آموزش پروژه‌های کاربردی بلاکچین

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره "پروژه های کاربردی بلاکچین با زبان برنامه نویسی سالیدیتی" با هدف ارتقاء مهارت‌های برنامه‌نویسان در زمینه پروژه‌های بلاکچین و قرارداد‌های هوشمند طراحی شده است. این دوره شامل ۱۶ فصل می‌باشد، که هر فصل به ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  66 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 60 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  10 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آموزش عملی در زمینه برنامه‌نویسی با زبان سالیدیتی

 تسلط بر قراردادهای هوشمند

 پیشبرد مهارت‌های عملی در پروژه‌های بلاکچین

 توسعه تفکر کاربردی و حل مسائل

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. البته داشتن دانش در حوزه بلاکچین برای استفاده بهتر از این دوره توصیه می‌شود.

سرفصل‌های دوره آموزش پروژه‌های کاربردی بلاکچین

مقدمه و آشنایی با دوره پروژه‌های کاربردی بلاکچین

خوش آمدید به دوره پروژه‌های کاربردی بلاکچین!

هدف اصلی این دوره ایجاد مسیری است که شما را با پروژه‌های حوزه اسمارت کانترکت آشنا کند. هر فصل این دوره از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است:

1. ویدیو‌های آموزشی پروژه:
   در این بخش، پروژه‌ها همراه با توضیحات و داکیومنت‌های مربوطه آموزش داده می‌شوند.

2. تمرین‌ها:
   در پایان هر فصل، یک تمرین ارائه می‌شود که شبیه به پروژه‌هایی است که در ویدیوها پیاده‌سازی شده‌اند. دسته اول شامل تمرین‌های برنامه نویسی و دسته دوم شامل تمرین‌های تحقیقی است که موضوع مشخصی را بررسی می کنید و توضیح می‌دهید.

این مسیر سعی دارد پروژه‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهد، اما توجه داشته باشید که تنها یک جزء کوچک از دنیای اسمارت کانترکت‌ها را پوشش می‌دهد. به همین دلیل، خواندن مطالب مرتبط و جستجوی خود در مورد معماری‌های توضیح داده شده توصیه می‌شود. همچنین، کدهای موجود در ریپوزیتوری ارائه شده بسیار کاربردی هستند.

شیوه پیاده‌سازی و ارسال تمرین‌ها به این صورت است:

1. اسمارت کانترکت پیاده‌سازی شده را روی شبکه Polygon و شبکه تست Mumbai دیپلوی کنید (https://mumbai.polygonscan.com/).
2. آن را Verify کنید.
3. در پایان، آدرس اسمارت کانترکت خود را برای ما ارسال کنید.

یک ریپوزیتوری آماده برای زبان Solidity در دسترس قرار گرفته است. این ریپوزیتوری تمامی پروژه‌های انجام شده همراه با توضیحات را شامل می‌شود. لینک ریپوزیتوری Solidity-Zero2Hero را در زیر می‌یابید:

[ریپوزیتوری Solidity-Zero2Hero](https://github.com/itsDMind/Solidity-Zero2Hero)

اگر نقدها یا پیشنهاداتی دارید که می‌توانند مسیر را بهبود بخشند، خوشحال می‌شویم که با نظرات خود به ما کمک کنید. همچنین، اگر این ریپوزیتوری برای شما مفید بود، با دادن یک استار به آن حمایت کنید. 🌟

  مقدمه
مشاهده
"05:40  
  پروژه Hello World
مشاهده
"04:47  
  آموزش Deploy و ارسال پروژه ها
"17:02  
  شروع (الزامی)
 100%    
"180:00  
Simple Storage

Storage در Solidity:

Storage یک مفهوم اساسی در فناوری بلاکچین است که برای ذخیره‌سازی وضعیت بلاکچین به کار می‌رود. این مفهوم از جمله اجزای کلیدی ماشین مجازی Ethereum (EVM) است و مسئولیت نگهداری وضعیت قراردادها از جمله متغیرها و مقادیر آن‌ها را بر عهده دارد. سازماندهی مناسب این ذخیره‌سازی بسیار حائز اهمیت است تا کارایی و کاربردی بودن سیستم حاصل شود.

Memory و Storage در Solidity:

Memory و Storage دو مفهوم اساسی در زبان Solidity هستند که برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌شوند.

- Memory:
  Memory یک مکان موقت برای ذخیره‌سازی داده‌ها در طول اجرای قرارداد است. داده‌های موجود در Memory هر بار که اجرای قرارداد متوقف می‌شود، به طور کامل پاک می‌شوند. این برای محاسبات میانی و موقتی معمولاً به کار می‌رود و مصرف Gas نسبت به Storage کمتر است.

- Storage:
  Storage مکانی است که داده‌ها بین فراخوانی‌های توابع قرارداد ذخیره می‌شوند. داده‌های موجود در Storage پس از اجرای قرارداد حفظ می‌شوند و در فراخوانی‌های بعدی قابل دسترسی هستند. مصرف Gas در Storage نسبت به Memory بیشتر است. متغیرهای وضعیت و متغیرهای محلی در ساختارهای داده‌ای مانند آرایه‌ها به طور پیش‌فرض در Storage ذخیره می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
[GeeksforGeeks - Storage vs Memory in Solidity](https://www.geeksforgeeks.org/storage-vs-memory-in-solidity/)

Simple Storage:

Simple Storage یک قرارداد پایه در زبان Solidity است که اصول اساسی قراردادهای هوشمند را نمایش می‌دهد. در این قرارداد، یک مقدار در زنجیره بلاک‌های Ethereum ذخیره می‌شود و کاربران می‌توانند آن را بازیابی کنند. این قرارداد به عنوان یک شیوه آموزشی برای تازه‌واردان در توسعه Ethereum و همچنین برای کسانی که می‌خواهند مفاهیم اساسی قراردادهای هوشمند را یاد بگیرند، مناسب است.

  پروژه Simple Storage
مشاهده
"15:26  
  پروژه Storage (الزامی)
 62.5%    
"180:00  
  مفاهیم مدیریت حافظه در سالیدیتی (الزامی)
 37.5%    
"180:00  
Polling System

مفهوم Polling System:

Polling System یک مدل در حوزه نظرسنجی و رای‌گیری است.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

اسمارت کانترکت‌ها در بلاکچین، قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها را دارند. با پیاده‌سازی Polling System به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توان نظرسنجی‌ها و رای‌گیری‌ها را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum انجام داد. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند.

همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند. در نتیجه، با استفاده از اسمارت کانترکت، Polling System بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این اجرای اتوماتیک به معنای این است که فرایند نظرسنجی بدون نیاز به دخالت دستی توسط واسطه‌های مرکزی صورت می‌گیرد.

استفاده از این رویکرد به ما این امکان را می‌دهد که بهبودهای لازم را اعمال کرده و Polling System را به یک فرایند شفاف، امن، و خودکار تبدیل کنیم.

  پروژه Polling System
"31:23  
  پروژه Polling System (الزامی)
 66.7%    
"180:00  
  مفاهیم مدیریت Gas (الزامی)
 33.3%    
"180:00  
Time-Locked

مفهوم Time Locked:

Time Locked یک مکانیزم است که اجرای توابع در یک اسمارت کانترکت را با تأخیری مشخص انجام می‌دهد. این مفهوم معمولاً برای مواردی مانند تأخیر در اجرای عملیات‌های مدیریتی در قرارداد‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. با پیاده‌سازی Time Locked، می‌توان اطمینان حاصل کرد که عملیات‌ها در زمان‌های مشخص و با دقت انجام می‌شوند.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

اسمارت کانترکت‌ها در بلاکچین، قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها را دارند. با پیاده‌سازی Time Locked به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانیم عملیات‌ها را با دقت زمان‌بندی کنیم. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند.

در مفهوم Time Locked، می‌توانیم تعیین کنیم که یک تابع یا عملیات خاص در اسمارت کانترکت تا یک زمان مشخص قابل اجرا نباشد. این ویژگی به ما این امکان را می‌دهد که انجام عملیات‌های حساس یا مدیریتی را به تعویق بیاندازیم و زمان اجرای آن‌ها را مدیریت کنیم. از این مکانیزم برای افزایش امنیت، جلوگیری از تغییرات ناخواسته، و تنظیم زمانبندی دقیق در اجرای عملیات‌هایی که نیاز به هماهنگی زمانی دارند، استفاده می‌شود.

به عبارت دیگر، Time Locked به ما این امکان را می‌دهد که عملیات‌ها را در زمانی که مورد نیاز است اجرا کرده و از امکانات اسمارت کانترکت‌ها به بهترین نحو برای موارد خاص استفاده کنیم.

  پروژه Time Locked
"10:54  
  پروژه Time Locked (الزامی)
 100%    
"180:00  
Ether Wallet

Ether Wallet:

Ether Wallet یک مفهوم مهم در دنیای بلاکچین Ethereum است. به طور ساده، Ether Wallet یک وسیله‌ای است که به شما امکان مدیریت اتصال به شبکه Ethereum و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد. همانند کیف پول فیزیکی، Ether Wallet حاوی همه‌چیزی است که برای اثبات هویت و مدیریت دارایی‌هایتان نیاز دارید.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

با پیاده‌سازی Ether Wallet به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانید دارایی‌های خود را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum مدیریت کنید. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند. همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

با استفاده از اسمارت کانترکت، Ether Wallet بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت مطمئن دارایی‌های خود را مدیریت کرده و به تبادلات امنی در شبکه Ethereum پرداخته و در همان زمان شفافیت مطلوب را حفظ کنند.

  پروژه Ether Wallet
"14:37  
  پروژه Ether Wallet (الزامی)
 50%    
"180:00  
  مفاهیم Wallet (الزامی)
 50%    
"180:00  
Multi Token Wallet

کیف پول چند ارزه (Multi Token Wallet):

کیف پول چند ارزه (Multi Token Wallet) یک مفهوم مهم در دنیای بلاکچین Ethereum است. به طور ساده، کیف پول چند ارزه یک وسیله‌ای است که به شما امکان مدیریت اتصال به شبکه Ethereum و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد. این کیف پول قادر است به صورت همزمان با چندین نوع توکن (ارز) کار کند.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

با پیاده‌سازی کیف پول چند ارزه به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانید دارایی‌های خود را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum مدیریت کنید. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند. همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

با استفاده از اسمارت کانترکت، کیف پول چند ارزه بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان دارایی‌های متنوع خود را مدیریت کرده و به تبادلات امنی در شبکه Ethereum پرداخته و در همان زمان شفافیت مطلوب را حفظ کنند.

  پروژه Multi Token Wallet
"10:44  
  پروژه Multi Token Wallet (الزامی)
 100%    
"180:00  
Multi Signature Wallet

کیف پول چند امضا (Multi Signatures Wallet):

کیف پول چند امضا (Multi Signatures Wallet) یک مفهوم مهم در دنیای بلاکچین Ethereum است. به طور ساده، کیف پول چند امضا یک وسیله‌ای است که به شما امکان مدیریت اتصال به شبکه Ethereum و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد. این کیف پول قادر است به صورت همزمان با چندین نوع توکن (ارز) کار کند.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

با پیاده‌سازی کیف پول چند امضا به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانید دارایی‌های خود را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum مدیریت کنید. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند. همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

با استفاده از اسمارت کانترکت، کیف پول چند امضا بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این به کاربران این امکان را می‌دهد که با امضای چند نفره، امنیت تراکنش‌های خود را افزایش دهند و به صورت مشترک در مدیریت دارایی‌ها و امضاء تراکنش‌ها شرکت کنند.

  پروژه Multi Signatures Wallet
"13:47  
  پروژه Mutli Signature Wallet (الزامی)
 100%    
"180:00  
Multi Send

Multi Send:

Multi Send یک مفهوم مهم در دنیای بلاکچین است که به ارسال همزمان تراکنش‌ها به چندین آدرس مختلف اشاره دارد. به عبارت دیگر، Multi Send به شما امکان انجام تراکنش‌های گروهی با یک تراکنش واحد را می‌دهد.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

اسمارت کانترکت‌ها در بلاکچین، قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها را دارند. با پیاده‌سازی Multi Send به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانیم تراکنش‌های گروهی را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum انجام دهیم. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند. همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

در نتیجه، با استفاده از اسمارت کانترکت، Multi Send بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی و با کمترین هزینه تراکنش‌های گروهی را انجام دهند و در عین حال از شفافیت و امنیت بالای بلاکچین بهره‌مند شوند.

  پروژه Multi Send
"17:04  
  پروژه Multi-Send (الزامی)
 100%    
"180:00  
توکن با استاندارد ERC-20

توکن ERC20:

توکن ERC20 یک استاندارد مهم در دنیای بلاکچین Ethereum است. به طور ساده، توکن ERC20 یک وسیله‌ای است که به شما امکان مدیریت اتصال به شبکه Ethereum و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد. این توکن‌ها می‌توانند نمایانگر هر چیزی در Ethereum باشند، از امتیازات شهرت در یک پلتفرم آنلاین گرفته تا مهارت‌های یک شخصیت در یک بازی، بلیت‌های قرعه‌کشی، دارایی‌های مالی مانند سهم در یک شرکت، ارز فیات مانند دلار آمریکا، یک اونس طلا و غیره.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

با پیاده‌سازی توکن ERC20 به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانیم دارایی‌های خود را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum مدیریت کنیم. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند. همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

در نتیجه، با استفاده از اسمارت کانترکت، توکن ERC20 بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا برنامه‌های توکنی را ایجاد کنند که با محصولات و خدمات دیگر قابل تعامل باشند و به کاربران امکان مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را با استفاده از توکن ERC20 فراهم سازند.

  آشنایی با OpenZeppelin
مشاهده
"12:34  
  پروژه توکن ERC-20 بخش اول
"16:14  
  پروژه توکن ERC-20 بخش دوم
"12:45  
  توکن ERC-20 (الزامی)
 62.5%    
"180:00  
  مفاهیم ERC-20 و ERC-404 (الزامی)
 37.5%    
"180:00  
توسعه توکن با استاندارد ERC-721

توکن ERC721:

توکن ERC721 یک استاندارد مهم در دنیای بلاکچین Ethereum است. به طور ساده، توکن ERC721 یک وسیله‌ای است که به شما امکان مدیریت اتصال به شبکه Ethereum و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد. این توکن‌ها غیر قابل معامله هستند، به این معنی که نمی‌توانند به صورت یک به یک معامله شوند به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

با پیاده‌سازی توکن ERC721 به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانیم دارایی‌های خود را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum مدیریت کنیم. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند. همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

در نتیجه، با استفاده از اسمارت کانترکت، توکن ERC721 بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را با استفاده از توکن ERC721 مدیریت کرده و ویژگی‌های منحصر به فرد این توکن‌ها را به نحوه‌ای امن و قابل اعتماد به اشتراک بگذارند.

  پروژه توکن ERC-721 بخش اول
"20:13  
  پروژه توکن ERC-721 بخش دوم
"24:02  
  پروژه توکن ERC-721 بخش سوم
"13:15  
  پروژه توکن ERC-721 (الزامی)
 100%    
"180:00  
توسعه توکن با استاندارد ERC1155

توکن ERC1155:

توکن ERC1155 یک استاندارد مهم در دنیای بلاکچین Ethereum است. به طور ساده، توکن ERC1155 یک وسیله‌ای است که به شما امکان مدیریت اتصال به شبکه Ethereum و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد. این توکن‌ها غیر قابل معامله هستند، به این معنی که نمی‌توانند به صورت یک به یک معامله شوند به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

با پیاده‌سازی توکن ERC1155 به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانیم دارایی‌های خود را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum مدیریت کنیم. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند. همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

در نتیجه، با استفاده از اسمارت کانترکت، توکن ERC1155 بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این امکان به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را با استفاده از توکن ERC1155 مدیریت کرده و ویژگی‌های منحصر به فرد این توکن‌ها را به نحوه‌ای امن و قابل اعتماد به اشتراک بگذارند.

  پروژه ERC-1155
"22:23  
  پروژه استاندارد ERC-1155 (الزامی)
 100%    
"180:00  
NFT Marketplace

NFT Marketplace:

NFT Marketplace یک پلتفرم است که به کاربران امکان خرید، فروش، و معامله با NFT‌ها (Non-Fungible Tokens) را می‌دهد. این بازارها بر روی شبکه‌های بلاکچین مانند Ethereum یا Binance Smart Chain ساخته می‌شوند و از اسمارت کانترکت‌ها برای انجام معاملات استفاده می‌کنند. اصلی‌ترین وظیفه اسمارت کانترکت‌های NFT Marketplace، اطمینان از امنیت و شفافیت معاملات بین خریداران و فروشندگان است.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

با پیاده‌سازی NFT Marketplace به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانیم دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum مدیریت کنیم. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند. همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

در نتیجه، با استفاده از اسمارت کانترکت، NFT Marketplace بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این امکان به توسعه‌دهندگان و کاربران مارکت‌پلیس NFT اطمینان می‌دهد که تمام معاملات با استفاده از اسمارت کانترکت‌ها به صورت شفاف و بدون نقض انجام می‌شوند.

  پروژه NFT-Marketplace
"18:53  
  پروژه NFT Marketplace (الزامی)
 62.5%    
"180:00  
  آشنایی با dStorage ها (الزامی)
 37.5%    
"18:00  
English Auction

حراج انگلیسی:

حراج انگلیسی به فرآیند یا روش فروش یک مقدار تکی از یک محصول اشاره دارد که حراج با قیمت شروعی آغاز می‌شود که توسط فروشنده محصول تعیین می‌شود و با استمرار حراج از خریداران مختلف افزایش می‌یابد تا قیمت به سطحی برسد که دیگر هیچ خریداری علاقه‌مند به خرید محصول نباشد. این قیمت، قیمت فروش محصول در حراج است.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

با پیاده‌سازی حراج انگلیسی به عنوان یک اسمارت کانترکت، می‌توانیم فروش محصولات را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum مدیریت کنیم. این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند. همچنین، اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

در نتیجه، با استفاده از اسمارت کانترکت، حراج انگلیسی بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود. این امکان به فروشندگان و خریداران اطمینان می‌دهد که فرایند حراج به صورت شفاف و به طور دقیق اجرا می‌شود، و هیچگونه ابهامی در مورد قیمت و شرایط حراج وجود ندارد.

  پروژه English Auction
"18:45  
  پروژه English Auction (الزامی)
 100%    
"180:00  
Dutch Auction

حراج هلندی:
حراج هلندی یک فرآیند فروش است که با قیمت شروعی آغاز می‌شود و سپس قیمت به صورت پی در پی کاهش می‌یابد تا زمانی که کسی پیشنهادی ارائه کند. این پیشنهاد نخستین پیشنهاد برنده حراج می‌شود، و از این راه جلوی هرگونه جنگ حراجی گرفته می‌شود. این فرآیند با روش‌های معمول حراج بازار که قیمت از پایین شروع می‌شود و با رقابت چندین پیشنهاد دهنده به بالا می‌رود، متفاوت است.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

- قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها: اسمارت کانترکت‌ها در بلاکچین قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها را دارند که این اطلاعات می‌تواند قیمت‌ها و جزئیات مربوط به حراج را شفاف کند.
  
- شفافیت و امنیت: با پیاده‌سازی حراج انگلیسی به عنوان یک اسمارت کانترکت، مدیریت فروش محصولات به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum امکان‌پذیر می‌شود.

- جلوگیری از تقلب: این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند، زیرا تمامی مراحل حراج در یک قرارداد هوشمند قرار دارند و قابل دسترسی برای همگان است.

- اجرای خودکار: اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

پیاده‌سازی حراج هلندی به صورت هوشمندانه تر و با اطمینان بیشتری امکان‌پذیر است، و از مزایای قابل توجهی مانند شفافیت و امنیت در معاملات حراج برخوردار خواهد بود.

  پروژه Dutch Auction
"09:33  
  پروژه Dutch Auction (الزامی)
 100%    
"180:00  
Crowd Funding

Crowd Funding یک روش است که به شرکت‌ها و افراد این امکان را می‌دهد تا سرمایه‌گذاری از یک گروه گسترده از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کنند. این گروه سرمایه‌گذاران می‌توانند به عنوان حداقل 10 دلار، به صدها پروژه سرمایه‌گذاری کنند. جمع‌آوری سرمایه از طریق دسترسی آسان به شبکه‌های گسترده افراد از طریق رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های جمع‌آوری سرمایه انجام می‌شود. این روش می‌تواند دایره سرمایه‌گذاران را به خارج از مرزهای معمولی مالکان، خانواده، و سرمایه‌گذاران ونچر گسترش دهد.

چرا با اسمارت کانترکت پیاده‌سازی کنیم؟

- قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها: اسمارت کانترکت‌ها در بلاکچین، قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها را دارند.

- شفافیت و امنیت: پیاده‌سازی جمع‌آوری سرمایه به عنوان یک اسمارت کانترکت، مدیریت فروش محصولات را به صورت شفاف و امن در زنجیره بلاک‌های Ethereum مدیریت می‌کند.

- جلوگیری از تقلب: این روش از تقلب‌ها جلوگیری می‌کند و اطلاعات را برای همگان قابل دسترسی می‌کند.

- اجرای خودکار: اسمارت کانترکت‌ها به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی اجرا می‌شوند.

با بهره‌گیری از اسمارت کانترکت، فرآیند جمع‌آوری سرمایه بهبود یافته و به صورت شفاف و امن اجرا می‌شود.

  پروژه CrowdFunding
"16:12  
  پروژه Crowd Funding (الزامی)
 100%    
"180:00  
پروژه پایانی

با تبریک به خاطر موفقیت‌ها و دانشی که به دست آوردید.

رسیدن به نقطه پایانی دوره پروژه‌های کاربردی بلاکچین نشانگر موفقیت‌های شماست و تمرین این بخش به عنوان مهمترین تمرین دوره، قدرت تحلیل شما را نمایان می‌سازد.

در این مرحله، یک Dex به شما ارائه شده است و همچنین می‌توانید در گیت هاب به دنبال سورس‌های مشابه بگردید و تحلیل خود از عملکرد Dex و اجزاء مختلف آن را در قالب یک تحقیق ارائه دهید.

به یاد داشته باشید که پایان مسیر یادگیری هرگز تمام نمی‌شود و شما باید به مداومت در یادگیری ادامه دهید.

لینک زیر می‌تواند به عنوان یک نقشه راه مناسب برای مسیر مهندسی بلاکچین عنوان شود:
[لینک نقشه راه برای مهندسی بلاکچین](https://roadmap.sh/blockchain)

  آشنایی با Dex (الزامی)
 100%    
"180:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

دوره "پروژه های کاربردی بلاکچین با زبان برنامه نویسی سالیدیتی" با هدف ارتقاء مهارت‌های برنامه‌نویسان در زمینه پروژه‌های بلاکچین و قرارداد‌های هوشمند طراحی شده است.

این دوره شامل ۱۶ فصل می‌باشد، که هر فصل به بررسی یک پروژه و تمرین‌های متنوعی از جمله تحقیقات و برنامه‌نویسی می‌پردازد. در طول دوره، دانشجوان با مفاهیم گوناگون بلاکچین آشنا شده و با چالش‌های واقعی در این زمینه روبرو می‌شوند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher هومن دهقانی
هومن دهقانی , مهندس کامپیوتر و توسعه دهنده نرم افزار و متخصص بلاکچین و فعال حوزه تکنولوژی هست و سابقه همکاری با شرکت های دانش بنیان شیراز و تهران و پروژه های داخلی و خارجی کوچک و بزرگ در حوزه فایننس و برنامه نویسی حوزه فایننس وهمچنین اراءه کارگاه ها و وتدریس مهندسی بلاکچین در دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی شیراز را در کارنامه دارد و در حال حاضر در کنار فعالیت در پروژه های بین المللی دانشجو مدیریت استراتژیک در دانشگاه تهران هست.
مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمد جلال داودیان 1403-01-30
دوره ی خوبی بود ولی انتظار بیشتری میرفت مثلن میشد از برنامه های کاربردی تر و چالشی تر استفاده بشه و همچنین در فصل آخر ، چیزه خاصی در مورد برنامه نویسی یه صرافی غیرمتمرکز گفته نشد به نظرم اگ ساخت و لانچ صفر تا صد یه صرافی غیرمتمرکز هم جز برنامه ها میبود دوره ، واقعن عالی میشد

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره "پروژه های کاربردی بلاکچین با زبان برنامه نویسی سالیدیتی" به دانشجوان این امکان را می‌دهد تا به عنوان برنامه‌نویسان حرفه‌ای در حوزه بلاکچین و قراردادهای هوشمند پیشرفت کنند. این دوره شامل ۱۶ فصل می‌باشد، که هر فصل به بررسی یک پروژه و تمرینات تنوع‌پذیری می‌پردازد. از جمله مباحث مورد آموزش در این دوره می‌توان به ساختار قراردادهای هوشمند، اجرای تراکنش‌های بلاکچین، امنیت و حریم خصوصی، و ارتقاء قابلیت‌های شبکه اشاره کرد.

زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده در این دوره، زبان برنامه نویسی سالیدیتی است که بر اساس بلاکچین اتریوم توسعه یافته است. با این انتخاب زبان، دانشجوان می‌توانند به راحتی با مفاهیم بلاکچین و قراردادهای هوشمند در این سیستم آشنا شوند و پروژه‌های عملی را به طور کامل پیاده‌سازی کنند.

همچنین، تمرینات گوناگون در این دوره افراد را به چالش‌های واقعی دنیای برنامه‌نویسی بلاکچین وارد کرده و آنان را در فرآیند یادگیری بهتر و کسب مهارت‌های عملی تقویت می‌کند. این دوره به عنوان یک پل ارتقاء مهارت برنامه‌نویسان در حوزه بلاکچین و قراردادهای هوشمند عمل می‌کند و به دانشجوان این امکان را می‌دهد که در دنیای پیشرفته و فعال برنامه‌نویسی بلاکچین محترفانه پیشرفت کنند.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  66 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 60 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  10 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام