هوش مصنوعی

هوش مصنوعی متن به گفتار

هوش مصنوعی متن به گفتار یکی از کاربردهای AI در دنیای امروزی ما محسوب می‌شود. سرعت تولید و ساخت فایل صوتی و تصویری به کمک این ربات‌ها، نسبت به نسخه انسانی سریع‌تر است. سایت‌های تبدیل‌کننده تکست به صوت زیادی تاکنون راه‌اندازی شده‌اند که برخی از آن‌ها محدودیت زمانی دارند و برای استفاده بیشتر، باید اکانت پرمیوم تهیه کرد. در این صفحه از سایت مکتب خونه، ما می‌خواهیم شما را با ۵ ابزار ایرانی و ۴ ابزار خارجی آشنا کنیم تا بتوانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و بدون خرید تجهیزات چند میلیونی برای تولید محتوای صوتی، تولید محتوا کنید.

TTS یا Text to Speech (متن به گفتار) چیست؟

بعد از ظهور AI یا هوش مصنوعی، انسان‌ها توانسته‌اند فناوری TTS یا text-to-speech بسازند و آن را ارتقا دهند. کار این فناوری، هوش مصنوعی متن به گفتار است. گوینده‌های این فناوری، زن یا مرد هستند و یک فایل متنی کوتاه یا فایل‌های PDF وغیره را به صوت تبدیل می‌کنند.

آموزش ChatGpt برای مارکترها

 

در ادامه مزایای هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مزایا هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار

هر ابزار یا پلتفرمی که در جهان تولید و عرضه می‌شود، مزایایی دارد که موجب افزایش تمایل انسان‌ها به استفاده از ابزارها خواهد شد. تبدیل گفتار، یکی از ابزارهای ضروری در قرن ۲۱ است که در کاهش هزینه‌های صاحبان کسب‌و‌کار تاثیرگذار بوده است.

مزایا هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار

مزایای هوش مصنوعی متن به گفتار، عبارتند از:

  • هوش مصنوعی خواندن متن نسبت به استخدام گویندگان حرفه‌ای، ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • نسخه‌های TTS نسبت به دیگر نسخه‌ها کارآمدتر هستند.
  • تولید محتوای صوتی با هوش مصنوعی نسبت به خرید تجهیزات ضبط صدا ارزان‌تر است؛
  • صدای گوینده‌های این ابزارها، متفاوت استو برخی از آن‌ها می‌توانند به زبان فارسی و دیگر زبان‌ها صحبت کنند.

پیشنهاد مطالعه: بررسی کاربردها و ابزارهای هوش مصنوعی در ترید

معایب هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار

برخی از این پلتفرم‌های آنلاین، در گفتار فارسی مشکل دارند و برخی از کلمات، نام‌های برند که از چند کلمه ترکیب شده‌اند، مانند مکتب خونه نمی‌توانند به‌راحتی ادا کنند. در ادامه شما را با معایب AI تبدیل صوت آشنا می‌کنیم.

  • برخی از ابزارها تا 10 دقیقه رایگان هستند؛
  • در ادای بعضی از کلمات در زبان‌ها، مشکل دارند.
  • در تلفظ نام‌های خارجی یا نام برند، به‌سختی صحبت می‌کنند.
  • ریتم صحبت این ربات ها، خسته کننده هستند؛
  • کیفیت صدای ابزارهای TTS نسبت به صدای انسان پایین‌تر است.
  • خروجی صدای این ابزارها، غیر طبیعی و فاقد هیجان هستند.

معرفی 5 ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار

سایت‌های زیادی به‌صورت آنلاین متن‌ها را به صوت تبدیل می‌کنند. یکی از بزرگترین مشکلات این سایت‌ها، عدم ارائه خدمات به IP یا شماره ایرانی است. Synthesys، Deepbrain AI و Murf، پلتفرم‌هایی هستند که نمی‌توان در آن با IP ایران ثبت‌نام کرد و کاربر با خطای ۴۰۳ مواجه می‌شود. پس از بررسی ۱۰ تا از برترین سایت‌ها، تنها ۴ تا از سایت‌های زیر با آی‌پی ایران امکان ثبت‌نام وجود داشت. در ادامه شما را با این ۵ سایت آشنا می‌کنیم.

ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار

ابزار تکست به صوت Voicebox

Voicebox ابزاری است که توسط متا تولید شده است. این هوش مصنوعی، می‌توانید متن انگلیسی را به دیگر زبان‌ها مانند فرانسوی یا آلمانی تبدیل کند و بخواند. این پلتفرم هنوز در معرض عموم قرار نگرفته است و در مرحله آزمایشی قرار دارد. با وجود فیلترینگ واتس‌اپ، فیس‌بوک و اینستاگرام در ایران، احتمال فیلتر شدن این ابزار هم وجود دارد. اگر ویس باکس بتواند نسبت به دیگر ابزارها کارآمدتر شود، احتمال تولید دوره‌های آموزشی برای یادگیری کار با هوش مصنوعی تبدیل Text به Voice افزایش می‌یابد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی ابزارهای نقاشی با هوش مصنوعی

Lovo.ai

اولین هوش مصنوعی متن به گفتار فارسی، Lovo است. برای استفاده از این پلتفرم، باید اشتراک ماهانه یا سالانه تهیه کنید. امکانات این سایت نسبتا زیاد است. حدود ٥٠٠ صدا برای بیش از ١٥٠ زبان در این سایت وجود دارد.

  • محدودیت زمانی تا ١٤ روز
  • محدودیت حجمی تا ١ گیگابایت
  • عدم امکان دانلود فایل صوتی
  • محدودیت ساخت تا ٥ محتوای صوتی
  • فعال کردن گزینه Desktop Site برای کار در گوشی
  • محدودیت تا ٥٠٠ کلمه در هر بلوک
  • امکان ساخت ٢٠ دقیقه فایل صوتی

ابزار هوش مصنوعی Listnr

Listnr، یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا فارسی است. این ابزار، برای کمک به پادکسترها ساخته شده است. این ابزار، از ١٧  زبان پشتیبانی می‌کند.

  • محدودیت حجمی تا ٥٠ گیگابایت
  • امکان تبدیل ١٠٠٠ کلمه به صوت به‌صورت رایگان.
  • رابط کاربری بد در گوشی
  • کیفیت بد تبدیل متن‌های فارسی.

ابزار Play ht برای تبدیل متن به گفتار

حدود ٥٧٠ لهجه و صدا در سایت play ht وجود دارد. این ربات که به‌عنوان voice ai شناخته می‌شود، می‌توان در ویدیوها هم استفاده کرد. بعد از تایپ متن، سیستم سایت متن را به صدا تبدیل می‌کند.

  • امکان استفاده از شماره کشور ایران
  • ضروری بودن استفاده از ابزارهای تغییر IP
  • کیفیت بد در تبدیل متن‌های فارسی.

پیشنهاد مطالعه: معرفی وبسایت‌ های ویرایش عکس با هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن‌ها

ابزار Woord

با هوش مصنوعی Woord، می‌توانید صفحات وب را به راحتی به صوت تبدیل کنید. اگر صاحب کسب‌و‌کار هستید، می‌توانید مطالب وبلاگ خود را به صوت تبدیل کنید و در youtube و دیگر پلتفرم‌های صوتی و تصویری آپلود کنید.

  • ضروری بودن خرید اشتراک ماهانه برای تبدیل متن به Voice.

معرفی ٥ ابزار ایرانی هوش مصنوعی متن به گفتار

عصر گویش، آیپا، آریانا، پیام‌رسان، واپرس و غیره، وب‌سایت‌های هوش مصنوعی متن به صدا فارسی هستند که به‌راحتی می‌توانید محتوای متنی خود را به Voice تبدیل کنید. خروجی صوت برخی از پلتفرم‌های ایرانی، از دو گوینده با جنسیت زن و مرد هستند که اکثر کاربران اینستاگرام برای تولید محتوا، از آن‌ها استفاده می‌کنند. کیفیت تبدیل متن به صوت فارسی ابزارهای ایرانی نسبت به خارجی بالاتر است. شما می‌توانید خودتان آن‌ها را بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین و برجسته‌ترین وبسایت های هوش مصنوعی در سال 2023

نسخه رایگان هوش مصنوعی متن به گفتار

پلتفرم‌های آنلاین زیادی وجود دارند که وظیفه‌شان تبديل متن به محتوای صوتی یا تصویری به صورت ویدیو است. برخی از این پلتفرم‌ها، با محدودیت روبرو است و شما باید اشتراک پرمیوم تهیه کنید. استفاده از هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا رایگان VEED، تا ١٠ دقیقه محدودیت دارد. این نرم‌افزار روی مرورگر اجرا می‌شود و بعد از ثبت‌نام در سایت VEED، شما می‌توانید فایل خود را به صوت یا ویدیو تبدیل کنید.

آموزش Adobe Firefly: قدم به دنیای هوش مصنوعی مولد (Generative AI)

 

برای ورود به این سایت، نیازی به استفاده از ابزارهای تغییر IP وجود ندارد و شما می‌توانید از طریق جی‌میل، ثبت‌نام کنید. در مرحله بعد، از شما می‌خواهد نام خود را وارد کنید و به چند سوال پاسخ دهید. این سوالات مربوط به هدف شما از استفاده این ابزار، نوع کسب‌و‌کار، تعداد نیرو و غیره است. ٥ تمپلیت در این سایت وجود دارد که گوینده ٢ تا از این نمونه‌ها، زن هستند.

پیشنهاد مطالعه: ChatGPT چیست؟ سیر تا پیاز جادوگری به نام چت جی پی تی

کلام آخر

هوش مصنوعی متن به گفتار به نیت افزایش سرعت تولید و تبدیل متن به صوت ساخته شده‌اند. این ابزارها نقطه ضعف‌هایی دارند که می‌توان به محدودیت در تبدیل صوت به متن، کیفیت پایین ادای کلمات، غیرطبیعی بودن صدای هوش مصنوعی نسبت به انسان اشاره کرد. از طرفی دیگر هزینه ساخت صوت با این ابزارها نسبت به تولید اسپیکر و تجهیزات صوتی ارزان‌تر است. علاوه‌بر بیزینس‌های خارجی، ایرانیان هم در توسعه و تولید این ابزارها تلاش کرده‌اند که می‌توان به عصر گویش، آیپا، آریانا و غیره اشاره کرد. کیفیت تبدیل متن فارسی به صوتی پلتفرم‌های ایرانی نسبت به خارجی‌ها مانند Lovo، Listnr، Play.hy و غیره بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا