زبان خارجی

بهترین روش های تقویت اسپیکینگ در خانه

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

توانایی مکالمه به زبان انگلیسی مهارتی است که می‌تواند بسیار مفید باشد و یک مزیت برای شما محسوب شود. اگر به دنبال بهترین روش تقویت اسپیکینگ در خانه هستید، بدون شک شما از جمله کسانی هستید که قصد دارید آموخته های خود را بکار بگیرید و از دانش زبان انگلیسی خود استفاده کنید.

زمانی که در کلاس‌های مختلف زبان انگلیسی شرکت می‌کنید، مهارت‌های مختلف از جمله مهارت اسپیکینگ یا مکالمه شما نیز تقویت می‌شود. در صورتی که قصد داشته باشید به تقویت بیشتر این مهارت بپردازید، می‌توانید در کلاس‌های اختصاصی تقویت مهارت اسپیکینگ و کلاس‌های بحث آزاد به زبان انگلیسی شرکت نمایید که در اغلب آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود. اما اگر قصد دارید در خانه این مهارت را تقویت کنید، لازم است تا بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه را بشناسید و با انتخاب روش‌های متناسب با شرایط خودتان، به راحتی مهارت مکالمه خود را تقویت نمایید.

 

دوره‌های پییشنهادی : آموزش زبان انگلیسی در خانه

 

اهمیت مکالمه زبان انگلیسی

انتخاب لهجه قبل از انتخاب بهترین روش های تقویت اسپیکینگ در خانه

در صورتی که قصد دارید مهارت‌های مکالمه به زبان انگلیسی را تقویت نمایید، لازم است قبل از هر اقدامی لهجه مورد نظر خود را انتخاب کنید. آشنایی با لهجه‌ها و تلفظ‌های مختلف می‌تواند جالب و مفید باشد اما برای شروع و کسب تسلط لازم است تا بر روی یک لهجه تمرکز کنید. این انتخاب بستگی زیادی به سلیقه و البته نیاز شما دارد. برای مثال لهجه مناسب برای آزمون آیلتس لهجه بریتیش و لهجه مناسب برای آزمون تافل لهجه آمریکایی است. پس از انتخاب لهجه می‌توانید بهترین روش های تقویت اسپیکینگ در خانه را شناسایی کنید و برای ارتقا مهارت خود برنامه‌ریزی نمایید.مقاله پییش

از منابع تقویت لغات و کالوکیشن های انگلیسی استفاده کنید

برخی کتاب‌ها و منابع هستند که دایره لغات شما را تقویت می‌کنند و اصطلاحات انگلیسی را به شما می‌آموزند. اهمیت زیادی دارد که این منابع را تهیه نموده و با کمک آن‌ها مهارت مکالمه و اسپیکینگ خود را تقویت نمایید. فارغ از این که از میان بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه، کدام روش را انتخاب می­کنید، تقویت دایره لغات و یادگیری اصطلاحات ضروری و مفید است. این منابع به شما کمک می‌کنند تا لغات را به درستی استفاده کنید و لغات مشابه را به جای یکدیگر استفاده نکنید. اغلب این منابع دارای مثال‌ها و جملات کاربردی متنوعی هستند که یادگیری آنها می‌تواند بسیار مفید باشد.

لغات در تقویت اسپیکینگ در خانه

کتاب هایی همچون ۵۰۴ واژه یا ۱۱۰۰ واژه، Vocabulary in use انتشارات کمبریج از جمله کتاب های مفید و کاربردی در این زمینه هستند. در صورتی که به قصد شرکت در آزمون‌های بین المللی همچون آیلتس یا تافل در حال تقویت مهارت مکالمه خود هستید، می‌توانید از کتاب های اختصاصی تقویت مهارت مکالمه این آزمون ها نیز استفاده کنید. Get Ready for IELTS Speaking  از انتشارات Collins یکی از شناخته شده‌ترین منابعی است که می توانید از آن استفاده کنید.

 

ویدیوهای پییشنهادی : آموزش لغات انگلیسی
آموزش لغات

اهمیت یادگیری صدا ها، استرس و تاکید

در انتخاب روش مناسب از میان بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه، لازم است روشی را انتخاب کنید که علاوه بر یادگیری لغات و اصطلاحات، به شما در تلفظ صحیح نیز کمک کند. توصیه می‌شود برای یادگیری صداها یا phonetics، استرس و تاکید کلمات یا word stressها نیز برنامه ریزی کنید. بخش مهمی از مهارت مکالمه شما مربوط به تلفظ های صحیح و لحن مناسب است. شما می‌توانید از انواع منابع و کتاب‌ها برای این هدف استفاده کنید. پادکست‌های مختلفی نیز وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در صورتی که قصد دارید در آزمون‌های استاندارد بین‌المللی همچون آیلتس و تافل شرکت کنید، برای گرفتن امتیاز مناسب در بخش مکالمه اهمیت زیادی دارد که کلمات را به درستی تلفظ کنید و استرس کلمات را به درستی ادا کنید.

 

ویدیوهای پییشنهادی : آموزش لهجه آمریکایی
آموزش لهحه آمریکایی

خواندن از متون انگلیسی

اگر می‌خواهید خوب صحبت کنید، لازم است تا زیاد بخوانید. خواندن کتاب داستان، روزنامه و انواع متن‌های کوتاه و بلند انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا دایره لغات خود را برای مکالمه تقویت کنید. در صورتی که با دقت متون را بخوانید، می‌توانید با ساختار صحیح جملات آشنا شوید. روزانه ۱۰ تا ۲۰ دقیقه مطالعه دقیق و با تمرکز می‌تواند از بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه باشد. البته توصیه می‌کنیم برای تقویت تلفظ و لحن، با صدای بلند کتاب بخوانید. خواندن داستان می‌تواند هم جذاب باشد و هم کمک بزرگی در تقویت مهارت مکالمه و اسپیکینگ شما باشد.

تقویت اسپیکینگ در خانه با خواندن کتاب

از انیمیشن­ها، ویدیو ها و … استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه استفاده از انیمیشن‌ها، کلیپ‌ها و ویدیو­های کوتاه است. به کمک اینترنت می‌توانید روزانه چند دقیقه وقت برای دیدن ویدیوها، کلیپ‌ها و انیمیشن‌ها وقت صرف کنید. در صورتی که وقت کافی دارید و سطح زبان انگلیسی شما خوب است، می‌توانید فیلم‌های مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی ببینید تا دایره لغات خود را توسعه دهید، با ساختارهای صحیح جملات آشنا شوید. مشاهده فیلم به شما کمک می‌کند تا با تلفظ‌های صحیح و لحن انگلیسی زبانان نیز به درستی آشنا شوید.

مقاله پییشنهادی : معرفی ۸ فیلم انگلیسی برای تقویت زبان

پادکست ها و تقویت اسپیکینگ در خانه

اگر تا به امروز از فایل‌های صوتی یا پادکست‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت انواع مهارت‌ها از جمله مهارت اسپیکینگ استفاده نکرده اید، بهتر است در اولین فرصت برای این کار برنامه ریزی کنید. پادکست‌ها به سرعت در حال توسعه هستند و روز به روز به تعداد کسانی که از پادکست‌ها برای یادیگیری زبان انگلیسی استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. بسیاری از کسانی که از پادکست‌ها برای تقویت مهارت‌های خود استفاده می‌کنند، اعتقاد دارند این روش از بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه است. با این روش علاوه بر تقویت مهارت مکالمه، مهارت شنیداری را نیز تقویت می‌کنید. از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از پادکست این است که می‌توانید از هر فرصتی برای یادگیری و تقویت مهارت استفاده کنید. در صورتی که چند پادکست را در گوشی همراه خود داشته باشید، می‌توانید به هنگام پیاده روی، خرید و … نیز گوش خود را به زبان انگلیسی عادت دهید.

تقویت اسپیکینگ در خانه از طریق پادکست

از نرم افزارهای اختصاصی تقویت اسپیکینگ استفاده کنید

برخی نرم افزارهای یادگیری زبان به صورت اختصاصی برای تقویت اسپیکینگ طراحی شده اند و مبتنی بر بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه هستند. شما می‌توانید با تهیه این نرم افزارها و نصب آن‌ها بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود به صورت منظم و اصولی مهارت مکالمه خود را تقویت کنید. این نرم افزارها  با بخش‌بندی مباحث، به تقویت مهارت مکالمه شما می‌پردازند. با بسیاری از این نرم افزار ها می‌توانید صحت تلفظ‌ها را نیز بررسی کنید. نرم افزار Casco از نرم افزارهای محبوب و شناخته شده تقویت مکالمه انگلیسی است که با کمک منابع دانشگاه آکسفورد و با نظارت اساتید برجسته این دانشگاه تهیه شده است. این نرم افزار از جمله نرم افزارهایی است که معمولا به زبان آموزانی که قصد تقویت اسپیکینگ در خانه را دارند، توصیه می‌شود.

اپلیکیشن ها و بهترین روش های تقویت اسپیکینگ در خانه

اگر دوست دارید همراه با سرگرمی، لذت و هیجان مکالمه زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید، لازم است تا به دنبال اپلیکیشن‌های تقویت اسپیکینگ باشید. این اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی شما نصب می‌شوند و با کمک گیم‌ها و بازی‌ها، موسیقی و … این امکان را برای شما به وجود می‌آورند تا مهارت مکالمه خود را تقویت کنید.

اپلیکیشن ها از به‌روزترین و بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه استفاده می‌نمایند و در سراسر جهان طرفداران زیادی دارند. برای مثال Sentence Master Pro از جمله اپلیکیشن‌هایی است که با استفاده از گیم‌ها به شما کمک می‌کند تا ساختار صحیح جملات را یاد بگیرید. لازم است تا با این اپلیکیشن در زمان محدودی کلمات را مرتب کنید و جملات صحیح بسازید. این اپلیکیشن محیط جذابی دارند، کار با آن بسیار راحت است و از بهترین ابزار و بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه استفاده می‌نماید. Duolingo نیز از نظر بسیاری از نوجوانان و نوآموزان زبان انگلیسی، از بهترین اپلیکیشن‌ها است و بدون شک از بهترین روش های تقویت اسپیکینگ در خانه استفاده می‌نماید.

تقویت اسپیکینگ در خانه از طریق اپلیکیشن

با این اپلیکیشن لغات را یاد می‌گیرید و یاد می‌گیرید چگونه از این لغات استفاده نمایید. اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی و تقویت مهارت مکالمه بسیار متنوع اند و به دو اپلیکیشن معرفی شده محدود نمی‌شوند. البته لازم به ذکر است که این اپلیکیشن‌ها برای شروع و برای افرادی که سطح زبان پایین‌تری دارند، بسیار مناسب هستند.

مقاله پییشنهادی : ۱۲ نکته کلیدی برای بهبود مکالمه انگلیسی

ضبط صدا برای تقویت اسپیکینگ در خانه

پس از این که از میان روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه، یک یا چند روش را انتخاب کردید، وقت آن رسیده است که شروع به حرف زدن به زبان انگلیسی نمایید. توصیه می‌کنیم که صدای خود را ضبط کنید و به مکالمه خود گوش دهید. با این روش ضمن‌تمرین مکالمه، می‌توانید مهارت‌های مکالمه را ارزیابی کنید. می‌توانید موضوعات مشخص را انتخاب کنید و در مورد این موضوع‌ها صحبت کنید، یا یک داستان یا حتی یک خاطره تعریف کنید. یک عکس را انتخاب کنید و آن را توصیف کنید. اگر انتخاب موضوع یا تعریف داستان برایتان سخت است می‌توانید یک آهنگ را که قبلا شنیده اید، بخوانید. تکرار این کار می‌تواند تاثیر چشمگیری در ارتقا مهارت‌های مکالمه شما داشته باشد.

تکنیک shadowing را امتحان کنید

تکنیک سایه یا shadowing یک روش بسیار جالب و البته موثر در تقویت مهارت اسپیکینگ است. بسیاری از متخصصان آموزش زبان، این روش را از بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه معرفی می‌کنند. در این روش شما صحبت‌ها و حرکات بازیگران، گویندگان، خوانندگان و … را تکرار می‌کنید. باید سعی کنید لحن، تلفظ و لهجه شما دقیقا مطابق با الگوی منتخبتان باشد. این روش می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. از همین امروز این تکنیک را امتحان کنید و در کوتاه مدت تاثیر آن را بر مهارت مکالمه خود شاهد باشید.

تکنیک سایه برای تقویت اسپیکینگ در خانه

متن ها را بخوانید و با خود در خصوص آنها صحبت کنید

یکی از بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه این است که متن‌های مختلف انگلیسی را انتخاب کنید، آن ها را به دقت بخوانید و بعد در خصوص آنها صحبت کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا نحوه استفاده از کلمات و اصطلاحاتی که در متن ها خوانده اید، به خوبی یاد بگیرید. از این روش در کلاس‌های آموزش حضوری نیز به وفور استفاده می‌شود. پرسیدن سوالات، پاسخ به سوالات، ارائه نظرات شخصی در خصوص موضوع متن می‌تواند ایده خوبی باشد.

از هر فرصتی برای صحبت کردن استفاده کنید

اگر قصد دارید مهارت مکالمه خود را تقویت کنید، علاوه بر انتخاب بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه، لازم است از هر فرصتی برای مکالمه استفاده کنید. با همکاران و دوستان خود انگلیسی صحبت کنید، اگر توریستی دیدید با او صحبت کنید. اگر کسی در دسترس نبود می‌توانید در برابر آینه با خودتان صحبت کنید. آن چیزی که اهمیت دارد مکالمه کردن و تمرین مکرر است.

شروع به نوشتن کنید

شاید عجیب به نظر برسد ولی نوشتن از بهترین روش‌های تقویت اسپیکینگ در خانه است. با نوشتن شما قادر خواهید بود، بهتر صحبت کنید. نوشتن مهارت به کار بستن لغات و اصطلاحات را تقویت می‌کند و شما می‌توانید جمله‌سازی را با نوشتن به خوبی تمرین کنید. نوشتن به شما کمک می‌کند تا منسجم صحبت کنید. توصیه می‌شود به زبان محاوره‌ای خاطرات خود را بنویسید. برای نوشتن می‌توانید مناظر یا تصاویر زیبایی که دیده اید را توصیف نمایید. 

در بحث های آزاد آنلاین شرکت کنید

اگر مهارت مکالمه شما به سطح قابل قبولی رسیده است، می‌توانید برای تسلط هر چه بیشتر در شبکه‌های مجازی یا دیگر بستر‌های آنلاین در بحث‌های آزاد شرکت کنید. در واقع بهترین روش تقویت اسپیکینگ در خانه، مکالمه زیاد و تمرین صحبت کردن  است. بحث آزاد در بسترهای مختلف اینترنتی این امکان را برای شما به وجود می‌آورند تا انگلیسی صحبت کردن را تمرین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا