آموزش تحلیل بازارهای مالی با مفهوم بنگاه‌داری بانک‌ها

در این دوره شما در حقیقت با شیوه و الگوی بنگاه‌داری شرکت‌ها، بانک‌ها و نهادهای مالی و همچنین الگوهای سرمایه‌گذاری آشنا می‌شوید. البته تمرکز بیشتر بر روی بنگاه‌داری بانک‌ها است. برای اینکه متوجه شویم که ... ادامه

سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

این دوره پیش‌نیاز خاصی ندارد و همه متقاضیان علاقه‌مند به مبحث بنگاه‌داری متمرکز بر بانک‌ها و نهادهای مالی، می‌توانند در آن شرکت کنند.

سرفصل‌های دوره آموزش تحلیل بازارهای مالی با مفهوم بنگاه‌داری بانک‌ها

الگویی برای تحلیل بازارهای مالی و بازار پول با مفهوم بنگاه‌داری و اشخاص مرتبط
  بنگاه‌داری بانک‌ها
"15:13  
  مفهوم سرمایه‌گذاری
"07:48  
  مفهوم سرمایه‌گذاری - بخش دوم
"15:57  
  بررسی استاندارد حسابداری 12 (معامله با اشخاص مرتبط)
"13:36  
  بررسی استاندارد حسابداری 12 (استخراج الگو)
"15:09  
  بررسی استاندارد حسابداری 12 (استخراج الگو) - بخش دوم
"16:46  
  مرور دستورالعمل اشخاص مرتبط بانک مرکزی
"15:59  
  مرور دستورالعمل اشخاص مرتبط بانک مرکزی - بخش دوم
"07:45  
  بررسی اشخاص مرتبط در لایه‌های مختلف یک بانک
"15:16  
  بررسی اشخاص مرتبط در لایه‌های مختلف یک بانک - بخش دوم
"16:43  
  بررسی اشخاص مرتبط در لایه‌های مختلف یک بانک - بخش سوم
"08:05  

درباره دوره

در این دوره شما در حقیقت با شیوه و الگوی بنگاه‌داری شرکت‌ها، بانک‌ها و نهادهای مالی و همچنین الگوهای سرمایه‌گذاری آشنا می‌شوید. البته تمرکز بیشتر بر روی بنگاه‌داری بانک‌ها است.

برای اینکه متوجه شویم که شرکت‌ها، نهادهای مالی، هلدینگ­‌های سرمایه‌­گذاری و علی‌­الخصوص بانک‌ها به چه دلیل در حوزه‌های مختلف سرمایه­‌گذاری می‌کنند و از خرید شرکت‌های مختلف و تأسیس زیر مجموعه‌هایی برای خود چه سودی می‌برند، باید ابتدا الگوی بنگاه‌داری را بشناسیم.

شناخت الگوهای بنگاه‌داری به ما کمک می‌کند تا بدانیم هر یک از شخصیت‌های حقوقی، نهادهای مالی و بانک‌ها چه منافعی دارند و هدف اصلی این دوره نیز همین است. این دوره اهداف اصلی شرکت‌ها را از تأسیس شرکت‌ها و بنگاه‌های مختلف به‌خوبی روشن می‌سازد.

همچنین خوب است بدانید که بنگاه‌داری در حوزه‌های مختلفی اتفاق می‌افتد. مثلاً شما می‌توانید در حوزه بورس، املاک، طلا و ... سرمایه‌گذاری کنید و در این راه از الگوهای بنگاه‌داری استفاده کنید. برای الگوی بنگاه‌داری ما باید اشخاص مختلف واحدهای مربوطه را بشناسیم. مثلاً اگر الگوی بنگاه‌داری بانک را بررسی می‌کنیم، باید اشخاص مرتبط با بانک را بشناسیم و سپس هدف و نقش آنان را در انجام بنگاه‌داری مورد ارزیابی قرار دهیم.

هدف از یادگیری تحلیل بازارهای مالی با مفهوم بنگاه‌داری بانک‌ها چیست؟

هدف از شرکت در این دوره کاربردی، آشنایی با فرایند بنگاه‌داری نهادهای مالی و بانک‌ها است. همچنین می‌خواهیم ببینیم که این نهادها چه سودی از بنگاه‌داری می‌برند؛ به چند طریق بنگاه‌داری را انجام می‌دهند و اصلاً در چه حوزه‌های مختلفی بنگاه‌داری انجام می‌شود. ما می‌خواهیم با شرکت در این دوره، الگوی کسب‌وکار نهادهای مالی، واحدهای تجاری و به‌ویژه بانک‌ها را بشناسیم و برای این کار باید ابتدا بدانیم نهادهای مالی با چه اشخاصی مرتبط هستند.

دوره تحلیل بازارهای مالی با مفهوم بنگاه‌داری بانک‌ها مناسب چه کسانی است؟

این دوره برای همه کسانی که در حوزه‌های مالی، سرمایه‌گذاری، علی‌الخصوص بانک‌ها و حوزه‌های نظارتی فعالیت می‌کنند (ناظران در حوزه حسابرسی یا ناظران بانک مرکزی) مفید و کاربردی است.

کسانی که در حوزه بانک فعالیت می‌کنند نیز پس از شرکت در این دوره می‌­توانند با فرایند بنگاه‌داری بانکی آشنا شوند. همچنین کسانی که در هلدینگ‌های مختلف فعالیت دارند و می‌خواهند بدانند که این هلدینگ در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند و اشخاص مرتبط با آن چه کسانی هستند می‌توانند از این دوره سود ببرند.

بعد از فراگیری تحلیل بازارهای مالی با مفهوم بنگاه‌داری بانک‌ها چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

متقاضیان بعد از گذراندن این دوره می‌توانند با الگوی بنگاه‌داری حوزه‌هایی که در آن‌ها فعالیت می‌کنند، آشنا شوند و شرایط کلی کار را رصد کنند. با الگویی که در دوره توضیح داده می‌شود، شرکت‌­کنندگان در دوره می‌توانند همه مدل‌های بنگاه‌داری، اهداف، شرکت‌های زیرمجموعه، منفعتی که شرکت‌ها و نهادهای مالی از این الگو می‌برند و همچنین نحوه بنگاه‌داری اشخاص مرتبط با این نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری را بشناسند.

در این دوره، فراگیران با اشخاص مرتبط در بنگاه‌داری نهادهای مالی آشنا می‌شوند. اشخاص مرتبط هم در سطح استاندارد حسابداری بررسی می‌شوند و هم در سطح دستورالعمل بانک مرکزی و هم در سطح دستورالعمل افشای اشخاص وابسته‌ای که توسط سازمان بورس ارائه می‌شوند. یک متقاضی دوره باید اشخاص مرتبط حوزه بنگاه‌داری نهادهای مالی را بشناسد تا بتواند با بنگاه‌داری این افراد در نهادهای مذکور آشنا شود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher احسان راکعی

احسان راکعی کارشناس ارشد حسابداری و دارای 7 سال سابقه کار در سیستم بانکی به‌عنوان کارشناس ارشد مالی و مشاور و معاونت بانکی می‌باشد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد
maktabkhooneh-teacher عباس دادجوی توکلی

دکتر عباس دادجوی دانش‌آموخته کارشناسی از دانشگاه علامه طباطبایی، ارشد دانشگاه تهران و دکتری اقتصاد دانشگاه مفید می‌باشد. ایشان از پژوهشگر و فعال حوزه پولی و بانکی می‌باشند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  2 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  2 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)