زبان خارجی

بهترین نرم افزارهای تصحیح گرامر انگلیسی

ابزارهای تصحیح متون انگلیسی

در این مقاله بهترین نرم افزار تصحیح گرامر انگلیسی را معرفی می‌کنیم. زمانی که متنی به زبان انگلیسی می‌نویسید، اهمیت زیادی دارد که این متن را از لحاظ نگارشی و گرامری مورد بررسی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که تمامی جوانب را به درستی رعایت کرده اید. برای این کار ابزارهایی در اختیار دارید که بسیار سریع بتوانید متن خود را مورد ارزیابی کلی قرار دهید. ابزارها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  1.  ابزار هایی که تصحیح گرامر متن انگلیسی را به صورت آفلاین انجام می‌دهد. این ابزارها نرم افزارهایی هستند که می توانید آنها را بر روی کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ خود نصب کنید.
  2. گروه دیگری از ابزارها به صورت آنلاین این خدمات را ارائه می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از برخی سایت‌ها به صورت آنلاین متن خود را از جوانب مختلف گرامر انگلیسی و همچنین نگارشی به خوبی و بسیار سریع مورد ارزیابی قرار دهید.

استفاده از نرم افزارMicrosoft Word  برای تصحیح گرامر متن انگلیسی

نرم افزار ورد و مجموعه Office بر روی تمامی کامپیوتر ها نصب می‌شود چرا که اغلب کاربران به آن نیاز دارند. در واقع این نرم افزار یک ابزار تمام عیار برای نگارش است و می توانید از امکانات آن برای تصحیح متون انگلیسی استفاده کنید.

مرجع کامل آموزش گرامر انگلیسی

با این نرم افزار می توانید غلط‌های نگارشی و ساختاری را نیز بررسی کنید. در واقع ورد مثل یک ناظر حرفه‌ای و هوشمند است که می‌تواند به شما کمک کند، بهترین متن‌ها را بنویسید. در نسخه های بعد از ۲۰۱۶، این امکانات به صورت کاملا دقیق و حرفه‌ای پیاده شده و در اغلب سیستم ها با دکمه F7 فعال می شود.

word تصحیح متن انگلیسی

استفاده از Google docs برای تصحیح گرامر انگلیسی

یکی از امکانات زیر مجموعه گوگل است که می‌توان از آن به صورت آنلاین برای تصحیح گرامر انگلیسی استفاده نمود. گوگل داکس علاوه بر اصلاحات گرامری، اشتباهات ساختاری و غلط‌های املایی را نیز شناسایی می‌کند و عبارات و کلمات صحیح را پیشنهاد می‌نماید. این ابزار بسیار سریع است و روز به روز به کاربران آن اضافه می‌شود. شما می‌توانید یک صفحه ورد را در گوگل داکس باز کنید و نگارش را آغاز کنید. همچنین می‌توانید یک متن نوشته شده را در یک صفحه ورد گوگل داکس وارد کنید تا بررسی های لازم انجام پذیرد و اشتباهات مشخص شوند. استفاده از این ابزار گوگل رایگان و بسیار راحت است.

گوگل داک برای تصحیح متون انگلیسی

افزونه Grammarly

این افزونه را می‌توان خوش‌نام‌ترین ابزار تصحیح گرامر انگلیسی دانست. دقت این افزونه باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشد و اغلب افرادی که به صورت حرفه ای مشغول نگارش متن‌های انگلیسی هستند از این ابزار آنلاین برای تصحیح متون انگلیسی استفاده می‌کنند. با این ابزار می‌توان علاوه بر گرامر، متن را از نظر اشتباهات ساختاری و غلط‌های املایی نیز بررسی نمود.

آموزش مقدماتی تا پیشڕفته گرامر انگلیسی

این افزونه به مرورگرهای کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اضافه می‌شود و به راحتی قابل استفاده است. شرکت عرضه‌کننده این افزونه، مدعی شده است که بیش از ده میلیون کاربر آنلاین دارد. اغلب کاربران این افزونه دانشجویان، کارشناسان تولید محتوا، دانش‌آموزان، مدرسان، اساتید و صاحبان انواع کسب و کارها هستند. کاربران معتقدند دقت و کیفیت این افزونه در تصحیح متون منحصر به فرد است.

تصحیح گرامر انگلیسی

این افزونه با دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده است که اغلب کاربران می‌توانند تمامی نیازهای خود را با نسخه رایگان بر طرف نمایند اما اگر به نسخه حرفه‌ای‌تر نیاز دارید که ساختار جملات را نیز بررسی کند و در صورت نیاز ساختارهای جایگزین پیشنهاد نماید، کلمات تکراری را با کلمات مشابه جایگزین کند و دقت بیشتری در تصحیح گرامر انگلیسی داشته باشد، می توانید از نسخه پرمیوم استفاده کنید.

تصحیح گرامر انگلیسی با WhiteSmoke

این ابزار شناخته‌‌شده‌ترین نرم افزار تصحیح گرامر انگلیسی بعد از افزونه گرامرلی است. شما می‌توانید با WhiteSmoke علاوه بر تصحیح گرامر انگلیسی، متون خود را از نظر شیوایی نیز بررسی کنید. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی متون را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد. بیشتر افراد دانشگاهی از این ابزار برای نگارش متن‌های انگلیسی و تصحیح آن استفاده می‌کنند. این ابزار را می تواند یک ابزار منحصر به فرد برای ارتقا مهارت‌های نوشتاری دانست. به ویژه اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی همچون آیلتس را دارید، می‌توانید با این ابزار مهارت نوشتاری خود را ارتقا دهید و با آن برای نگارش متن‌های حرفه‌ای تمرین کنید.

نرم افزار تصحیح گرامر انگلیسی

افزونه Ginger

یک افزونه شناخته شده به ویژه در میان کسانی که از قالب وردپرس استفاده می‌نمایند. این افزونه بر روی مرورگرها نصب می‌شود و قابلیت استفاده با انواع سیستم‌های عامل به ویژه لینوکس و تمامی دستگاه‌های هوشمند از جمله تبلت و موبایل را دارد. این افزونه را می‌توان به وردپرس اضافه نمود و به همین دلیل در میان کاربران این سیستم مدیریت محتوا بسیار رایج است. با این افزونه هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین می‌توانید تصحیح گرامر انگلیسی را با دقت خوبی انجام دهید. علاوه بر تصحیح گرامر، می‌تواند غلط‌های املایی و نگارشی را نیز با آن بررسی و رفع نمود. این ابزار نیز در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده است که اغلب کاربران نسخه رایگان را ترجیح می‌دهند چون امکانات کافی و خوبی دارد. در صورتی که به امکانات بیشتر و حرفه‌ای‌تری نیاز داشته باشید می‌توانید از نسخه پولی و پرمیوم استفاده کنید.

نرم افزار تصحیح گرامر انگلیسی

تصحیح گرامر انگلیسی با کمک سایت Sentence checker

کار با این وب‌سایت رایگان و بسیار ساده است. به همین دلیل این سایت نیز محبوبیت بالایی دارد. با این سایت می‌توانید جمله‌بندی و ایرادات گرامری را شناسایی و رفع کنید. هر چند کارایی این سایت قابل قبول است ولی برای استفاده حرفه‌ای توصیه نمی‌شود. این سایت برای اصلاح متن‌های ساده‌تر مناسب است. برای مثال اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید و قصد اصلاح متون انگلیسی خود را دارید می‌توانید به راحتی از این سایت استفاده کنید.

سایت تصحیح گرامر انگلیسی

ابزار Editor Hemingway

یک ابزار مبتنی بر وب برای تصحیح گرامر انگلیسی است که البته متن شما را از نظر ساختاری، نگارشی و غلط املایی نیز بررسی می‌کند. این ابزار نیز متن‌ها را از نظر خوانایی و شیوایی مورد بررسی قرار می‌دهد. Hemingway قابل استفاده با تمامی سیستم‌های عامل است و در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده است. مزیت آن این است که نسخه پرمیوم آن که امکانات خوب و حرفه ای دارد در مقایسه با سایر ابزارهای معرفی شده ارزان‌تر است. به همین دلیل اغلب افرادی که به دنبال نسخه های حرفه‌ای و پرمیوم هستند از این ابزار بیشتر استفاده می‌کنند.

نرم افزار تصحیح گرامر انگلیسی

نکته آخر

هر چند این ابزارها روز به روز دقیق‌تر می‌شوند و به امکانات و قابلیت‌های آنها افزوده می‌شود اما هیچ یک تاکنون موفق نشده اند متن ها را به صورت کامل و صد در صدی از نظر نگارشی و گرامری تجزیه و تحلیل نمایند. دقت بیشتر محور رقابت میان این ابزارها است. برخی نرم افزار تصحیح گرامر انگلیسی مثل گرامرلی به دلیل دقت بالاتری و کیفیت بهتری که در مقایسه با سایر ابزارها دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود ممکن است پس از اصلاح متن حتی با بهترین ابزارها باز هم متن شما دارای ایراداتی باشد.

آموزش گرامر زمان های انگلیسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا