پاورپوینتنرم افزارهای کاربردی

آموزش نصب پاورپوینت در ویندوز | گام‌به‌گام

پاورپوینت یک پلتفرم بسیار حرفه‌ای برای ارائه و سخنرانی است که قطعاً بسیاری از شما با آن آشنا هستید. حتی خیلی از شما کار کردن با این نرم‌افزار را در سطح قابل قبولی یاد گرفتید. اما شاید طریقه آموزش نصب پاورپوینت همچنان از دغدغه‌های شما بوده و هنوز این مرحله از کار با پاورپوینت را به درستی فرا نگرفته باشید؛ زیرا با وجود این که مراحل نصب ساده و سریعی دارد؛ نصب صحیح آن نیازمند به رعایت نکات مهمی در نصب و فعال‌سازی است.

این نرم‌افزار محصول شرکت مایکروسافت بوده و نسخه‌های زیادی از آن در بازار وجود دارد. خبر خوش این که طریقه نصب آن در نسخه‌های مختلف یکسان بوده و با یادگیری یک مورد، عملاً نصب ورژن‌های دیگر را هم انجام خواهید داد. پس ما همراه باشید تا یک بار برای همیشه شما را از مراجعه به افراد متخصص و تقبل هزینه‌ها اضافی راحت کنیم.

دانلود پاورپوینت برای لپ تاپ مخصوص ویندوز ۱۰

قبل از هر کاری ابتدا باید یک نسخه سازگار با سیستم خود از اینترنت دانلود کنید. برای این منظور ابتدا یک جستجوی ساده در اینترنت انجام داده و اطلاعاتی در مورد سیستم مورد نیاز نوشته می‌شود را به دقت بخوانید. سپس هر نسخه‌ای که بیشترین هماهنگی را با سیستم شما داشت دانلود کنید.

آموزش تخصص آفیس با قابلیت ارائه گواهینامه بازار کار

 

یکی از نسخه‌های این نرم‌افزار که طبق تجربه بسیاری از کاربران حتی روی کامپیوتر‌هایی با پردازنده‌های قدیمی نیز کار می‌کند، پاورپوینت ۲۰۱۶ است؛ بنابراین برای این آموزش همین نسخه را استفاده کردیم. از یکی از سایت‌های معتبر این نسخه را دانلود کرده و آماده اجرای مراحل نصب شوید.

مراحل نصب پاورپوینت

در ادامه آموزش نصب پاورپوینت در لپ‌ تاپ و دسکتاپ لازم است فایل نصبی نرم‌افزار را اجرا کنید تا پنجره زیر نمایش داده شود.

مراحل نصب پاورپوینت

در این بخش مطالبی در مورد لایسنس نرم‌افزار را می‌بینید که در صورت داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی می‌توانید مطالعه کنید. همچنین اگر انگلیسی بلد نبودید و در این مورد کنجکاوید از مترجم‌های آنلاین برای این کار کمک بگیرید. اما مطالعه این بخش در حالت کلی اهمیت چندانی برای ما ندارد و قرار نیست تأثیری در کار ما داشته باشد. پس با فعال کردن تیک I accept the terms of this agreement و زدن دکمه Continue به مرحله بعدی بروید.

نحون نصب پاورپوینت

در مرحله بعد نرم‌افزار از شما می‌خواهد انتخاب کنید که می‌خواهید فرایند نصب با تنظیمات پیش‌فرض انجام شود یا تنظیمات دلخواه شما. اگر Install Now را بزنید مستقیم وارد مرحله نصب می‌شوید.

در حالت عادی و در صورت داشتن فضای کافی در درایو C بهتر است از همین دکمه استفاده کنید.

در صورتی که به هر دلیلی می‌خواهید پاورپوینت را در درایو دیگری نصب کنید باید از گزینه Custonize استفاده کنید. با زدن این دکمه صفحه زیر ظاهر می‌شود.

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید سربرگ اول این صفحه مربوط به زبان نرم‌افزار است که همان انگلیسی را انتخاب خواهیم کرد. اما موضوعی که برای ما اهمیت دارد تغییر محل نصب است. برای این کار باید به سربرگ File Location بروید.

در این بخش اطلاعاتی در مورد فضای مورد نیاز برای نصب نرم‌افزار را مشاهده می‌کنید. می‌بینید که در نهایت ۱.۵ گیگابایت برای نصب پاورپوینت نیاز است. پس باید بررسی کنید که کدام یک از درایو‌های کامپیوتر شما فضایی بیشتر از این مقدار را دارد. داخل آن درایو یک پوشه با نام دلخواه با حروف انگلیسی بسازید. سپس می‌توانید با زدن دکمه Browse وارد پنجره مربوط به انتخاب مسیر نصب شوید.

مسیر و پوشه مورد نظر را انتخاب و دکمه OK را بزنید.

خواهید دید که مسیر انتخابی در کادر متنی ثبت شده است. حال با خیال راحت دکمه Install Now را زده و منتظر اتمام فرایند نصب بمانید.

سپس به صفحه آخر هدایت می‌شود.

حال باید نرم‌افزار را فعال‌سازی کنید. مسیر درست این کار خرید نرم‌افزار از شرکت مایکروسافت و استفاده از لایسنس قانونی است. اگر چنین امکانی را داشتید و لایسنس را خریداری کرده بودید می‌توانید با انتخاب گزینه Continue Online مراحل فعال‌سازی را طی کنید.

متأسفانه با توجه به تحریم‌های موجود برای ایران و قیمت بالای دلار، خرید این نرم‌افزار برای ایرانی‌ها کار سختی شده است. پس دکمه Close را زده و نصب را به اتمام برسانید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه پاورپوینت درست کنیم؟ | راهنمای گام‌به‌گام

آموزش فعال‌سازی پاورپوینت

برای فعال‌سازی پاورپوینت انواع مختلفی فایل در اینترنت وجود دارد که در این آموزش می‌خواهیم از KMS Activator استفاده کنیم. پس این فایل را جستجو و دانلود کنید. قبل از شروع مراحل فعال‌سازی در صورتی که آنتی‌ویروس نصب کردید باید غیرفعال شود؛ چرا که KMS Activator را به عنوان ویروس شناسایی خواهد کرد.

آموزش کامل پاورپوینت نسخه 2021

 

حتی اگر آنتی‌ویروس دیگری در سیستم خود نداشته باشید، ویندوز ۱۰ دارای آنتی‌ویروس داخلی است. از طرفی فایروال هم در این مرحله مشکل ساز خواهد بود؛ بنابراین باید آن را نیز از کار بیندازید. منوی جستجوی ویندوز را باز کرده و عبارت windows security را سرچ کنید. گزینه پیدا شده اجرا کنید.

آموزش فعال‌سازی پاورپوینت

مطابق تصویر گزینه Real time را از زبانه دوم پنجره باز شده غیرفعال کنید. حالا می‌توانید با خیالی راحت وارد فایل KMS Activator شوید.

این برنامه چندین قابلیت دارد که خارج از بحث ما هستند. گزینه مورد نیاز ما Activate بوده و با عدد ۱ مشخص شده است. پس برای اجرای آن نیاز به فشردن عدد ۱ از کیبورد دارید. این کار را انجام داده و منتظر اتمام فرایند فعال‌سازی بمانید. پس از اتمام نیز می‌توانید پنجره KMS Activator را بسته و وارد نرم‌افزار پاورپوینت شوید.

پاورپوینت لپ تاپ کجاست؟

اگر پاورپوینت را داخل درایو C نصب کردید حتماً آیکون آن را در دسکتاپ می‌بینید. در غیر این صورت ممکن است آیکون ساخته نشود. پس برای اجرای آن می‌توانید به محل نصب آن مراجعه کنید یا این که برای پیدا کردن آن می‌توانید از منوی جستجوی ویندوز کمک بگیرد. اگر پاورپوینت را در مسیری غیر از درایو C نصب نکردید، این نرم‌افزار در درایو C داخل یکی از پوشه‌های Program files و Program files (x86) قرار دارد.

آموزش نصب پاورپوینت روی گوشی

در مورد آموزش نصب پاورپوینت در گوشی باید بگوییم که این اپلیکیشن در موبایل‌ها مانند دیگر برنامه‌ها نصب می‌شود. کافی‌ست این اپلیکیشن را از فروشگاه‌ها و پلتفرم‌های دانلود نرم‌افزارهای موبایلی دانلود و اقدام به نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت پاورپوینت با هوش مصنوعی

حرف آخر

برای یادگیری هر نرم‌افزاری بهتر است با روش نصب آن شروع کنیم. در این مطلب برای افرادی که علاقه‌مند به یادگیری پاورپوینت هستند آموزش نصب پاورپوینت را آماده کردیم. مراحل نصب را به صورت گام‌به‌گام با تمام جزئیات لازم توضیح دادیم. اما اگر باز هم حس می‌کنید نکاتی را فراموش کردیم، می‌توانید با مطرح کردن سؤالات خود در بخش نظرات سایت ما را در ارائه مطالب بهتر و جامع‌تر یاری کنید.

آموزش پاورپوینت در مکتب خونه

در صورتی که در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور هستید و هنوز موفق به یادگیری پاورپوینت نشدید، بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهید؛ چرا که بسیاری از سخنران‌ها بخش بزرگی از ارائه‌های موفق خود را مدیون داشتن دانش و مهارت کافی در کار کردن با این نرم‌افزار هستند. پس سری به آکادمی مجازی مکتب خونه و صفحه آموزش پاورپوینت بزنید تا بهترین دوره‌های را در این زمینه دریافت کنید.

کاملترین مرجع آموزش پاورپوینت با قابلیت ارائه گواهینامه معتبر

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا