دسته‌بندی نشده

نحوه اپلای گرفتن دکترا-نمونه ایمیل به استاد برای اپلای دکتری

درخواست و اپلای برای دکترا می‌تواند کاری طاقت‌فرسا باشد، اما چند نکته مهم وجود دارد که می‌توانید اپلای برای دکترا را راحت‌تر کند. اپلای برای تحصیل در مقطع دکترا با سایر دوره‌های دانشگاه متفاوت است. شما باید نشان دهید کاندیدای مناسبی برای اپلای برای دکترا در آن دانشگاه هستید. دراین‌بین، برای تأثیرگذاری مناسب باید بتوانید ایمیل مناسب به استاد بفرستید، لذا نیاز خواهید داشت که از نمونه ایمیل به استاد برای اپلای دکتری با رعایت نکاتی که در نگارش ایمیل ذکر شده است استفاده کنید.

ویدئو پییشنهادی :نقشه راه اپلای-آموزش فوت و فن های اپلای

هرچه زودتر شروع کنید، بهتر است

اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق برنامه‌های تحصیلی دکترا در ماه دسامبر یا ژانویه ارائه می‌شود، بنابراین اگر شما دانشجوی کارشناسی ارشد یا سال آخر کارشناسی هستید، باید در اوایل پاییز کار روی برنامه‌های دکترا را شروع کنید. به‌محض اینکه ترم واقعاً شروع به کار کند، مهلت‌های ارسال رزومه و اپلای خیلی سریع خواهد آمد.

اقدام سریعتر برای پر کردن اپلیکیشن فرم برای اپلای دکترا
اقدام سریعتر برای پر کردن اپلیکیشن فرم برای اپلای دکترا

علایق تحقیقاتی خود را تعیین کنید

این احتمالاً مهم‌ترین نکته‌ای است که باید قبل از شروع درخواست برای برنامه‌های دکترا موردتوجه قرار گیرد. مدتی را صرف تعیین تخصصی کنید که می‌خواهید برای پنج سال آینده روی آن کار کنید. در مورد دوره‌هایی که دوست دارید، نشریات اخیر که شما را علاقه‌مند کرده‌اند می‌تواند به شما کمک کند.

مقاله پییشنهادی :شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد

تحقیق موردعلاقه خود را شروع کنید

هنگامی‌که علایق تحقیقاتی خود را ایجاد کردید، می‌توانید به دنبال سرپرستان بالقوه باشید و محدود کنید که در کدام دانشگاه‌ها می‌خواهید درخواست دهید. بدون توجه به رتبه‌بندی دانشگاه، اگر کسی در آنجا نباشد که بتواند بر پایان‌نامه شما نظارت کند، گزینه مناسبی برای اپلای دکتری نخواهد بود. اساتیدی را پیدا کنید که در حوزه موردعلاقه شما کار می‌کنند. همچنین بهتر است با یک استاد معتمد یا مشاور خود که شما و علایق شما را می‌شناسد صحبت کنید. آنها به شما پیشنهاد می‌کنند به چه دانشگاه‌هایی مراجعه کنید و کار با چه کسانی را توصیه می‌کنند؟ در برخی از زمینه‌ها مانند علوم و مهندسی، موقعیت‌های دکترا برای یک پروژه مشخص در دسترس است. از سایت‌های جستجوی فرصت دکترا، می‌توانید کمک بگیرید.

 

بیشتر تحقیق کنید

اکنون‌که لیستی از برنامه‌های تحصیلی را تهیه کرده‌اید،بهترین رشته ها برای اپلای را هم استخراچ کردین، وقت آن است که لیست خود را محدود کنید. برخی از دانشگاه‌ها نیاز به حداقل معدل یا طبقه‌بندی مدرک دارند. در اروپا، متقاضیان معمولاً ابتدا باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند، درحالی‌که بسیاری از دانشگاه‌ها در آمریکای شمالی به متقاضیان اجازه می‌دهد فقط با مدرک لیسانس اقدام کنند. تا جایی که می‌توانید برنامه‌هایی را که قادر هستید در آنها شرکت کنید مشخص کرده و برای آنها برنامه‌ریزی کنید. مهلت‌های تعیین شده برای هر برنامه و همچنین اسناد و مدارک نیاز برای هر برنامه را یادداشت کنید.

 

به استاد موردنظر ایمیل بزنید

برای ایمیل به استاد برای اپلای در مقطع دکتری یا مقاطع دیگر باید نکاتی را رعایت کنید. قالب کلی ایمیل به استاد به‌صورت زیر است:

مقدمه ایمیل

در پاراگراف 1 باید خلاصه‌ای از خود شامل کشور و نام شما ارائه شود. در این قسمت شما باید در مورد دستاوردها، تجربه و مدارک مرتبط با موقعیتی که برای آن اپلای می‌کنید، تمرکز کنید. با پرداختن به حوزه تحقیقات استاد، همچنین می‌توانید نشان دهید که می‌خواهید در یکی از پروژه‌های تحقیقاتی وی یا در آزمایشگاه وی نیز کار کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید گوشه‌ای از اشتیاق خود برای گرفتن فرصت‌های احتمالی دکترا یا کارشناسی ارشد یا بورسیه تحصیلی در گروه تحقیقاتی یا آزمایشگاهی وی را ارائه دهید.

 

پاراگراف اصلی ایمیل

در این پاراگراف، با درنظرگرفتن زمینه تحقیق استاد، به تجربه کاری، مهارت‌ها و کارهای تحقیقاتی قبلی خود اشاره کنید. متقاضی می‌تواند با مراجعه به وب‌سایت رسمی آزمایشگاه، مروری اجمالی بر انتشارات پژوهشی استاد، پروژه‌های قبلی و فعلی داشته باشد. برای اینکه یک انتخاب خوب باشد، باید تمام دستاوردها و تخصص خود را لیست کنید تا چشم‌انداز روشنی در موردعلاقه خود را در زمینه تحقیق استاد ارائه دهید. از هرگونه اصطلاحات عامیانه و از هر نوع پیچیدگی خودداری کنید.

 

آخرین پاراگراف ایمیل

قرار است آخرین پاراگراف آخرین بخش ایمیل شما باشد. در این پاراگراف، شما باید اشتیاق، اشتیاق و انگیزه خود را برای کار در گروه تحقیقاتی استاد نشان دهید.

 

جملهٔ پایانی ایمیل

با رعایت ادب، درخواست و احترام این بند را ببندید و در مورد CV یا هر سند دیگری که ضمیمه آن است بیانیه کوتاهی بنویسید و در صورت نیاز به سندی سؤال کنید.

 

در آخر، اطمینان حاصل کنید که ایمیل خود را قبل از ارسال به استاد بررسی کنید، به شما کمک می‌کند پیام خود را به بهترین شکل منتقل کنید. نمونه ایمیل به استاد برای اپلای دکتری با گشت‌وگذار در اینترنت به‌وفور یافت می‌شود، شما می‌توانید با مراجعه به آنها و رعایت نکات بالا یک ایمیل مناسب برای خود آماده کنید.

 

اسناد خود را آماده کنید

هر برنامه دکترا که درخواست می‌دهید نیاز به ارائه مطالب مختلف به‌عنوان بخشی از برنامه خود دارید بنابراین مطمئن شوید که پست موردنظر را با دقت بخوانید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چه نوع اسنادی باید در پرونده شما وجود داشته باشد، وب‌سایت دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه را بررسی کنید. به درخواست‌های ناقص ترتیب اثر داده نمی‌شود.

آماده کردن مستندات و اسناد مورد نیاز برای اپلای
آماده کردن مستندات و اسناد مورد نیاز برای اپلای

آماده‌سازی موارد موردنیاز برای اپلای را به تعویق نیندازید و زمان زیادی را صرف آنها کنید. ممکن است از شما خواسته شود که برخی یا همه این مطالب را ارائه دهید:

 

CV با رزومه تحصیلی

گزارش و رزومه‌ای از عملکرد آکادمیک یا تحصیلی شما است.

آماده کردن سی وی
آماده کردن سی وی

بیانیه هدف / بیانیه شخصی

حوزه موردعلاقه شما کدام‌اند؟ چرا شما به این دانشگاه مراجعه می‌کنید؟ چگونه آمادگی تحصیل در مقطع دکترا را دارید؟ برنامه‌های شغلی آینده شما چیست؟ هدف شما باید به این سؤالات پاسخ دهد. بسیار مهم است که آن را مختص هر دانشگاهی که متقاضی آن هستید، آماده کنید.

یک پروپوزال پژوهشی

اغلب برای دکترای علوم یا مهندسی موردنیاز است، پروپوزال تحقیقاتی طرح پیشنهادی شماست. سؤالات، هدف، روش تحقیق و برنامه تحقیق خود را به‌روشنی مشخص کنید. با برجسته‌کردن اصالت پروژه و ارتباط این پروپوزال به پروژه آینده خود نشان دهید که این رشته را می‌شناسید.

 

توصیه‌نامه

اکثر دانشگاه‌ها به دو تا سه توصیه‌نامه نیاز دارند. اساتیدی را انتخاب کنید که شما را به‌صورت جداگانه بشناسند و با کار شما آشنا باشند، در بهترین حالت کسی را که با او کلاس سمینار کوچکی گذرانده‌اید. از آنها بپرسید که آیا آنها قبل از شروع درخواست برای برنامه‌ها به‌عنوان یک مرجع تمایل به همکاری با شمار را دارند؟ شما باید به مراجع خود لیستی از دانشگاه‌های موردنظر و مهلت تعیین شده برای هر دانشگاه ارائه دهید.

 

یک نمونه رایتینگ

برنامه‌های دکترا در علوم‌انسانی اغلب به یک نمونه رایتینگ نیاز دارد. این نمونه باید یک مقاله دانشگاهی باشد که در مورد موضوعی در زمینه موردعلاقه خود نوشته‌اید. مقاله‌ای را که برای یک سمینار یا دوره سطح بالا نوشتید انتخاب کنید که نشان دهد شما به‌عنوان یک دانشجو چه قابلیت‌هایی دارید. حداکثر طول صفحه و قالب‌بندی ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که شرایط هر برنامه را بررسی کنید.

 

ریز نمرات رسمی

شما باید ریز نمرات رسمی را از هر مؤسسه‌ای در سطح دانشگاهی که حضور داشته‌اید، ارائه دهید. غالباً لازم است که رونوشت غیررسمی را از طریق ایمیل و نسخه اصلی یعنی نسخه رسمی را از طریق پست به دپارتمان مربوطه ارسال کنید. ریز نمرات رسمی معمولاً باید از دانشگاه شما ارسال شود و تهیه آنها ممکن است چندین روز طول بکشد.

 

نمرات آزمون استاندارد

بسیاری از دانشگاه‌های ایالات متحده و کانادا برای اپلای در مقطع دکترا به GRE نیاز دارند. GRE مهارت‌های نوشتاری تحلیلی، استدلال کیفی و استدلال کلامی شما را آزمایش می‌کند. منابع متنوعی برای آماده‌سازی برای GRE در دسترس است.

 

نمرات آزمون زبان آکادمیک

اگر شما یک متقاضی بین‌المللی دکترا هستید، ممکن است از شما خواسته شود مهارت خود را به زبان دیگری نشان دهید به‌عنوان‌مثال آزمون آیلتس یا تافل و …

 

برای مصاحبه آماده شوید

در اینجا چند روش برای آماده شدن برای مصاحبه وجود دارد:

پیشنهاد تحقیق یا بیانیه هدف خود را مرور کنید.

مصاحبه‌کننده احتمالاً در حین مصاحبه به آن اشاره خواهد کرد. از تجربیاتی که شما را برای مقطع دکترا آماده کرده‌اند استفاده کنید و آماده باشید تا در مصاحبه مثال‌های خاصی بزنید به‌طوری که بتواند دلایل درخواست شما به‌ویژه در این برنامه را توضیح دهد.

 

آماده باشید تا در مورد علایق تحقیقاتی خود به طور مفصل صحبت کنید.

شما احتمالاً در پروپوزال یا بیانیه هدف خود در این زمینه مطالبی ذکر کرده‌اید، اما مصاحبه فرصتی است که شما نشان می‌دهید در مورد آنچه که نوشتید تأمل کرده‌اید. نشان دهید که دانش و پیش‌زمینه لازم را دارید، از جمله دانش در حوزه تحقیق خود، روش‌هایی که قصد استفاده از آنها را دارید یا مطالعاتی که می‌خواهید در آینده در آن زمینه انجام دهید.

 

به انگیزه خود برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا فکر کنید.

مصاحبه کنندگان می‌خواهند بدانند که شما درباره تصمیم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا فکر کرده‌اید. آنها همچنین می‌خواهند تعهد شما را نسبت به پروژه ارزیابی کنند قبل از اینکه وقت و هزینه را برای شما سرمایه‌گذاری کنند. به این فکر کنید که یک مقطع دکترا چگونه به شما در دستیابی به اهداف شغلی کمک می‌کند.

کارهای سرپرست احتمالی خود را بخوانید.

این نشان می‌دهد که شما در کار با آنها جدی هستید. نشان دهید که چرا می‌خواهید به طور خاص با آنها کار کنید و اینکه تخصص آنها برای تحقیقات شما ضروری است. اگر برای یک برنامه کوچک مصاحبه می‌کنید، با کار (یا حداقل زمینه‌های تخصص) سایر اعضای هیئت‌علمی آشنا شوید.

با بورس تحصیلی فعلی در این زمینه آشنا شوید.

شما باید بدانید که تحقیق پیشنهادی شما چگونه در بورس تحصیلی فعلی قرار می‌گیرد و چه چیزی آن را منحصربه‌فرد می‌کند.

به یاد داشته باشید که این مصاحبه به دو طریق پیش می‌رود. شما در حال آماده شدن هستید که حداقل سه سال (احتمالاً بیشتر) از زندگی خود را در اینجا سپری کنید. به این فکر کنید که چه چیزهایی برای شما مهم است و چه عواملی تصمیم شما برای حضور در این دانشگاه را تقویت می‌کند یا می‌شکند. با چند سؤال برای مصاحبه‌کننده سر جلسه مصاحبه آماده شوید. سؤالات بالقوه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

سؤالات مصاحبه دکترا
سؤالات مصاحبه دکترا

سؤالات بالقوه جلسه مصاحبه اپلای دکترا

  • آنها برای ارتقا تعادل کار و زندگی چه می‌کنند؟
  • مشاور / سرپرست بالقوه شما برای پیشبرد حرفه شما چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
  • استاد راهنمای بالقوه شما چگونه دانشجویان را راهنمایی می‌کند؟
  • دانشگاه چه نوع منابع دارد؟ (کتابخانه‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و غیره)
  • منابع مالی آنها چیست؟
  • میانگین زمان تحصیل در این برنامه چقدر است؟
  • آیا فرصت تدریس / ارائه / ثبت اختراع / انتشار را خواهم داشت؟
  • اگر مصاحبه شما قرار است در دانشگاه انجام شود و یا بعد از پذیرش از شما دعوت می‌شود که برای مصاحبه به دانشگاه بروید، از این فرصت استفاده کرده و با برخی از دانشجویان مقطع کنونی صحبت کنید. آنها به شما پیشنهاد صریح برنامه و نحوه استفاده از سرپرست بالقوه خود را می‌دهند. همچنین این واقعیت را در نظر داشته باشید که تا چند سال آینده زمان قابل‌توجهی را در کنار این افراد خواهید گذراند.
  • آیا به‌عنوان یک دوست و همکار با آنها تناسب خواهید داشت؟
  • این افراد چقدر اجتماعی است؟
  • آیا آنها خارج از دانشگاه با هم فعالیت می‌کنند؟
  • آیا به نظر می‌رسد آنها پشتیبان یکدیگر هستند یا رقابت‌پذیر هستند؟

این اطلاعات به تصمیم شما کمک می‌کند.

 

درخواست خود را ارسال کنید

تقریباً ارسال درخواست برای تمام برنامه‌های دکترا از طریق وبسایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. وقتی زمان درخواست فرارسید، حداقل یک ساعت به خودتان فرصت دهید تا هر موقعیت دکترا را پر کنید. مراحل زیادی وجود دارد و بهتر است هنگام پرکردن عجله نکنید. قبل از شروع برنامه تحصیلی دکتری، اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد موردنیاز را که در قالب صحیح برای هر دانشگاه و اطلاعات تماس مراجع خود، در اختیار داشته باشید. همچنین باید کارت اعتباری خود را برای پرداخت هزینه‌های درخواست آماده داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا