زبان خارجی

بهترین روش یادگیری زبان ترکی

ضرورت یادگیری زبان ترکی

در قرن بیست و یکم چندزبانگی در حال تبدیل شدن به یک هنجار است. تخمین زده شده است که بیش از نیمی از جمعیت جهان در حال حاضر حداقل به ۲ زبان مسلط هستند. یک زبان چیزی بیش از یک دسته از کلمات و قوانین برای چگونگی ترکیب کلمات است. صحبت به زبان ترکی فرصت ارتباط با بیش از ۷۰ میلیون نفر بومی ترکی‌زبان در سراسر اروپای شرقی و آسیای غربی را فراهم می‌کند. پس تلاش برای پیدا کردن بهترین روش یادگیری زبان ترکی بی‌فایده نخواهد بود.

 

مقاله پییشنهادی : چرا باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم؟

 

صحبت‌کنندگان به زبان ترکی استانبولی بسیار بیشتر از اعضای خانواده زبان‌های ترکی که شامل آذربایجانی، قزاقستانی و ازبکی نیز می‎‌شود است. یادگیری زبان ترکی بسیار چالش‌ برانگیز است، بیشتر به این دلیل که این زبان به خانواده‌ زبان‌های اصلی یعنی هند و اروپایی تعلق ندارد. اساسا نه از نظر واژگان و نه از نظر دستور زبان هیچ نقطه‌ی مشترکی بین زبان انگلیسی و ترکی دیده نمی‌شود. بنابراین نحوه یادگیری زبان ترکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد قبل از هر چیزی به دنبال ساده‌ترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی باشید. یادگیری زبان ترکی استانبولی از زبان فرانسه و آلمانی که انگلیسی از آن نشات می‌گیرد بسیار دشوارتر است. اما از آنجایی که الفبای زبان ترکی همان الفبای لاتین است که تنها چند علامت تفکیک‌کننده به آن‌ها اضافه شده است ساده‌ترین نقطه شروع یادگیری الفبای زبان ترکی است.

ساده‌ترین روش یادگیری زبان ترکی

بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی

روش‌های اشتباه آموزش، زبان‌آموزان را به این باور رسانده است که در یادگیری زبان ترکی استانبولی ضعف دارند. در حقیقت فرصت ناکافی زبان‌آموز برای صحبت و تمرین نکردن در کلاس معلم محور منجر به کاهش بازدهی یادگیری زبان ترکی شده است. بدیهی است که به راحتی با تکیه به کلاس و با انجام تمام تمرین‌های در منزل و کسب نمره کافی در هر آزمون بدون نیاز به یک مکالمه حقیقی و عملی می‌توان یک دوره آموزشی را گذراند.

بسیاری از متخصصان زبان غوطه‌وری را بهترین راه یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌دانند. به همین منظور باید به ترکیه نقل مکان کنید، با یک خانواده میزبان زندگی کنید و تمام تعاملات خود را به زبان ترکی انجام دهید. این ایده تمایل به صحبت کردن به ترکی را به یک ضرورت تبدیل می‌کند. در حقیقت برای غرق نشدن شما مجبور هستید که چگونه ترکی صحبت کردن را یاد بگیرید زیرا گزینه دیگری وجود ندارد.

 

مقاله پییشنهادی : بهبود مکالمه زبان ترکی استانبولی

 

این روش شاید بهترین روش یادگیری زبان ترکی باشد اما بدون شک سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین راه یادگیری است. اما در نظر داشته باشید که از حضور فیزیکی شما در یک مکان به خودی خود ابزار یادگیری نیست. غوطه‌وری به زبان‌آموز کمک می‌کند زیرا بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی شنیدن آن و تمرین مداوم صحبت کردن آن در متن زندگی عادی است. در حقیقت زمانی که ما از غوطه‌وری صحبت می‌کنیم منظور یادگیری عملی زبان و دور شدن از کلاس‌های معلم‌محور است. پس با داشتن اطلاعات کافی از روش غوطه‌وری می‌توانید بدون توجه به محل زندگی به یادگیری زبان ترکی بپردازید.

غرق شدن در زبان ترکی

مغز انسان در تمرکز بر جزئیات بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند اما این مساله تنها به این دلیل امکان‌پذیر است که مغز انسان در نادیده‌ گرفتن چیزها بهتر عمل می‌کند. به همین دلیل است که در یک کافه شلوغ به راحتی می‌توانید مکالمه کنید. این مساله هنگام یادگیری یک زبان جدید بسیار مشکل‌ساز خواهد بود. در حقیقت مغز شما با صداهای ناشناخته جدید مانند سر و صدای پس‌زمینه برخورد می‌کند.

البته راه‌حل این مشکل بسیار ساده است. همانطور که پیش‌تر به بهترین روش یادگیری زبان ترکی اشاره کردیم شما هر چه بیشتر با محتوای ترکی برخورد کنید مغز شما کمتر زبان ترکی را فیلتر می‌کند. به همین منظور روزانه به چند آهنگ ترکی گوش دهید، فیلم‌ها و سریال‌های ترکی را در خانه ببینید و روزانه حداقل ۱۰ دقیقه یک متن ترکی را بخوانید. محتوای زیادی مانند پادکست به زبان ترکی به صورت آنلاین نیز در دسترس شما قرار دارد که می‌توانید در طی روز از آن‌ها بهره ببرید.

لحظه به لحظه در معرض زبان ترکی قرار گرفتن ناخودآگاه شما را کامل درگیر می‌کند. محتوا در پس زمینه است و مغز شما به طور خودکار صداها، لهجه‌ها، کلمات و حتی دستور زبان را جذب می‌کند. اگر کسی در نزدیکی شما به زبان ترکی صحبت کرد با دقت بسیار زیادی به او توجه کنید. حتی می‌توانید در آن بحث شرکت کنید زیرا هیچ چیز کارآیی صحبت کردن با مردم را ندارد. حتی اگر خوب گوش ندهید، توجه نکنید، صحبت نکنید و چیزی هم یادداشت نکنید باز هم مغز شما کار خودش را خواهد کرد.

بهترین روش یادگیری زبان ترکی

نحوه یادگیری زبان ترکی استانبولی به کمک یک ترکی‌زبان

مهم‌ترین چیزی که غوطه‌وری برای شما فراهم می‌کند جریان مداوم زبان ترکی استانبولی است. شما مدام آن را خواهید شنید، همه جا آن را خواهید خواند و از همه مهم‌تر افرادی که مدام به آن زبان صحبت می‌کنند را خواهید دید. فراموش نکنید که هیچ دو زبانی دقیقا مانند یکدیگر حروف را تلفظ نمی‌کنند. این مساله به این معنی است که صحبت‌کننده‌های زبان‌های مختلف نقاط مختلف قوت و ضعفی در عضلات صورت خود دارند.

 

مقاله پییشنهادی : اصول گرامری زبان ترکی استانبولی

 

تلفظ «öğrenmek» برای یک ترکی‌زبان با توجه این مساله که دهان او تمرین بسیار خوبی داشته است بسیار راحت است. با این حال هنگامی که یک غیربومی آموزش ندیده می‌خواهد این کلمه را تلفظ کند مانند یک پسر بچه لاغر است که قرار است یک وزنه را بلند کند. عضلات لازم هنوز به اندازه کافی رشد نکرده‌اند به همین دلیل تماشای سخنرانی یک ترکی‌زبان بسیار مفید باشد. دهان او به شما نشان می‌دهد که هنگام تلفظ کلمه‌های مشابه باید دهان شما چه شکلی باشد. این تکنیک مکمل بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی یعنی غوطه‌وری است. نه تنها مغز شما باید با صداهای جدید عجیب و غریب آشنا شود بلکه لب‌ها، زبان و صورت شما نیز باید با نحوه بیان آن‌ها آشنا شوند.

حتی اگر در شهر یا محل زندگی شما کسی وجود ندارد که به زبان ترکی صحبت کند اینترنت به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی با ترک‌زبان‌های سراسر جهان در ارتباط باشید. توییتر، اینستاگرام، ردیت، تالارهای گفتگو یا حتی شبکه‌های اجتماعی دوستیابی بهترین ابزارها برای برقراری ارتباط و ارزیابی دانش است. همچنین به کمک این ابزارها می‌توانید سوال‌های خود را بپرسید تا بتوانید گره‌های مشکل‌ساز را باز کنید.

بهترین روش یادگیری زبان ترکی

همه چیز به شما بستگی دارد

اگر می‌خواهید به زبان ترکی صحبت کنید باید آمادگی اشتباه‌هات را داشته باشید و از آن‌ها نترسید. بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی وابستگی شدیدی به تلاش مداوم حتی در صورت شکست دارد. کلید یادگیری زبان ترکی توانایی به سادگی ترکی صحبت کردن است. مهم نیست در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشید زیرا باعث دلسردی شما خواهد شد. فراموش نکنید که نحوه یادگیری زبان ترکی استانبولی شما اهمیت ندارد بلکه این تلاش و تمرین روازنه شما است که قرار است منجر به یک نتیجه رضایت‌بخش شود.

علاوه بر این ساده‌ترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی بستگی زیادی به هدف شما دارد. برای مثال اگر قرار است برای خواندن آسان‌تر آثار اورهان پاموک زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید شما به راحتی با خواندن کتاب‌ها و یادداشت‌های ترکی به هدف خود خواهید رسید. با این حال این روش بسیار کند، طولانی و بدون تماس با سایر افراد است. بنابراین این هدف شما است که روش یادگیری زبان ترکی استانبولی را مشخص می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا