سئو (SEO)

poster
پیش‌نمایش دوره

SEO مخفف "بهینه سازی موتور جست و جو" است. به زبان ساده، این به معنای روند بهبود سایت شما برای افزایش بازدید آن برای جستجوهای مرتبط است. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده ... ادامه

برگزارکننده:  بنیاد خوارزمی  بنیاد خوارزمی
مدرس دوره:
محمدجواد طبی کبیر
3 (1 رای)
 همایش
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره سئو (SEO)

سئو
  سئو
"145:33  

درباره دوره

SEO مخفف "بهینه سازی موتور جست و جو" است. به زبان ساده، این به معنای روند بهبود سایت شما برای افزایش بازدید آن برای جستجوهای مرتبط است. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به سمت خدمات و محصولات شما بیشتر است که در این دوره آموزش رایگان سئو بطور کامل به موضوع بهینه سازی سایت می‌پردازیم.

سئو چگونه کار می‌کند؟

موتورهای جست و جو مانند گوگل و بینگ برای رتبه بندی و نمایش صفحات وب‌سایت‌ها در وب از ربات‌ها استفاده می‌کنند، از سایتی به سایت دیگر می‌روند، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع آوری می‌کنند و در فهرست قرار می‌دهند.

در مرحله بعد، الگوریتم‌ها، صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی، تجزیه و تحلیل می‌کنند تا ترتیب صفحات را در نتایج جست و جو برای یک جستجوی مشخص نشان دهند.

فاکتورهای رتبه‌بندی جست و جو را می‌توان معیاری از جنبه‌های تجربه کاربر در هنگام استفاده از وب سایت در نظر گرفت.

جدول تناوبی عوامل SEO، فاکتورها را در شش دسته اصلی و وزن‌ها یا ضریب آن‌ها را بر اساس اهمیت کلی آن هر فاکتور برای سئو، تقسیم بندی کرده است.

به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزنده بودن و سازگاری با موبایل از عوامل مهم سایت هستند.

الگوریتم‌های جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط طراحی شده‌اند و تجربه جستجوی کارآمد را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بهینه سازی سایت و محتوای شما با در نظر گرفتن این عوامل می‌تواند به صفحات شما در رتبه بندی بالاتر نتایج جستجو کمک کند.

برخلاف تبلیغات برای جستجوی پولی، برای گرفتن رتبه بندی جست و جوی بالاتر در نتایج موتورهای جست و جو، نمی توانید به موتورهای جستجو مبلغی پرداخت کنید.

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

سئو یک بخش اساسی در دیجیتال مارکتینگ است زیرا افراد هر ساله تریلیون بار جست و جو می‌کنند که غالباً با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات است.

جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای مارکترها است و سایر کانال‌های بازاریابی را تکمیل می‌کند. بیشتر دیده شدن و رتبه بندی بالاتر در نتایج جست و جو نسبت به رقبای شما می‌تواند تأثیر اساسی در نتیجه کار داشته باشد.

با این حال، نتایج جستجو طی چند سال گذشته در حال تکامل بوده است تا به کاربران پاسخ مستقیم و اطلاعات بیشتری بدهد که احتمال دارد کاربران را به جای هدایت آن‌ها به وب‌سایت‌های دیگر، در صفحه نتایج نگه دارد.

همچنین توجه داشته باشید که ویژگی‌هایی مانند نتایج غنی و پانل‌های دانش در نتایج جست و جو می‌توانند قابلیت مشاهده را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند.

چگونه سئو یاد بگیرم؟

در این بخش از سایت مکتب‌خونه دوره ای برای آموزش رایگان سئو به علاقمندان طراحی شده است تا فرصتی در اختیار همه برای یادگیری سئو قرار بگیرد. سرفصل‌های این دوره‌ی آموزش رایگان SEO به شرح ذیل است: 

  •   مقدمه و اصول اولیه سئو
  •   کلمات کلیدی و تولید محتوا
  •   سئو درون صفحه ای و برون صفحه‌ای

شما پس از گذراندن دوره‌‌ی آموزش رایگان SEO مکتب‌خونه، می‌توانید پروژه‌های متنوعی در حوزه‌ی سئو انجام دهید و وارد بازار کار گسترده‌ی سئو شوید. 

درباره استاد

محمدجواد طبی کبیر

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که همایشی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که همایش‌ها را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک همایش ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح همایش‌ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک همایش به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال همایش‌ها به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  بنیاد خوارزمی
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1 سخنرانی
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)