مقالات دیجیتال مارکتینگ

به چه کسی دیجیتال مارکتر می‌گویند

دیجیتال مارکتر کیست

دیجیتال مارکتر کیست: به زبان خیلی ساده دیجیتال مارکتر به کسی می‌گویند که از طریق اینترنت و زمینه‌ای که دنیای وب فراهم کرده است، در راستای فروش هرچه بهتر یک محصول و یا معرفی و ارائه یک خدمت فعالیت کند.

 

ویدیو پییشنهادی :  دیجیتال مارکتینگ
آموزش دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ و یا به زبان انگلیسی digital marketing هم زمان با پیشرفت تکنولوژی پا به دنیای کسب‌و‌کارها گذاشت، تا جایی که امروزه هیچ کسب و کاری نمی‌تواند برای پیشرفت موقعیت خود این روش را نادیده بگیرد و روز‌به‌روز به تعداد افرادی که به عنوان دیجیتال مارکتر فعالیت می‌کنند افزوده می‌شود.

مارکتینگ که به زبان فارسی می‌توان آن را بازاریابی معنی کرد فعالیتی است که در درصد بالایی از زمینه‌های کاری برای شناساندن محصول به یادی صاحبان کار آمده است و دیجیتال مارکتینگ به تمامی این فعالیت ها توسط اینترنت‌گفته می‌شود.

 

ویدیو پیشنهادی : گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس

 

 

دیجیتال مارکتر کیست

 

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که دیجیتال مارکتر کیست و یا به عبارت دیگر بازاریابی دیجیتال چیست؟ پاسخ این است: کسی که از طریق اینترنت بازاریابی انجام می‌دهد (منظور از بازاریابی اینترنتی همان بازاریابی دیجیتال است). در دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال مارکتر نیاز نیست به صورت فیزیکی و حضوری به بازاریابی بپردازد بلکه از طریق انواع مدل‌ها و استراتژی‌ها این کار را انجام می‌دهد.

روش‌های دیجیتال مارکتینگ

از انواع روش‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توان به: ایمیل مارکتینگ، سئو، ویدیو مارکتینگ، محتوای مفهومی، اینفلوئنسر مارکتینگ و … اشاره کرد.

تمامی این روش‌ها هر کدام در بازه‌های زمانی مشخصی روی کار آمدند، به طور مثال هنگامی که اکثر فعالیت‌های اینترنتی به واسطه داشتن یک ایمیل صورت می‌گرفت باعث شد تا درصد بالایی از افراد حتما یک ایمیل مختص به خود داشته باشند.

 

ویدیو پیشنهادی :  بازاریابی
بازاریابی

 

دیجیتال مارکتینگ از همین موضوع در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کرد و ایمیل مارکتینگ به یکی از انواع مدل‌ها در بازاریابی تبدیل شد. یکی دیگر از ابزارهایی که به کمک دیجیتال مارکتر آمده است تبلیغات ppc است. تمام این موارد مفهوم درستی از سوال دیجیتال مارکتر کیست به ما می‌دهد.

یک دیجیتال مارکتر چه نقشی در تبلیغات ppc ایفا می کند ؟

تبلیغات ppc مخفف عبارت pay per click است. بهتر است قبل از توضیح این مورد ابتدا نقش سئو را دیجیتال مارکتینگ توضیح دهیم. سئو یعنی تمام فعالیت‌هایی که یک سایت باید انجام دهد و همه قوانینی که باید در نظر بگیرد تا هنگامی که کاربر کلمات مرتبط با سایت آن شخص را در گوگل جستجو می‌کند، سایت او در لیست‌های بالاتری قرار گیرد و کاربر سایت را در صفحه اول گوگل مشاهده کند.

همه این‌ها در صورتی رخ می‌دهد تا سئوی یک سایت به بهترین شکل ممکن انجام شده باشد حال یکی از روش‌های دیگری که مدیر یک سایت می‌تواند برای بالا بردن ترافیک و یا بازدید سایت خود انجام دهد تبلیغات ppc است.

 

 

در این روش دیجیتال مارکتر در سایت‌های برجسته و مرتبط گوگل برای سایت خود تبلیغ می‌کند و به ازای هر کلیکی که از طریق سایت واسطه به سایت او انجام شود باید مبلغی را پرداخت کند.

 

یک دیجیتال مارکتر چه نقشی در تبلیغات ppc ایفا می کند ؟

 

به عبارت دیگر می‌توان گفت که سایت واسطه به دلیل اینکه در صفحه اول گوگل است و ترافیک بالایی دارد، از طریق مراجعه کاربران و کلیک بر روی تبلیغ بازدید سایت افزایش می‌یابد.

درآمد دیجیتال مارکتر در چه زمینه هایی است؟

شغلی که با پیشرفت تکنولوژی به سمت جلو حرکت می‌کند و در گذر زمان سیر صعودی را از نظر فرصت‌های شغلی و استراتژی‌های عملی طی می کند. پس می‌توان گفت که از مزیت‌های این شغل این است که رشد مالی به همراه رشد و پیشرفت کاری در کنار هم و به موازات هم صورت می‌گیرد.

 

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ با چه فعالیت هایی صاحب درآمد می شود؟

پاسخ آن ساده است و می‌توان گفت هر کسی که در هر کدام از زمینه‌های مجازی و اینترنتی دارای مهارت باشد می‌تواند آن را با کسب اطلاعات و آگاهی از بازاریابی تبدیل به یک فرصت شغلی کند و به عنوان یک دیجیتال مارکتر فعالیت کند.

به طور مختصر برخی از این فرصت‌های شغلی در زیر گردآوری شده است:

کارشناس تولید محتوا

محتوایی که تولید می‌شود می‌تواند فرمت‌های مختلفی داشته باشد:

  1. ویدویی
  2. عکس
  3. پوستر
  4. متن و …

که عمده‌ترین آن‌ها را کارشناس تولید محتوای متنی می‌گویند.

دقیقا همان کاری که یک نویسنده انجام داده است و این مطالب را گرد هم آورده و شما در حال مطالعه آن هستید. یک کارشناس تولید محتوا با تلفیقی از استعداد و توانایی‌ای که در نوشتن دارد همراه با کسب اطلاعات از دنیای مجازی و اینترنت، یک محتوا تولید می‌کند و تحت عنوان دیجیتال مارکتر با صاحبان کسب و کار همکاری می‌کند.

 

ویدیو پیشنهادی : آموزش بازاریابی محتوایی
آموزش بازاریابی محتوایی

کارشناس تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

از دیگر زمینه‌های شغلی دیجیتال مارکتر می توان به کارشناس شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. منظور از شبکه اجتماعی تمام فضاها و محیط‌هایی است که افراد بدون حضور فیزیکی و از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. از جمله این فضاها می‌توان به فیس بوک، اینستاگرام و …اشاره کرد.

یک کارشناس دیجیتال مارکتر از طریق این فضاها به بازاریابی می‌پردازد. یک کارشناس در این زمینه مسلما دارای توانایی خوبی در سرچ کردن، آمادگی برای کار گروهی، آشنایی با نرم افزارهای طراحی و کارهایی از این قبیل را دارد.

 

کارشناس تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ

کارشناس شبکه های اجتماعی

زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی دیگر دیجیتال مارکتر، کارشناس سئو ( در مواردی همچون سایت و وبلاگ)، کارشناس تبلیغات، بازاریابی مجازی و …. هستند. مزیت دیگر دیجیتال مارکتر بودن این است که زمان و محل کار و تا حدودی قواعد و چهار چوب‌هایی که در حین انجام یک کار صورت می‌گیرد کاملا در اختیار خود شماست و این موضوع یک امتیاز مثبت برای داشتن شغل مناسب است.آموزش سئو

 

از دیگر مزیت‌ها این است که می‌توان به دیجیتال مارکتر شدن به عنوان شغل دوم نگاه کرد و آزادی عملی که در در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد به نوعی یک تجربه جدید و متفاوت نسبت به سایر مشاغل است.

چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

اگر در یک جمله به این سوال پاسخ دهیم که کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست؟

پاسخ این است که شخصی که در راستای اهداف صاحب کسب و کار (فیزیکی و یا مجازی) فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد تا آن محصول به عنوان یک برند در ذهن مردم و کاربران باقی بماند.

برای دیجیتال مارکتر شدن لازم است فعالیت‌ها و مسیرهایی طی شود، من جمله: این است که ابتدا باید به زمینه‌هایی که در آن استعداد و مهارت دارید و همچنین در دیجیتال مارکتینگ به کار می‌آید را شناسایی کنید و سپس در مرحله بعد در صدد تقویت و بروز این استعداد و توانایی برآیید و تلاش کنید تا به صورت تخصصی و کاربردی مهارت را پرورش دهید.

 

 

استخدام دیجیتال مارکتر مسلما برای هر صاحب کسب و کاری به این شرط صورت می‌گیرد که آن فرد دارای تجربه‌ها و رزومه‌های مرتبطی در آن زمینه باشد، به این دلیل که تجربه و سابقه کاری در این زمینه به کارشناس دیجیتال مارکتینگ بسیار کمک می‌کند تا در این کار به هدف اصلی دیجیتال مارکتینگ جامعه عمل بپوشاند.

بنابراین در وهله اول پیشنهاد می‌شود که بدون در نظر گرفتن درآمد به کسب تجربه بپردازید این راهکار می‌تواند از طریق کارآموزی برای یک سایت و یا یک کسب و کار عملی شود.

مهارت های دیجیتال مارکتر

مهارت‌های دیجیتال مارکتر را مجموعه ای از “استعدادها”، “توانایی‌ها”، “آموزش و یادگیری‌ها” در کنار”تجربه” تشکیل می‌دهد.

یک دیجیتال مارکتر هر روز باید در حال یادگیری باشد. دیجیتال مارکتینگ بر مبنای علم و به سرعت تکنولوژی رو به جلو حرکت می‌کند. بنابراین کسی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کند لازم است همراه با این سرعت پیش رود، در غیر این صورت در میانه راه از قافله عقب مانده و هیچ صاحب کسب و کاری حاضر نیست یک فرد با اطلاعات محدود را به عنوان دیجیتال مارکتر بپذیرد.

یک دیجیتال مارکتر مدام باید با افراد متفاوت و موفق در این زمینه در ارتباط باشد. مطالعه کتاب‌های نویسنده‌هایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته‌اند و تعداد این کتاب‌ها کم هم نیست در مسیر کارشناس دیجیتال مارکتینگ شدن بسیار روش موثری می‌باشد.

 

مهارت های دیجیتال مارکتر از صفر تا صد

 

از بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توان به کتاب‌هایی همچون: “کتاب راهنمای کامل بازاریابی اینترنتی”، “کتاب راهنمای کامل بازاریابی ایمیلی برای تغییر”، ” کتاب ۲۵ نکته که هر وب سایت اینترنتی باید آن را رعایت کند” اشاره کرد.

ارتباطات گسترده در بازاریابی

مهارت دیگری که یک دیجیتال مارکتر باید داشته باشد داشتن درک درست و آگاهانه در مورد بازاریابی است. داشتن اطلاعات و تخصص در زمینه‌های وب و فضای مجازی به تنهایی نمی‌تواند مسیر پیشرفت شما در جهت کارشناس دیجیتال مارکتینگ هموار کند.

بالا بردن اطلاعات در زمینه‌های بازاریابی، فنون جذب مشتری و آگاهی یافتن از سلایق مختلف برای یک دیجیتال مارکتر ضروری است.

یک دیجیتال مارکتر باید در مورد وب، فضای مجازی و طراحی سایت‌ها اطلاعات مختصری داشته باشد، چرا که مبنا بر این است که وب و فضای مجازی فضای کاری یک دیجیتال مارکتر را تشکیل می‌دهد و تا جایی که باید در این زمینه اطلاعات کسب کرد.

امیدواریم تا به اینجا اطلاعات مناسبی را در مورد سوال دیجیتال مارکتر کیست در اختیار شما قرار داده باشیم.

سعید هابطی

چند سالی میشه که در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ در حال فعالیت هستم. به موسیقی و فلسفه علاقه ی خاصی دارم و بیشتر زمان رو صرف مطالعه و نوازندگی می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا