آموزش کار با پایتون در اندروید
در حالی که جاوا بهطور سنتی زبان اصلی برای ساخت برنامههای اندروید است، اکوسیستم اندروید بهگونهای تکامل یافته که با زبانهای برنامهنویسی دیگری مانند فلاتر، کاتلین و حتی Python نیز میتوان این کار را انجام داد. تطبیقپذیری پایتون به آن امکان نفوذ در دامنههای مختلف ازجمله توسعه اندروید را داده است. در این مطلب آموزشی از مجله مکتوب میخواهیم که با استفاده از دو کتابخانه محبوب پایتون یعنی Kivy و KivyMD اطلاعات نسبتاً خوبی را از یادگیری پایتون اندروید ارائه کنیم.
در این مطلب ما شما را از طریق راهاندازی محیط لازم راهنمایی کرده، مقدمهای بر اصول توسعه برنامه اندروید ارائه میکنیم، نحوه استفاده مؤثر از اسناد را نشان میدهیم و به شما کمک خواهیم کرد پروژههای اندرویدی خود را با یادگیری پایتون اندروید ارتقا دهید.
یادگیری پایتون اندروید با Kivy
Kivy که اغلب بهعنوان مهمترین ابزار توسعه اندروید در پایتون به حساب میآید، یکی از کتابخانه های پایتون محسوب میشود که منبع باز بوده و برای ایجاد برنامههای تلفن همراه و سایر نرمافزارهای کاربردی چند لمسی طراحی شده است که در این آموزش یادگیری اندروید پایتون از آن بهره خواهیم برد.
این کتابخانه اولین بار در سال 2011 منتشر و نسخه پایدار آن در سال 2019 معرفی شد. مجموعه ویژگیهای قابلتوجه Kivy فراتر از توسعه برنامه اندروید است.
این کتابخانه اجازه میدهد تا برنامهها بر روی پلتفرمهای iOS، Linux، macOS، Windows و Android مستقر شوند. خود کتابخانه عمدتاً به زبان Python و Cython کدگذاری شده است و بسیاری از توسعهدهندگان اصلی آن اهل روسیه هستند.
آموزش برنامه نویسی پایتون اندروید
در این آموزش یادگیری پایتون اندروید، ما به شدت به Kivy برای ساختن قسمت فرانتاند برنامه تکیه خواهیم کرد. با این حال، بسته دیگری نیز معرفی خواهد شد که هدف خاصی را دنبال میکند که به در ادامه بهطور مفصل به آن خواهیم پرداخت.
اجرا پایتون در اندروید
پیش از انجام هرکاری باید به نصب پایتون بپردازید که در آموزش نصب پایتون ما این کار را به صورت قدم به قدم آموزش دادهایم. ایجاد یک محیط جدید برای اجرای پایتون در اندروید برای هر پروژه به چند دلیل یک عمل خوب در نظر گرفته میشود:
- در مدیریت نسخههای مختلف کتابخانهها کمک میکند. بهعنوان مثال، اگر یک پروژه خاص به نسخه قدیمی Numpy نیاز دارد، داشتن یک محیط مجزا از تداخل با کتابخانههای از پیش نصب شده جلوگیری میکند و مدیریت نسخه را ساده میکند.
- کدهای سفارشی را ایزوله کرده و استقرار برنامه را در هر پلتفرمی آسانتر میکند. با حفظ وابستگیهای پروژه در محیط آن، میتوانید اطمینان حاصل کنید که برنامه بر روی سیستمهای مختلف به خوبی اجرا میشود.
برای راهاندازی محیط خود، توصیه میکنیم از مدیر بسته Conda استفاده کنید که در زیر نشان داده شده است. با این حال، شما میتوانید هر بسته مدیر دیگری را که ترجیح میدهید انتخاب کنید. برای ادامه با Conda، مراحل زیر را دنبال کنید:
- Conda و Anaconda را با مراجعه به این راهنما نصب کنید.
- ترمینال Conda خود را باز کرده و دستور زیر را برای ایجاد یک محیط جدید وارد کنید:
«name-of-env» را با نام دلخواه خود برای محیط و «نسخه» را با نسخه پایتونی که ترجیح میدهید جایگزین کنید (مطمئن شوید که نسخه پایتون بالاتر از 3.5 باشد).
- برای مشاهده فهرستی از تمام محیطهای Conda خود، از دستور زیر استفاده کنید:
خروجی چیزی شبیه به کد زیر خواهد بود:
با دنبال کردن این مراحل، یک محیط جدید Conda را با موفقیت برای پروژه خود ایجاد خواهید کرد. حال پس از تایید نام محیط خود از لیست، میتوانید با استفاده از دستور زیر آن را فعال کنید:
conda activate nameofenv
با راهاندازی محیط برای یادگیری پایتون اندروید، میتوانیم به نصب کتابخانههای موردنیاز اقدام کنیم. ازآنجاییکه ما با پایتون کار میکنیم، میتوانیم از pip، یک مدیر بسته محبوب برای پایتون، برای نصب و مدیریت بستههای پایتون استفاده کنیم. برای نصب Kivy و وابستگیهای آن، دستورات زیر را یکی یکی اجرا کنید:
pip install kivy
pip install kivy-deps.angle
pip install kivy-deps.glew
pip install kivy-deps.gstreamer
pip install kivy-deps.sdl2
نکته: برای سادهتر کردن فرآیند نصب در آینده، میتوانید فایلی با نام requirements.txt ایجاد کنید، خطوط بالا را در فایل کپی کرده و آن را در مکانی مشخص قرار دهید. سپس در ترمینال میتوانید دستور زیر را برای نصب همه وابستگیها به یکباره اجرا کنید:
با این کار تمام وابستگیهای فهرست شده در فایل requirements.txt نصب میشود. ما اکنون آماده توسعه برخی از برنامههای کاربردی اندروید با پایتون هستیم. با این حال، یک بسته اضافی وجود دارد که باید با Kivy نصب و استفاده کنیم. در حال حاضر، میتوانید آن را با استفاده از دستور زیر نصب کنید و در ادامه مقاله به اهمیت آن خواهیم پرداخت.
چگونه با پایتون برنامه اندروید بنویسیم؟
بالاخره وقت آن رسیده که به مثالی از یادگیری پایتون اندروید بپردازیم. ما شخصاً استفاده از PyCharm IDE را به دلیل سهولت استفاده آن ترجیح میدهیم، اما شما میتوانید هر IDE که با آن راحت هستید مانند VSCode، Sublime Text یا Spyder را انتخاب کنید. قبل از شروع، اجازه دهید چند نکته کلیدی را در رابطه با یادگیری پایتون اندروید ذکر کنیم:
یک برنامه اندروید از یک لایه فرانتاند (UI/UX) تشکیل شده است که در آن کاربران با برنامه تعامل دارند و ورودیها را ارائه میدهند. سپس ورودیهای قسمت جلویی به لایه پشتیبان که کد پایتون ما است، ارسال میشود. Backend جریان را کنترل میکند، خروجیها را پردازش کرده و محتوای نمایش داده شده بر روی صفحه را تعیین میکند.
برنامهنویسی شی گرا (OOP) نقش مهمی در یادگیری پایتون اندروید ایفا میکند و ما بهطور گسترده از این مفهوم استفاده خواهیم کرد. اکنون، بیایید IDE خود را باز کرده و با استفاده از Kivy برنامه ساده Hello World را ایجاد کنیم:
from kivy.app import App
from kivy.uix.label import Label
class Main(App):
def build(self):
return Label(text='Hello World')
Main().run()
خروجی کد بالا به صورت زیر است:
برای یادگیری پایتون اندروید حال ما برنامه بالا را به صورت زیر خط به خط تشریح میکنیم:
- خط اول کلاس «App» را از کتابخانه Kivy ایمپورت (Import در پایتون) میکند. این کلاس بهعنوان پایهای برای برنامه ما عمل خواهد کرد.
- برای نمایش متن روی صفحه، باید از قابلیت «Label» ارائه شده توسط Kivy استفاده کرد؛ بنابراین، کلاس «Label» را از دایرکتوری «kivy.uix» ایمپورت میکنیم.
- در خط سوم، کلاس اصلی خود را تعریف میکنیم که از کلاس «App» که قبلاً وارد کردیم به ارث میرسد. اینجاست که مفهوم OOP وارد عمل میشود. با ارث بردن از “App”، میتوانیم برنامه خود را سفارشی کرده و بسازیم. توجه به این نکته ضروری است که نام این کلاس باید با حروف بزرگ شروع شود و بهعنوان نام برنامه ما عمل میکند. در صورت تمایل میتوانید بعداً نام را تغییر دهید.
- متد «build» یک متد خاص است و بهعنوان نقطه ورود برنامه ما عمل میکند. هر چیزی که در این متد تعریف شود بهعنوان صفحه اصلی برنامه ما ساخته و نمایش داده میشود. در این مورد، ویجت «label» را با متن «Hello World» برمیگرداند. ویژگی «text» ویجت «Label» روی «Hello World» تنظیم شده است.
- آخرین خط یک نمونه از کلاس اصلی ما ایجاد کرده و برنامه را با استفاده از متد Run() اجرا میکند. این حلقه رویداد Kivy را شروع خواهد کرد و برنامه ما را با متن «Hello World» نمایش میدهد. با اجرای این کد، پنجره یا صفحهای را مشاهده میکنید که متن Hello World را نشان میدهد.
[box type=”note” align=”” class=”” width=””]ویدئو پیشنهادی: آموزش رایگان شیءگرایی در پایتون [/box]
یادگیری پایتون اندروید با Kivy
هنگام ساخت اولین برنامه، ممکن است متوجه شده باشید که پسزمینه بهطور خودکار روی بکگراند سیاه و متن سفید است. این رفتار پیشفرض توسط Kivy بدون ذکر صریح در کد مدیریت میشود. حالا در این قسمت از یادگیری پایتون اندروید بیایید به قسمت جالبی برویم و یک دکمه ساده در Kivy بسازیم که کد آن به صورت زیر است:
from kivy.app import App
from kivy.uix.button import Button
class Main(App):
def build(self):
button = Button(text='Click Me')
return button
Main().run()
در این قطعه کد، ماژولهای لازم را از Kivy ایمپورت میکنیم. مشابه مثال قبلی، کلاسی به نام Main تعریف خواهیم کرد که از کلاس App ارث میبرد. متد build بازنویسی میشود و در این متد، نمونهای از ویجت Button ایجاد میکنیم و متن آن را روی «Click Me» تنظیم خواهیم کرد. در نهایت، نمونه دکمه را بهعنوان صفحه اصلی برنامه خود برمیگردانیم. با اجرای این کد، پنجره یا صفحهای با دکمهای با عنوان «Click Me» را مشاهده خواهید کرد. خروجی کد بالا به صورت تصویر زیر است:
درست است که دکمه قبلی ایجاد شده با استفاده از Kivy ظاهر بسیار ابتدایی و غیر جذابی داشت ولی با این حال افزایش ویژگیهای بصری در Kivy میتواند به کار بیشتری نیاز داشته باشد. برای نمونه بیایید به مثالی از ایجاد یک دکمه مسطح مستطیلی با حاشیه آبی، متن آبی و پسزمینه سفید که در مرکز قرارگرفته نگاهی بیندازیم که قطعه کد آن به صورت زیر است:
from kivy.app import App
from kivy.metrics import dp
from kivy.uix.behaviors import TouchRippleBehavior
from kivy.uix.button import Button
from kivy.lang import Builder
KV = """
<rectangleflatbutton>:
ripple_color: 0, 0, 0, .2
background_color: 0, 0, 0, 0
color: root.primary_color
canvas.before:
Color:
rgba: root.primary_color
Line:
width: 1
rectangle: (self.x, self.y, self.width, self.height)
Screen:
canvas:
Color:
rgba: 0.9764705882352941, 0.9764705882352941, 0.9764705882352941, 1
Rectangle:
pos: self.pos
size: self.size
"""
class RectangleFlatButton(TouchRippleBehavior, Button):
primary_color = [
0.12941176470588237,
0.5882352941176471,
0.9529411764705882,
1
]
def on_touch_down(self, touch):
collide_point = self.collide_point(touch.x, touch.y)
if collide_point:
touch.grab(self)
self.ripple_show(touch)
return True
return False
def on_touch_up(self, touch):
if touch.grab_current is self:
touch.ungrab(self)
self.ripple_fade()
return True
return False
class MainApp(App):
def build(self):
screen = Builder.load_string(KV)
screen.add_widget(
RectangleFlatButton(
text="Hello, World",
pos_hint={"center_x": 0.5, "center_y": 0.5},
size_hint=(None, None),
size=(dp(110), dp(35)),
ripple_color=(0.8, 0.8, 0.8, 0.5),
)
)
return screen
MainApp().run()</rectangleflatbutton>
این بار خروجی به صورت زیر است:
یادگیری پایتون اندروید با KivyMD
در بالا بهطور گسترده درباره Kivy و قابلیتهای آن صحبت کردهایم، حال در این بخش از یادگیری پایتون اندروید بیایید KivyMD را بررسی کنیم که مجموعهای از ویجتهای سازگار با Material Design است که برای استفاده با Kivy طراحی شدهاند. KivyMD قصد دارد دقیقاً به مشخصات طراحی متریال گوگل پایبند باشد بدون اینکه سهولت استفاده یا عملکرد برنامه را به خطر بیندازد. این کتابخانه بر اساس Kivy ساخته شده و تجربه کد نویسی آسانتری را با عناصر و ویجتهای اضافی فراهم میکند.
حالا بیایید نگاهی به کد موجود در KivyMD بیندازیم که همان خروجی مثال دکمه قبلی را تولید میکند که کد آن به صورت زیر است:
from kivymd.app import MDApp
from kivymd.uix.button import MDRectangleFlatButton
from kivymd.uix.screen import MDScreen
class Main(MDApp):
def build(self):
screen = MDScreen()
btn = MDRectangleFlatButton(text="Hello World",
pos_hint={'center_x': 0.5, 'center_y': 0.5})
screen.add_widget(btn)
return screen
Main().run()
در قطعه کد بالا، ماژولهای لازم را از KivyMD ایمپورت میکنیم. مشابه قبل، کلاسی به نام Main تعریف شده است که از MDApp به ارث میرسد. متد build لغو شده و در این متد یک نمونه از MDScreen ایجاد میکنیم که نمایشگر صفحه است. سپس یک نمونه از MDRectangleFlatButton با متن “Hello World” ایجاد میکنیم و با استفاده از ویژگی pos_hint آن را در مرکز صفحه قرار میدهیم. در نهایت دکمه را به صفحه اضافه میکنیم و صفحه را بهعنوان جزء اصلی برنامه خود برمیگردانیم. با اجرای این اسکریپت، خروجی مشابه کد Kivy قبلی را مشاهده خواهید کرد اما این بار با ظاهر بهبود یافته ارائه شده توسط KivyMD.
آموزش کار با پایتون در موبایل
یادگیری پایتون اندروید در دستگاههای تلفن همراه دنیایی از امکانات را برای توسعهدهندگان باز میکند. با تسلط بر فریمورکهای پایتون موبایل مانند Kivy، BeeWare و PySide، توسعهدهندگان میتوانند اپلیکیشنهای قدرتمند و همهکاره بسازند.
درک پیچیدگیهای توسعه تلفن همراه، مانند طراحی UI/UX و بهینهسازی عملکرد، برای ایجاد برنامههای پایتون تلفن همراه ضروری است. کاوش کتابخانهها و ابزارهای پایتون مخصوص موبایل، مانند Kivy برای دسترسی به ویژگیهای دستگاه، عملکرد و تجربه کاربری برنامههای تلفن همراه را افزایش میدهد. با محبوبیت روزافزون دستگاههای تلفن همراه، کسب مهارتهای پایتون تلفن همراه، توسعهدهندگان را به تخصص موردنیاز برای ساخت برنامههای کاربردی نوآورانه و تأثیرگذار مجهز میکند.
پایتون در گوشی
پایتون در تلفنهای همراه یک پلتفرم همهکاره برای توسعه طیف گستردهای از برنامهها و ابزارهای کاربردی فراهم میکند. با در دسترس بودن فریمورکهایی مانند Kivy، PySide و BeeWare، توسعهدهندگان میتوانند با استفاده از Python برنامههای موبایلی بین پلتفرمی ایجاد کنند.
اکوسیستم کتابخانهای گسترده پایتون به توسعهدهندگان تلفن همراه این امکان را میدهد تا به انبوهی از عملکردهای از پیش ساخته شده دسترسی داشته باشند و توسعه برنامه را تسریع بخشد. توسعه پایتون موبایل امکان ادغام با ویژگیهای دستگاه و API در پایتون را فراهم کرده و امکان بهبود تجربیات کاربر و تعاملات یکپارچه را فراهم میکند. قابلحمل بودن کد پایتون توسعه و استقرار برنامههای کاربردی تلفن همراه را در سیستمعاملها و دستگاههای مختلف آسانتر میکند.
همچنین برای کدنویسی پایتون گوشی یا به عبارتی دیگر کد زدن با گوشی میتوان از انواع محیطهای توسعه برای اندروید استفاده کرد که ما در مقالهای مجزا تحت عنوان معرفی بهترین ویرایشگر کد برای اندروید به آن پرداختهایم.
دانلود آخرین ورژن پایتون برای اندروید
برای دانلود آخرین نسخه برنامه پایتون و نصب پایتون اندروید به وبسایت رسمی پایتون یا صفحه پروژه پایتون برای اندروید مراجعه کنید. مطمئن شوید که نسخه مناسب پایتون را برای معماری دستگاه خود انتخاب کردهاید.
پیشنهاد مطالعه: یادگیری هوش مصنوعی با پایتون
کامپایلر پایتون در اندروید
کامپایلر پایتون در اندروید به توسعهدهندگان این امکان را میدهد که کد پایتون را مستقیماً روی دستگاههای اندرویدی خود بنویسند، آن را اجرا کرده و آزمایش کنند. کامپایلرهای پایتون برای اندروید، مانند Pydroid 3 و QPython، یک محیط توسعه کامل پایتون را با ویژگیهایی مانند ویرایشگر کد، پوسته تعاملی و کتابخانههای داخلی ارائه میدهند.
توسعهدهندگان میتوانند بستههای پایتون اضافی را با استفاده از ابزار مدیریت بسته مانند pip در کامپایلر پایتون در اندروید نصب کنند. کامپایلرهای پایتون در اندروید از نسخههای محبوب پایتون مانند Python 2.7 و Python 3.x پشتیبانی کرده و امکان سازگاری با پایگاههای کد پایتون موجود را فراهم میکنند. با یک کامپایلر پایتون در اندروید، توسعهدهندگان میتوانند بهراحتی برنامههای پایتون را بدون نیاز به محیط توسعه مجزا، نمونه اولیه، اشکالزدایی و استقرار کنند.
چند نکته برای یادگیری پایتون اندروید
هنگام کار با Kivy و KivyMD در یادگیری پایتون اندروید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:
- مشکلات عملکرد: در حالی که برنامه شما ممکن است به خوبی بر روی دستگاه محلی شما کار کند، امکان دارد هنگام اجرای آن در دستگاه Android، انیمیشنهای غیر روان و عملکرد کندتر را تجربه کنید. ازآنجاییکه برنامههای Kivy بهعنوان نمونههایی از پایتون اجرا میشوند، میتوانند در مقایسه با برنامههای بومی اندروید کندتر باشند.
- تبدیل به اندروید: تبدیل برنامه پایتون کیوی به بسته اندروید (APK) کار مهمی است. این فرآیند معمولاً به یک سیستم عامل لینوکس نیاز دارد. بستههای اضافی مانند پایتون به اندروید، Android SDK و bulldozer ضروری هستند. کتابخانههای Kivy و KivyMD به Cython تبدیل میشوند که سپس توسط سیستم اندروید مورداستفاده قرار میگیرد. این فرآیند نیاز به توجه دقیق به جزئیات دارد و ممکن است شامل اشکالزدایی و عیبیابی باشد.
- توسعه مداوم: Kivy و KivyMD پروژههای منبع باز هستند که بهطور فعال در حال توسعه هستند. مهم است که بستههای خود را بهروز نگهدارید تا از هرگونه مشکل احتمالی جلوگیری کنید. بهروزرسانی منظم کتابخانهها تضمین میکند که آخرین ویژگیها، رفع اشکالها و پیشرفتها را دارید.
توجه به این ملاحظات در یادگیری پایتون اندروید برخی چالشها و تفاوتهای ظریف مرتبط با توسعه برنامههای اندروید با استفاده از Kivy و KivyMD را برجسته میکند. مهم است که از این نکات آگاه باشید و از آخرین پیشرفتها در کتابخانهها مطلع شوید تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران خود تضمین کنید.
پیشنهاد مطالعه: آموزش هک با پایتون
کار با پایتون گوشی
راههای مختلفی برای استفاده از پایتون در گوشی همراه وجود دارد. در ادامه برخی از محبوبترین روشهای انجام این کار آورده شده است که میتوانید با یادگیری این روشها برنامه نویسی پایتون با گوشی را انجام دهید.
استفاده از اپلیکیشن اندروید اجرای پایتون
برنامههای اندرویدی زیادی وجود دارند که به شما امکان اجرای کد پایتون را میدهند. برخی از گزینههای محبوب برای برنامه نویسی پایتون با گوشی به صورت موارد زیر هستند:
- QPython: این یک IDE Python با امکانات کامل است که به شما امکان میدهد کدهای Python را در دستگاه اندروید خود بنویسید، اجرا کنید و اشکالزدایی کنید. این ابزار از python 3 و python 2 برای نوشتن کدهای پایتون پشتیبانی میکند.
- Pydroid: این یکی دیگر از IDE های محبوب پایتون برای اندروید است. این رابط کاربری ساده و ویژگیهای متنوعی از جمله ویرایشگر کد، دیباگر و ترمینال دارد.
- Python for Android: این یک توزیع رسمی پایتون برای اندروید است. این برنامه به میدهد تا کد پایتون را بدون نرمافزار اضافی بر روی دستگاه خود اجرا کنید.
استفاده از راهاندازی توسعه از راه دور
این روش شامل نوشتن و اجرای کد پایتون بر روی کامپیوتر و سپس استفاده از یک برنامه اندروید برای اتصال به کامپیوتر و اجرای کد است. اگر میخواهید از یک محیط توسعه قدرتمندتر در کامپیوتر خود استفاده کنید یا میخواهید کد خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، این گزینه میتواند مفید باشد. میتوانید این روش را با عنوان آموزش کار با پایتون اندروید مبنی بر توسعه از راه دور در اینترنت جستجو کرده و آن را یاد بگیرید.
برخی از گزینههای محبوب برای توسعه از راه دور عبارتاند از:
- Termux: این یک شبیهساز ترمینال برای اندروید است که به شما امکان میدهد به یک سرور SSH راه دور متصل شوید.
- JuiceSSH: این یک کلاینت SSH برای اندروید است که اتصال به سرور راه دور و اجرای کد پایتون را آسان میکند.
پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت ماشین حساب با پایتون
استفاده از یک IDE مبتنی بر ابر
همچنین تعدادی IDE مبتنی بر ابر وجود دارد که به شما امکان نوشتن و اجرای کد پایتون را میدهد. این IDE ها از هر دستگاهی با اتصال به اینترنت قابلدسترسی هستند، بنابراین اگر نمیخواهید نرمافزاری روی گوشی خود نصب کنید این روش گزینه خوبی هستند.
برخی از گزینههای محبوب برای IDE های مبتنی بر ابر عبارتاند از:
- Google Colab: این یک محیط نوت بوک Jupyter مبتنی بر ابر رایگان است که از پایتون پشتیبانی میکند.
- Replit: این یکی دیگر از IDE های رایگان مبتنی بر ابر است که از پایتون پشتیبانی میکند.
اینکه کدام روش را انتخاب کنید به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به تازگی کار را با پایتون شروع کردهاید، توصیه میکنیم از یک برنامه اندروید استفاده کنید. این سادهترین راه برای شروع است و گزینههای بسیار خوبی در دسترس است. هنگامیکه تجربه بیشتری کسب کردید، میتوانید روشهای دیگری مانند توسعه از راه دور یا IDE های مبتنی بر ابر را کشف کنید. با استفاده از دوره های آموزش پایتون برای اندروید میتوانید به روشهای فوق برای اجرای پایتون در اندروید مسلط شوید.
پیشنهاد مطالعه: آموزش ساخت بازی با پایتون
سخن پایانی
در این مطلب از مکتوب یک نمای کلی از یادگیری پایتون اندروید با استفاده از کتابخانههای مذکور ارائه شد. ما اصول اولیه Kivy، اهمیت راهاندازی محیطها را پوشش دادیم و یک برنامه ساده با استفاده از Kivy ایجاد کردیم. ما همچنین Kivy و KivyMD را با هم مقایسه کردیم و برنامه ساده با آنها ساختیم. به امید اینکه مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد.
آموزش پایتون
اگر به فکر یادگیری پایتون از صفر تا صد هستید و دوست دارید در کمترین زمان ممکن مهارتهای پایتون خود را افزایش دهید، استفاده از دورههای آموزش پایتون به شما توصیه میشود. استفاده از دورههای آموزش پایتون به شما امکان میدهد در هزینه و زمان خود صرفهجویی کنید. برای این هدف در پلتفرم آموزشی مکتب خونه انواع دوره آموزشی با اهداف گوناگون در دسترس است.
از دورههای آموزش مقدماتی پایتون گرفته تا دورههای پیشرفته پایتون به صورت رایگان و پولی در مکتب خونه موجود است. همچنین آموزش فریمورکهای محبوب پایتون، آموزش پایتون برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و غیره نیز از دورههای موجود در مکتب خونه محسوب میشوند. هماکنون از طریق صفحه آموزش پایتون میتوانید از این آموزشها دیدن کنید.
منبع: TowardsDataScience