زبان خارجی

بهترین و جدیدترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی

تسلط به زبان انگلیسی در دنیای امروز یک مهارت ضروری است؛ فرقی هم نمی‌کند قصد پیشرفت در محیط کار را دارید یا می‌خواهید در دانشگاه‌های برتر دنیا تحصل کنید. برای یادگیری زبان انگلیسی راه‌های مختلفی مثل پادکست، فیلم‌ها و کتاب‌های آموزشی‌ وجود دارد که با توجه با علایق و سلیقه خود می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. بر خلاف باور بسیاری از افراد که فکر می‌کنند برای یادگیری این زبان باید یک پروسه طولانی‌مدت را طی کنند، راه‌های ساده‌تری هم برای آن وجود دارد. در ادامه قصد داریم ساده‌ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا با توجه به شرایط خود، بهترین راه را انتخاب نمایید.

اصول یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان کدام است؟ چطور زبان را سریع‌تر یاد بگیرم؟ آیا می‌توان زبان انگلیسی را در خانه یاد گرفت؟ این‌ها بخش از سوالات افراد علاقمند به یادگیری زبان است و احتمالا خودتان هم با آن‌ها مواجه شده‌اید. در جواب به این سوال‌ها باید گفت، یادگیری زبان جدید نیازمند رعایت یک سری اصول و قوانین است و لازم نیست حتما در یک کلاس شرکت کنید.

کاملترین مرجع آموزش مکالمه زبان انگلیسی در ایران

 

در این بخش از مقاله روش های یادگیری زبان انگلیسی این اصول را معرفی می‌کنیم تا قدم اول یادگیری را بردارید.

  • تمرین منظم و روزانه: اولین اصل برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه، تمرین و تکرار روزانه است؛ حتی اگر در روز 20 دقیقه را به این کار اختصاص دهید؛ اما استمرار داشته باشید، خیلی زود نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.
  • گسترش دایره واژگان: هر چقدر تعداد لغات بیشتری را بدانید، سریع‌تر به مکالمه و سایر مهارت‌های زبان مسلط خواهید شد. سعی کنید از هر فرصتی برای یادگیری لغت استفاده نمایید. بهتر است به جای حفظ لغت به تنهایی، آن را در یک جمله یاد بگیرید تا بهتر در ذهنتان بماند.
  • مکالمه فعال داشته باشید: اگر دوست دارید سریع‌تر مهارت مکالمه را یاد بگیرید، در مکان‌های واقعی یا مجازی مکالمه کنید. هر چقدر در معرض زبان قرار بگیرید، سریع‌تر آن را یاد خواهید گرفت.
  • از اشتباه کردن نترسید: اشتباه کردن بخشی از یادگیری زبان است. هرگز نباید از اشتباهات خود بترسید؛ بلکه باید از آن‌ها یاد بگیرید. هر زمان که اشتباه می‌کنید، آن را به‌عنوان تجربه در نظر گرفته و مسیر را با قدرت پیش بروید.

پیشنهاد مطالعه: تکنیک‌های یادگیری لغات جدید که هیچ کسی به ما نگفته بود!

سریع ترین روش یادگیری زبان انگلیسی

اولین مساله‌ای که در یادگیری سریع زبان انگلیسی باید انجام دهید، مشخص کردن هدف است. شاید با خودتان بگویید هدف چه ربطی به یادگیری زبان دارد؟ در جواب باید گفت، تا زمانی که ندانید چه هدفی از آموختن زبان جدید دارید، از کجا متوجه شدید که چقدر پیشرفت کرده‌اید؟ پس همین الان دست به کار شده و مشخص کنید چرا می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. آیا می‌خواهید انگلیسی را به خوبی صحبت کنید؟ یا می‌خواهید به یک کشور خارجی مهاجرت کرده و به دانشگاه بروید؟ یا فقط هدفتان نوشتن متن به انگلیسی است؟

سریع ترین روش یادگیری زبان انگلیسی

بهتر است اوایل کار بر روی اهداف کوتاه مدت و ساده تمرکز کنید و پس از رسیدن به آن، به سراغ هدف‌های کمی بزرگ‌تر بروید. بعد از مشخص کردن هدف می‌توانید از روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرده و مهارت خود را افزایش دهید. در ادامه توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

۱. هر چیزی که می‌شنوید را تکرار کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری سریع انگلیسی، گوش کردن و تکرار هر آنچه که به زبان انگلیسی می‌شنوید، است. برای شروع کار کلمات ساده و کوتاه را انتخاب کرده و بعد از گوش دادن به آن‌ها‌، همان را تکرار کنید. حتی می‌توانید مکالمات ساده را پیدا کرده و آن‌ها را چندین و چند بار با خودتان تکرار نمایید. برای اینکه بتوانید به انگلیسی صحبت کنید، فقط باید تمرین کنید.

آموزش زبان انگلیسی کودکان از صفر تا صد

 

روش پیشرفته این کار، تکنیک سایه است که سریع ترین راه یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت مکالمه و بهبود لهجه به شمار می‌رود. برای استفاده از این روش ابتدا باید یک ویدیو یا فایل صوتی متناسب با سطح خود پیدا کنید. چندین بار با دقت به این فایل‌ها گوش داده و با یادگیری لغات، سعی کنید آن را متوجه شوید. در مرحله بعدی، با نگاه کردن به متن فایل، خودتان نیز کلمات را تکرار کنید.

زمانی که به متن مسلط شدید، بدون نگاه کردن به متن، تکنیک سایه را انجام داده و مانند فیلم صحبت کنید. در نهایت صدای خودتان را ضبط کرده و دوباره گوش دهید. با انجام این تمرین ساده، خیلی سریع در مکالمه پیشرفت خواهید کرد؛ لهجه شما هم بهتر خواهد شد.

۲. فیلم و سریال انگلیسی تماشا کنید

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل، تماشای فیلم و سریال است؛ چرا که هم تفریح می‌کنید و هم یاد می‌گیرید. نکته مهمی که در این روش وجود دارد انتخاب فیلم مناسب با سطح شما است. اگر در سطح مبتدی قرار دارید، توصیه می‌کنیم از انیمیشن‌های ساده شروع کنید. بعد از آن می‌توانید آرام‌آرام به سراغ فیلم‌ها و سریال‌های کمی سخت بروید. اگر با تماشای فیلم راحت نیستید، می‌توانید با تماشای کلیپ‌های سخنرانی، انگیزشی و سایر کلیپ‌ها به یادگیری بپردازد.

تماشای فیلم و سریال انگلیسی

٣. داستان و کتاب انگلیسی بخوانید

در میان روش های یادگیری زبان انگلیسی، خواندن کتاب یک تکنیک خلاقانه است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان مناسب است. خواندن کتاب داستان باعث افزایش تمرکز کودکان شده و به بالا رفتن سطح یادگیری آن‌ها کمک می‌کند. افراد بزرگسال نیز با مطالعه داستان یا کتاب‌های مورد علاقه به زبان انگلیسی، در کنار تفریح می‌توانند مهارت‌های خود را تقویت کنند.

اگر نمی‌دانید سطح زبان انگلیسی‌تان کدام است، در آزمون‌های آنلاین تعیین سطح شرکت کنید. بعد از آن می‌توانید کتاب متناسب با سطح خود را خریداری کرده و یادگیری را شروع کنید.

٤. از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

یکی از شیوه‌های نوین یادگیری زبان انگلیسی در خانه رایگان، استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان است. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی این برنامه‌ها این است که در دسترس هستند؛ چرا که با نصب آن‌ها در موبایل، همه جا و در هر شرایطی امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد.

مرجع انواع آموزش گرامر زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته

 

برخی از اپلیکیشن‌های معروف در این زمینه عبارتند از:

  • Duolingo
  • Memrise
  • Drops visual
  • Hello English
  • EF Hello

٥. خاطرات خود را بنویسید

یکی دیگر از روش های یادگیری زبان انگلیسی نوشتن خاطرات روزانه یا هر یادداشت دیگری است. اگر می‌خواهید مهارت نوشتن خود را تقویت کنید، حتما خاطرات روزانه را بنویسید. همچنین می‌توانید در مورد مطالب مورد علاقه خود، هر روز بنویسید تا در کنار سرگرم شدن، انگلیسی را یاد بگیرید.

خلاصه‌نویسی نیز می‌تواند در افزایش سرعت یادگیری شما بسیار موثر باشد. در آزمون‌های بین‌المللی مثل تافل و آیلتس، بخشی از آزمون مربوط به خلاصه‌نویسی است. بهتر است بدانید زمانی که آموخته‌های خود را به نوشته تبدیل می‌کنید، لغات خیلی سریع‌تر در ذهن شما ماندگار می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: آیا یادگیری زبان انگلیسی با داستان موثرتر از سایر روش‌ها است؟

٦. موزیک انگلیسی گوش کنید

گوش دادن به موزیک و پادکست جزو روش‌های اثبات شده برای یادگیری زبان انگلیسی است. شما می‌توانید در کنار استفاده از روش‌های بالا، به پادکست‌های انگلیسی نیز گوش داده و تلفظ کلمات را یاد بگیرید. دقت داشته باشید یکی از مزایای بسیار عالی موزیک، امکان گوش دادن به آن در اتومبیل، محل کار و هر جای دیگری است.

مرجع کامل آموزش تندخوانی و تقویت مهارت مطالعه

 

پادکست‌های مختلفی در حال حاضر برای گوش دادن وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به ESL Pod، Podbean و Real English conversations Podcast اشاره کرد.

گوش دادن به موزیک انگلیسی

٧. با دوست خود تمرین کنید

اگر دوستی دارید که باهم در یک سطح هستید، بهترین راهکار تمرین کردن با یکدیگر است. این کار علاوه بر ایجاد انگیزه، باعث پیشرفت چشمگیرتان خواهد شد؛ خیلی سریع هم اشتباهات خود را متوجه می‌شوید. اگر در اطرافتان کسی را برای این کار سراغ ندارید، از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید.

٨. در کلاس آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید

در میان روش های یادگیری زبان انگلیسی، شرکت در کلاس جزو روش‌های اصولی به شمار می‌رود. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سبک یادگیری‌تان، در کلاس‌های گروهی یا خصوصی شرکت کنید. در حال حاضر کلاس‌های مختلفی برای زبان انگلیسی وجود دارد که به صورت تخصصی مهارت مورد نیاز را آموزش می‌دهند. اگر امکان شرکت به صورت حضوری را نداشتید، بهترین انتخاب شرکت در کلاس‌های آنلاین است.

توصیه می‌کنیم قبل از شرکت در کلاس آموزشی، حتما یک جلسه آزمایشی برگزار کنید تا از کیفیت کلاس و هم مسیر بودن با اهدافتان اطمینان حاصل نمایید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی را بشناسید

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی کدام روش است؟

عده‌ای بسیار زیادی به دنبال بهترین ترفند یادگیری زبان انگلیسی هستند و دوست دارند این مهارت را خیلی سریع و راحت یاد بگیرند. بهتر است بدانید به طور قطع نمی‌توان گفت کدام روش برای یادگیری سریع زبان مناسب است؛ چرا که هر کس شیوه یادگیری متفاوتی دارد. برخی افراد یادگیری به صورت شنیداری را دوست دارند و برخی دیگر بدون حضور در کلاس نمی‌توانند چیزی را یاد بگیرند.

  • اگر یادگیری با تصویر و نوشته را دوست دارید، بهترین روش برای شما تماشای فیلم و سریال یا مطالعه کتاب‌های تصویری است.
  • اگر یادگیری به روش شنیداری را می‌پسندید، باید به سراغ پادکست، کتاب صوتی یا آهنگ بروید.
  • اگر برای تحصیل در خارج از کشور نیاز به یادگیری زبان دارید، بهترین انتخاب‌ شرکت در کلاس و دریافت مدرک است.
  • اگر دوست دارید در وقت‌های اضافی به یادگیری زبان بپردازید، باید به سراغ اپلیکیشن‌های آموزش زبان بروید.
  • اگر دوست دارید در نوشتن قوی شوید، نوشتن خاطرات، خلاصه‌نویسی و یادداشت کردن مطالب را باید در اولویت قرار دهید.
  • اگر می‌خواهید در مکالمه حرفه‌ای شوید، شرکت در کلاس، استفاده از تکنیک سایه، بازگو کردن مکالمات و ارتباط با یک فرد بومی، برای شما انتخاب‌های مناسبی هستند.

پیدا کردن روش مناسب از میان روش های یادگیری زبان انگلیسی در ابتدا شاید کمی سخت به نظر برسد؛ اما با امتحان کردن آن‌ها می‌توانید بهترین شیوه را پیدا کنید. دقت داشته باشید لزومی ندارد حتما یکی از روش‌ها را انتخاب کنید؛ بلکه با توجه به موقعیت بهتر است از چند روش استفاده نمایید تا مهارت‌های شنیدن، نوشتن، خواندن و صحبت کردن به طور یکسان ارتقا پیدا کنند.

جمع‌بندی

در این آموزش سعی کردیم بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. شما می‌توانید با توجه به علایق و شیوه یادگیری‌تان، بهترین روش را از میان آن‌ها انتخاب نمایید. مهمترین مساله‌ای که باعث موفقیت سریع شما در این مسیر می‌شود، تمرین، تمرین، تمرین و استمرار است. همچنین برای یادگیری حتما باید هدف داشته باشید.

یادگیری سریع زبان انگلیسی با شرکت در کلاس‌های مکتب خونه

یادگیری زبان انگلیسی نیازمند رعایت یک سری اصول و قوانین است. این اصول به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های چهارگانه زبان را خیلی سریع یاد گرفته و در مدت زمان کوتاهی به هدف خود دست پیدا کنید. مجموعه مکتب خونه با تهیه دوره‌های تخصصی به دنبال ساده‌ کردن مسیر یادگیری زبان است. با شرکت در کلاس آموزش زبان انگلیسی، ابتدا با کمک اساتید یک برنامه‌ریزی اصولی و با توجه به اهدافتان انجام خواهید داد. سپس با انجام تمرین‌های تعاملی و آزمون‌های دوره‌ای، با تمرکز بالایی به مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه مسلط خواهید شد. در تمام مراحل آموزش نیز می‌توانید از بخش پشتیبانی سوالات خود را بپرسید.

آموزش زبان انگلیسی برای تحصیلات دانشگاهی

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا