مهندسی پزشکی

بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران

دانشگاه‌های مهندسی پزشکی در ایران

مهندسی پزشکی با وجود کاربرد فراوانی که دارد، اما آینده‌ی تأمین‌ شده‌ای را در اختیار فارغ‌التحصیلان خود قرار نمی‌دهد، به ویژه اگر دانشجویان قصد ادامه تحصیل در این رشته را داشته باشند. با این حال بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران این رشته را به صورت کاملا کاربردی و تخصصی ارائه می‌دهند و زمینه را برای ورود دانشجویان به صنعت مهندسی پزشکی آماده می‌کنند.

این رشته با بکارگیری مباحث مهندسی و الکترونیک با در نظر گرفتن علوم پزشکی و آناتومی بدن، به ساخت تجهیزات و وسایل مورد نیاز در صنعت پزشکی می‌پردازد.

مرجع کامل آموزش مهندسی پزشکی

 

این دانشگاه‌ها را می‌توان جزء بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران دانست که فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان در آن‌ها رونق دارد. در ادامه این دانشگاه‌ها را بهتر می‌شناسیم.

لیست بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران

به طور کلی دانشگاه‌هایی که این رشته را ارائه می‌دهند تعدادشان انگشت‌شمار است؛ قبل از آن‌که بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران را معرفی کنیم به معرفی کلیه دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته می‌پردازیم. البته توجه داشته باشید این دانشگاه‌ها با رشته‌ی پایه‌ی ریاضی و کسانی که کنکور رشته‌ی فنی و مهندسی را داده‌اند، دانشجو پذیرش می‌کنند.

این دانشگاه‌ها شامل:

دانشگاه‌ اصفهان دانشگاه شاهد-تهران دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه‌ صنعتی امیرکبیر(پردیس خودگردان) دانشگاه صنعتی سهند تبریز(روزانه و شبانه و مجازی دولتی) دانشگاه صنعتی شاهرود(روزانه و شبانه)
دانشگاه صنعتی همدان(روزانه و شبانه)، مؤسسه غیرانتفاعی البرز-قزوین دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا-مشهد مؤسسه غیرانتفاعی ایوانکی دانشگاه غیرانتفاعی شمال-آمل دانشگاه غیرانتفاعی شیخ بهایی-اصفهان
دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی سجاد-مشهد دانشگاه غیرانتفاعی علامه محدث نوری-نور دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر-یزد دانشگاه غیرانتفاعی علوم‌وفنون مازندران-بابل دانشگاه غیرانتفاعی آفرینش-بروجرد مؤسسه غیرانتفاعی ابرار-تهران(ویژه خواهران)
مؤسسه غیرانتفاعی احرار-رشت مؤسسه غیرانتفاعی ادیبان-گرمسار مؤسسه غیرانتفاعی اکباتان-قزوین مؤسسه غیرانتفاعی انرژی-ساوه مؤسسه غیرانتفاعی پویش-قم مؤسسه غیرانتفاعی پویندگان دانش-چالوس
مؤسسه غیرانتفاعی جهاد دانشگاهی-اصفهان مؤسسه غیرانتفاعی خراسان و خاوران-مشهد مؤسسه غیرانتفاعی خزر-محمودآباد مؤسسه غیراتفاعی راغب اصفهانی-اصفهان مؤسسه غیرانتفاعی رحمان-رامسر مؤسسه غیرانتفاعی رشدیه-تبریز
مؤسسه غیرانتفاعی روزبهان-ساری مؤسسه غیرانتفاعی زاگرس-کرمانشاه مؤسسه غیرانتفاعی زند دانش گستر-شیراز مؤسسه غیرانتفاعی سراج-تبریز مؤسسه غیرانتفاعی سردار جنگل-رشت مؤسسه غیرانتفاعی سنا-ساری
مؤسسه غیرانتفاعی صدرالمتالهین-تهران(ویژه برادران)، مؤسسه غیرانتفاعی صنعتی مازندران-بابل مؤسسه غیرانتفاعی علامه دهخدا-قزوین مؤسسه غیرانتفاعی علوم و فناوری آریان-امیرکلا بابل مؤسسه غیرانتفاعی علوم و فناوری سپاهان-اصفهان مؤسسه غیرانتفاعی فخرالدین اسعد گرگانی
مؤسسه غیرانتفاعی کسری-رامسر مؤسسه غیرانتفاعی مازیار-رویان نور مؤسسه غیرانتفاعی هدف-ساری مؤسسه غیرانتفاعی هرمزان-بیرجند دانشگاه پیام‎‌‌نور استان اصفهان دانشگاه پیام‌نور استان البرز-مرکز کرج
دانشگاه پیام‌نور استان تهران-تهران شمال دانشگاه پیام‌نور استان خراسان رضوی-مرکزمشهد دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان-مرکز اهواز دانشگاه پیام‌نور استان سمنان-مرکز سمنان دانشگاه پیام‌نور استان فارس-مرکز شیراز دانشگاه پیام‌نور استان قزوین-مرکز قزوین
دانشگاه پیام نور استان یزد-مرکز یزد و میبد

دانشکده مهندسی پزشکی امیرکبیر،بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران

بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران
بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران

هرچند با توجه به مطالب گفته بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر کشور رشته مهندسی پزشکی را ارائه می‌دهند، اما برخی از این دانشگاه‌ها در صدر بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران هستند که البته تعدادی از آن‌ها در تهران پایتخت ایران قرار دارند؛ این دانشگاه‌ها شامل: دانشکده مهندسی پزشکی امیرکبیر که یکی از دانشگاه‌های مطرح در این حوزه می‌باشد.

آموزش آنالیز RNAseq با سرور Galaxy

 

این رشته برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب تأسیس شده که پس از آن دانشگاه‌های اصفهان، سهند تبریز، شاهد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات جزء اولین ارائه‌دهندگان این رشته بوده‌اند.

به دلیل کاربردی بودن این رشته مقطع کارشناسی ارشد آن در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، علم وصنعت، صنعتی شریف، علوم‌پزشکی تهران، تربیت مدرس، شاهد، تهران، خواجه نصیر، علوم‌پزشکی اصفهان، مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و فناوری ارائه می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت دانشگاه‌های نام برده شده جزء بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی در ایران هستند که در سه گرایش بیوالکتریک، بیومکانیک و بیومواد دانشجو می‌پذیرند.

این دانشگاه‌ها در حوزه‌ی مهندسی پزشکی کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی مختلفی را به جهت گسترش فضای علمی و تبادل اطلاعات بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی با سایر دانشگاه‌های خارج از کشور برگزار کرده‌اند.

چرا این دانشگاه ها به بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی در ایران شناخته شده اند

یکی از دلایلی که این دانشگاه‌ها به بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران تبدیل شده‌اند، وجود تعداد زیادی اعضای هیئت علمی است که از نظر رتبه‌بندی هیئت علمی در جایگاه خوبی هم قرار دارند؛ وجود دانشکده اختصاصی مهندسی پزشکی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سبب شده این دانشگاه در بین سایر دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته مهندسی پزشکی در دنیا دارای برتری قابل توجه‌ای باشد.

 

مقاله پییشنهادی :رشته مهندسی پزشکی برای مهاجرت

 

دانشگاه‌های معرفی شده در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرند که البته با توجه به اینکه مهندسی پزشکی رشته‌ای پرطرفدار در بین دانشجویان است، لذا برای قبولی در مقاطع مختلف در آن نیازمند رتبه‌ی بالایی برای پذیرش می‌باشد.

کلام پایانی

مهندسی پزشکی به عنوان یکی از رشته‌های شاخه مهندسی در تلاش است تا با استفاده از ابزار و دانش مهندسی، علوم پزشکی و زیستی را به نحوی کارا تر در اختیار عموم و جامعه‌ی علمی قرار بدهد، تا علاوه بر خدمت‌دهی مناسب به محققین در این زمینه کمک‌های لازم در خصوص پژوهش‌های مورد نیاز را ارائه کند؛ از این رو انتخاب بهترین دانشگاه مهندسی پزشکی ایران برای تحصیل و استفاده از خدمات آموزشی آن در جهت عرصه کاربردی آن کمک‌کننده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا