برنامه نویسی و IT

معرفی چند کتاب آموزش اسکرچ برای کودکان و نوجوانان

زبان برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان علاقه‌مند به یادگیری برنامه نویسی طراحی شده است تا بتوانند از همان دوران کودکی اصول و قواعد مربوط به برنامه نویسی را فرا بگیرند و در این راه پیشرفت کنند؛ اما چگونه می‌توان برای یادگیری این زبان برنامه نویسی اقدام کرد؟ یکی از راه‌های یادگیری این زبان برنامه نویسی جذاب دانلود کتاب آموزش اسکرچ است. افراد علاقه‌مند با دانلود کتاب آموزش اسکرچ جونیور pdf می‌توانند مبانی مربوط به این زبان برنامه نویسی را فرابگیرند. در ادامه به بررسی این زبان برنامه نویسی و کتاب‌های آموزش اسکرچ می‌پردازیم.

زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

اسکرچ جیست و چه کاربردی دارد؟ Scratch یکی از زبان‌های برنامه نویسی ساده و جذاب برای کودکان است که شامل یک محیط برنامه نویسی بصری می‌شود و MIT Media Lab آن را توسعه داده است. افراد علاقه‌مندی که تجربه‌ای در حوزه برنامه نویسی نداشته باشند می‌توانند با کمک این محیط برنامه نویسی بازی‌ها، اپلیکیشن‌های آموزشی، انیمیشن‌ها و موارد دیگر را به راحتی طراحی کنند.

آموزش اصول و مبانی برنامه نویسی با زبان اسکرچ SCRATCH ویژه نوجوانان و جوانان

 

کودکان بین 5 تا 16 سال می‌توانند با کمک اسکرچ جونیور بازی‌ها و داستان‌هایی که در ذهن دارند را برای خود بسازند. اگر که افزایش خلاقیت و شکوفایی استعدادهای فرزندانتان برایتان اهمیت دارد و متوجه علاقه آن‌ها به بازی‌سازی و برنامه نویسی شده‌اید، می‌توانید به سراغ دانلود آموزش اسکرچ جونیور pdf رایگان بروید. کتاب آموزش اسکرچ رایگان به کودکان شما کمک می‌کند تا مفاهیم برنامه نویسی را به راحتی فرابگیرند.

برنامه نویسی اسکرچ چه کاربردهایی دارد؟

در این نرم‌افزار می‌توان از طریق چسباندن کدهای گرافیکی برنامه نویسی روی شکلک‌های صفحه کارهای زیر را انجام داد:

  • حذف کردن شکلک‌ها یا ویرایش آن‌ها بر اساس سلیقه کاربر
  • اجرای دستورات تکراری
  • توقف و شروع صحنه
  • رفتن به صحنه بعدی
  • نمایش شکلک‌ها به شیوه‌های مختلف
  • گفتگوی شکلک‌ها
  • حرکت دادن شکلک‌ها

پیشنهاد مطالعه: آموزش نصب اسکرچ در کامپیوتر و موبایل

کتاب آموزش اسکرچ جونیور

پیش از این گفتیم که زبان برنامه نویسی اسکرچ به دلیل جذابیت‌هایی که دارد، می‌تواند باعث شکوفایی استعدادهای کودکان در حوزه برنامه نویسی و بازی‌سازی شود. برای یادگیری این زبان برنامه نویسی می‌توان برای دانلود کتاب آموزش اسکرچ pdf اقدام کرد. کتاب آموزش اسکرچ جونیور pdf می‌تواند خلاقیت و نوآوری کودکان را پرورش دهد و در شکل‌گیری یک آینده درخشان برای آن‌ها تاثیرگذار باشد.

کتاب آموزش اسکرچ جونیور

تصاویر رنگارنگ و جذاب این کتاب می‌تواند کودکان دبستانی را به خود جذب کند تا به شیوه‌ای ساده و راحت مفاهیم اصلی را فرابگیرند. این کتاب را خانم سعیده مفیدی تالیف کرده‌اند و برای آموزش برنامه نویسی در سطح ساده است. شما می‌توانید برای حرفه‌ای شدن چندین کتاب آموزش اسکرچ رایگان را از وب‌سایت‌های معتبر دانلود کنید و از مفاهیم همه آن‌ها بهره بگیرید. برای سطوح بالاتر می‌توانید به سراغ آموزش اسکرچ پیشرفته pdf بروید.

معرفی چند کتاب آموزش اسکرچ فارسی و انگلیسی

علاوه بر دانلود آموزش اسکرچ pdf می‌توانید از کتاب‌هایی که در این بخش معرفی می‌شود برای یادگیری بهتر کمک بگیرید.

کتاب آموزش ساخت شش بازی با اسکرچ

اگر به دنبال آموزش اسکرچ pdf رایگان هستید، دانلود کتاب آموزش ساخت شش بازی با اسکرچ می‌توانید بهترین گزینه برای شما باشد. این کتاب به زبان فارسی در دسترس است و توسط خانم سعیده مفیدی تالیف شده است.

کتاب آموزش ساخت شش بازی با اسکرچ

کتاب برنامه نویسی اسکرچ

کتاب برنامه نویسی اسکرچ خانم سعیده مفیدی از دیگر کتاب‌های مفید در این زمینه است که با بهره‌گیری از یک شیوه خلاقانه توانسته مفاهیم مربوط به برنامه نویسی اسکرچ را با زبانی ساده برای علاقه‌مندان بیان کند.

کتاب برنامه نویسی اسکرچ

کتاب آموزش Learn to Program with Scratch

در این کتاب مثال‌های متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آن‌ها زبان برنامه نویسی اسکرچ را یاد بگیرید. همچنین تصاویر خلاقانه کتاب در راستای یادگیری بهتر به شما کمک می‌کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا خود را با چالش‌های زبان برنامه نویسی اسکرچ درگیر کنید.

کتاب آموزش Learn to Program with Scratch

کتاب Scratch Programming for Beginners

این کتاب از بهترین کتاب‌های آموزش اسکرچ است که برای افراد مبتدی و تازه‌کار می‌تواند بهترین گزینه باشد تا از ابتدا همه مفاهیم را به شکل اصولی و پایه‌ای فرابگیرند.

کتاب Scratch Programming for Beginners

کتاب آموزش Coding for kids in Scratch 3

کتاب آموزش Coding for kids in Scratch 3 با تصاویر جذابی که دارد می‌تواند شما را برای یادگیری بیشتر تشویق کند تا علاوه بر آموزش مفاهیم از کاری که انجام می‌دهید، لذت ببرید. تصاویر جذاب تاثیر به سزایی روی یادگیری کودکان دارد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را گسترش دهید و بتوانید این مهارت‌ها را در زمینه طراحی نرم‌افزارهای مختلف پیاده‌سازی کنید.

کتاب آموزش گام به گام با اسکرچ

این کتاب هم که نوشته سعیده مفید نسب است، به صورت گام به گام به شما یاد می‌دهد که چگونه انیمیشن، نرم‌افزار و موارد دیگر را طراحی کنید و از تمام ابزارهای موجود در اسکرچ به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. لازم به ذکر است که کتاب آموزش گام به گام با اسکرچ در حوزه آموزش اسکرچ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌ها شناخته می‌شود.

کتاب آموزش گام به گام با اسکرچ

کتاب‌های آموزشی متنوع دیگری به زبان انگلیسی و فارسی و همچنین پی دی اف‌هایی درباره آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ وجود دارد که شما به صورت رایگان می‌‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و مهارت‌های خود را در این حوزه گسترش دهید.

دوره های آموزش اسکرچ مکتب خونه

شما در کنار مطالعه کتاب‌های آموزشی اسکرچ می‌توانید در دوره‌های آموزش اسکرچ مکتب خونه شرکت کنید و توانایی‌های خود را در زمینه انیمیشن‌سازی، بازی‌سازی، سناریو‌نویسی و موارد دیگر گسترش دهید و به تقویت تفکر خلاق، تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله خود بپردازید. در تمام دوره‌های آموزش اسکرچ مکتب خونه تلاش شده است تا همه مباحث به ساده‌ترین شکل ممکن و با زبانی ساده بیان شود. این دوره‌ها توسط استادانی متخصص و باتجربه آموزش داده می‌شوند.

سخن پایانی

در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب‌های آموزش اسکرچ را به شما معرفی کردیم تا بتوانید از آنها برای کودک خود استفاده کنید. از آنجا که کتاب‌ها معمولا به زبان ساده‌تری نوشته شده و همیشه در دسترس هستند، یادگیری این زبان را برای کودکان ساده‌تر می‎‌کنند. اما در کنار این کتاب‌ها می‌توانید از دوره آموزش اسکرچ مکتب خونه هم استفاده کنید.

دوره جامع آموزش اسکرچ جونیور

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا