاوا اسکریپت پیشرفته

شما می‌توانید به سادگی با شرکت در دوره‌های آموزش جاوا اسکریپت مکتب خونه، فرایند یادگیری را همین الان آغاز کرده و مهارت‌های خود را در این زمینه ارتقا دهید.

دوره آموزش کامل نود جی اس از مبتدی تا پیشرفته

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا