آموزش مقدماتی Tailwind

poster
پیش‌نمایش دوره

Tailwind CSS یک فریم‌ورک CSS است که کلاس‌های از پیش طراحی شده‌ای را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای استایل دادن به عناصر HTML خود به جای اجزا یا توابع جداگانه استفاده کنید. نکته ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 یادگیری مباحث پایه Tailwind

 ویژگی‌های CSS

 افکت‌ها در Tailwind

 پیاده‌سازی پروژه

پیش‌نیاز‌ها

جهت گذراندن این دوره لازم است با CSS آشنایی داشته باشید.

سرفصل‌های دوره آموزش مقدماتی Tailwind

مفاهیم Tailwind

یادگیری کلاسهای متفاوت tailwind  برای کامپوننتها

  نصب Tailwind
مشاهده
"13:04  
  رنگ‌ها در Tailwind
مشاهده
"15:30  
  فاصله‌ها در Tailwind
"13:26  
  عرض و ارتفاع در Tailwind
"14:06  
  ویژگی‌های پس زمینه در Tailwind
"17:52  
  کلاسهای متن در Tailwind
"20:24  
  کلاس‌های Border در Tailwind
"11:54  
  افکت‌ها در Tailwind
"15:54  
  ویژگی Transform در Tailwind
"16:58  
  کلاس‌های Table در Tailwind
"04:48  
  کلاس‌های Flex
"19:37  
  کلاس‌های Grid
"19:59  
  ریسپانسیو - Modifier ها در Tailwind
"13:11  
پروژه سایت شرکتی در Tailwind
  ایجاد منوی واکنشگرا
مشاهده
"24:04  
  ایجاد بخش هدر سایت
"10:18  
  ایجاد بخش ویژگی‌ها در پروژه
"17:24  
  ایجاد بخش درباره ما در پروژه
"19:32  
  بخش فرم‌ها
"20:20  
  ایجاد بخش فوتر سایت
"13:51  

درباره دوره

 Tailwind CSS یک فریم‌ورک CSS است که کلاس‌های از پیش طراحی شده‌ای را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای استایل دادن به عناصر HTML خود به جای اجزا یا توابع جداگانه استفاده کنید.

نکته مهم این است که Tailwind CSS به ما اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب واکنش‌گرا را سریع‌تر و آسان‌تر ایجاد کنیم. این شامل مجموعه‌ای چشمگیر از کلاس‌های CSS مانند animate-spin، mb-4، font-bold، sepia و غیره است. (و در واقع یک کلاس برای هر ویژگی CSS که می‌توانید به آن فکر کنید) و یک سیستم شبکه قدرتمند (که امکان ایجاد طرح‌بندی‌های پاسخگو-موبایل-اول را می‌دهد) که می‌توانیم از آن برای ایجاد رابط‌های کاربری استفاده کنیم.

 چرا از Tailwind CSS استفاده کنیم؟

 دلایل زیادی برای استفاده از Tailwind CSS وجود دارد. مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از: 

 توسعه سریع‌تر: با کلاس‌های ابزار از پیش طراحی شده، می‌توانید به راحتی و به سرعت عناصر HTML خود را سبک دهید و نیاز به CSS سفارشی را کاهش دهید.
 انعطاف پذیری: Tailwind به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به نوشتن CSS سفارشی، طرح‌های خود را به راحتی، از طرح‌های رنگی گرفته تا تایپوگرافی، سفارشی کنید.
 سازگاری: با استفاده از کلاس‌های ابزار از پیش طراحی شده، می‌توانید از ثبات در کل سایت خود اطمینان حاصل کنید و خطر خطاها و ناسازگاری‌ها را کاهش دهید.
 طراحی ریسپانسیو: شامل کلاس‌های طراحی واکنش‌گرا است که به شما امکان می‌دهد طرح‌بندی‌هایی ایجاد کنید که با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار شوند.
 دسترس‌پذیری: Tailwind دارای ویژگی‌های دسترسی داخلی است که اطمینان می‌دهد سایت شما برای همه کاربران قابل استفاده و در دسترس است.
 مقیاس پذیری: این فریم‌ورک به‌گونه‌ای طراحی شده است که مقیاس پذیر باشد و نگهداری و به‌روزرسانی سایت شما با رشد آن آسان باشد.
 سازگاری بین مرورگرها: در تمام مرورگرهای مدرن یکپارچه کار می‌کند و خطر مشکلات سازگاری را کاهش می‌دهد.
 انجمن: Tailwind دارای یک انجمن بزرگ و فعال است که یافتن منابع، پشتیبانی و الهام را آسان می‌کند.
 یکپارچه‌سازی: می‌توان آن را با فریم‌ورک‌های front-end محبوبی مانند React و Vue ادغام کرد و آن را به ابزاری همه‌کاره برای توسعه‌دهندگان تبدیل کرد.
 مقرون به صرفه: Tailwind منبع باز و رایگان برای استفاده است، و آن را به یک راه حل مقرون به صرفه برای پروژه‌های توسعه وب تبدیل می‌کند.
 به طور خلاصه: Tailwind CSS یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگان و طراحان است که می‌خواهند یک رابط سفارشی و پاسخگو به روشی سریع و کارآمد بسازند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher زهرا داودی

زهرا داودی درزی ، فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشد . ایشان مدرس دوره‌های برنامه نویسی و برنامه نویس فول استک سایت می‌باشد . وی در زمینه طراحی وب‌سایت در دو حوزه Back-End و Front-End تسلط دارند و تجربه کار با Adobe Photoshop ،Adobe Illustrator ،HTML5 CSS3 ،jQuery و نیز زبان برنامه‌نویسی PHP و WordPress را دارا هستند. وی سابقه فعالیت در زمینه برنامه‌نویسی در شرکت‌ها و تدریس در حوزه‌های طراحی وب‌سایت را نیز دارند و برنامه‌نویسی Laravel بصورت فول استک، برنامه‌نویسی وردپرس، React و فریم‌ورک‌های جاوااسکریپت (JavaScript) از فعالیت‌های کاری و تخصصی ایشان محسوب می‌شود.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

آموزش مقدماتی Tailwind

آموزش مقدماتی Tailwind شما را با یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین فریمورک‌های سی اس اس آشنا می‌کند. کار با این فریمورک سبب می‌شود تا نوشتن کدهای css و در نتیجه طراحی صفحات وب، ساده‌تر و آسان‌تر انجام شود.

Tailwind چیست؟

تیلویند (Tailwind) یک فریمورک Css است. فریمورک‌ها ابزارهایی شامل مجموعه کدها و کتابخانه‌های آماده هستند که کار برنامه نویسی را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشند. فریمورک tailwind نیز ابزارها و کلاس‌های پرکاربرد سی اس اس را در خود گنجانده و از این طریق به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا استایل‌دهی صفحات را ساده‌تر انجام دهند.

وقتی از فریمورک tailwind استفاده کنید، دیگر نیازی نیست تا کدهای جداگانه و تکراری را برای استایل‌دهی به صفحات وب خود به‌کار بگیرید. بلکه کافی است تا با کلاس‌های این فریمورک آشنایی داشته باشید تا با استفاده از آن، رابط کاربری خود را طراحی کنید.

چرا باید از Tailwind CSS استفاده کنیم؟

مزایای فریمورک tailwind بسیار زیاد است. فهرست زیر، مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های این فریم ورک که شما را برای استفاده از آن مجاب خواهد کرد، معرفی می‌کند.

•      Tailwind انعطاف‌پذیر است.

•      با Tailwind شما نیازی به استایل‌دهی سفارشی نخواهید داشت.

•      Tailwind احتمال خطا در طراحی سایت را کاهش می‌دهد.

•      کلاس‌های Tailwind همه ریسپانسیو و واکنش‌گرا بوده و نمایش آن روی صفحات نمایش مختلف، استاندارد است.

•      تیلویند شما را مطمئن می‌کند که تمام کاربران (از هر مرورگری) می‌توانند سایت شما را درست ببینند.

•      Tailwind با به‌روزرسانی و آپدیت سایت سازگار است.

•      فریمورک Tailwind پشتیبانی قوی ارائه می‌دهد.

•      شما می‌توانید انجمن‌های مختلفی برای کار با تیلویند پیدا کنید که برای خطایابی و رفع مسائل احتمالی، مفید است.

•      فریمورک تیلویند سازگاری خوبی با فریم‌ورک‌های فرانت اند دیگر مانند react دارد.

•      Tailwind متن باز بوده و استفاده از آن رایگان است.

تیلویند یا بوت استرپ؟

یکی از چالش‌های افرادی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی را دارند، انتخاب ابزار مناسب برای کار است. فریمورک‌ها و ابزارهای متنوعی برای برنامه‌نویسی در زمینه‌ی طراحی سایت ایجاد شده است. هریک از این فریمورک‌ها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که آن را از دیگر frameworkها متمایز می‌کند.

بوت استرپ و تیلویند هر دو از فریمورک‌های محبوب طراحی سایت هستند. هر یک از این فریمورک‌ها دارای مزایا و معایبی است که استفاده از آن را برای کاربردهای خاص توجیه می‌کند. به‌عنوان مثال فریمورک تیلویند، برای پروژه‌هایی که سفارشی سازی زیادی دارند، مناسب‌تر است.

به‌طور کلی، مزایای فریمورک تیلویند آن را برای بیش‌تر پروژه‌ها کاربردی و مهم نشان می‌دهد. تنها چیزی که به عنوان یک گزینه‌ی منفی از Tailwind در مقایسه با bootstrap یاد می‌شود، مستندات کم‌تر و یادگیری دشوارتر آن است. البته ناگفته نماند که ارائه‌ی آموزش‌های دقیق در فریمورک Tailwind بهتر دنبال شده است.

مزایای تیلویند در برابر بوت استرپ

در زیر، مهم‌ترین مزایای فریمورک تیلویند در قیاس با بوت استرپ ذکر شده است.

  • تیلویند سبب می‌شود تا حجم برنامه کم‌تر شود. این در حالی است که استفاده از کدهای بوت استرپ سبب افزایش حجم کلی نرم افزار می‌شود.
  • در تیلویند شما می‌توانید استایل‌ها را به‌طور نامحدود تغییر بدهید. در نتیجه سایت‌هایی با ظاهرهای متفاوت خواهید داشت. این در حالی است که در فریمورک بوت استرپ، چون از کامپوننت‌های آماده استفاده می‌شود، ظاهر پروژه‌ها بسیار مشابه خواهد بود.
  • تیلویند قدرت بیش‌تری برای طراحی سایت‌های ریسپانسیو در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
  • به دلیل حجم بالای کامپوننت‌ها و کتابخانه‌های بوت استرپ، اغلب عملکرد کلی سایت طراحی شده، کند می‌شود.
  •  راه‌اندازی و نگهداری تیلویند ساده‌تر از بوت استرپ است.

*نکته: برای این‌که از پسِ انجام پروژه‌های متنوع در طراحی سایت برآیید، بهتر است کار با هر دو فریمورک را یاد بگیرید. سپس بسته به نیاز و نوع پروژه، از فریمورک مناسب استفاده کنید.

دلایلی برای یادگیری Tailwind

کدنویسی چالش‌ها و دردسرهای مخصوص به‌خودش را دارد. ابزارهایی که برای کمک به کدنویسی ساخته شده‌اند، در حقیقت برای حل این چالش‌ها وارد میدان می‌شوند. به عنوان نمونه، فریمورک‌ها، کار برنامه نویسان و طراحان سایت را برای نوشتن کدهای روتین و تکراری، ساده می‌کند. در فهرست زیر، عنوان دلایلی که به شما می‌گوید باید از فریمورک Tailwind استفاده کنید، آورده شده است.

•      عدم نیاز به نام‌گذاری‌های پیچیده برای کلاس‌های سی اس اس

•      عدم نیاز به فایل سی اس اس در پروژه

•      کاهش حجم برنامه

•      بهینه شدن ساختار برنامه

•      آزادی عمل بیش‌تر در طراحی ریسپانسیو

•      الزامی بودن مهارت کار با تیلویند برای بسیاری از موقعیت‌هاش شغلی طراحی سایت

چه افرادی به آموزش مقدماتی Tailwind نیاز دارند؟

تمام علاقه‌مندان به دنیای طراحی سایت، طراحان سایت، دانش‌جویان کامپیوتر می‌توانند از این آموزش‌ها برای ارتقای سطح مهارت‌های خود استفاده کنند. یادگیری Tailwind مختص گروه خاصی نیست و تنها داشتن سواد الفبای طراحی سایت، برای استفاده از این دوره، کفایت می‌کند.

لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید ری اکت را یاد بگیرید، بهتر است آموزش‌های مربوط به تیلویند را ببینید. چراکه در بیش‌تر منابع تأکید می‌شود که توانایی کار با Tailwind الزامی است. این فریمورک با vue و angular نیز قابلیت استفاده دارد.

پیش نیازهای آموزش Tailwind چیست؟

از آن‌جایی که آموزش فریم ورک tailwind در واقع برای استایل‌دهی است، شما می‌بایست با زبان‌های html و css آشنایی لازم را داشته باشید. پس ضروری است تا پیش از آموزش Tailwind، تسلط خود را بر روی طراحی مقدماتی وب سایت، افزایش دهید.

در دوره‌ی آموزش تیلویند چه چیزهایی را یاد می‌گیریم؟

در این دوره با صفر تا صد تیلویند آشنا می‌شوید. یاد می‌گیرید که چطور این فریمورک را نصب و از آن استفاده کنید. هم‌چنین ویژگی‌های دقیق کلاس‌های Tailwind برای استایل‌دهی به عناصر مختلف بررسی خواهد شد. نکته‌ی مهم این است که شما در این دوره، کار با Tailwind را به‌طور کاملاً عملی یاد می‌گیرید. پروژه‌ی عملی، به شما کمک می‌کند تا کاربرد هر آموزش را بهتر درک کنید.

در پایان این دوره‌ی آموزشی، شما قادر خواهید بود تا استایل‌دهی صفحات وب خود را با کمک Tailwind پیاده‌سازی کنید. بنابراین این آموزش مسیر شما را برای انجام سریع‌تر و بهتر طراحی سایت پیش می‌برد. شما می‌توانید با این آموزش‌ها، سایت‌هایی زیبا، ریسپانسیو و با قابلیت‌هایی از جمله وضعیت دارک مود، بنویسید.

سرفصل‌های آموزش مقدماتی Tailwind

به‌طور کلی، آن‌چه در این دوره‌ی آموزشی، مد نظر قرار می‌گیرد، محتوای کاملی از عناوین زیر خواهد بود.

معرفی تیلویند سی اس اس (TailwindCss)

•      آموزش نصب tailwind

•      ویژگی رنگ‌ها در فریم ورک تیلویند

•      تعریف فاصله‌ها در فریم ورک tailwind

•      ابعاد عرض و ارتفاع عناصر در فریم ورک

•      بک گراند در فریمورک تیلویند

•      کلاس‌های مربوط به استایل‌دهی متن

•      کلاس‌های مربوط به استایل‌دهی حاشیه‌ها

•      افکت‌ها در فریمورک tailwind

•      ویژگی transform

•      کلاس‌های مربوط به جدول

•      کلاس‌های مربوط به grid بندی صفحه

•      ریسپانسیوسازی استایل‌ها

•      پروژه تیلویند برای کار با امکانات این فریمورک به‌طور عملی

چطور تیلویند را یاد بگیریم؟

برای آموزش تیلویند، گذراندن دوره‌های پیش نیاز ضروری است. شما باید کار با html و css را یاد داشته باشید. گذراندن دوره‌های مقدماتی طراحی سایت برای ورود به دنیای تیلویند، کفایت می‌کند. بعد از تسلط کامل بر مفاهیم پایه در طراحی سایت، نوبت به یادگیری مباحث تخصصی Tailwind می‌رسد. مسلماً یادگیری بیش‌تر در این زمینه، به شما کمک می‌کند تا مطالب آموزشی تیلویند را بهتر درک کنید.

شما می‌توانید از منابع رایگان tailwind را یاد بگیرید. کافی است تا عبارت « آموزش تیلویند رایگان» را در اینترنت جست‌وجو کنید تا لیست کتاب‌ها، مقالات و دوره‌های آموزشی رایگان به شما نشان داده شود. اگر بودجه‌ی کافی برای شرکت در دوره‌های آنلاین آموزش مقدماتی tailwind را دارید هم می‌توانید با شرکت در این دوره‌ها، بهترین نوع آموزش را ببینید.

دوره‌های آنلاین به شما کمک می‌کند تا بدون نگرانی از هزینه‌های رفت و آمد و برنامه‌ی زمانی محدود، در هر تایم و فرصتی که مناسب بود، به تماشای ویدیوهای آموزشی پرداخته و از سر فرصت تمرین‌های عملی و پروژه‌های آموزشی را تکرار کنید. این دوره‌ها، بهترین گزینه برای یادگیری سریع و باکیفیت موضوعات آموزشی به‌شمار می‌آیند.

دوره‌ی آموزش تیلویند چقدر طول می‌کشد؟

به‌طور کلی، دوره‌ی آموزش مقدماتی Tailwind شامل ۵ ساعت ویدیویی است. برای محاسبه‌ی مدت زمان آموزش، باید زمان لازم برای تمرین و تکرار پروژه‌ی عملی تا تسلط کامل به محتوای آموزشی را نیز در نظر بگیرید.

آموزش Tailwind در مکتب خونه

اگر قصد یادگیری طراحی سایت را دارید، به آموزش تیلوند نیاز پیدا می‌کنید. شما می‌توانید برای آموزش پروژه محور tailwind از دوره‌های آموزشی مکتب خونه استفاده کنید. این دوره‌ها، با زبانی ساده و روان به توضیح لام تا کام فریمورک تیلویند پرداخته و شما را برای کار کردن با آن، آماده خواهد کرد.

آموزش مقدماتی Tailwind به آن دسته از افرادی توصیه می‌شود که می‌خواهند در زمینه‌ی طراحی سایت و استایل‌دهی به آن با سی اس اس، فعالیت کنند. Tailwind فریمورکی است که شما را از نوشتن کدهای تکراری و طولانی css نجات می‌دهد. همچنین در مکتب خونه انواع دوره آموزش برنامه نویسی و آموزش طراحی سایت به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است.

 

 

 

 

 

 

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)