زبان خارجی

بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی را بشناسید

روش‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. کلاس‌های حضوری و آنلاین آموزش زبان، کتاب‌های خودآموز، فیلم‌ها و ویدیوهای آموزشی و اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، از مهم‌ترین منابعی هستند که در این زمینه به‌کار برده می‌شوند. در ادامه، در خصوص این برنامه‌های کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی، صحبت کرده‌ایم.

مزایای اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی

استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی مزایای متعددی دارد که می‌تواند به شما در تسلط به این زبان کمک کند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای این منبع را برشمرده‌ایم. یکی از مهم‌ترین مزایای این اپلیکیشن‌ها دسترسی آسان و همیشگی به محتواهای آموزشی است. شما می‌توانید در هر زمان و مکانی، چه در خانه و چه در مسیر رفت‌وآمد، از اپلیکیشن استفاده کنید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا زمان‌های مرده خود را به طور مفیدتری صرف یادگیری کرده و به صورت مستمر و بدون نیاز به حضور در کلاس‌های حضوری، پیشرفت کنید.

کاملترین مرجع آموزش زبان انگلیسی در ایران + اعطای گواهینامه معتبر

 

مزیت دیگر این اپلیکیشن‌ها تنوع در روش‌های آموزشی است. اکثر اپلیکیشن‌ها با استفاده از روش‌های مختلف مانند اپلیکیشن آموزش زبان با فیلم، انواع بازی‌ها، پادکست‌ها، ویدیوها، تمرینات تعاملی و آزمون‌های منظم، فرآیند یادگیری را جذاب و متنوع می‌کنند. این روش‌ها باعث می‌شود تا شما نه تنها مطالب را بهتر به خاطر سپرده، بلکه از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید. همچنین، بسیاری از این اپلیکیشن‌ها دارای سیستم‌های هوش مصنوعی هستند که بر اساس عملکرد شما، برنامه یادگیری را تنظیم کرده و نقاط ضعف شما را تقویت می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی، قابلیت شخصی‌سازی تجربه یادگیری است. این اپلیکیشن‌ها اغلب به شما اجازه می‌دهند تا بر اساس سطح فعلی زبان خود و اهداف شخصی‌تان، برنامه یادگیری مناسبی را تنظیم کنید. به این ترتیب، می‌توانید بر روی مهارت‌هایی که نیاز به تقویت دارند تمرکز کنید، مانند مکالمه، شنیداری، گرامر یا واژگان.

در نهایت، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی معمولاً هزینه‌های پایین‌تری نسبت به کلاس‌های حضوری یا معلمان خصوصی دارند. بسیاری از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان و یا با هزینه‌های بسیار پایین را ارائه می‌دهند که می‌تواند به‌ویژه برای کسانی که بودجه محدودی دارند، گزینه ایده‌آلی باشد.

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی برای سیستم عامل iOS و اندروید

چند اپلیکیشن محبوب و موثر برای یادگیری زبان انگلیسی که برای گوشی‌های آیفون (iOS) موجود هستند عبارتند از:

اپلیکیشن یادگیری زبان Duolingo

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان در جهان است. Duolingo برای سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس است. این اپلیکیشن با روش‌های بازی‌محور و تکرارکننده، تمرین‌های متنوع و سیستم امتیازدهی، یادگیری زبان را جذاب می‌کند. لازم به ذکر است که Duolingo امکانات پایه‌ای خود را به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این برنامه هم‌چنین برای یادگیری دیگر زبان‌ها (به‌غیر از انگلیسی) کاربرد دارد.

اپلیکیشن یادگیری زبان Duolingo

اپلیکیشن Babbel

این اپلیکیشن به طور خاص روی مکالمات روزمره تمرکز داشته و به شما کمک می‌کند تا در موقعیت‌های واقعی از زبان انگلیسی استفاده کنید. محتوای آموزشی آن توسط زبان‌شناسان طراحی شده است.

برنامه یادگیری زبان Rosetta Stone

یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان است. روش آموزشی این اپلیکیشن بر پایه یادگیری غوطه‌ورانه است، یعنی شما زبان را به همان روشی که زبان مادری‌تان را یاد گرفته‌اید، فرا می‌گیرید.

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Memrise

این اپلیکیشن با استفاده از روش‌های تقویت حافظه و تکنیک‌های یادگیری تصویری، به شما کمک می‌کند تا واژگان و عبارات جدید را به خوبی یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. استفاده از این برنامه را برای افرادی توصیه می‌کنیم که قصد تقویت مهارت واژگان و مکالمه‌ی خود را دارند. برای دسترسی به گزینه‌های پیشرفته‌تر در این برنامه، می‌بایست اشتراک پرمیوم آن را خریداری کنید.

برنامه HelloTalk برای یادگیری زبان

این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد تا با افراد بومی که زبان مادری‌شان انگلیسی است، به صورت متنی و صوتی مکالمه کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا زبان را به صورت عملی و کاربردی یاد بگیرید.

اپلیکیشن Busuu

این اپلیکیشن علاوه بر ارائه دوره‌های آموزشی ساختاریافته، امکان تعامل با افراد بومی برای تصحیح تمرینات شما را نیز فراهم می‌کند، که این موضوع یادگیری را تعاملی‌تر و موثرتر می‌کند.

نکته: تمام این اپلیکیشن‌ها در App Store موجود هستند و می‌توانید به راحتی به دانلود برنامه آموزش زبان انگلیسی پرداخته و از آن‌ها استفاده کنید.

معرفی دیگر اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی برای سیستم عامل اندروید و ای او اس

در ادامه، فهرستی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب یادگیری زبان انگلیسی برای سیستم عامل اندروید و ای او اس آورده شده است:

Cake

یک اپلیکیشن جدید و محبوب که بر مکالمات روزمره و عبارات کاربردی تمرکز دارد. این اپلیکیشن با استفاده از ویدئوها و مکالمات کوتاه، زبان انگلیسی را به شیوه‌ای جذاب آموزش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش نکات گرامری آیلتس برای آمادگی بهتر

Learn English with BBC

این اپلیکیشن از برنامه‌های آموزشی BBC استفاده کرده و به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را با استفاده از اخبار، ویدیوها و پادکست‌های معتبر یاد بگیرید. در این برنامه نیز سوالات و کوئیزهایی در نظر گرفته شده است. مزیت اپلیکیشن Learn English with BBC، امکان دانلود دروس و تماشای آن‌ها به‌صورت آفلاین و بدون اینترنت است.

LingoDeer

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را به صورت ساختاریافته و گام‌به‌گام یاد بگیرید. درس‌ها کوتاه و موثر هستند و به مهارت‌های مختلف زبان‌آموزی توجه می‌کنند.

English Grammar in Use

این اپلیکیشن بر گرامر زبان انگلیسی تمرکز دارد و برای افرادی که می‌خواهند گرامر خود را بهبود دهند، بسیار مناسب است. این اپلیکیشن بر اساس کتاب معروفی به همین نام طراحی شده است.

Hello English

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی در جهان است که درس‌ها و تمرینات متنوعی برای تمامی سطوح ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن همچنین قابلیت تعامل با معلمان زنده را نیز دارد.

پیشنهاد مطالعه: ۱۰۰ تا از مهمترین اصطلاحات فنی انگلیسی که باید بدانیم!

ABA English

یک اپلیکیشن آموزشی که به شما امکان می‌دهد زبان انگلیسی را از طریق فیلم‌های آموزشی و دوره‌های تعاملی یاد بگیرید. این اپلیکیشن بر یادگیری عملی و طبیعی زبان تمرکز دارد. در این اپلیکیشن، آموزش زبان انگلیسی هم برای لهجه و تلفظ آمریکایی و هم برای لهجه‌ی بریتانیایی در نظر گرفته شده است.

نکته: این اپلیکیشن‌ها همگی در Google Play Store موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را بر روی دستگاه‌های اندرویدی خود دانلود و استفاده کنید.

اپلیکیشن یادگیری زبان برای کودکان

اگر به دنبال یک اپلیکیشن برای یادگیری زبان در سنین پایین هستید، می‌توانید از فهرست ارائه شده در این بخش استفاده کنید. توصیه می‌کنیم برای کنترل دقیق‌تر، این برنامه‌ها تحت نظارت بزرگسالان استفاده شود. این برنامه‌ها محیط کاربری جذاب و عناصر گرافیکی خاص کودکان دارند که سبب می‌شود تا استفاده از آن برای گروه سنی پایین‌تر، خوب و سرگرم‌کننده باشد.

آموزش زبان انگلیسی کودکان از صفر تا صد

 

اپلیکیشن Lingokids برای کودکان در رده‌ی سنی ۵ تا ۱۲ سال مناسب است. این برنامه برای یادگیری کلمات زبان انگلیسی از تکنیک‌هایی مانند بازی، آهنگ شاد، داستان و غیره استفاده می‌کند. ناگفته نماند که این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

  • اپلیکیشن Kangi club برای کودکان ۳ تا ۸ سال ایده‌آل است. این برنامه در اصل از طریق سرگرمی و بازی‌های کودکانه، به مخاطب زبان انگلیسی را نیز آموزش می‌دهد. این امر سبب می‌شود تا مخاطب در حین کار با برنامه، احساس خستگی نداشته باشد.
  • اپلیکیشن studycat نیز برنامه‌ی مناسبی برای کودکان ۳ تا ۸ ساله است. این برنامه، تمرکز خوبی روی هر چهار مهارت زبان انگلیسی دارد. کودکان از طریق این اپلیکیشن می‌توانند با کمک بازی، ترانه، شعر و انیمیشن‌های کوتاه به یادگیری زبان بپردازند.
  • اپلیکیشن Peg and Pog یک برنامه‌ی دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان است. این برنامه به این صورت است که یک خواهر و برادر به نام‌های Peg و Pog، کودک را در طی فعالیت‌های روزانه با خود همراه کرده و قواعد و لغات بسیاری را به او آموزش می‌دهند.
  • اپلیکیشن Mondly هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان قابل استفاده است. این برنامه قابلیت یادگیری ۳۳ زبان را در خود گنجانده است که از طریق تکنیک‌های جذاب و سرگرم‌کننده اجرا می‌شود.
  • اپلیکیشن speakia یک اپلیکیشن برای تقویت مهارت speaking یا همان مکالمه است. در این برنامه، کودک یاد می‌گیرد که چطور در موقعیت‌های مختلف، مکالمات و جمله‌سازی‌های متفاوتی را انجام دهد. بنابراین ایده‌آل برای کودکانی است که می‌خواهند به‌راحتی صحبت کردن به زبان انگلیسی را یاد بگیرند.
  • اپلیکیشن little Pim یک برنامه‌ی جذاب دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی ویژه‌ی کودکان است. به خصوص اگر سن و سال کودک کم است و هنوز با اصول مطالعه و مدرسه آشنا نیست، می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. در این برنامه، از ویدیوهای کوتاه برای یادگیری واژگان انگلیسی استفاده می‌شود.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان

انتخاب بهترین اپلیکیشن آموزش زبان تاحدودی به سطح زبان فعلی و توقعات شما از منبع آموزشی بستگی دارد. ممکن است شما استفاده از یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بدون اینترنت و آفلاین را ترجیح دهید. یا این‌که بخواهید از بهترین نرم افزار آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته رایگان بهره‌مند شوید. بستر مورد نظر برای نصب برنامه (اندروید، آی او اس و دیگر سیستم عامل‌ها)، سن و سال استفاده‌کنندگان و غیره از دیگر پارامترهایی هستند که در انتخاب بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی تأثیر دارند.

مرجع انواع آموزش گرامر زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته

 

یکی از محبوب‌ترین و بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی ایرانی، اپلیکیشن آموزش انگلیسی «بیاموز» است. این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان بوده و برای سطوح مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است. این برنامه، منبع بسیار خوبی برای یادگیری واژگان و گرامر زبان انگلیسی به زبان فارسی است. این موضوع سبب می‌شود تا زبان آموزان به راحتی بتوانند مفاهیم پیچیده را درک کنند.

در اپلیکیشن بیاموز، یک‌سری تمرینات و آزمون‌های تعاملی نیز گنجانده شده است. این تمرینات برای مرور آموخته‌ها و تقویت مهارت‌های زبانی بسیار کمک‌کننده خواهد بود. رابط کاربری ساده و قابلیت دانلود آن از بازارهای معروف ایرانی، از دیگر مزایایی است که در این برنامه دیده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: آموزش صفات مقایسه‌ای انگلیسی به زبان ساده

جمع بندی

در این مطلب اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی را به‌عنوان یکی از منابع خوب برای یادگیری مهارت‌های انگلیسی معرفی کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، در ابتدا مزایا و امتیازات استفاده از این برنامه‌ها را برشمرده و سپس بهترین نرم افزار آموزش زبان انگلیسی رایگان اندروید و آی او اس را معرفی کردیم. شما می‌توانید اپلیکیشن دلخواه خود را به‌صورت رایگان و یا با تهیه‌ی نسخه‌های پولی، روی گوشی موبایل خود نصب کرده و به یادگیری زبان بپردازید.

آموزش زبان انگلیسی مکتب خونه

یکی از بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی برای فارسی زبانان، دوره‌های آموزشی مکتب خونه است. مکتب خونه از برترین پلت‌فرم‌های آموزشی ایران است. شما می‌توانید در این آکادمی، به فهرستی از بهترین دوره‌های آموزش زبان انگلیسی توسط اساتید ممتاز داشته باشید. این دوره‌ها برای تمام سطوح مبتدی تا پیشرفته وجود داشته و تمامی مهارت‌های انگلیسی را شامل می‌شود. نیز قابل ذکر است که دوره‌های مجزا برای آمادگی در آزمون‌های آیلتس و تافل توسط مکتب خونه برگزار می‌شود.

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا