آموزش ماشین های الکتریکی 1

poster
پیش‌نمایش دوره

امروزه ماشین‌های الکتریکی نقش مهمی را بر عهده دارند. می‌توان گفت که بدون وجود ماشین‌های الکتریکی زندگی انسان‌ها با مشکل روبرو خواهد شد. منظور از ماشین الکتریکی ماشینی است که انرژی الکتریکی را به انرژی ... ادامه

برگزارکننده:  آکادمی نیک‌درس  آکادمی نیک‌درس

برگزارکننده:

آکادمی نیک‌درس
سطح: مقدماتی
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با مدارهای مغناطیسی

 روش حل تبدیل انرژی الکترومکانیکی

 آشنایی با اصول اساسی ماشین‌های الکتریکی

 آشنایی با ژنراتورها و موتورهای DC

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش ماشین های الکتریکی 1

مدارهای مغناطیسی
  بررسی علت تحلیل مدارهای مغناطیسی
مشاهده
"40:22  
  میدان مغناطیسی
"32:16  
  رابطه بین میدان مغناطیسی و شدت آن
"41:16  
  بررسی منحنی مغناطیس شوندگی
"40:02  
  جریان تحریک
"48:14  
تبدیل انرژی الکترومکانیکی
  سیستم مبدل انرژی الکترومکانیکی
مشاهده
"46:18  
  انرژی ذخیره شده در میدان مغناطیسی
"27:08  
  حرکت گذار
"35:51  
  بررسی سیستم مغناطیسی دوار
"15:55  
اصول اساسی ماشین‌های الکتریکی DC
  ساختمان ماشین الکتریکی DC
"14:38  
  مفاهیم مهم در ماشین‌های دوار
"42:13  
  اساس کار ژنراتور DC
"28:11  
  بررسی اثر عکس‌العمل آرمیچر
"20:49  
ژنراتورهای DC
  ژنراتورهای DC
"63:02  
  ژنراتور تحریک مستقل
"42:47  
  مشخصه خارجی ژنراتور شنت
"48:09  
  بررسی راندمان ماکزیمم در ژنراتور DC
"27:48  
موتورهای DC
  انواع موتور DC
"31:10  
  بررسی موتور تحریک شنت
"13:55  
  بررسی مشخصه گشتاور موتور تحریک سری
"32:07  
  بررسی مشخصه گشتاور موتور کمپوند
"37:18  
  راه اندازی موتور DC
"49:26  

درباره دوره

امروزه ماشین‌های الکتریکی نقش مهمی را بر عهده دارند. می‌توان گفت که بدون وجود ماشین‌های الکتریکی زندگی انسان‌ها با مشکل روبرو خواهد شد.

منظور از ماشین الکتریکی ماشینی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی و یا انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. باتوجه‌به گسترده بودن بحث ماشین‌های الکتریکی، این درس را در دانشگاه به چهار بخش ماشین‌های الکتریکی 1، 2، 3 و ماشین‌های الکتریکی مخصوص تقسیم‌بندی می‌شود.

در این دوره آموزش ماشین‌های الکتریکی 1 را داریم. این درس دارای اهمیت آموزشی بالایی در دانشگاه، آزمون ارشد و استخدامی است.

در این دوره به تحلیل مدارهای مغناطیسی و مدل‌سازی مغناطیسی انواع ماشین الکتریکی پرداخته و سپس به مبحث تبدیل انرژی الکترومکانیکی خواهیم پرداخت. ساختمان ماشین‌های DC را بیان کرده و موتورها و ژنراتورهای DC را به‌صورت کاملاً مفهومی آموزش خواهیم داد.

درباره استاد

حمیدرضا پیرجمادی
ایشان دارای کارشناسی‌ارشد مهندسی برق سیستم‌های قدرت از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران هستند. پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد ایشان در خصوص تحلیل، طراحی و ساخت کوپلر خازنی برای اندازه‌گیری تخلیه جزئی در ژنراتورهای فشارقوی است. دانشجوی ممتاز در کاردانی و کارشناسی، کسب رتبه سوم در المپیاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال 1391، کسب رتبه 17 در آزمون کاردانی به کارشناسی برق قدرت در سال 1391 و قبولی در آزمون کارشناسی‌ارشد با امتیاز دانشجوی ممتاز از جمله افتخارات ایشان است. علاقه به یادگیری و آموزش در رشته مهندسی برق مخصوصاً مباحث صنعتی باعث شده در مباحث طراحی پست‌های فشارقوی، طراحی سیستم زمین صنعتی، طراحی تابلو فشارضعیف و فشار متوسط و همچنین پایش وضعیت تجهیزات فشارقوی ورود کرده و مهارت‌هایی کسب نموده و در حال افزایش مهارت باشند. کار با نرم‌افزارهایی مانند دیجسایلنت، ETAP، کامسول، EMTP و CYMGRD نیز جزء مهارت‌های ایشان بوده که روزبه‌روز در حال یادگیری بیشتر هستند.
مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.