مالی و سرمایه‌گذاری

معرفی چند کتاب آموزش حسابداری پیمانکاری

کتاب آموزش حسابداری پیمانکاری یکی از مهم‌ترین منابع آموزش علم حسابداری شرکت‌های پیمانکاری است. شرکت‌های پیمانکاری برای حفظ اطلاعات مربوط به گردش دارایی‌ها و اطلاعات مالی خود نیاز به سیستمی جامع برای حسابداری دارند. علاوه بر سیستم، افراد متخصص و زبده‌ای که تمام اصول حسابداری پیمانکاری را می‌دانند، یکی از نیازهای اصلی شرکت‌های پیمانکاری هستند. این افراد با خرید کتاب راهنمای جامع حسابداری پیمانکاری و کتاب‌هایی که اصول پیمانکاری را بیان کرده‌اند، می‌توانند علم و دانش خود را ارتقا دهند و در شرکت‌های پیمانکاری مشغول کار شوند. در ادامه به معرفی برترین کتاب‌های مرجع یادگیری حسابداری پیمانکاری خواهیم پرداخت.

اهمیت یادگیری حسابداری پیمانکاری

حسابداری پیمانکاری نوعی حسابداری است که به ثبت و گزارش دادن معاملات و اطلاعات مالی پروژه‌های پیمانکاری می‌پردازد. با یادگیری حسابداری پیمانکاری می‌توانید هزینه‌ها، درآمدها و پیشرفت پروژه‌های پیمانکاری را آنالیز کنید.

آموزش مدیریت مالی و حسابداری پروژه‌ها

 

با کمک کتاب آموزش حسابداری پیمانکاری یا شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری پیمانکاری می‌توانید به شناسایی سود و درآمد یک شرکت پیمانکاری بپردازید و حتی مبانی حقوقی قراردادهای پیمانکاری را بشناسید. همچنین اطلاعات مربوط به ثبت‌های لازم را به درستی ثبت خواهید کرد.

معرفی چند کتاب آموزش حسابداری پیمانکاری

امروزه نویسندگان خوشنام و پرآوازه در حوزه حسابداری پیمانکاری کتاب‌ها پربار و ارزشمندی را تالیف کرده‌اند. کتاب حسابداری پیمانکاری انتشارات سازمان حسابرسی، کتاب راهنمای جامع و سایر کتاب‌های آموزش پیمانکاری به صورت جزئی یا کلی در زیر مجموعه این کتاب‌ها قرار می‌گیرند. برخی از برترین منابع یادگیری حسابداری پیمانکاری و اصول آن در موارد زیر ذکر شده‌اند:

کتاب راهنمای جامع حسابداری پیمانکاری

کتاب حسابداری پیمانکاری آرمین علیزاده کتابی ارزنده است که مطالب آن برگرفته از قوانین مربوط به حسابداری پیمانکاری هستند. این کتاب بر اساس شرایط عمومی حسابداری پیمانکاری تالیف شده است و در مورد چگونگی ثبت‌های حسابداری و سایر نکات مهم در حسابداری پیمانکاری بحث می‌کند. شما می‌توانید از مراکز معتبر کتابفروشی این کتاب را تهیه کنید یا pdf آن را از وب سایت‌های مختلف خریداری نمایید.

مباحث و فصول کتاب راهنمای جامع حسابداری پیمانکاری:

برخی از مهم‌ترین مباحثی که این کتاب پیرامون آن صحبت می‌کند، موارد زیر هستند:

  • تشریح انواع تضمین، اصلاحیه و الحاقیه، تعلیق و فسخ قرارداد و کاهش یا افزایش در قرارداد
  • تشریح راهکارهای شناخت درآمد پیمان و نکات مهم پیمان‌های ارزی
  • تشریح استانداردها و اصول حسابداری پیمانکاری با توجه به ثبت‌های حسابداری
  • تشریح نکاتی درباره حسابداری تامین اجتماعی
  • تشریح انواع مناقصه و نحوه برگزاری آن‌ها
  • تشریح مباحث مرتبط با مالیات و ارزش افزوده در شرکت‌های پیمانکاری
  • بیان نحوه تشکیل پرونده‌های تامین اجتماعی و اخذ کد کارگاهی آن

پیشنهاد مطالعه: آموزش حسابداری صرافی – بررسی اصول و قواعد

كتاب حسابداری قراردادهای پيمانكاری صنعت احداث بر پايه ( استانداردهای بين‌المللی و ايران )

كتاب حسابداری قراردادهای پيمانكاری صنعت یک کتاب آموزش حسابداری پیمانکاری جامع است که به طور کامل مباحث مربوط به حسابداری پیمانکاری را مطرح نموده است. با خواندن این کتاب و یادگیری مباحث آن می‌توانید درآمدها و هزینه‌ها را شناسایی کنید، در مورد مخارج قراردادهای پیمانکاری اطلاعات زیادی به دست بیاورید و با انجام تمرینات لازم گزارش‌های مالی قراردادهای حسابداری را تنظیم کنید.

آموزش رایگان مفاهیم حسابداری

 

شما می‌توانید از طریق کتابفروشی كتاب حسابداری قراردادهای پيمانكاری صنعت را تهیه نمایید یا با دانلود pdf کتاب حسابداری پیمانکاری از مباحث آن استفاده کنید.

كتاب حسابداری قراردادهای پيمانكاری صنعت احداث بر پايه ( استانداردهای بين‌المللی و ايران )

سرفصل‌ها و مباحث كتاب حسابداری قراردادهای پيمانكاری صنعت:

برخی از مطالب مهمی که در این کتاب پیرامون آن بحث می‌شود، موارد زیر هستند:

  • بیان موضوع قراردادهای پیمانکاری
  • بیان اصول محاسبه درآمد و مخارج قراردادهای پیمانکاری
  • نحوه شناسایی درآمد و هزینه از قراردادهای پیمانکاری
  • نحوه ثبت عملیات مالی در حسابداری پیمانکاری
  • ایجاد گزارش‌های مالی از قراردادها
  • حل مسائل، تمرینات و پرسش‌های مرتبط با حسابداری پیمانکاری

کتاب حسابداری پیمانکاری با رویکرد قوانین سازمان تامین اجتماعی

کتاب حسابداری پیمانکاری اسماعیل کاظمی کتابی ارزشمند و پرمطلب در خصوص حسابداری پیمانکاری است. این کتاب بر اساس قوانین مربوط به برگزاری مناقصات، قوانین و استانداردهای حسابداری، قوانین مالیات‌های مستقیم، قوانین مالیات‌های ارزش افزوده و آیین‌نامه‌های تضمین معاملات تالیف شده است.

یکی از مهمترین بخش‌های حسابداری پیمانکاری یعنی قوانین سازمان‌های تامین اجتماعی و تکالیف پیمانکاران و کارفرماها که در کتب مختلف به آن پرداخته نشده است، در این کتاب کامل مورد بحث قرار گرفته است. در واقع این کتاب با هدف پوشش دادن تمامی مباحث مربوط به حسابداری پیمانکاری تالیف شده است. پس می‌تواند منبعی مفید برای پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های مختلفی همچون اقتصاد، حسابداری، رشته مدیریت مالی و مدیران فعال در عرصه کار باشد.

کتاب حسابداری پیمانکاری با رویکرد قوانین سازمان تامین اجتماعی

فصول و مباحث کتاب حسابداری پیمانکاری اسماعیل کاظمی:

فصول و مباحثی که در کتاب آموزش حسابداری پیمانکاری اسماعیل کاظمی وجود دارند، موارد زیر هستند:

  • فصول ابتدایی این کتاب در مورد آشنایی با قراردادهای پیمانکاری ارکان پیمان و انواع پیمان بحث می‌کند.
  • در فصل چهارم و پنجم این کتاب با مراحل اجرای عملیات پیمان‌های بلند مدت و عملیات حسابداری پیمان‌های بلند مدت آشنا خواهید شد.
  • در فصل ششم می‌توانید انواع حق بیمه قراردادهای پیمانکاری را بشناسید.
  • پس از این فصل دو ضمیمه مختلف برای مطرح نمودن استانداردهای حسابداری پیمانکاری و شرایط عمومی پیمان در کتاب ذکر شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین کتاب‌های آموزش حسابداری با اکسل

کتاب حسابداری پیمانکاری جمشید اسکندری

از دیگر کتاب‌های معتبری که اغلب دانشگاهیان برای یادگیری حسابداری پیمانکاری از آن استفاده می‌کنند، کتاب حسابداری پیمانکاری جمشید اسکندری است. این کتاب بی‌نظیر شامل فصل‌ها و بخش‌هایی می‌شود که هر یک دانش جدیدی را به دانش شما اضافه می‌کنند. در هر فصل از این کتاب تمارین و مثال‌هایی در نظر گرفته شده‌اند که می‌توانند آمادگی شما برای پیاده سازی اصول حسابداری پیمانکاری را افزایش دهند.

آموزش اصطلاحات پرکاربرد بانکی

 

چنانچه قصد دارید در مورد مبانی، مفاهیم و روش‌های ثبت عملیات حسابداری پیمانکاری بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب آموزش حسابداری پیمانکاری اسکندری را انتخاب کنید.

كتاب حسابداری و مديريت پيمان‌های بلند مدت (براساس آخرين ضوابط استانداردهای حسابداری ايران)

اثر حاضر اثری گرانبها در زمینه یادگیری حسابداری پیمانکاری است. این اثر توسط محمدحسین دهقانی تفتی و محمدعلی جمعه ‌زاده بافنده تالیف شده است. با انتخاب این کتاب آموزش حسابداری پیمانکاری می‌توانید دانش و تجربه عملی خود در خصوص انجام عملیات حسابداری را ارتقا دهید.

این کتاب در دو ‌جلد مختلف تالیف شده است و برای افرادی مناسب است که فعالیت اصلی آن‌ها در حوزه عقد پیمان‌های بلند مدت است. شما می‌توانید برای دانلود کتاب راهنمای جامع حسابداری پیمانکاری از وب سایت‌های مختلف گوگل استفاده کنید.

كتاب حسابداری و مديريت پيمان‌های بلند مدت (براساس آخرين ضوابط استانداردهای حسابداری ايران)

فصول و مباحث كتاب حسابداری و مديريت پيمان‌های بلند مدت:

هر آنچه که در فصول مختلف این کتاب ارزشمند گنجانده شده‌اند، در وموارد زیر بیان شده است:

  • آشنایی کامل با مفاهیم پایه اصطلاحات حسابداری پیمانکاری و روش‌های اجرای پروژه با کمک انواع پیمان‌های رایج
  • بررسی نحوه اجرای عملیات ثبت مخارج و سایر عملیات مالی پیمان‌های بلند مدت در دفاتر پیمانکاری
  • بررسی نحوه اجرای طرح‌های مختلف پیمانکاری بررسی و شناخت مبانی اندازه‌گیری سود و ضوابط و استانداردهای حسابداری پیمانکاری
  • شناخت نحوه حسابداری مرتبط با دارایی و آشنایی با انواع ضمانتنامه‌ها شناخت دستورالعمل‌های حق بیمه پیمان‌های بلند مدت و چگونگی محاسبه موارد مندرج در حساب‌ها

هر یک از این کتاب‌ها دارای مثال‌ها و تمارین مختلفی هستند که ذهن شما را آماده انجام ثبت‌ها و عملیات‌های حسابداری در شرکت‌های پیمانکاری می‌کنند. شما می‌توانید با شناخت این کتاب‌ها و بررسی کاربرد آن‌ها بهترین کتاب را جهت یادگیری مباحث حسابداری پیمانکاری انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین کتاب‌ها و پی‌دی‌اف‌های آموزش حسابداری مالیاتی

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی کتاب آموزش حسابداری پیمانکاری پرداختیم. کتاب‌هایی همچون کتاب راهنمای جامع حسابداری پیمانکاری، کتاب جمشید اسکندری، کتاب اسماعیل کاظمی و کتاب‌های حسابداری پیمانکاری بلند مدت و حسابداری پیمانکاری در صنعت جزو کتاب‌های پرکاربرد آموزش‌های حسابداری پیمانکاری هستند. شما می‌توانید با دانلود رایگان کتاب حسابداری پیمانکاری به صورت pdf یا خرید کتاب به مباحث آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مرجع کامل و جامع آموزش حسابداری + اعطای گواهینامه معتبر

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا