آموزش مقاله نویسی دانشگاهی لانگمن (پیشرفته)

یا هرگز به این فکر کرده‌اید چرا برخی افراد چپ و راست مقاله چاپ می‌کنند درحالی‌که کارهای آنها ممکن است خیلی هم وزین و عجیب‌وغریب نباشد؟ آیا مقالات شما فوراً توسط ادیتور قبل از ارسال ... ادامه

3 دانشجو
مقدماتی تا پیشرفته
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

از چه لغات و اصطلاحاتی برای نوشتن یک مقاله isi استفاده کنیم

اشتباهات رایجی که ممکن است مرتکب شویم که مقاله‌ام از نظر انگلیسی ضعیف به نظر برسد

نکات کاربردی خاصی را باید در نوشتن مقاله به زبان انگلیسی رعایت کنیم

چگونه پارافرایز کنم تا دچار سرقت علمی یا ادبی نشویم

محتوای دوره

1 فصل 26 جلسه 4 ساعت ویدیو
مقاله نویسی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

یا هرگز به این فکر کرده‌اید چرا برخی افراد چپ و راست مقاله چاپ می‌کنند درحالی‌که کارهای آنها ممکن است خیلی هم وزین و عجیب‌وغریب نباشد؟ آیا مقالات شما فوراً توسط ادیتور قبل از ارسال به داوری با جملاتی نظیر اینکه سرمان شلوغ است یا مقاله شما در چهارچوب فعلی سوژه‌های مجله نیست رجکت می‌شود؟ آیا اصلاً به این موضوع فکر کرده‌اید که حتی مقالاتی که به مرحله بعد می‌رسند، یعنی فرایند داوری را طی می‌کنند، اولین دغدغه در نظر دواران چیست؟

 می‌توان ده‌ها پرسش دیگر و البته مهم را به همین شکل مطرح کرد و پاسخ همه آنها به یک موضوع ساده برمی‌گردد: نگارش درست به زبان انگلیسی! بله درست خوانده‌اید اولین چالش در فرایند چاپ مقاله در سطح آکادمیک برای همه رشته‌ها و حتی برای انگلیسی‌زبان‌ها، نوشتن با طعم آکادمیک است نه چیز دیگر؛ لذا در این اموزش سعی کرده‌ایم به این سؤال پاسخ دهیم.

البته در فیلم اول، می‌توانید نکات مهمی را که در طول آموزش یاد خواهید گرفت را به شما نشان می‌دهیم. صدها نکته ریز که بعد از دیدن کل آموزش هم دیدگاه شما را عوض خواهد کرد، هم سواد آکادمیک نوشتن مقاله را. این آموزش بر اساس تجربه شخصی بنده در چاپ بیش از 50 مقاله در مجلات ISI و در رتبه Q1 بوده است. فارغ‌التحصیل کردن بیش از دانشجوی دکتری که اغلب آنها در حداکثر 7 ترم فارغ شده‌اند.

البته اولین دانشجوی دکتری بنده با چاپ دو مقاله در مجلات کیو 1 شش ترمه دفاع کرد؛ ولی مقاله سوم همین دانشجو حدود 8 سال طول کشید از سال 2016 تا 2023 (از ارسال به یک مجله تا چاپ در همان مجله)!!!! هیچ مشکل علمی یا نگارشی نداشت و این یعنی گاهی همه داستان فقط انگلیسی نیست؛ ولی انگلیسی مقالات اولین گام و مهم‌ترین گام است. پس اکیداً یادگیری کامل این آموزش را توصیه می‌کنم و منتظر نظرات و پیشنهادها و بیان تجربیات شما در قسمت کامنت‌ها هستم.

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

طاهر لطفی
طاهر لطفی
12 دوره
65,505 دانشجو

طاهر لطفی یکی از استادهای ریاضی شناخته شده است که بیش از سی‌سال به امر تدریس و پژوهش ریاضی مشغول است. شاید بتوان وی را اولین کسی دانست که به طور کاملاً حرفه‌ای به نوشتن کتب راهنمای ریاضی دانشگاهی در بیش از سی‌سال گذشته پرداخته است. امروزه با فراهم‌شدن آموزش مجازی، علاقه وی به ارائه دوره‌های فشرده با تأکید بر حل مسئله افزایش‌یافته است. تربیت بیش از بیست دانشجوی دکتری و همکاری پژوهشی با پژوهشگران خارجی باعث شده است که او امروزه به انتقال تجربیات پخته‌تری در زمینه آموزش ریاضی بپردازد. از علاقه‌مندی‌های وی طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی است.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های طاهر لطفی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.