برنامه نویسی و IT

راه‌های جلوگیری از هک اینستاگرام

چگونه از هک اینستاگرام در امان بمانیم

بسیاری از مردم به این فکر هستند که چگونه از اکانت‌های اینستاگرام خود در برابر هک شدن محافظت کنند. هک اینستاگرام مطمئناً شرایط ترسناکی است، مخصوصاً اگر مشاغلی دارید که برای فروش یا تولید به اینستاگرام متکی هستید! بنابراین برای محافظت از حساب اینستاگرام خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

 

ویدیو پییشنهادی : آموزش هک
آموزش هک

 

در مقاله امروز، ما ۵ استراتژی مهم را برای ایمن نگه داشتن حساب شما شرح می‌دهیم (+ اینکه اگر حساب Instagram شما به خطر بیفتد چه کاری باید انجام دهید!):

اول از همه: اگر حساب Instagram شما هک شد چه کاری باید کرد؟

قبل از اینکه نکات امنیتی و راهکارهایی را برای محافظت از هک اینستاگرام خود بررسی کنیم، بیایید ببینیم که اگر فکر می‌کنید حساب شما هک شده است چه کاری باید انجام دهید:

 ۱: از روند جدید بازیابی حساب Instagram استفاده کنید

به تازگی، سخنگوی اینستاگرام اعلام کرد که این پلتفرم در حال آزمایش ویژگی‌های امنیتی جدید است که «ورود به سیستم را برای شما آسان‌تر می‌کند و در صورت هک اینستاگرام می‌توانید حساب خود را پس بگیرید.»

اما تنها این نیست! طبق گفته سخنگو، همچنین گزارش شده است که ویژگی هایی را آزمایش می‌کند که در وهله اول سرقت حساب‌های اینستاگرام را برای هکرها دشوارتر کند.

چطور کار می‌کند؟

اگر نمی‌توانید به حساب اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید چون گذرواژه توسط یک هکر تغییر کرده است، می توانید روی دکمه «My Login info isn’t Working» ضربه بزنید، این امر باعث می‌شود شما آدرس ایمیل یا شماره تلفن پیوند شده به حساب خود را وارد کنید مواردی که هنگام ورود به سیستم اینستاگرام از آنها استفاده شده است.

اینستاگرام سپس یک کد شش رقمی برای شما ارسال می‌کند تا بتوانید دوباره به حساب دسترسی پیدا کنید.

 

سخنگوی اینستاگرام همچنین افزود، هنگامی که دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید، اینستاگرام اقدامات بعدی را انجام خواهد داد تا «اطمینان حاصل کند که هکر نمی‌تواند از کدهای ارسال شده به آدرس ایمیل شما یا شماره تلفن برای دسترسی به حساب شما از دستگاه دیگری استفاده کند.»

۲: از سیستم قدیمی بازیابی حساب Instagram استفاده کنید

اگر هنوز به ویژگی جدید دسترسی ندارید، همچنان می‌توانید از روند قدیمی Instagram برای بازیابی حساب‌های هک شده استفاده کنید:

 ۱: حساب ایمیل خود را برای پیامی از اینستاگرام بررسی کنید

اگر ایمیلی از اینستاگرام دریافت کرده‌اید که به شما اطلاع می‌دهد آدرس ایمیل شما تغییر کرده است، ممکن است با استفاده از گزینه revert this change در آن پیام، دوباره ایمیل خودتان را اضافه کنید.

اگر اطلاعات اضافی نیز تغییر کرده است (مانند گذرواژه) و نمی‌توانید آدرس ایمیل خود را بازگردانید، باید حساب را به Instagram گزارش دهید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است: در صفحه ورود به سیستم، Forgot password را انتخاب کنید.

 

بر روی گزینه Need more Help در زیر Send Login Link کلیک کنید، سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید

یک آدرس ایمیل ایمن وارد کنید که فقط شما می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. پس از ارسال درخواست خود، در مراحل بعد به دنبال یک ایمیل از طرف اینستاگرام باشید.

۲: حساب خود را تأیید کنید

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، باید یک ایمیل پاسخ خودکار از تیم امنیتی اینستاگرام دریافت کنید که از شما می‌خواهد به آن‌ها در تأیید هویت خود کمک کنید. از شما یکی یا هر دو مورد زیر خواسته می شود:

  • عکسی از خود در دست داشتن کاغذی با کد دست نویس که به شما ارائه داده‌اند.
  • آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن وارد سیستم شده‌اید و نوع دستگاهی که هنگام ثبت نام استفاده کرده‌اید (به عنوان مثال: iPhone ، Android ، iPad،).

هنگامی که اطلاعات را برای کمک به تأیید هویت خود ارائه می‌دهید، دستورالعمل‌های خاصی برای بازیابی حساب شما در آدرس ایمیل ایمن ارائه شده برای شما ارسال می‌کند.

 

مقاله پییشنهادی : دانستنی های هک با پایتون
دانستنی های هک با پایتون

 

 ۳: اگر هنوز قادر به ورود به حساب اینستاگرام خود هستید

اگر فکر می‌کنید حساب شما هک شده است و هنوز می‌توانید وارد سیستم شوید، در اینجا چند کار وجود دارد که می‌توانید برای حفظ امنیت حساب خود انجام دهید:

  • رمز ورود خود را تغییر دهید یا برای خودتان ایمیل تنظیم مجدد رمز عبور ارسال کنید
  • دسترسی به هرگونه برنامه شخص ثالث مشکوک را لغو کنید
  • برای امنیت بیشتر احراز هویت two-factor authentication را روشن کنید

برخی از این موارد و موارد دیگر را در زیر مرور خواهیم کرد، در ضمن، در اینجا ۵ نکته برای محافظت از هک شدن حساب Instagram شما آورده شده است:

 ۱: رمزعبور قوی انتخاب کنید

واضح‌ترین نکته در لیست ما مهمترین نکته است.

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که هکرها به حساب‌های شما وارد می‌شوند، حدس زدن کلمات عبور یا استفاده از رمزهای عبور قدیمی است که در نقض داده‌ها به خطر افتاده است (ما توصیه می‌کنیم از ابزار رایگان Have I Be Pwned برای بررسی سرقت رمزهای عبور خود استفاده کنید).

این خیلی مهم است که یک رمز عبور پیچیده و قوی استفاده کنید.

در حالی که اینستاگرام توصیه می‌کند از «ترکیبی از حداقل شش عدد، حرف و علائم نگارشی» استفاده شود، اما اکثر کارشناسان امنیتی حداقل طول رمز عبور ۸ حرف را پیشنهاد می‌کنند.

همچنین باید به طور مرتب رمز ورود اینستاگرام خود را به روز کنید، طبق گفته اکثر کارشناسان سالانه حداقل یک یا دو بار در باید این کار را انجام دهید. حتی ممکن است بخواهید برای پیگیری و مدیریت رمزهای عبور خود از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید.

 

مقاله پییشنهادی : هک اندروید
هک اندروید

 

۲: روشن کردن Two-Factor Authentication

تقریباً همه برنامه‌های اصلی اکنون به نوعی احراز هویت دو عاملی یا Two-Factor Authentication را ارائه می دهند و این شامل Instagram نیز می‌شود.

با احراز هویت دو عاملی، هر زمان که از دستگاه ناشناس وارد اینستاگرام می‌شوید، از شما خواسته می‌شود یک کد امنیتی پیامکی را به همراه نام کاربری و رمز ورود وارد کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش هکرها برای ورود به سیستم حساب شما و تغییر اطلاعات تماس شما خنثی شود.

برای روشن کردن احراز هویت دو عاملی، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی دکمه تنظیمات ضربه بزنید. سپس به پایین پیمایش کنید و روی Two-Factor Authentication ضربه بزنید.

 

سپس گزینه Require Security Code را روشن کنید.

 

اگر شماره تلفنی را برای حساب خود انتخاب نکرده باشید، از شما خواسته می‌شود شماره‌ای را وارد کنید. پس از وارد کردن شماره تلفن خود، روی دکمه بعدی ضربه بزنید.

 

 

اکنون وقتی از طریق دستگاه ناشناخته وارد حساب اینستاگرام خود می‌شوید، از شما خواسته می‌شود کد امنیتی را که با پیامک دریافت می‌کنید وارد کنید.

 

مقاله پییشنهادی : هکر کلاه سفید
هکر کلاه سفید

 

احراز هویت شخص ثالث

اینستاگرام اخیراً سیستم احراز هویت دو عاملی قوی‌تری را اعلام کرده است که به شما امکان می‌دهد از برنامه‌های احراز هویت شخص ثالث برای ورود به حساب اینستاگرام خود استفاده کنید.

برای استفاده از یک برنامه شخص ثالث برای ورود به حساب اینستاگرام خود، به پروفایل خود بروید، روی نماد منو ضربه بزنید، «Setting» را در پایین انتخاب کنید و سپس «Two-Step Autentication» را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، «Authentication App» را به عنوان تأیید اعتبار مورد نظر خود انتخاب کنید.

 

 

اگر قبلاً یک برنامه احراز هویت نصب کرده باشید، اینستاگرام به طور خودکار برنامه را پیدا می‌کند و یک کد ورود به سیستم برای آن ارسال می‌کند. باید کد را بازیابی کرده و در Instagram وارد کنید تا احراز هویت دو عاملی به طور خودکار روشن شود.

اگر برنامه احراز هویت ندارید، به App Store یا Google Play Store بروید تا ابتدا یکی را دانلود کنید و سپس با راه اندازی احراز هویت دو عاملی ادامه دهید.

 

۳: مطمئن شوید که حساب ایمیل شما ایمن است

ایمیل شما تا حدودی شبیه دروازه ورود به حسابهای آنلاین شماست، اگر کسی به آن دسترسی داشته باشد، تقریباً به همه موارد دیگری که از ایمیل خود برای آن استفاده کرده‌اید نیز دسترسی دارد، بنابراین مطمئن شوید که ایمن است!

اکثر ارائه دهندگان ایمیل سیستم هایی برای جلوگیری از ورود ناخواسته به سیستم و ارائه اقدامات امنیتی مانند رمزگذاری ایمیل و احراز هویت دو عاملی دارند. اگر واقعاً می‌خواهید حساب اینستاگرام خود را ایمن نگه دارید ، باید اطمینان حاصل کنید که حساب ایمیل شما به همان اندازه ایمن است.

 

مقاله پییشنهادی : هکر کلاه خاکستری
هکر کلاه خاکستری

 

۴: دسترسی به برنامه های شخص ثالث مشکوک را لغو کنید

یکی از نکات امنیتی اخیر اینستاگرام لغو دسترسی به «برنامه های شخص ثالث مشکوک» است. اساساً، این به معنای هر وب سایت یا برنامه‌ای است که از دستورالعمل‌های امنیتی یا شرایط استفاده Instagram پیروی نمی‌کند (از جمله برنامه‌های ربات Instagram که از طرف شما افراد دیگر را لایک می‌کنند، کامنت می‌گذارند یا فالو می‌کنند)

برای مدیریت برنامه‌های شخص ثالث، پروفایل اینستاگرام خود را در رایانه باز کنید، روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و سپس روی «Authorized Apps» کلیک کنید.

در اینجا لیستی از برنامه ها را پیدا می کنید که اجازه دسترسی به پروفایل و اطلاعات حساب شما را دارند. اگر مورد عجیبی مشاهده کردید، با کلیک روی دکمه Revoke Access می‌توانید به راحتی دسترسی برنامه شخص ثالث را لغو کنید.

۵: نکات امنیتی اضافی

اگرچه نکات بالا برای ایمن نگه داشتن حساب شما کافی است، اما در اینجا چند راه دیگر برای ایمن ماندن از هک اینستاگرام وجود دارد:

اولین مورد این است که به یاد داشته باشید هر زمان که از رایانه یا تلفن دیگری استفاده می‌کنید از اینستاگرام خارج شوید. و اگر از طریق رایانه عمومی به اینستاگرام وارد شدید، مطمئن شوید که کادر «Remember Me» را علامت نزنید، زیرا با این کار حتی پس از بستن مرورگر نیز به سیستم وارد خواهید شد.

مورد دوم این است که هرگز رمز ورود خود را به کسی که نمی‌شناسید و به او اعتماد ندارید، ندهید. این یکی کاملاً واضح است ، اما یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که هکرها به حساب های افراد دسترسی پیدا می کنند، «فیشینگ» است.

نحوه عملکرد حملات فیشینگ اینگونه است که هکرها ایمیلی برای شما ارسال می‌کنند که حاوی لینکی به صفحه جعلی ورود اینستاگرام است. وقتی با ایمیل و گذرواژه خود وارد سیستم می‌شوید، هکرها اطلاعات شما را دریافت می‌کنند.

برای اینکه این اتفاق برای شما نیفتد، مطمئن شوید که احراز هویت دو عاملی را روشن کرده‌اید و همیشه قانونی بودن ایمیل‌های دریافتی را بررسی کنید.

 

 

نکته مهم دیگر در مورد هک اینستاگرام

نکته سوم این است که نسبت به حساب‌هایی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید بیشتر احتیاط کنید. و به لطف ابزار جدید About This Account، می توانید این کار را انجام دهید.

با استفاده از About this Account، اکنون می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره حساب‌های موجود در اینستاگرام که مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کنند، مشاهده کنید. به این ترتیب، می‌توانید اعتبار آن حساب را قبل از دنبال کردن ارزیابی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک حساب، به پروفایل آنها بروید، روی دکمه«…» ضربه بزنید و سپس «About This Account» را انتخاب کنید.

 

در آنجا، تاریخ پیوستن حساب به اینستاگرام، کشوری که این حساب در آن قرار دارد، حساب هایی با فالور‌های مشترک، هرگونه تغییر نام کاربری در سال گذشته و هرگونه تبلیغاتی که این حساب در حال اجرا دارد، مشاهده خواهید کرد.

 

 

با توجه به اینکه تعداد هک اینستاگرام به هزاران مورد رسیده است، بسیار مهم است که شما اقدامات صحیحی را برای ایمن سازی حساب خود و محافظت از خود در برابر هکرها انجام دهید. اگر راهکار دیگری برای ایمن نگه داشتن حساب خود دارید، در نظرات به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا