زبان خارجی

بهترین روش‌های یادگیری سریع زبان انگلیسی

انگلیسی، زبان مشترک بسیاری از انسان‌ها است. از سوی دیگر این زبان در زمینه‌های تکنولوژی، تجارت و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین یادگیری آن برای همه ضروری است. البته یادگیری زبان انگلیسی یک فرآیند زمان‌بر بوده و نیاز به تلاش مستمر دارد. با این وجود ما در این مطلب قصد داریم روش‌های یادگیری زبان انگلیسی سریع را به شما ارائه دهیم. پس اگر به دنبال بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روش‌ های یادگیری زبان انگلیسی سریع

آشنایی با روش‌های یادگیری زبان انگلیسی باعث می‌شود تا هر فردی بتواند با توجه به ویژگی‌های فردی خود، روش مناسب یادگیری این زبان را انتخاب کند. در ادامه به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که در کوتاه‌ترین مدت زبان شما را تقویت می‌کنند.

کاملترین مرجع آموزش زبان انگلیسی در ایران + اعطای گواهینامه معتبر

 

روش‌های مذكور در ادامه این بخش آمده‌اند.

هدف خود را تعیین کنید

تعیین هدف برای یادگیری زبان باعث می‌شود تا شور و اشتیاق شما در طول این مسیر حفظ شود. به عنوان مثال، برخی از افراد به دنبال آموزش سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت هستند و برخی دیگر قصد ارتقا موقعیت شغلی خود را دارند. از سوی دیگر، مشخص کردن هدف باعث می‌شود تا شما بدانید که به چه سطحی از آموزش این زبان نیاز دارید یا چقدر باید وقت صرف این کار کنید. افزون بر این‌ها، تعیین هدف در یادگیری زبان انگلیسی سریع، روی انتخاب متدها نیز اثرگذار است. پس پیش از هرگونه اقدامی برای یادگیری این زبان، اهداف خود را کاملا مشخص کنید.

متن‌های زبان انگلیسی بخوانید

یکی از سریع‌ترین روش‌هایی که منجر به یادگیری زبان انگلیسی می‌شود، خواندن زیاد متن‌های مختلف است. این کار دایره لغات انگلیسی شما را افزایش می‌دهد و حتی مهارت گرامر شما را نیز تقویت می‌کند. برای این منظور می‌توانید کتاب یا روزنامه‌های انگلیسی بخوانید. به عنوان مثال، روزنامه‌ها می‌توانند موارد پایه در زبان انگلیسی را به شما آموزش دهند و به تقویت گرامر شما کمک کنند.

در حال حاضر، ورژن بسیاری از روزنامه‌ها به صورت آنلاین وجود دارند و به آسانی در دسترس هستند. خواندن روزنامه‌ها و کتاب‌های انگلیسی، نه‌تنها بسیار سرگرم‌کننده است، بلکه امکان کشف عبارات جدید را نیز برای شما فراهم می‌کند.

متن‌های زبان انگلیسی بخوانید

خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید

یکی‌دیگر از رو‌ش‌های یادگیری زبان انگلیسی سریع، این است که خود را در محاصره این زبان قرار دهید. در این حالت باید به صورت مداوم خود را در معرض برنامه‌های تصویری و شنیداری زبان انگلیسی قرار دهید و ساعت‌های طولانی را در روز به مکالمه انگلیسی مشغول شوید. البته بهترین راهکار برای اینکه خود را با زبان انگلیسی محاصره کنید، سفر به کشورهایی است که به این زبان صحبت می‌کنند. بدین ترتیب، می‌توانید در مدت کوتاهی مکالمه و گرامر زبان خود را تقویت کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش رنگ‌ها در انگلیسی همراه با تلفظ صحیح به کودکان

برنامه ریزی را دست کم نگیرید

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی در خانه، حتما برنامه‌ریزی کنید. در این برنامه‌ریزی باید زمان‌بندی داشته باشید و بدانید که از چه منابعی می‌خواهید استفاده کنید. بنابراین، اطراف خود را با کتاب‌های زیاد، شلوغ نکنید و برای انتخاب کتاب‌های مناسب سطح‌تان از یک استاد راهنمایی بگیرید. در ادامه، مشخص کنید که در چه روزها و ساعاتی از هفته قصد مطالعه این زبان را دارید.

البته برای یادگیری زبان انگلیسی سریع، باید به صورت روزانه به آموزش این زبان بپردازید تا ذهن شما با ساختار و کلمات زبان انگلیسی درگیر شود. همچنین به یاد داشته باشید که باید به برنامه‌ریزی خود وفادار بمانید و هیچ روزی را از دست ندهید.

موسیقی انگلیسی گوش کنید

یکی‌دیگر از جذاب‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه، گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی است. کلام آهنگین موسیقی‌ها باعث می‌شود تا جمله‌ها و لغت‌های انگلیسی به خوبی در ذهن شما نقش ببندند. از سوی دیگر، گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی، شما را با ساختار، قواعد و تلفظ صحیح بسیاری از لغات آشنا می‌کند. البته اگر سطح شما مبتدی است، ترانه‌های آرام را انتخاب کنید تا راحت‌تر کلمات آن را بشنوید. همچنین سلیقه خود را در انتخاب سبک موسیقی در نظر بگیرید.

موسیقی انگلیسی گوش کنید

فیلم و سریال انگلیسی ببینید

یکی‌دیگر از روش‌های یادگیری زبان انگلیسی، تماشای فیلم و سریال است. استفاده از این شیوه مهارت شنیداری‌تان را تقویت کرده و شما را با مکالمات روزمره آشنا می‌کند. از سوی دیگر، فیلم‌ها در ژانرهای مختلفی وجود دارند؛ بنابراین شما نیز دایره گسترده‌ای از لغات انگلیسی را یاد می‌گیرید. برای استفاده از این شیوه توصیه می‌شود که هر فیلم را سه بار ببینید.

آموزش گرامر مقدماتی زبان انگلیسی

 

بار اول فیلم را با سرعت معمولی تماشا کنید. بار دوم تمام دیالوگ‌های فیلم را یادداشت کنید و برای بار سوم زیرنویس انگلیسی فیلم را فعال کرده و تمام نوشته‌های خود را با زیرنویس مقایسه کنید. بدین ترتیب می‌توانید ضعف‌های خود را شناسایی کرده و مهارت شنیداری خود را تقویت کنید.

تفسیر و خلاصه‌نویسی کنید

یکی از جدیدترین متدهای کشف شده برای یادگیری زبان انگلیسی سریع، این است که پس از مطالعه هر موضوعی، در حد 3 تا 4 خط نظر خود را در رابطه با مطالب خوانده شده به صورت خلاصه بنویسید. برای این منظور، همیشه در جزوه خود یک جای خالی بگذارید تا تفسیر خودتان را به آن اضافه کنید. آخر هفته‌ها نیز برای یادآوری مطالب خوانده شده می‌توانید خلاصه‌نویسی‌های خود را مرور کنید.

پیشنهاد مطالعه: چند تکنیک شگفت انگیز برای تقویت مهارت ترجمه انگلیسی

از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید

برای یادگیری زبان انگلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، باید از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. البته این کار ممکن است در ابتدا برای افراد مبتدی دشوار باشد، با این حال یکی از موثرترین اقداماتی است که می‌توانید برای یادگیری سریع این زبان انجام دهید. در این نوع از دیکشنری‌ها، معنی هر لغت به همراه مثال به زبان انگلیسی توضیح داده می‌شود که با مطالعه آن می‌توانید بسیاری از واژگان دیگر را نیز مرور کنید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

با استفاده از بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید این زبان را در مدت کوتاهی یاد بگیرید و سطح دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. در ادامه این روش‌ها را به شما ارائه می‌کنیم.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی صحبت کنید

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان، صحبت به زبان انگلیسی است. همانطور که می‌دانید، در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی امکان پیدا کردن دوستی که بتوانید با او به زبان انگلیسی صحبت کنید را فراهم کرده‌اند. همچنین برای تمرین مکالمات انگلیسی، می‌توانید با کسانی صحبت کنید که همانند شما در حال یادگیری این زبان هستند. با این روش، قادر خواهید بود تا زبان انگلیسی خود را در مدت زمان کوتاهی تقویت کنید.

به انگلیسی فکر کنید

یکی‌دیگر از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی سریع، این است که به انگلیسی فکر کنید. در این حالت، انگلیسی را به زندگی خود وارد می‌کنید. برای این منظور از تغییر تنظیمات کامپیوتر و گوشی موبایل خود شروع کنید و به صورت مرتب به اخبار انگلیسی گوش دهید تا ذهنتان به پردازش این زبان عادت کند و شما به صورت طبیعی بتوانید انگلیسی فکر کنید. اگر سطح شما مبتدی است، می‌توانید با جملات ساده شروع کنید. با وجود اینکه فکر کردن به زبان انگلیسی ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما این روش یکی از عالی‌ترین شیوه‌های یادگیری این زبان به حساب می‌آید.

از تکنولوژی استفاده کنید

با کمک تکنولوژی می‌توانید به روشی متفاوت و جذاب برای یادگیری انگلیسی اقدام کنید. برای این منظور، تنها با چند کلیک ابزارها و اطلاعات زیادی در دسترس شما قرار خواهند گرفت که می‌توانند به بهبود تجربه یادگیری انگلیسی شما کمک کنند. در حال حاضر، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی برای آموزش این زبان طراحی شده‌اند که در عین افزایش سطح زبان شما، بسیار سرگرم‌کننده هستند. از سوی دیگر، بازی‌های آنلاین یادگیری انگلیسی نیز فرصت مناسبی را برای تقویت زبان شما فراهم می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: آموزش اشکال هندسی به انگلیسی همراه نمونه جمله و تلفظ صحیح

ژورنال‌نویسی را شروع کنید

با نوشتن ژورنال این فرصت را خواهید داشت تا مهارت لغت و رایتینگ خود را تقویت کنید. همچنین این کار شما را مجبور می‌کند تا جملات جدید را کشف کرده و از تکرار جملات تکراری خودداری کنید. البته می‌توانید دفتر خاطرات روزانه هم داشته باشید و اتفاقات روزمره خود را به انگلیسی در این دفتر یادداشت کنید.

جمع بندی

در این مطلب روش‌های یادگیری زبان انگلیسی سریع را به شما ارائه کردیم. درصورتی‌که جزو زبان آموزان مبتدی محسوب می‌شوید، باید ترتیب یادگیری زبان انگلیسی را رعایت کرده و منابع را با توجه به سطح خود تهیه کنید. همانطور که می‌دانید، انگلیسی یکی از مهمترین زبان‌هایی است که هر فردی برای پیشرفت و ارتقا جایگاه شغلی خود باید به آن مسلط شود. آموزش روزانه به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌های خود را در این زبان تقویت کرده و در مدت کوتاهی به آسانی انگلیسی صحبت کنید.

آموزش زبان انگلیسی در مکتب خونه

اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی سریع هستید، مجموعه مکتب خونه، بهترین دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را برای شما عزیزان آماده کرده است. این دوره‌ها در سطوح مختلف و با قیمتی مقرون به‌صرفه ارائه می‌شوند. به‌علاوه، استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنینک‌ها در این دوره‌های آموزشی باعث شده است که زبان‌آموزان در مدت کوتاهی به زبان انگلیسی مسط شود.

کاملترین مرجع آموزش مکالمه زبان انگلیسی در ایران

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا